спортен филтър за 318 is
Модератор: bum_bum
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
thelux: Ако искаш да накараш колата да върви наистина повече и да вади по-добър звук можеш да пробваш още нещо, като добавка към спортния филтър:
Искам да предупредя, че ТОВА НЕ СЪМ ГО ПРОБВАЛ НА БМВ!
Преди 2 години като слушах сладките приказки на даскалите ми по ДВГ и по Турбини се надъхах да направя следния опит с колата ми. Тогава карах VW Polo 1.3 карбуратор 60 к.с.
Исках да измисля нещо, с което да вкарам повече въздух в карбуратора. Направих следното:
1. Махнах въздушния филтър
2. Изрязах нещо като огромна фуния от пластмасова туба от мин. вода 10л.
3. Взех си спортен филтър и го монтирах вътре във фунията.
4. Монтирах фунията зад решетката така че като карам настещния въздух да влиза във фунията. Колкото по-бързо караш, толкова повече въздух "загребва" тази фуния.
5. Изрязах и разширих отвора на тубата и прекарах гъвкава тръба за въздух (като тези от колекторите към възд. филтър) с която свързах спортния филтър с кутията на възд. филтър.
По долу давам схемата на това което направих. Понеже дупката на сп. филтър беше по-голяма от тръбата за преходник ползвах кутийка от Нескафе - пасва точно на дупката на филтъра. Изрязах и дъното, а на капачката и изрязах по-малък отвор, в който вкарах тръбата.
И така с подръчни материали и елементарни умения си направих приспособлението. Ефекта от него беше доста добър. Колата вървеше много по-добре, стана много пъргава, мощността и се качи много, от 60 стана може би към 70 к.с. Бях във възторг ! Всичко беше прекрасно! Но радостта ми бързо секна когато усетих, че разхода ми изведнъж е скочил много - по груби сметки - ОТ 8/100 скочи на 20-25/100
Покарах така няколко дни да видя дали не греша, но уви разхода не падаше под 20
и се наложи да махна всичко.
На следващия ден казах на даскала по ДВГ какво съм направил и той ми обясни, че причината била главно в това, че въздушния поток, получен по този начин бил турболентен и смущавал газообмена в цилиндрите. Трябвало да направя някаква успокоителна камера с лопатки, която да успокоява потока и да го прави ламинарен и т.н. Обеща, че някой ден ще ми обясни по-подробно за какво става въпрос и какво да направя, но този ден така и не дойде...
Така че ако на някой му се занимава, може да експериментира и да види какво ще се получи, НО ПАК КАЗВАМ: ПРОБВАЛ СЪМ ГО НА ДВГ С КАРБУРАТОР, НЕ ЗНАМ КАКЪВ ЩЕ Е ЕФЕКТА ПРИ ПЪЛНА ИНЖЕКЦИЯ (при БМВ)

Искам да предупредя, че ТОВА НЕ СЪМ ГО ПРОБВАЛ НА БМВ!
Преди 2 години като слушах сладките приказки на даскалите ми по ДВГ и по Турбини се надъхах да направя следния опит с колата ми. Тогава карах VW Polo 1.3 карбуратор 60 к.с.
Исках да измисля нещо, с което да вкарам повече въздух в карбуратора. Направих следното:
1. Махнах въздушния филтър
2. Изрязах нещо като огромна фуния от пластмасова туба от мин. вода 10л.
3. Взех си спортен филтър и го монтирах вътре във фунията.
4. Монтирах фунията зад решетката така че като карам настещния въздух да влиза във фунията. Колкото по-бързо караш, толкова повече въздух "загребва" тази фуния.
5. Изрязах и разширих отвора на тубата и прекарах гъвкава тръба за въздух (като тези от колекторите към възд. филтър) с която свързах спортния филтър с кутията на възд. филтър.
По долу давам схемата на това което направих. Понеже дупката на сп. филтър беше по-голяма от тръбата за преходник ползвах кутийка от Нескафе - пасва точно на дупката на филтъра. Изрязах и дъното, а на капачката и изрязах по-малък отвор, в който вкарах тръбата.
И така с подръчни материали и елементарни умения си направих приспособлението. Ефекта от него беше доста добър. Колата вървеше много по-добре, стана много пъргава, мощността и се качи много, от 60 стана може би към 70 к.с. Бях във възторг ! Всичко беше прекрасно! Но радостта ми бързо секна когато усетих, че разхода ми изведнъж е скочил много - по груби сметки - ОТ 8/100 скочи на 20-25/100


На следващия ден казах на даскала по ДВГ какво съм направил и той ми обясни, че причината била главно в това, че въздушния поток, получен по този начин бил турболентен и смущавал газообмена в цилиндрите. Трябвало да направя някаква успокоителна камера с лопатки, която да успокоява потока и да го прави ламинарен и т.н. Обеща, че някой ден ще ми обясни по-подробно за какво става въпрос и какво да направя, но този ден така и не дойде...

Така че ако на някой му се занимава, може да експериментира и да види какво ще се получи, НО ПАК КАЗВАМ: ПРОБВАЛ СЪМ ГО НА ДВГ С КАРБУРАТОР, НЕ ЗНАМ КАКЪВ ЩЕ Е ЕФЕКТА ПРИ ПЪЛНА ИНЖЕКЦИЯ (при БМВ)
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
ти си слушал сладките приказки, ама май не си чул всичко
При инжекционните системи, ецу-то определя съотношението бензин/въздух, така, че ако ще да караш с фуния 2 метра диаметър на тавана пак няма как да накараш компютъра да пусне повече въздух от колкото му трябва.
п.с. иначе евала за ентусиазъма с фау-вето

При инжекционните системи, ецу-то определя съотношението бензин/въздух, така, че ако ще да караш с фуния 2 метра диаметър на тавана пак няма как да накараш компютъра да пусне повече въздух от колкото му трябва.
п.с. иначе евала за ентусиазъма с фау-вето
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
vicho написа:откъде я ВАДИ тая мощност?
От това че вкарва повече въздух в двигателя. Както е и при турбото.
Обикновения филтър, особено като се замърси, пропуска по-малко въздух и системата остава под известен вакуум, т.е. налягането пада под 1 бар (под атмосферното нал.). Това е така, защото цилиндрите засмукват въздух при помпения такт/ход на буталата, а замърсения филтър пречи на въздуха да влиза свободно. Така се създава подналягане (вакуум).
Спортния филтър има много по-малко съпротивления от обикновения, пропуска повече въздух и не допуска създаването на толкова голям вакуум. Дебитомера отчита по-голямото количество въздух и компютъра повишава цикловата порция гориво.
И така стигаме до простата термодинамика и термохимия: ПОВЕЧЕ ВЪЗДУХ + ПОВЕЧЕ ГОРИВО = ПО-ВИСОКО НАЛЯГАНЕ В ЦИЛИНДРИТЕ = ПО-ГОЛЯМА МОЩНОСТ
Надявам се че го обясних достатъчно добре и на всеки ще му стане ясно защо спортния филтър повишава мощността.
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
vicho написа:ти си слушал сладките приказки, ама май не си чул всичко![]()
При инжекционните системи, ецу-то определя съотношението бензин/въздух, така, че ако ще да караш с фуния 2 метра диаметър на тавана пак няма как да накараш компютъра да пусне повече въздух от колкото му трябва.
п.с. иначе евала за ентусиазъма с фау-вето
Това не ми беше много ясно за инжекцията: дали компа регулира само горивото според количеството въздух (което дебитомера измерва) или тук компа регулира и двете.
Според това което ти казваш значи дебитомера не просто измерва количеството въздух и компа "нагажда" горивото според него, а дебитомера регулира и колко да се отваря дросела (колко въздух да пуска).
ПП: Сега завърших "Корабни машини и механизми" в Морското (корабен механик съм), но там учихме предимно за дизелови двигатели с турбини. Някои неща около бензиновите двигатели с инжекционни системи не са ми съвсям ясни

- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Като се чипоса ставала по-пъргава. Няма да е толкова тромава от ниските обороти. Освен това става по-икономична с около 0.5л/100 км. Така че според мен ИМА ФАЙДА от чипосването. Чипа качва 12-13 к.с, така че ще се усеща разлика, но не очаквай чудеса. А и след време ще си го избиеш от икономията на гориво
И аз мисля да слагам на мойта като я оправят от удара.
Някои от хората които слагат чипове предлагат първо да го пробваш и ако не си доволен си взимат чипа и не плащаш нищо. Така че ако си от София нищо не ти пречи да пробваш и сам да си прецениш.

Някои от хората които слагат чипове предлагат първо да го пробваш и ако не си доволен си взимат чипа и не плащаш нищо. Така че ако си от София нищо не ти пречи да пробваш и сам да си прецениш.
vicho написа:ти си слушал сладките приказки, ама май не си чул всичко![]()
При инжекционните системи, ецу-то определя съотношението бензин/въздух, така, че ако ще да караш с фуния 2 метра диаметър на тавана пак няма как да накараш компютъра да пусне повече въздух от колкото му трябва.
п.с. иначе евала за ентусиазъма с фау-вето
Я пак

Я ми кажи компютъра как определя колко въздух да постъпи ?Може би на педалата на газта има електрошок и ЕКУ-то като каже "стига толкова въздух" и те шиба ... ЕКУ-то само може да се пробва да "измери" (доколкото е възможно с тая клапа) количеството въздух който постъпва и след това да си сметне впръскването на горивото.
ЕКУ-то контролира въздушния поток само на празен ход

Важното в случая е дали може да компенсира кадърно по-пропускливия филтър.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
bbekov написа:vicho написа:ти си слушал сладките приказки, ама май не си чул всичко![]()
При инжекционните системи, ецу-то определя съотношението бензин/въздух, така, че ако ще да караш с фуния 2 метра диаметър на тавана пак няма как да накараш компютъра да пусне повече въздух от колкото му трябва.
п.с. иначе евала за ентусиазъма с фау-вето
Я пак.
Я ми кажи компютъра как определя колко въздух да постъпи ?Може би на педалата на газта има електрошок и ЕКУ-то като каже "стига толкова въздух" и те шиба ... ЕКУ-то само може да се пробва да "измери" (доколкото е възможно с тая клапа) количеството въздух който постъпва и след това да си сметне впръскването на горивото.
ЕКУ-то контролира въздушния поток само на празен ход.
Важното в случая е дали може да компенсира кадърно по-пропускливия филтър.
тъй де, нека говорим при крайни положения - максимално отворен дросел - "а" литра въздух на минута - повече няма как да са и да искаш. От там натам вече ецу-то мери потока и инжекторите пръскат колкото трябва гориво.
Явно не съм се изразил правилно.

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Вичо: Като се замисля не си прав ! Ако беше така както ти казваш, тогава нямаше да има смисъл да се слага турбо !
През едно и също сечение (положение на дросела) може да премине различно количество въздух. Дебита който преминава зависи от разликата в наляганията преди и след дросела. След дросела имаме силен вакуум, създаван от цилиндрите. Този вакуум си е относително постоянна величина (понятието не е точно, но искам да кажа че цилиндрите изпомпват едно и също количество въздух, т.к. работния обем е постоянен). Да кажем че там имаме налягане 0.2 бара. Преди дросела обаче налягането зависи от пропускливостта на филтъра. Ако със замърсен обикновен филтър налягането е примерно 0.5 бара, то със спортния ще е примерно 0.8 бара.
Тоест разликата в наляганията ще е различна при различните филтри.
При спортен филтър разликата е 0.6 бара, а при обикновения - 0.3 бара. Така скоростта на въздушния поток, а следоватъелно и дебита (количеството, преминало за единица време) ще са различни. При спортния филтър двигателя ще "гълта" повече въздух. Тогава вече идва ред и на електрониката: дебитомера измерва дебита на възд. поток, който влиза в двигатателя, изпраща данни до компа и компа решава колко гориво да подаде. При повече въздух естествено ще подава и повече гориво. Тук се намесва и ламбда сондата. Тя отчита количеството кислород в изгорелите газове и ако то в голямо, значи двигателя не получава достатъчно гориво за да се получи пълно изгаряне. Тогава тя подава сигнал към компа да увелечи (или намали) цикловата порция гориво.
През едно и също сечение (положение на дросела) може да премине различно количество въздух. Дебита който преминава зависи от разликата в наляганията преди и след дросела. След дросела имаме силен вакуум, създаван от цилиндрите. Този вакуум си е относително постоянна величина (понятието не е точно, но искам да кажа че цилиндрите изпомпват едно и също количество въздух, т.к. работния обем е постоянен). Да кажем че там имаме налягане 0.2 бара. Преди дросела обаче налягането зависи от пропускливостта на филтъра. Ако със замърсен обикновен филтър налягането е примерно 0.5 бара, то със спортния ще е примерно 0.8 бара.
Тоест разликата в наляганията ще е различна при различните филтри.
При спортен филтър разликата е 0.6 бара, а при обикновения - 0.3 бара. Така скоростта на въздушния поток, а следоватъелно и дебита (количеството, преминало за единица време) ще са различни. При спортния филтър двигателя ще "гълта" повече въздух. Тогава вече идва ред и на електрониката: дебитомера измерва дебита на възд. поток, който влиза в двигатателя, изпраща данни до компа и компа решава колко гориво да подаде. При повече въздух естествено ще подава и повече гориво. Тук се намесва и ламбда сондата. Тя отчита количеството кислород в изгорелите газове и ако то в голямо, значи двигателя не получава достатъчно гориво за да се получи пълно изгаряне. Тогава тя подава сигнал към компа да увелечи (или намали) цикловата порция гориво.
- MOGY
- Obergruppenführer
-
- Мнения: 1180
- Регистриран на: 21.01.2008
- Местоположение: Враца,България
- Кара: Е 36
insane_v написа:vicho написа:откъде я ВАДИ тая мощност?
От това че вкарва повече въздух в двигателя. Както е и при турбото.
Обикновения филтър, особено като се замърси, пропуска по-малко въздух и системата остава под известен вакуум, т.е. налягането пада под 1 бар (под атмосферното нал.). Това е така, защото цилиндрите засмукват въздух при помпения такт/ход на буталата, а замърсения филтър пречи на въздуха да влиза свободно. Така се създава подналягане (вакуум).
Спортния филтър има много по-малко съпротивления от обикновения, пропуска повече въздух и не допуска създаването на толкова голям вакуум. Дебитомера отчита по-голямото количество въздух и компютъра повишава цикловата порция гориво.
И така стигаме до простата термодинамика и термохимия: ПОВЕЧЕ ВЪЗДУХ + ПОВЕЧЕ ГОРИВО = ПО-ВИСОКО НАЛЯГАНЕ В ЦИЛИНДРИТЕ = ПО-ГОЛЯМА МОЩНОСТ
Надявам се че го обясних достатъчно добре и на всеки ще му стане ясно защо спортния филтър повишава мощността.


И не съм съгласен че е набутване на пари защото на практика спорния филтър е вечен ако го подържаш,докато ако на всяка смяна даваш по 13-14лв за тия хартиените.....А и никой не казва че ако си сложиш филтър на 320ката ще стане 325ца



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
100% етнически НЕ толерантен!
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Моето впечетление от спортен К&N панелен спортен филтър е следното...
при ниски обороти под 3000 колата наемаше доста по-добре, във високите също се поотпуши, но във ниските имаше най-осезаема разлика. при движение с еднаква скорост на една предавка натисках малко по-малко педала на газта. забелязах го и по разходомер и по показания на борд. така че ефект си има, макар и минимален.
според мен конски сили може и да не вдига, но определено премества кривата на въртящия момент.
при ниски обороти под 3000 колата наемаше доста по-добре, във високите също се поотпуши, но във ниските имаше най-осезаема разлика. при движение с еднаква скорост на една предавка натисках малко по-малко педала на газта. забелязах го и по разходомер и по показания на борд. така че ефект си има, макар и минимален.
според мен конски сили може и да не вдига, но определено премества кривата на въртящия момент.

- MOGY
- Obergruppenführer
-
- Мнения: 1180
- Регистриран на: 21.01.2008
- Местоположение: Враца,България
- Кара: Е 36
Ефекта е минимален и за да го осетиш както казах трябва да си познаваш добре колата,ти даде точен пример с твойта
А иначе спора е безкраен....
А иначе спора е безкраен....




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
100% етнически НЕ толерантен!
- Vozq_bez_pari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 495
- Регистриран на: 23.01.2005
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката
специално за спортните фитри има дино графики с тях и без тях и разликата в проценти за мощноста....
гледах в VW форума тай като и те имат мн теми за спортните филтри
и са се хванало едно мом4е от форума и тестват едно VW Поло най- обикновено и праят тест на Дино мисля че в Хеед (има и ка4ени клиповете документирано)
-със stock сток филтър
-със спортен за вграждане
-със спортен конусен
- и без филтър
запомних най вече тва дето мен най ме интересуваше с спортен конусен 7-8% увеличение (колкото и без филтър) над сток филтъра....
с спортния за вграждане беше по малко ...не помня колко точно ..
ако някой мн се интересува мога да я изровя темата там.....
Не казвам да ли е така или не .. просто момчетата са си направили труда.. даже на клипа се вижда и те са мн изненадани от факта...
гледах в VW форума тай като и те имат мн теми за спортните филтри
и са се хванало едно мом4е от форума и тестват едно VW Поло най- обикновено и праят тест на Дино мисля че в Хеед (има и ка4ени клиповете документирано)
-със stock сток филтър
-със спортен за вграждане
-със спортен конусен
- и без филтър
запомних най вече тва дето мен най ме интересуваше с спортен конусен 7-8% увеличение (колкото и без филтър) над сток филтъра....
с спортния за вграждане беше по малко ...не помня колко точно ..
ако някой мн се интересува мога да я изровя темата там.....
Не казвам да ли е така или не .. просто момчетата са си направили труда.. даже на клипа се вижда и те са мн изненадани от факта...
- furiozo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 706
- Регистриран на: 26.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 535i, S500
Vozq_bez_pari написа:ако някой мн се интересува мога да я изровя темата там.....
ще се радвам ако го направиш

32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани