спортен филтър за 318 is

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1156
Регистриран на: 7.06.2007
Пол: Мъж
Кара: 320i

Мнение от k1k0 » 17 Окт 2008, 0:35

vicho написа:откъде я ВАДИ тая мощност?

И аз това се питам :mhihi:
Колеги с чипчето пак качите някои друг жребец ама с филтъра освен някое куцо магаре друго не качвате :mhihi:
Beautiful Mechanical Wonder

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Мнение от insane_v » 17 Окт 2008, 0:41

thelux: Ако искаш да накараш колата да върви наистина повече и да вади по-добър звук можеш да пробваш още нещо, като добавка към спортния филтър:
Искам да предупредя, че ТОВА НЕ СЪМ ГО ПРОБВАЛ НА БМВ!
Преди 2 години като слушах сладките приказки на даскалите ми по ДВГ и по Турбини се надъхах да направя следния опит с колата ми. Тогава карах VW Polo 1.3 карбуратор 60 к.с.
Исках да измисля нещо, с което да вкарам повече въздух в карбуратора. Направих следното:
1. Махнах въздушния филтър
2. Изрязах нещо като огромна фуния от пластмасова туба от мин. вода 10л.
3. Взех си спортен филтър и го монтирах вътре във фунията.
4. Монтирах фунията зад решетката така че като карам настещния въздух да влиза във фунията. Колкото по-бързо караш, толкова повече въздух "загребва" тази фуния.
5. Изрязах и разширих отвора на тубата и прекарах гъвкава тръба за въздух (като тези от колекторите към възд. филтър) с която свързах спортния филтър с кутията на възд. филтър.
По долу давам схемата на това което направих. Понеже дупката на сп. филтър беше по-голяма от тръбата за преходник ползвах кутийка от Нескафе - пасва точно на дупката на филтъра. Изрязах и дъното, а на капачката и изрязах по-малък отвор, в който вкарах тръбата.

И така с подръчни материали и елементарни умения си направих приспособлението. Ефекта от него беше доста добър. Колата вървеше много по-добре, стана много пъргава, мощността и се качи много, от 60 стана може би към 70 к.с. Бях във възторг ! Всичко беше прекрасно! Но радостта ми бързо секна когато усетих, че разхода ми изведнъж е скочил много - по груби сметки - ОТ 8/100 скочи на 20-25/100 :( Покарах така няколко дни да видя дали не греша, но уви разхода не падаше под 20 :( и се наложи да махна всичко.
На следващия ден казах на даскала по ДВГ какво съм направил и той ми обясни, че причината била главно в това, че въздушния поток, получен по този начин бил турболентен и смущавал газообмена в цилиндрите. Трябвало да направя някаква успокоителна камера с лопатки, която да успокоява потока и да го прави ламинарен и т.н. Обеща, че някой ден ще ми обясни по-подробно за какво става въпрос и какво да направя, но този ден така и не дойде... :(

Така че ако на някой му се занимава, може да експериментира и да види какво ще се получи, НО ПАК КАЗВАМ: ПРОБВАЛ СЪМ ГО НА ДВГ С КАРБУРАТОР, НЕ ЗНАМ КАКЪВ ЩЕ Е ЕФЕКТА ПРИ ПЪЛНА ИНЖЕКЦИЯ (при БМВ)

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 17 Окт 2008, 0:56

ти си слушал сладките приказки, ама май не си чул всичко ;)

При инжекционните системи, ецу-то определя съотношението бензин/въздух, така, че ако ще да караш с фуния 2 метра диаметър на тавана пак няма как да накараш компютъра да пусне повече въздух от колкото му трябва.

п.с. иначе евала за ентусиазъма с фау-вето
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Мнение от insane_v » 17 Окт 2008, 0:59

vicho написа:откъде я ВАДИ тая мощност?


От това че вкарва повече въздух в двигателя. Както е и при турбото.

Обикновения филтър, особено като се замърси, пропуска по-малко въздух и системата остава под известен вакуум, т.е. налягането пада под 1 бар (под атмосферното нал.). Това е така, защото цилиндрите засмукват въздух при помпения такт/ход на буталата, а замърсения филтър пречи на въздуха да влиза свободно. Така се създава подналягане (вакуум).
Спортния филтър има много по-малко съпротивления от обикновения, пропуска повече въздух и не допуска създаването на толкова голям вакуум. Дебитомера отчита по-голямото количество въздух и компютъра повишава цикловата порция гориво.
И така стигаме до простата термодинамика и термохимия: ПОВЕЧЕ ВЪЗДУХ + ПОВЕЧЕ ГОРИВО = ПО-ВИСОКО НАЛЯГАНЕ В ЦИЛИНДРИТЕ = ПО-ГОЛЯМА МОЩНОСТ

Надявам се че го обясних достатъчно добре и на всеки ще му стане ясно защо спортния филтър повишава мощността.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Мнение от insane_v » 17 Окт 2008, 1:16

vicho написа:ти си слушал сладките приказки, ама май не си чул всичко ;)

При инжекционните системи, ецу-то определя съотношението бензин/въздух, така, че ако ще да караш с фуния 2 метра диаметър на тавана пак няма как да накараш компютъра да пусне повече въздух от колкото му трябва.

п.с. иначе евала за ентусиазъма с фау-вето


Това не ми беше много ясно за инжекцията: дали компа регулира само горивото според количеството въздух (което дебитомера измерва) или тук компа регулира и двете.
Според това което ти казваш значи дебитомера не просто измерва количеството въздух и компа "нагажда" горивото според него, а дебитомера регулира и колко да се отваря дросела (колко въздух да пуска).

ПП: Сега завърших "Корабни машини и механизми" в Морското (корабен механик съм), но там учихме предимно за дизелови двигатели с турбини. Някои неща около бензиновите двигатели с инжекционни системи не са ми съвсям ясни :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 20.05.2008
Пол: Мъж
Кара: м52б2...

Мнение от thelux » 17 Окт 2008, 6:42

благодаря колеги за съветите начи викате че нямало да има голяма разлика и ако я чипосам? :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Мнение от insane_v » 17 Окт 2008, 12:43

Като се чипоса ставала по-пъргава. Няма да е толкова тромава от ниските обороти. Освен това става по-икономична с около 0.5л/100 км. Така че според мен ИМА ФАЙДА от чипосването. Чипа качва 12-13 к.с, така че ще се усеща разлика, но не очаквай чудеса. А и след време ще си го избиеш от икономията на гориво ;) И аз мисля да слагам на мойта като я оправят от удара.

Някои от хората които слагат чипове предлагат първо да го пробваш и ако не си доволен си взимат чипа и не плащаш нищо. Така че ако си от София нищо не ти пречи да пробваш и сам да си прецениш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 12.02.2007

Мнение от bbekov » 17 Окт 2008, 13:29

vicho написа:ти си слушал сладките приказки, ама май не си чул всичко ;)

При инжекционните системи, ецу-то определя съотношението бензин/въздух, така, че ако ще да караш с фуния 2 метра диаметър на тавана пак няма как да накараш компютъра да пусне повече въздух от колкото му трябва.

п.с. иначе евала за ентусиазъма с фау-вето


Я пак :) .
Я ми кажи компютъра как определя колко въздух да постъпи ?Може би на педалата на газта има електрошок и ЕКУ-то като каже "стига толкова въздух" и те шиба ... ЕКУ-то само може да се пробва да "измери" (доколкото е възможно с тая клапа) количеството въздух който постъпва и след това да си сметне впръскването на горивото.
ЕКУ-то контролира въздушния поток само на празен ход :) .
Важното в случая е дали може да компенсира кадърно по-пропускливия филтър.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 17 Окт 2008, 13:58

bbekov написа:
vicho написа:ти си слушал сладките приказки, ама май не си чул всичко ;)

При инжекционните системи, ецу-то определя съотношението бензин/въздух, така, че ако ще да караш с фуния 2 метра диаметър на тавана пак няма как да накараш компютъра да пусне повече въздух от колкото му трябва.

п.с. иначе евала за ентусиазъма с фау-вето


Я пак :) .
Я ми кажи компютъра как определя колко въздух да постъпи ?Може би на педалата на газта има електрошок и ЕКУ-то като каже "стига толкова въздух" и те шиба ... ЕКУ-то само може да се пробва да "измери" (доколкото е възможно с тая клапа) количеството въздух който постъпва и след това да си сметне впръскването на горивото.
ЕКУ-то контролира въздушния поток само на празен ход :) .
Важното в случая е дали може да компенсира кадърно по-пропускливия филтър.


тъй де, нека говорим при крайни положения - максимално отворен дросел - "а" литра въздух на минута - повече няма как да са и да искаш. От там натам вече ецу-то мери потока и инжекторите пръскат колкото трябва гориво.

Явно не съм се изразил правилно. :idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Мнение от insane_v » 17 Окт 2008, 17:25

Вичо: Като се замисля не си прав ! Ако беше така както ти казваш, тогава нямаше да има смисъл да се слага турбо !
През едно и също сечение (положение на дросела) може да премине различно количество въздух. Дебита който преминава зависи от разликата в наляганията преди и след дросела. След дросела имаме силен вакуум, създаван от цилиндрите. Този вакуум си е относително постоянна величина (понятието не е точно, но искам да кажа че цилиндрите изпомпват едно и също количество въздух, т.к. работния обем е постоянен). Да кажем че там имаме налягане 0.2 бара. Преди дросела обаче налягането зависи от пропускливостта на филтъра. Ако със замърсен обикновен филтър налягането е примерно 0.5 бара, то със спортния ще е примерно 0.8 бара.
Тоест разликата в наляганията ще е различна при различните филтри.
При спортен филтър разликата е 0.6 бара, а при обикновения - 0.3 бара. Така скоростта на въздушния поток, а следоватъелно и дебита (количеството, преминало за единица време) ще са различни. При спортния филтър двигателя ще "гълта" повече въздух. Тогава вече идва ред и на електрониката: дебитомера измерва дебита на възд. поток, който влиза в двигатателя, изпраща данни до компа и компа решава колко гориво да подаде. При повече въздух естествено ще подава и повече гориво. Тук се намесва и ламбда сондата. Тя отчита количеството кислород в изгорелите газове и ако то в голямо, значи двигателя не получава достатъчно гориво за да се получи пълно изгаряне. Тогава тя подава сигнал към компа да увелечи (или намали) цикловата порция гориво.

Obergruppenführer
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 21.01.2008
Местоположение: Враца,България
Кара: Е 36

Мнение от MOGY » 17 Окт 2008, 20:12

insane_v написа:
vicho написа:откъде я ВАДИ тая мощност?


От това че вкарва повече въздух в двигателя. Както е и при турбото.

Обикновения филтър, особено като се замърси, пропуска по-малко въздух и системата остава под известен вакуум, т.е. налягането пада под 1 бар (под атмосферното нал.). Това е така, защото цилиндрите засмукват въздух при помпения такт/ход на буталата, а замърсения филтър пречи на въздуха да влиза свободно. Така се създава подналягане (вакуум).
Спортния филтър има много по-малко съпротивления от обикновения, пропуска повече въздух и не допуска създаването на толкова голям вакуум. Дебитомера отчита по-голямото количество въздух и компютъра повишава цикловата порция гориво.
И така стигаме до простата термодинамика и термохимия: ПОВЕЧЕ ВЪЗДУХ + ПОВЕЧЕ ГОРИВО = ПО-ВИСОКО НАЛЯГАНЕ В ЦИЛИНДРИТЕ = ПО-ГОЛЯМА МОЩНОСТ

Надявам се че го обясних достатъчно добре и на всеки ще му стане ясно защо спортния филтър повишава мощността.

:yes: Тая мощност няма от къде да се извади,целта е атмосверния въздух да стигне до цилиндъра с възможно най-малко съпротивление...а спортния филтър има по малко съпротивление от картонените :mhihi:
И не съм съгласен че е набутване на пари защото на практика спорния филтър е вечен ако го подържаш,докато ако на всяка смяна даваш по 13-14лв за тия хартиените.....А и никой не казва че ако си сложиш филтър на 320ката ще стане 325ца
ИзображениеИзображениеИзображение
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
100% етнически НЕ толерантен!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 17 Окт 2008, 20:18

Моето впечетление от спортен К&N панелен спортен филтър е следното...
при ниски обороти под 3000 колата наемаше доста по-добре, във високите също се поотпуши, но във ниските имаше най-осезаема разлика. при движение с еднаква скорост на една предавка натисках малко по-малко педала на газта. забелязах го и по разходомер и по показания на борд. така че ефект си има, макар и минимален.
според мен конски сили може и да не вдига, но определено премества кривата на въртящия момент.
Изображение

Obergruppenführer
Аватар
Мнения: 1180
Регистриран на: 21.01.2008
Местоположение: Враца,България
Кара: Е 36

Мнение от MOGY » 17 Окт 2008, 20:31

Ефекта е минимален и за да го осетиш както казах трябва да си познаваш добре колата,ти даде точен пример с твойта
А иначе спора е безкраен.... :winky:
ИзображениеИзображениеИзображение
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
100% етнически НЕ толерантен!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 495
Регистриран на: 23.01.2005
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката

Мнение от Vozq_bez_pari » 18 Окт 2008, 2:37

специално за спортните фитри има дино графики с тях и без тях и разликата в проценти за мощноста....
гледах в VW форума тай като и те имат мн теми за спортните филтри
и са се хванало едно мом4е от форума и тестват едно VW Поло най- обикновено и праят тест на Дино мисля че в Хеед (има и ка4ени клиповете документирано)
-със stock сток филтър
-със спортен за вграждане
-със спортен конусен
- и без филтър
запомних най вече тва дето мен най ме интересуваше с спортен конусен 7-8% увеличение (колкото и без филтър) над сток филтъра....
с спортния за вграждане беше по малко ...не помня колко точно ..
ако някой мн се интересува мога да я изровя темата там.....
Не казвам да ли е така или не .. просто момчетата са си направили труда.. даже на клипа се вижда и те са мн изненадани от факта...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 706
Регистриран на: 26.09.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 535i, S500

Мнение от furiozo » 18 Окт 2008, 9:05

Vozq_bez_pari написа:ако някой мн се интересува мога да я изровя темата там.....


ще се радвам ако го направиш :winky:

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook