Топлинен щит - идея за направа

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Карбоново фолио - свойства?

Мнение от Dirty M5 driveR » 24 Юни 2011, 19:41

Малко развитие по темата - избрах поликарбонатни плоскости. Около 12-13лв. е квадратен метър. Изключително лек материал, с добри топлоизолационни качества. Мисля да ползвам някаква здрава тел (в ролята на шина), която ще минава по периферията, във вътрешността на плоскостта. Който не знае какво представляват плоскостите ето снимка:

http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... 80&bih=861

След това с термоустойчив силикон ще се минат ъглите. И накрая по горната периферия ще сложа гумено уплътнение. Отделно мисля да пригодя дифузьора, дето охлажда алтернатора, да снабдява филтъра с въздух (при мен без това липсва тръбата между самия дифуьор и алтернатора, та на практика никаква работа не върши. А и колкото е36-ци съм виждал, все липсва това охлаждане). Въздух влиза и през левия бъбрек, а сигурно ще пусна и тръба надолу. Абе занимавка ще е, но не искам да претупвам нещата, а да стане максимално добре направено и да дава оптимален ефект. Снимки ще постна в идните дни.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: Карбоново фолио - свойства?

Мнение от kronos » 24 Юни 2011, 20:21

Аз си поръчах 1м2 плат на Спарко който се ползва при рали автомобилите и е много добър изолатор. От едната страна се лепи и е гъвкав. В момента съм си облепил кутията и въздуховодите със dinamat който също е вариант но е много дебел и стой грозно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Карбоново фолио - свойства?

Мнение от Dirty M5 driveR » 10 Юли 2011, 10:35

Човек не трябва да си прави много детайлни планове, щото не се осъществяват на 100% :mhihi: Поне при мен е така. Концепцията ми претърпя лека промяна. Щита е готов. Както писах по-рано - използвал съм поликарбонат, като конструкцията я измислих да е максимално опростена, без излишни сглобки. Купих протектор за табло, и го ползвах за облицовка на външната част на щита. Не съм се занимавал да превеждам тръби и т.н. Искам да видя какъв ще е ефекта така. По-нататък може и да направя модификации. Още не съм тествал, само за малко покарах и може и да си въобразявам, но респонса е по-добър. Заключения ще направя довечера, и ще споделя, за да може всеки който има намерение да прави хоуммейд щит да прецени заслужава ли си постигнатия ефект или не.

Средствата, нужни за готовия "продукт" са:
-поликарбонатна плоскост. Най-малката, която намерих е 2.10 x 0.5м., излезе ми 16лв. (От "Сонев и Синове" в Русе, дано не прозвучи като реклама. В Практикер са по 2м2, и по 40-50-60лв....)
-протектор за табло (най-обикновен) - 2.50лв.
-секундно лепило - 0.60лв.

Ето и снимки:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Карбоново фолио - свойства?

Мнение от Dirty M5 driveR » 10 Юли 2011, 21:22

Карах колата тази вечер и заключението ми е: ефект ИМА. Не е огромен, но е доста осезаем. Като цяло мотора има по-добър респонс, диша по-свободно. Карах главно извънградско и определено се усещаше разлика. След това отворих капака да проверя какво се случва. Преди не можех да си задържа ръката върху металната част на филтъра повече от 2-3 сек. Сега е приятно топъл, което мисля е показателно за разликата в температурите преди и след. Самия щит от външната си страна е доста топъл, но вътрешните стени са значително по-студени. Щита ще търпи подобрения, за които ще споделям тук. Но като цяло той е ключовия момент в подобрението на поведението на мотора. Без него разлика спрямо фабричния филтър не усещах, дори на моменти ми се струваше, че е по-зле. Предвид и цената за изработката интервенцията определено си заслужава.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Топлинен щит - идея за направа

Мнение от raduslaf » 12 Юли 2011, 19:25

Защо не го доближи още малко до процепа, който фабрично вкарва въздух в сток кутията?Така хем щеше да смуче по-лесно, хем щеше да се нагрява по-малко.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Топлинен щит - идея за направа

Мнение от Dirty M5 driveR » 12 Юли 2011, 20:04

raduslaf написа:Защо не го доближи още малко до процепа, който фабрично вкарва въздух в сток кутията?Така хем щеше да смуче по-лесно, хем щеше да се нагрява по-малко.


:yes: Както казах ще има модификации, и точно това мисля да правя утре. Искам да изнеса филтъра напред и надолу, за да го изложа максимално на потока въздух. Но и така разликата в нагряването му е огромна, което говори еднозначно за качествата на щита ми :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Топлинен щит - идея за направа

Мнение от raduslaf » 12 Юли 2011, 21:38

Като дойде време да монтирам, ще се обърна към теб да разгледам и твоя замисъл като опция за мен.Тъкмо ще имаш повече наблюдения ;)

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Топлинен щит - идея за направа

Мнение от alx » 12 Юли 2011, 21:44

ако толкова си загрижен за входящата температура на въздуха в интейка- омотай си хедъра с изолационна лента. ще ти спаднат значително температурите под капака.

това дето си го направил- внимавай като вали да не ти набива вода, че може страшна беля да стане...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Топлинен щит - идея за направа

Мнение от raduslaf » 12 Юли 2011, 21:51

alx написа:ако толкова си загрижен за входящата температура на въздуха в интейка- омотай си хедъра с изолационна лента. ще ти спаднат значително температурите под капака.

това дето си го направил- внимавай като вали да не ти набива вода, че може страшна беля да стане...

От къде може да влезне вода при така направения кит?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Топлинен щит - идея за направа

Мнение от Dirty M5 driveR » 12 Юли 2011, 21:52

alx написа:ако толкова си загрижен за входящата температура на въздуха в интейка- омотай си хедъра с изолационна лента. ще ти спаднат значително температурите под капака.


И това ми е минавало през ума, но чак до такива крайности не ми се стига. А вода мисля няма как да влезе. bum_bum май беше с дупки в бронята и с изведен филтър пред тях, и сподели че няма проблеми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Топлинен щит - идея за направа

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Юли 2011, 18:43

Днес набързо направих капак - рамка от поликарбонат и протектора за табла отгоре. Получи си се направо еърбокс :mhihi: Няма кой знае каква визия, но аз гоня предимно ефект. Резултата - както писах преди подобрен респонс, и се усеща повечко сила. В общи линии за мен цялата разправия си струва. Междудругото се оказва, че май загряването на филтъра не е голям критерии. Сега като я карах беше само на ръчка, отварям капака - жега голяма. Но въздушния поток по време на каране си върши работата. Нещо не ми дава да кача снимки, така че вижте ги в галерията ми.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Топлинен щит - идея за направа

Мнение от raduslaf » 13 Юли 2011, 19:05

Dirty M5 driveR написа:Днес набързо направих капак - рамка от поликарбонат и протектора за табла отгоре. Получи си се направо еърбокс :mhihi: Няма кой знае каква визия, но аз гоня предимно ефект. Резултата - както писах преди подобрен респонс, и се усеща повечко сила. В общи линии за мен цялата разправия си струва. Междудругото се оказва, че май загряването на филтъра не е голям критерии. Сега като я карах беше само на ръчка, отварям капака - жега голяма. Но въздушния поток по време на каране си върши работата. Нещо не ми дава да кача снимки, така че вижте ги в галерията ми.

Качи ги в някой сайт за снимки и ги добави тук с функцията img.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Топлинен щит - идея за направа

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Юли 2011, 19:19

http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1800 ... ldYVFZ.JPG
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2815 ... 2iGgr8.JPG

Не гледайте газовата уредба, за камуфлаж е :mhihi:

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Топлинен щит - идея за направа

Мнение от alx » 13 Юли 2011, 20:29

ако имаш обд-2 скенер можеш да прочетеш в реално време IAT (intake air temp) и ако имаш база за сравнение (преди/след) ще знаеш дали наистина имаш полза или си въобразяваш...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Топлинен щит - идея за направа

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Юли 2011, 21:50

alx написа:ако имаш обд-2 скенер можеш да прочетеш в реално време IAT (intake air temp) и ако имаш база за сравнение (преди/след) ще знаеш дали наистина имаш полза или си въобразяваш...


Нямам подобна техника, но си познавам колата добре и наистина разлика има. Както казах няма как да е огромна, но достатъчно осезаема, за да си струва занимавката.

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook