Интересно...

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW E60 M5

...

Мнение от RS-MAD » 13 Окт 2004, 2:26

Не виждам причина без наличие на каквото и да е след турбото да имаш проблем с вървенето , все пак най-голямта рестрикция на газовете се явава самото турбо , а колкото по бързо напускат турбото толкова по добре ... Не знам какво може да пречи да върви добре ..
Може шума да ти е създал такова впечатление незнам ..
Аз от турбото имам една тръба която стига до задното гърне , нямам катализатор (който е много голям рестриктор също, за моя радост моята модификация на 1.8Т няма О2 сензор) , и най отзад един Ремус ...
Имам само положителни резултати ..
А образно казано налягането на газовете след турбината е константо кажи речи независимо дали тръбата е 20см или 1 метър ... (чужди мисли благодаря МУ !) , така че не виждам разлика дали ще имаш доунпипе 20 см или тръба до отзад ..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 13 Окт 2004, 8:48

alx написа:всъщност обратното налягане "back pressure" само пречи. винаги. без изключение.

И аз мисля така. Най-логично ми се струва. А и съм го виждал написано макар и не в прав текст.
alx написа:единствената полза от него е че на ниски обороти по-голямото такова помага за по-добра отзивчивост на двигателя (до към 2500 оборота)

Ето го и противоречието. Ако това е така, значи трябва да има някакво обяснение на това явление. При 4-тактовите двигатели аз винаги съм си мислел, че изпускателният клапан е най-големия "рестриктор". За 2-тактовите всички знаем.
alx написа:та така. по принцип като се смятат двигатели, обратното налягане се смята за паразитна величина и съобразяване с нея не трябва да има... но на практика често хедъра е толкова ограничаващ, че инжинерите все пак се съобразяват със него.

Обратното налягане наистина винаги е паразитна величина, но според мен то се създава от всеки друг елемент, но не и от хедъра, тъй като в хедъра температурата на газовете е близка до максималната и плътността им е доста ниска, така че там няма как да се пораждат големи загуби. Ако има много тесни и "спънати" завои (колена) тогава е друго, но като говорим за тунинг, аз не си представям колектор модел Буик '47 8 ==> 1 с коляно 90*. Елементите, които пораждат обртаното налягане (мое мнение) дори при 3" down pipe на 2000 см3 двигател с "прави гърнета" са колената а не триенето на газа в стените на тръбата. То може и да се сметне горе-долу колко е това обратно налягане ако се налага (ще питам как става).

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 7.08.2004

exup..

Мнение от kikcho » 13 Окт 2004, 11:03

Има подобна система разработка на Yamaha, казва се EXUP при мотоциклетите, това е клапан след колекторите които променя налягане в тях и целта му е да дава повече мощност в средните обороти, но при туннинг за писта го махат като целят по висока мощност в "top end". На моя мотор имах Exup и беше с моторче и жило.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 13 Окт 2004, 12:29

само една молба накратко за какво служи това нести4ко с няколко думи4ки ако може :oops:
ИзображениеИзображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 13 Окт 2004, 14:29

аве човек ти чете ли темата .. обяснено е ясно за какво служи ,като даже се коментират разновидности и резултати ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW E60 M5

...

Мнение от RS-MAD » 13 Окт 2004, 14:33

Postman написа: Обратното налягане наистина винаги е паразитна величина, но според мен то се създава от всеки друг елемент, но не и от хедъра, тъй като в хедъра температурата на газовете е близка до максималната и плътността им е доста ниска, така че там няма как да се пораждат големи загуби. Ако има много тесни и "спънати" завои (колена) тогава е друго.

С две думи този колектор ще създава доволно обратно налягане ? Това лошо ли е ? или е добре ? Обесни :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: ...

Мнение от Postman » 13 Окт 2004, 16:53

RS-MAD написа:С две думи този колектор ще създава доволно обратно налягане ?

Не, няма да създава голямо обратно налягане по следните причини:
1. Сечението на отделните клонове е голямо и скоростта на газа няма да е много голяма;
2. Газът ще е с висока температура и плътността му ще е ниска, от което триенето със стените и свързаното с него загуба на налягане ще е малко, макар че по-ниската плътност означава повече обем и по-висока скорост;
3. Радиусът на кривина на отделните клонове е сравнително голям, което имайки предвид голямото им сечение няма да доведе до голяма загуба на налягане, защото кинематично потокът няма да се смущава от резки преходи и промяна посоката и големината на скоростта.

А че за да мине газ с определен дебит през този колектор е нужно определен пад на налягане от входа до изхода - спор в това няма. Но това налягане е поне 1 порядък по-ниско от загубата на налягане преди и след изпускателния клапан.

Голямото налягане се получава в колената и преходите от един в друг диаметър, където се нарушава кинематиката на флуидното течение и когато газът в тези места се е охладил вече, там се получава обратното налягане.
Когато двигателят е атмосферен за да се заглушава шума от газовете трябва да има обратно налягане, но не защото то заглушава, а защото то е негативно странично действие от начините за намаляване на шума. При турбодвигателите турбината заглушава в определени граници, така че там може да се намали шума с по-малко обратно налягане.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Мнение от Lucky » 12 Ное 2004, 11:12

[quote="landikar"]Двете неща,които са показали Камикадзе и quixzole са различни.


Доколкото си спомням това важи само за двутактовите двигатели, които без гърне на могат да отлепя.

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook