Висок октан и ъгъл на предварение

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 9.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E92 335i
Мечтае да кара: CL 63 AMG
Детайли за колата: открадната :)

Висок октан и ъгъл на предварение

Мнение от valerio1 » 21 Апр 2008, 0:35

Моля някой от колегите с повече познания в тази област да отделят 2 минути, за да ми отговорят на един въпрос, на който не мога да си отговоря след един час ровене в google...

Та, зна4и:

Да речем, 4е сипем 98 на двигател, който е оборудван с knock сензори. ЕКУ-то из4ислява, 4е ъгъла на изпреварване трябва да е примерно 21. Ако сипем 95, ЕКУ-то ще подаде искра при ъгъл да ре4ем 15(При равни обороти и натоварване на двигателя). И в двата случая, и при 95 и при 98 игнацията се получава при ГМТ и енергията се използва оптимално. Тогава каква ни е ползата от високия октан, след като ЕКУ-то само си определя ъгъла? Или полза при висок октан се вижда само при двигатели с висока компресия, просто щото такива двигатели биха чукали с по-никък октан?

П.П. Имам и друг въпрос, но ще го задам, ако видя, че някой се засили да ми отговаря на този пост... :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

Мнение от rado_rf » 21 Апр 2008, 7:40

А, знаеш ли какво означава това октаново число? ;)
Ето прочети малко http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=4569
"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 9.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E92 335i
Мечтае да кара: CL 63 AMG
Детайли за колата: открадната :)

Мнение от valerio1 » 21 Апр 2008, 10:26

да бе, колега, вси4ко, каквото има по интернет съм го из4ел...знам и октан какво е, и хептан и т.н. Въпросът ми е друг: от високия октан има полза само при двигатели с висока компресия ли?
Преди някой да ми даде пример с клипчето от 5th Gear, да знаете, че и него съм гледал :)
Ще се опитам да си задам въпроса по друг начин,за да е по-ясно какво точно не знам:

На някои коли на капачката пише: 95 и в скоби 98, т.е. 98 се препоръчва за по-добър перформанс. Но тези двигатели имат knock сензори, и следователно и при 95 и при 98 ъгъла на предварение е така зададен, че детонацията да се полу4ава в ГМТ (а не по-рано или по-късно) и енергията да се използва оптимално. Тогава каква е файдата от 98 при този двигател??? Компресията и при двата бензина е еднаква, тъй като говорим за един и същ мотор. И като се има предвид, 4е бензинът с по-висок октан е по-малко калоричен, въобще не виждам откъде ще дойде този по-добър перформанс.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Мнение от kraininski » 21 Апр 2008, 10:58

абе то ако нямаше значение във Ф1 щеха да карат с 86....още го има по държавните резерви :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Мнение от ACCELERATOR » 21 Апр 2008, 11:40

От 5-6 години насам повечето нови двигатели са с директно впръскване на горивото (а не в смукателния тракт). При тях има голямо значение октана. Примерно при VW 1.6 FSI - ако сложиш А95, мощността ти пада с 4-5% - от 115 к.с. пада на под 110. Мерено на стенд.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 9.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E92 335i
Мечтае да кара: CL 63 AMG
Детайли за колата: открадната :)

Мнение от valerio1 » 21 Апр 2008, 16:38

kraininski написа:абе то ако нямаше значение във Ф1 щеха да карат с 86....още го има по държавните резерви :)



абе, то ясно, че има, но не мога да си го обясня и затoва питам по-учените от мен...

Тя и топлата вода замръзва по-бързо от студената, ама защо точно, малко хора знаят

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Мнение от REMUS » 21 Апр 2008, 16:44

Колкото повече предварение успееш да дадеш, толкова повече мошност отдаваш, един вид високия октан ти позволява повече аванс ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 sedan

Re: Висок октан и ъгъл на предварение

Мнение от furnata » 21 Апр 2008, 17:13

valerio1 написа:Моля някой от колегите с повече познания в тази област да отделят 2 минути, за да ми отговорят на един въпрос, на който не мога да си отговоря след един час ровене в google...

Та, зна4и:

Да речем, 4е сипем 98 на двигател, който е оборудван с knock сензори. ЕКУ-то из4ислява, 4е ъгъла на изпреварване трябва да е примерно 21. Ако сипем 95, ЕКУ-то ще подаде искра при ъгъл да ре4ем 15(При равни обороти и натоварване на двигателя). И в двата случая, и при 95 и при 98 игнацията се получава при ГМТ и енергията се използва оптимално. Тогава каква ни е ползата от високия октан, след като ЕКУ-то само си определя ъгъла? Или полза при висок октан се вижда само при двигатели с висока компресия, просто щото такива двигатели биха чукали с по-никък октан?

П.П. Имам и друг въпрос, но ще го задам, ако видя, че някой се засили да ми отговаря на този пост... :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аз пък мисля че ЕКУ-то не си изчислява само предварението -нали точно с чип тунинга се настройва предварение и т.н. :roll:
НЕВОЛЯТА УЧИ........


ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 21 Апр 2008, 17:29

Нещо не си разбрал както трябва май :roll:
Кнок сензора дава информация на еку-то само ако има детонации да върне аванса на запалването.Той не изчислява какво е октановото число на бензина.И еку-то също не смята аванса по октановото число на бензина ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 9.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E92 335i
Мечтае да кара: CL 63 AMG
Детайли за колата: открадната :)

Мнение от valerio1 » 21 Апр 2008, 18:26

Nightmare написа:Нещо не си разбрал както трябва май :roll:
Кнок сензора дава информация на еку-то само ако има детонации да върне аванса на запалването.Той не изчислява какво е октановото число на бензина.И еку-то също не смята аванса по октановото число на бензина ;)

да, точно така, ако на мотор правен за 98 сипеш 95,knock сензора ще отчете детонация и ще върне аванса, за да не се получава чукане и за да се детонира при ГМТ. Тогава що не си сипвам просто 95 на този мотор, така и така, ECU-то ми връща аванса и нямам детонации? Каква е файдата от 98 в този случай, това питам? Знам, че има файда от 98, но не си обяснявам защо.

А и да, прав си, няма как компутъра да мери октана от резервоара :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 1992 520i touring

Мнение от mx13 » 21 Апр 2008, 18:42

REMUS написа:Колкото повече предварение успееш да дадеш, толкова повече мошност отдаваш, един вид високия октан ти позволява повече аванс ;)

ти май откачи,като имаш висок октан предварението намалява!!!!!!
защото високия октана ти дава възможност да сгъстиш още!!!!!
а когато сместа е максимално сгъстена КПД-то на отделената енергия е по-високо!!!
преди 40 години когато октана е бил 68 искрата се е подавала на 5мм преди ГМТ :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: което като ъгъл на един дългоходов двигател е МНОГО!!!!!!!
степента на сгъстяване е гила 6-8/1(8 за бегачките!!!!!)
идеята на кнок сензорите е да дават инфо кога има детонации и екуто увеличава аванса за да ги елеминира!!!!
защото когато се самодетонира сместа тя освобождава енергията си много много по-бързо и буталото ОЩЕ НЕ Е ДОСТГНАЛО ГМТ!!!
и се усеща и чува тракане на аванса!!!!
в някой двигатели по-високия октан не е предимство!!!
а гза калоричноста на оривото е друг въпроса
не всички по-високооктанни бензини са по калорични!!!!
ГЛАВНОТО ПРЕДИМСТВО КОЕТО ТИ ДАВА ВИСОКИЯ ОКТАН Е ,ЧЕ ИМАШ ВЪЗМОЖНОСТ ДА ВКАРАШ СГЪСТИШ И ПРАВИЛНО ИЗГОРИШ СМЕСТА=>ПОВЕЧЕ МАГАРЕТА!!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 1992 520i touring

Мнение от mx13 » 21 Апр 2008, 18:44

още нещо:
големия аванс е неблагоприятен за високи обороти!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 21 Апр 2008, 19:43

mx13 написа:
..... кнок сензорите е да дават инфо кога има детонации и екуто увеличава аванса за да ги елеминира!!!!! ...


aбе колега ти усе6та6 ли се ква простотия написа ,къде про4е тая простотия 4е за да няма самозапалване тряя ние да си палим сами бензина та даже и по-рано нали и в двата случая газовете ще се разширят по-рано и ще противодеистват на буталото защото няма да е преминало ГМТ ще се полу4ат ужасни детонаций и ако слу4айно отселее мотора няма да върви грам ,ти на коя кола си го пробвал това та съветваш другите какво да правят ???

пп:недей да пишеш глупости защото някой може да ти повярва

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 21 Апр 2008, 19:45

mx13 написа:още нещо:
големия аванс е неблагоприятен за високи обороти!!!!


тъкмо обратното е вси4ки препоръ4ват с нарастване на оборотите аванса да се увели4ава разгледай някоя аванс карта и ще се убедиш!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 21 Апр 2008, 20:06

абе какво стана последно сега ?????
имам чувството че тука вече всеки си пише някви си простотии кой чул не дочул и пише вече със сигурност........... айде за ludiagsm всички знаеме, че има някъв добър поглед върху нещата ама никой не да даде смислен отговор на темата. Един пише и другия след него "абе ти луд ли си точно обратното е !!!"

:dunno: :dunno: :dunno:
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook