Степен на сгъстяване VS Компресия

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 9.02.2006
Кара: мфил

Степен на сгъстяване VS Компресия

Мнение от teao » 17 Апр 2008, 13:59

А кажете как се съпоставят 2те неща? Може ли от едното да се получи другото? Бензина примерно 95 до каква компресия/СС се кара? А 100 октана? Който знае да каже който не зане да си трае :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 17 Апр 2008, 14:12

Две различни неща са :)
Степента на сгъстяване (с.с.) това е отношението на пълния обем на цилиндъра към сгъстения,а компресията е само сгъстането на горивната смес :roll:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 1992 520i touring

Мнение от mx13 » 17 Апр 2008, 14:12

колега колкото ти по-висока СС толкова с по-голямо октаново число трябва да се кара,защото с нисък октна ще имаш детонации,които могат да се избегнат с по-ранно запалване,ама пък ще ти падне силата във високите,а компресията си е средство за мониторинг до известна степен на двигателя!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 9.02.2006
Кара: мфил

...

Мнение от teao » 17 Апр 2008, 14:22

Добре, това ми е ясно... А нещо конкретно ? Колко октана колко налягане понасят? Какво е отношението между СС и Компресия?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Мнение от REMUS » 17 Апр 2008, 15:20

Няма таква закономерност ;) Никой не може да ти каже със 100 октана ще караш на 10:1 ;) Както колегата mx13 по горе ти написа, има значение от ъгъла на запалване, има и значение от геометрията на горивната камера :idea: и от много други фактори ;)
Ти какво се опитваш да си обясниш с този въпрос :?: ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 17 Апр 2008, 20:29

то нъл знайш как ги бъркат двете понятия,сигурно някъв спор има питащия...
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 17 Апр 2008, 21:03

за да няма детонации трябва да се пали по-късно, а не по-рано :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 17 Апр 2008, 21:38

ludiagsm написа:за да няма детонации трябва да се пали по-късно, а не по-рано :idea:


аз не съм съгласен освен ако не става въпрос за накви други детонации :mhihi: :mhihi:

при детонационно горене(чукане на аванса) горивовъздушната смес не се пали от искрата на запалителната свещ а преди това от високата температура се самозапалва и тва става когато се използва нискооктаново гориво колкото е по нисък октана толкова горивото е по неустоичиво на такова самозапалване като се подаде по късно искрата няма да има смисъл то вече гори ;) и то с неколкократно по голяма скорост отколкото би трябвало и е пагубно за моторя
ако съм се объркал нещо може да ме поправите :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 17 Апр 2008, 22:08

номера е следния: газовете полу4ени в следствие на горенето да по4нат да се разширяват след като буталото е минало ГМТ горна мъртва точка ,ако искрата е подадена по-рано газовете започват да еразширяват по-рано и ако не е минала ГМТ силата на газовете ще противодеиства на инерционната сила на буталото от там се 4ува едно характерно 4укане което води до намалена мощтност и понякога до с4упване на стените междусегментите.

колкото един мотор е по-сгъстен съответно времето за което газовете запо4ват да се разширяват след подаване на искра намалява и затова трябва да се пали по-късно искрата да идва по-късно :idea:

естествено има закономерност която най-добре си ли4и на диностенда и по-то4но промяната на въртящия момент. обикновенно се запо4ва с някъв по-консервативен аванс да кажем 20 градуса преди ГМТ прави се един рън вижда се резултата д акажем 200 нютон метра след това даваме 22 градуса (демек д апали по рано с 2 градуса преди гмт) и хоп виждаме 210нютон метра сле дтова още 2 градуса и още 2 и така въртящия момент расте да кажем станал е 250 нютонметра при 28 градуса оба4е хоп в един момент даваме 30 градуса и изведнъж от4итаме пак 200нютон метра даваме 32 градуса 180 нютон метра и така , номера е да с енацели то4ния момент на подаване на искрата ако палим прекалено рано имаме детонации тропане на аванс и тн ,ако палим прекалено късно имаме повишена температура в цилиндъра и намалена мощност.
Пове4ето хора настройват на дино.Имайки възможност да корегират аванса горивната смес и как те влияят на въртящия момент и температурата на изгорелите истискват максимума от железата на мотора. Резервния вариянт е настройване на пътя с термодвойка следейки промяната в стойностите на температурата на изгорелите газове ,на слух и на усет ;)

Аз имам известен опит в тея историйки и затова го споделям когато сгъстиш един мотор пове4е от нормалното за да няма детонаций трябва искрата да идва по-късно от нормалното.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 7.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 1992 520i touring

Мнение от mx13 » 18 Апр 2008, 7:23

stambo_81dg написа:
ludiagsm написа:за да няма детонации трябва да се пали по-късно, а не по-рано :idea:


аз не съм съгласен освен ако не става въпрос за накви други детонации :mhihi: :mhihi:

при детонационно горене(чукане на аванса) горивовъздушната смес не се пали от искрата на запалителната свещ а преди това от високата температура се самозапалва и тва става когато се използва нискооктаново гориво колкото е по нисък октана толкова горивото е по неустоичиво на такова самозапалване като се подаде по късно искрата няма да има смисъл то вече гори ;) и то с неколкократно по голяма скорост отколкото би трябвало и е пагубно за моторя
ако съм се объркал нещо може да ме поправите :mhihi: :mhihi:

точно така колега!!!
друг вариант за избегване на детонации е допълнително гориво,но това е свързано с къп др сметки разни подробности ,които не от темата!!!
а за компресията можеш да я измериш на затворена клапа(дросел) и на отворен за да покажеш колко много има за да Я разкараш ако си е изпяла Песента :mhihi: :mhihi: :mhihi: (за продан на пълна газ!!!!)

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 16.10.2007

Мнение от 6aibata » 28 Апр 2008, 20:57

Аз не съм съгласен с вашите мнения и ще се опитам да напиша как седят нящата според мен.

1 Степента на сгъстяване е съотношението на работния обем спрямо тоя на горивната камера.(Работния обем е тоя между долна до горна мъртва точка на буталото + тоя на горивната камера).Получава се примерно 10:1

2 Компресията характеризира херметичноста на цилиндъра,демек колкото по стар е един мотор толко по малко компресия има тя се измерва в bar най-често.

3 Както става ясно детонационното горене е доста нежелатено.Причините за появата му могат да са доста няма да се спирам на тях.Момента на подаване на искра се определа на дино,както каза колегата.И така както става ясно колкото са повече оборотите,толкова сместа има по-малко време да изгори следователно и искрата трябва да се подаде по рано.И така в горна мъртва точка сместа се намира под най-голямо налягане,следователно тя там най-бързо би изгоряла ако се подаде искара естествено ако преди това не се е възпламенила сама,а това е почти сигурно за това искрата се подава по рано.На всеки е ясно,че ако има детонации аванса трябва да се увеличи.Така една кола има най-голям аванс в максимални обороти и най-малък на празни.Разбирасе градусите на предварение не са пропорционални на оборотите,а са фиксират след многоброини тестове.Друго значи всеки се стреми колкото може по късно да подава искра,защото в колкото по-малък обем се изгаря сместа толков по малко загуби има,следователно има по голяма мощност.Обаче ако има детонации го увеличаваме.Друго при тунинг колите не се гони максимално пълно изгаряне,а леко богата смес при нея няма пълно изгаряне но сместа гори с по-голяма скорост,а щом имаме голяма скорост може да си позволим по малък аванс,което е равно на повече мощност е разбирасе ако сме сипали хубав бензин.

Значи тия неща се надявам да съм ги написал разбираемо и се извинявам ако милълта ми е малко неподредена.Очаквам критики,разсъждения и мнения.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 29 Апр 2008, 16:30

Шайбата,с останалото съм съгласен,но не съм съгласен че при детонационно горене трябва да увеличаваш аванса(предварението).Напротив-при чукане на аванса имаш три варианта:1. Да върнеш(намалиш) предварението(аванса) защото детонационното горене означава че бензина се пали по-рано от необходимото. 2.Да сипеш по-високооктанов бензин. 3.Да смениш свещите с "по-студени" за проба защото бензина може да се запалва по-рано от силно нагорещените електроди на свещта преди да е подадена искрата.
Megasquirt & Megaview user

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 28.08.2007
Местоположение: русе
Кара: 325tds

Мнение от suravia » 29 Апр 2008, 19:15

stambo_81dg написа:
ludiagsm написа:за да няма детонации трябва да се пали по-късно, а не по-рано :idea:


аз не съм съгласен освен ако не става въпрос за накви други детонации :mhihi: :mhihi:

при детонационно горене(чукане на аванса) горивовъздушната смес не се пали от искрата на запалителната свещ а преди това от високата температура се самозапалва и тва става когато се използва нискооктаново гориво колкото е по нисък октана толкова горивото е по неустоичиво на такова самозапалване като се подаде по късно искрата няма да има смисъл то вече гори ;) и то с неколкократно по голяма скорост отколкото би трябвало и е пагубно за моторя
ако съм се объркал нещо може да ме поправите :mhihi: :mhihi:

ана степен 12:1 с кьв бензин и скво предварение трябва да карам :uups:
Облицовки на сгради с ал.композитни панели(etalbond)
Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 25.03.2008

Мнение от Storm Rider » 29 Апр 2008, 22:17

carera100 ot omv

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Мнение от Lenco » 30 Апр 2008, 7:27

Имаме вече верен отговор
Шайбата,с останалото съм съгласен,но не съм съгласен че при детонационно горене трябва да увеличаваш аванса(предварението).Напротив-при чукане на аванса имаш три варианта:1. Да върнеш(намалиш) предварението(аванса) защото детонационното горене означава че бензина се пали по-рано от необходимото. 2.Да сипеш по-високооктанов бензин. 3.Да смениш свещите с "по-студени" за проба защото бензина може да се запалва по-рано от силно нагорещените електроди на свещта преди да е подадена искрата.
Така се случва като вече няма коли с механични делка да си ги центроваме пред блока за да разберем к'во става.А за детонациите които се случват предимно на по-малки обороти с по-голямо натоварване се грижат центробежния и вакумния регулатори на делкото които в посочения режим намаляват предварението, за същото се грижат чиповете в новите електронни обединени горивно-запалителни системи.Относно самозапалването без искра или свешите са произведени в братски Китай или не са за двигатела на който са сложени, другата причина е многото нагар по челата на буталата или в камерата на главата
ана степен 12:1 с кьв бензин и скво предварение трябва да карам
Винаги с най-високооктановия и с някой който разбира на дясната седалка с лаптоп в ръцете и естествено добра електроника под капака.
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook