Охлаждане на горивото

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 11 Авг 2006, 15:06

имах предвид, че съвременните дизели поради начина си на работа повишават температурата на горивото значително в резервоара, от там емисии, неефективна работа...

горивната система на колата ти е сметната да работи с гориво което е с определена темп. т.е. когато се нагрява горивото, сместа обеднява, защото системата работи при определено налягане и мери обема на горивото...

така както аз го разбирам:
ще имаш полза може би през горещите летни дни за да върнеш темп. в нормалните граници. ефекта няма да е толкова голям колкото очакваш. ако пък преохладиш горивото ще почнеш да обогатяваш сместа по този начин.
не много наясно с дизелите, но знам че това, което се опитваш да направиш при бензиновите двигатели се постига с впръскване на вода в колекторите.

очаквам коментари ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 11 Авг 2006, 17:38

а тая нафта нали се меси със въздух..

работете върху охлаждането на въздушния поток (по-хубав интеркулер, по-добро място за засмукване на въздуха, прегради за насочване на потока това онова).. а не върху охлаждане на горивото.. горивото е една малка част (10-14 към 1) от това дето влиза във цилиндрите ;)

аз така го мисля..
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 11 Авг 2006, 17:54

...и може би охлаждането на горивото да го замени с по-богата смес :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 533
Регистриран на: 16.07.2006

глупости

Мнение от 535 » 11 Авг 2006, 21:03

абе това с горивото ми се струва глупости аз не съм монтьор инжинер съм и не разбирам от коли, но:

ако имаше смисал да са го направили от бмв и

смесва се гориво и въздух после се сгастява 4 тактов двигател нали тактовете са ясни и се вазпламеява експлозия - жега жегата разширени газове по-топло, по-голям обем, по-вече мощност

как студеното гориво помага???

Turbo Pilot
Аватар
Мнения: 1628
Регистриран на: 8.07.2004
Местоположение: www.srautobg.com
Пол: Мъж
Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
Мечтае да кара: Това което си карам

Re: глупости

Мнение от Cobra » 11 Авг 2006, 21:34

535 написа:абе това с горивото ми се струва глупости аз не съм монтьор инжинер съм и не разбирам от коли, но:

ако имаше смисал да са го направили от бмв и

смесва се гориво и въздух после се сгастява 4 тактов двигател нали тактовете са ясни и се вазпламеява експлозия - жега жегата разширени газове по-топло, по-голям обем, по-вече мощност

как студеното гориво помага???

:help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Re: глупости

Мнение от kam_tod » 12 Авг 2006, 13:45

Cobra написа:
535 написа:абе това с горивото ми се струва глупости аз не съм монтьор инжинер съм и не разбирам от коли, но:

ако имаше смисал да са го направили от бмв и

смесва се гориво и въздух после се сгастява 4 тактов двигател нали тактовете са ясни и се вазпламеява експлозия - жега жегата разширени газове по-топло, по-голям обем, по-вече мощност

как студеното гориво помага???

:help:

:help: :help: :help: Неееее! :help: :help: :help:
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 12 Авг 2006, 13:58

[steeN] написа:...и може би охлаждането на горивото да го замени с по-богата смес :)

Вече съм с доста по-богата смес :mhihi: , даже в момента ще слагам спортен филтър (и интеркулера, за който споменах по-горе), за да вкарам още въздух, щото много чади... :mhihi: Не ми е за цел да вкарвам още повече гориво (щото и сега е много), макар че няма лошо, защото после просто ще трябва да надувам още повече турбото или да слагам по голямо. Целта е да влезе охладено гориво.
Вярно е че интеркулера охлажда въздуха, но това се прави с цел да се подобри изгарянето поради наличие на повече количество въздух (съответно и кислород) в единица обем.
Целта на охладеното гориво (освен да влезе малко повечко гориво) е да охлажда по-ефективно челото на буталото (мисля даже че при М21Д24 в буталото има маслени канали, предназначени точно за охлаждане на буталото), което значително намалява риска от детонации и значително подобрява изгарянето.
Не случайно колегите по-горе дават примерите за такива решения в 320д и двете поршета.
Засега идеята се върти около фреон, който да охлажда рязко горивото преди помпата. Вчера пак оглеждах двигателя и реших да сложа такъв елемент не преди филтъра, а след филтъра и преди помпата.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 533
Регистриран на: 16.07.2006

савсем се шашнах

Мнение от 535 » 12 Авг 2006, 14:49

савсем се шашнах

какво охлаждане на челото на буталата и то точно с гориво не мисля че може да им повляе вообще, но не съм монтиор не ги разбирам ... просто ми звучи като "глупости"

ако трябваше да се охладат челата на буталата щеше да има малка система с течен азот които да цирколира при някакво полужение на буталата директно през тях ....

примерно и аз в момента говоря глупости ... ама ми е страно

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Re: савсем се шашнах

Мнение от kam_tod » 14 Авг 2006, 9:08

535 написа:савсем се шашнах

какво охлаждане на челото на буталата и то точно с гориво не мисля че може да им повляе вообще, но не съм монтиор не ги разбирам ... просто ми звучи като "глупости"

ако трябваше да се охладат челата на буталата щеше да има малка система с течен азот които да цирколира при някакво полужение на буталата директно през тях ....

примерно и аз в момента говоря глупости ... ама ми е страно

Колега, съвсем приятелски те съветвам преди да продължиш да пишеш по тази тема, да вземеш да попрочетеш нещо, да се подготвиш малко. Наистина ти го казвам без злоба.
Не за друго, ами защото още в началото помолих всеки, който има някаква идея да я сподели, а не да водим образователни спорове и да откриваме топлата вода.
Извинявай, че ти гоказвам така, ама наистина започна да разводняваш темата с твоите "съмнения", "предположения" и т.н., като преди това правиш уговорки, че така и така не разбираш, ама айде и ти да се изкажеш.
Ако искаш, виж внимателно какво са написали хората по-горе, порови се малко в нета и тогава си добре дошъл да вземеш отношение.

Поздрави ;)
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 28.07.2006

Мнение от Naso » 14 Авг 2006, 10:28

На някои коли (като примерно мойта) има "пръскалки" в долната част на цилиндъра, които пръскат с масло буталото от обратната му страна. Това има ли нещо общо с охлаждането на самото бутало ?

Друг въпрос е, че сам слушал/чел, за коли карани с метан, как буталото се износвало много по-бързо, защото метана влизал с ниска температура и се увреждал метала от резките температурни разлики.... колко едното и другото са верни незнам, но все пак не е ли опасно за буталата от ниски температури към високи, после пак към ниски и т.н. ?
Изображение
Настоящий альфист "крепок духом и слаб на голову".

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 14 Авг 2006, 10:43

На първия въпрос - да точно това е целта, да охлаждат буталата, поради ред причини, някои от които са да държат разширяването на метала в определени граници (особено при високите обороти), а също и да избегнат нежелателни детонации (ненавременно взривяване на сместа) от изключително високата температура на челото на буталото, в такт сгъстяване.

Втория въпрос - съмнявам се, че колебанията в температурите в челото на буталото са толкова драстични,че да предизвикат преждевременно износване при каране с метан. Практически е невъзможно каквото и да е гориво (колкото и да е охладено) да навлезе в цилиндъра с температурата до която е било охладено. По-скоро охлаждането на горивото представлява температурен процес, който снижава температурата в челото на буталото пак до някакви граници, които подобряват работата, а не предизвиква "замръзване" на метала. Виждате, че говорим за процеси, допустими граници и пр., както и за технологии, които вече се прилагат в новите автомобили. Нема да се плашите! ;)
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 14 Авг 2006, 12:54

Според мен идеята на тва охлаждане на горивото е следната.
Начи нищо общо с тва че горивото се свива. То е течност и такъв процес напрактика не може да се осъществи. Охлажда се защото се загрява от огромното налягане на което работат тези помпи т.е. то ги охлажда и обратното гориво е по-топло и ако не се охлажда може да се загрее прекомерно и настъпват разни други нежелани процеси.
Така смятам аз.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 14 Авг 2006, 13:27

PARADOX_sf написа:То е течност и такъв процес напрактика не може да се осъществи.
:mhihi:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 28.07.2006

Мнение от Naso » 14 Авг 2006, 13:32

Искал е да каже, че свиването е пренебрежимо малко.... :winky: тая физика не прощава :confused:
Изображение
Настоящий альфист "крепок духом и слаб на голову".

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 14 Авг 2006, 13:52

хммм ;)

...Once the engine achieves operating temperature, an additional increase in fuel temperature results in fuel overheating. This could result in decreased driveability, increased emissions, and reduced fuel economy. Excessively heated liquid fuel expands beyond its ability to burn efficiently - an over leaning condition. As a result of this excessive leaning condition, the Exhaust Gas Oxygen (E.G.O.) sensor of a computer controlled closed-loop system signals the computer of that condition, and results in fuel enrichment and timing retardation. The most important effect is decreased fuel economy...


ето, защо като налееш студен бензин колата "върви" една идея повече...

а порше примерно имат в новите модели returnless горивна система... както и доста други супер коли.

и да, прав си, физиката не прощава ;)

източник - http://dnr.louisiana.gov/sec/execdiv/te ... to/n/n.htm
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook