Интересно...
Модератор: bum_bum
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- RS-MAD
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 30.03.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW E60 M5
...
Не виждам причина без наличие на каквото и да е след турбото да имаш проблем с вървенето , все пак най-голямта рестрикция на газовете се явава самото турбо , а колкото по бързо напускат турбото толкова по добре ... Не знам какво може да пречи да върви добре ..
Може шума да ти е създал такова впечатление незнам ..
Аз от турбото имам една тръба която стига до задното гърне , нямам катализатор (който е много голям рестриктор също, за моя радост моята модификация на 1.8Т няма О2 сензор) , и най отзад един Ремус ...
Имам само положителни резултати ..
А образно казано налягането на газовете след турбината е константо кажи речи независимо дали тръбата е 20см или 1 метър ... (чужди мисли благодаря МУ !) , така че не виждам разлика дали ще имаш доунпипе 20 см или тръба до отзад ..
Може шума да ти е създал такова впечатление незнам ..
Аз от турбото имам една тръба която стига до задното гърне , нямам катализатор (който е много голям рестриктор също, за моя радост моята модификация на 1.8Т няма О2 сензор) , и най отзад един Ремус ...
Имам само положителни резултати ..
А образно казано налягането на газовете след турбината е константо кажи речи независимо дали тръбата е 20см или 1 метър ... (чужди мисли благодаря МУ !) , така че не виждам разлика дали ще имаш доунпипе 20 см или тръба до отзад ..
MADNESS MOTORSPORT - CHIP TUNING, DPF REMOVAL, DYNO MACHINE
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=63&t=326910


http://www.youtube.com/user/devilvas/featured
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=63&t=326910


http://www.youtube.com/user/devilvas/featured
alx написа:всъщност обратното налягане "back pressure" само пречи. винаги. без изключение.
И аз мисля така. Най-логично ми се струва. А и съм го виждал написано макар и не в прав текст.
alx написа:единствената полза от него е че на ниски обороти по-голямото такова помага за по-добра отзивчивост на двигателя (до към 2500 оборота)
Ето го и противоречието. Ако това е така, значи трябва да има някакво обяснение на това явление. При 4-тактовите двигатели аз винаги съм си мислел, че изпускателният клапан е най-големия "рестриктор". За 2-тактовите всички знаем.
alx написа:та така. по принцип като се смятат двигатели, обратното налягане се смята за паразитна величина и съобразяване с нея не трябва да има... но на практика често хедъра е толкова ограничаващ, че инжинерите все пак се съобразяват със него.
Обратното налягане наистина винаги е паразитна величина, но според мен то се създава от всеки друг елемент, но не и от хедъра, тъй като в хедъра температурата на газовете е близка до максималната и плътността им е доста ниска, така че там няма как да се пораждат големи загуби. Ако има много тесни и "спънати" завои (колена) тогава е друго, но като говорим за тунинг, аз не си представям колектор модел Буик '47 8 ==> 1 с коляно 90*. Елементите, които пораждат обртаното налягане (мое мнение) дори при 3" down pipe на 2000 см3 двигател с "прави гърнета" са колената а не триенето на газа в стените на тръбата. То може и да се сметне горе-долу колко е това обратно налягане ако се налага (ще питам как става).
exup..
Има подобна система разработка на Yamaha, казва се EXUP при мотоциклетите, това е клапан след колекторите които променя налягане в тях и целта му е да дава повече мощност в средните обороти, но при туннинг за писта го махат като целят по висока мощност в "top end". На моя мотор имах Exup и беше с моторче и жило.
- dizelboy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2521
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: коя кадето го прибере при себеси
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
аве човек ти чете ли темата .. обяснено е ясно за какво служи ,като даже се коментират разновидности и резултати ...
- RS-MAD
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 30.03.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW E60 M5
...
Postman написа: Обратното налягане наистина винаги е паразитна величина, но според мен то се създава от всеки друг елемент, но не и от хедъра, тъй като в хедъра температурата на газовете е близка до максималната и плътността им е доста ниска, така че там няма как да се пораждат големи загуби. Ако има много тесни и "спънати" завои (колена) тогава е друго.
С две думи този колектор ще създава доволно обратно налягане ? Това лошо ли е ? или е добре ? Обесни


MADNESS MOTORSPORT - CHIP TUNING, DPF REMOVAL, DYNO MACHINE
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=63&t=326910


http://www.youtube.com/user/devilvas/featured
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=63&t=326910


http://www.youtube.com/user/devilvas/featured
Re: ...
RS-MAD написа:С две думи този колектор ще създава доволно обратно налягане ?
Не, няма да създава голямо обратно налягане по следните причини:
1. Сечението на отделните клонове е голямо и скоростта на газа няма да е много голяма;
2. Газът ще е с висока температура и плътността му ще е ниска, от което триенето със стените и свързаното с него загуба на налягане ще е малко, макар че по-ниската плътност означава повече обем и по-висока скорост;
3. Радиусът на кривина на отделните клонове е сравнително голям, което имайки предвид голямото им сечение няма да доведе до голяма загуба на налягане, защото кинематично потокът няма да се смущава от резки преходи и промяна посоката и големината на скоростта.
А че за да мине газ с определен дебит през този колектор е нужно определен пад на налягане от входа до изхода - спор в това няма. Но това налягане е поне 1 порядък по-ниско от загубата на налягане преди и след изпускателния клапан.
Голямото налягане се получава в колената и преходите от един в друг диаметър, където се нарушава кинематиката на флуидното течение и когато газът в тези места се е охладил вече, там се получава обратното налягане.
Когато двигателят е атмосферен за да се заглушава шума от газовете трябва да има обратно налягане, но не защото то заглушава, а защото то е негативно странично действие от начините за намаляване на шума. При турбодвигателите турбината заглушава в определени граници, така че там може да се намали шума с по-малко обратно налягане.
- Lucky
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 1619
- Регистриран на: 10.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
- Мечтае да кара: 5GT 535i
[quote="landikar"]Двете неща,които са показали Камикадзе и quixzole са различни.
Доколкото си спомням това важи само за двутактовите двигатели, които без гърне на могат да отлепя.
Доколкото си спомням това важи само за двутактовите двигатели, които без гърне на могат да отлепя.
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани