маслен радиатор и турбо
Модератор: bum_bum
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Илияне тоя вариант на човека от бимер форума не е на добре
,щот незнам дали има турбо или просто е решил да си охлажда маслото ,но така ще загуби голяма част от дебита ,щото горе в конзолата имаме от 2,5 до 5 бара налягане от там като го пуснеш през маркучи фи 10мм и го върнеш в картера
няма да остане нищо което да маже мотора
затова горе в самата конзола има един възвратен клапан той трябва да се завари или запуши по някъв начин и преди този клапан да се изведе маслото , начи на М40 и на М42 конзолите са еднакви и имат една тапичка която е на резба тя се намира на главната маслена магистрала между помпата и възвратния клапан на маслената конзола
на4и като се завари възвратния клапан взимаме маслото от с хидравличен маркуч на който аз съм приготвил външен възвратен клапан и от там ,маслото директно минава през масления радиатаор а от другия край на радиатора пак с хидравличен маркуч връщаме маслото горе в маслената конзола на нея трябва да се завари щуцер с резба
така цялото масло ще минава през радиатора , няма да има никъв проблем с дебита и като загасим мотора няма да се връща в картера защото пак си имаме възвратен клапан
пък нека му е студено а да видиме с мойто каране дали ще пада някога под 80 градуса



затова горе в самата конзола има един възвратен клапан той трябва да се завари или запуши по някъв начин и преди този клапан да се изведе маслото , начи на М40 и на М42 конзолите са еднакви и имат една тапичка която е на резба тя се намира на главната маслена магистрала между помпата и възвратния клапан на маслената конзола
на4и като се завари възвратния клапан взимаме маслото от с хидравличен маркуч на който аз съм приготвил външен възвратен клапан и от там ,маслото директно минава през масления радиатаор а от другия край на радиатора пак с хидравличен маркуч връщаме маслото горе в маслената конзола на нея трябва да се завари щуцер с резба
така цялото масло ще минава през радиатора , няма да има никъв проблем с дебита и като загасим мотора няма да се връща в картера защото пак си имаме възвратен клапан

пък нека му е студено а да видиме с мойто каране дали ще пада някога под 80 градуса
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
bawareca написа:Бе Иво стига с тва студено бе , то ако може 7-8 градуса да свали радиатора ще е чудо
ами тва е начина, както съм го описал

Все пак около 1/3 от дебита на цялото масло минава през турбината, ако първо минава през радиатор няма ли да има ефект Idea
аз немога да разбера какъв ефект очквате по тази схема.....повишено КПД на турбината, по-студен О2 към двигателия или понижаване на темпа. на маслото (ако е тожа надали ще е токова голяма разликата та да си заслужава)........според мен тази схема (маслен радиатор - турбо ) няма да имам никакав ефект/предимства в сравнени с стандартния начин........дори и върху живота на турбината, единственото което ще се получи е усложнена конфигурация. Както каза ТОМ хората отдавна са измислили колелото........Така мисля аз де

W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
жоре не четеш ли поста ми ??? радиатора ще е последователно на главната маслена магистрала ,просто ще е пълнопроточен смисъл винаги зиме лете,маслото ще си минава през него целя по-ниска температура на маслото и същевременно да си запазя дебита
щот в летните жеги или надълго като се изпъне колата температурата на маслото отива над 130градуса и квото и да сложи6 Мотул ли Кастрол синтетики от 30лв литъра пак си става на вода тва е цялата работа
И мисля че по проста схема от тая няма ,щот термостат ли ще е битмелна пластина ли ще е ,я сработи я не
така че само радиатор си е чиста работа!!!
пп: е ако трябва за зимата мога да сложа един кран от москвич и да байпасвам радиатора ,но се съмнявам да го направя
щот в летните жеги или надълго като се изпъне колата температурата на маслото отива над 130градуса и квото и да сложи6 Мотул ли Кастрол синтетики от 30лв литъра пак си става на вода тва е цялата работа
И мисля че по проста схема от тая няма ,щот термостат ли ще е битмелна пластина ли ще е ,я сработи я не

пп: е ако трябва за зимата мога да сложа един кран от москвич и да байпасвам радиатора ,но се съмнявам да го направя

bawareca написа:Не бе човек , трудна е инсталацията , ако няма готова конзолаТвоя маслен радиатор къде си го вързал
![]()
Трудна работа, а? А правенето на турбодвг да не е лесна работа? И кога станахме по лесните работи ? И за да е лесно дай да мислиме разни първобитни схеми за охлаждане от типа "счупи мотора, ма не веднага"
Споменах че има външна готова система от Чероки ли беше или от рено от тия 2.1 ТД не помня. И сигурно има термостат. Ако не взима се стойката на масления филтър от ПЕРКИНС, закрепва се на купето, свързва се с двигателя с два маркуча и на нея се монтира термостатно тяло от Уно турбо с изводите за масления радиатор... и всичко това с малко стругарска и шлосерска работа...
Еййй ноу трудно тц тц...
е21 345 0-402м 12.18


Аз само искам да споделя малко пресни впечатления относно това има ли смисъл от охлаждане на маслото или няма......днеска понеже беше готино време ходих малко да карам трасенце, имаме тука една местност Аладжа манастир дето преди когато ралито Златни минаваше от тук, караха там етап, та понеже имам дигитален уред за температура и налягане на масло, установих че маслото ми загря над 100 градуса още на петия, щести завой. Нормално налягането ми при 85-90 градуса на маслото е 4 бара при 3000 оборота, но сега като качи 103 градуса налягането беше едва 3 бара на 3000 оборота, давайки газ налягането не можеше да стигне 4 бара и на 7000 оборота даже..............а иначе ако е между 85 и 90 при 7000 оборота имам към 5 бара често и повече
Маслото ми е 100% синтетика на Мотул, с такова карат 99% от всички състезатели на рали и писта в България, така че проблем с маслото няма, проблема е температурата, забележете само каква е разликата в налягането при разлика в температурата едва 15 градуса
След като маслото ми загря на около 103 градуса, макар че карах цялото трасе на доста газ, температурата ми не се качи повече, изглежда маления ми радиатор си върши добре работата, той си има вграден термостат и си знае кога да отвори и затвори за да нема големи вариации в температурата на маслото и съответно това да влиае по някакъв начин на поведението и състоянието ма мотора. Според мен система за охлаждане без термостат е хипер лошо изпълнение, поначало всичко може да се направи, въпроса е КАК ще се направи, щом 99% от производителите ползват почти една и съща схема на охлаждане, аз не виждам смисъл да се прави някаква рационализация, при положение че от пръв поглед личи че тя е меко казано смешна...........не ми се рови в нета но съм убеден че и на М42 може да се направи супер къдърна система за охлаждане и то без да се ползват части и възли от друг вид кола а да се ползват само и единственно БМВ такива. Освен това ситемата проба-грешка почти никога не работи правилно, проработи ли това е временно и въпрос на време е нещо пак да излезе от строя, а при такъв вид работа нещо излезе ли от строя последиците са почти винаги недобре изглеждащи и често не много ефтини. Аз лично след като съм минал вече по този път, предпочитам да правя всичко както му е реда понеже съм разбрал че ефтиното ВИНАГИ излиза скъпо в някои случай и по скъпо от въобще очакваното, така че не е казано че требе да си купуваме само топ мании, но просто има неща в тунинга които са незаменими и на които е редно да се обърне по голямо внимание, защото инак тунинга става не тунинг ами пародия......... 



вграден термостат и си знае кога да отвори и затвори за да нема големи вариации в температурата на маслото и съответно това да влиае по някакъв начин на поведението и състоянието ма мотора. Според мен система за охлаждане без термостат е хипер лошо изпълнение,
ludiagsm, ето това ми беше идеата в предния пост

W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Да не се бутам много между шамарите, но и трите ми коли имат маслени радиатори и схемите са им прости като гъбена чорба.
Защо лудия не вземе една е30 325 от някоя морга и да и свали масления радиатор барабар с термостата и магистралите? Масленият радиатор на Е30 325 е идентичен със този на Е30 М3 и 320iS.
Карам с Motul 300V 15W50 Synthetic, като на Турбо Маниака. Е30 320iS се кара само на бургия защото нЕма никой под 5000об/мин и на писта трЕбе да се стои с другите. Маслото никога не се вдига на повече от 110 градуса. На немски аутобан, със 180км/ч - 5700об/мин в продължение на 6 часа маслото стоеше заковано на 100 градуса.
Ако толкова няма маслени радиатори, термостати и магистрали, тук има една 325-ца в една морга и се дава цялата инсталация за 30 лири = 90 лева. Да ти я взема ?
Защо лудия не вземе една е30 325 от някоя морга и да и свали масления радиатор барабар с термостата и магистралите? Масленият радиатор на Е30 325 е идентичен със този на Е30 М3 и 320iS.
Карам с Motul 300V 15W50 Synthetic, като на Турбо Маниака. Е30 320iS се кара само на бургия защото нЕма никой под 5000об/мин и на писта трЕбе да се стои с другите. Маслото никога не се вдига на повече от 110 градуса. На немски аутобан, със 180км/ч - 5700об/мин в продължение на 6 часа маслото стоеше заковано на 100 градуса.
Ако толкова няма маслени радиатори, термостати и магистрали, тук има една 325-ца в една морга и се дава цялата инсталация за 30 лири = 90 лева. Да ти я взема ?
Power is Nothing Without Insanity
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Alex 320i Cabrio написа:Да не се бутам много между шамарите, но и трите ми коли имат маслени радиатори и схемите са им прости като гъбена чорба.
Защо лудия не вземе една е30 325 от някоя морга и да и свали масления радиатор барабар с термостата и магистралите? Масленият радиатор на Е30 325 е идентичен със този на Е30 М3 и 320iS.
Карам с Motul 300V 15W50 Synthetic, като на Турбо Маниака. Е30 320iS се кара само на бургия защото нЕма никой под 5000об/мин и на писта трЕбе да се стои с другите. Маслото никога не се вдига на повече от 110 градуса. На немски аутобан, със 180км/ч - 5700об/мин в продължение на 6 часа маслото стоеше заковано на 100 градуса.
Ако толкова няма маслени радиатори, термостати и магистрали, тук има една 325-ца в една морга и се дава цялата инсталация за 30 лири = 90 лева. Да ти я взема ?

- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
bawareca написа:Ама не става за М42
A защо? Просто конструктивна разлика или? Пък и нали вие сте майстори на "подобренията"...
Power is Nothing Without Insanity
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани