Степен на сгъстяване VS Компресия
Модератор: bum_bum
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Степен на сгъстяване VS Компресия
А кажете как се съпоставят 2те неща? Може ли от едното да се получи другото? Бензина примерно 95 до каква компресия/СС се кара? А 100 октана? Който знае да каже който не зане да си трае 

- mx13
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 7.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 1992 520i touring
колега колкото ти по-висока СС толкова с по-голямо октаново число трябва да се кара,защото с нисък октна ще имаш детонации,които могат да се избегнат с по-ранно запалване,ама пък ще ти падне силата във високите,а компресията си е средство за мониторинг до известна степен на двигателя!!!
...
Добре, това ми е ясно... А нещо конкретно ? Колко октана колко налягане понасят? Какво е отношението между СС и Компресия?
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
то нъл знайш как ги бъркат двете понятия,сигурно някъв спор има питащия...
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
ludiagsm написа:за да няма детонации трябва да се пали по-късно, а не по-рано
аз не съм съгласен освен ако не става въпрос за накви други детонации


при детонационно горене(чукане на аванса) горивовъздушната смес не се пали от искрата на запалителната свещ а преди това от високата температура се самозапалва и тва става когато се използва нискооктаново гориво колкото е по нисък октана толкова горивото е по неустоичиво на такова самозапалване като се подаде по късно искрата няма да има смисъл то вече гори

ако съм се объркал нещо може да ме поправите


- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
номера е следния: газовете полу4ени в следствие на горенето да по4нат да се разширяват след като буталото е минало ГМТ горна мъртва точка ,ако искрата е подадена по-рано газовете започват да еразширяват по-рано и ако не е минала ГМТ силата на газовете ще противодеиства на инерционната сила на буталото от там се 4ува едно характерно 4укане което води до намалена мощтност и понякога до с4упване на стените междусегментите.
колкото един мотор е по-сгъстен съответно времето за което газовете запо4ват да се разширяват след подаване на искра намалява и затова трябва да се пали по-късно искрата да идва по-късно
естествено има закономерност която най-добре си ли4и на диностенда и по-то4но промяната на въртящия момент. обикновенно се запо4ва с някъв по-консервативен аванс да кажем 20 градуса преди ГМТ прави се един рън вижда се резултата д акажем 200 нютон метра след това даваме 22 градуса (демек д апали по рано с 2 градуса преди гмт) и хоп виждаме 210нютон метра сле дтова още 2 градуса и още 2 и така въртящия момент расте да кажем станал е 250 нютонметра при 28 градуса оба4е хоп в един момент даваме 30 градуса и изведнъж от4итаме пак 200нютон метра даваме 32 градуса 180 нютон метра и така , номера е да с енацели то4ния момент на подаване на искрата ако палим прекалено рано имаме детонации тропане на аванс и тн ,ако палим прекалено късно имаме повишена температура в цилиндъра и намалена мощност.
Пове4ето хора настройват на дино.Имайки възможност да корегират аванса горивната смес и как те влияят на въртящия момент и температурата на изгорелите истискват максимума от железата на мотора. Резервния вариянт е настройване на пътя с термодвойка следейки промяната в стойностите на температурата на изгорелите газове ,на слух и на усет
Аз имам известен опит в тея историйки и затова го споделям когато сгъстиш един мотор пове4е от нормалното за да няма детонаций трябва искрата да идва по-късно от нормалното.
колкото един мотор е по-сгъстен съответно времето за което газовете запо4ват да се разширяват след подаване на искра намалява и затова трябва да се пали по-късно искрата да идва по-късно

естествено има закономерност която най-добре си ли4и на диностенда и по-то4но промяната на въртящия момент. обикновенно се запо4ва с някъв по-консервативен аванс да кажем 20 градуса преди ГМТ прави се един рън вижда се резултата д акажем 200 нютон метра след това даваме 22 градуса (демек д апали по рано с 2 градуса преди гмт) и хоп виждаме 210нютон метра сле дтова още 2 градуса и още 2 и така въртящия момент расте да кажем станал е 250 нютонметра при 28 градуса оба4е хоп в един момент даваме 30 градуса и изведнъж от4итаме пак 200нютон метра даваме 32 градуса 180 нютон метра и така , номера е да с енацели то4ния момент на подаване на искрата ако палим прекалено рано имаме детонации тропане на аванс и тн ,ако палим прекалено късно имаме повишена температура в цилиндъра и намалена мощност.
Пове4ето хора настройват на дино.Имайки възможност да корегират аванса горивната смес и как те влияят на въртящия момент и температурата на изгорелите истискват максимума от железата на мотора. Резервния вариянт е настройване на пътя с термодвойка следейки промяната в стойностите на температурата на изгорелите газове ,на слух и на усет

Аз имам известен опит в тея историйки и затова го споделям когато сгъстиш един мотор пове4е от нормалното за да няма детонаций трябва искрата да идва по-късно от нормалното.
- mx13
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 7.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 1992 520i touring
stambo_81dg написа:ludiagsm написа:за да няма детонации трябва да се пали по-късно, а не по-рано
аз не съм съгласен освен ако не става въпрос за накви други детонации![]()
![]()
при детонационно горене(чукане на аванса) горивовъздушната смес не се пали от искрата на запалителната свещ а преди това от високата температура се самозапалва и тва става когато се използва нискооктаново гориво колкото е по нисък октана толкова горивото е по неустоичиво на такова самозапалване като се подаде по късно искрата няма да има смисъл то вече гории то с неколкократно по голяма скорост отколкото би трябвало и е пагубно за моторя
ако съм се объркал нещо може да ме поправите![]()
точно така колега!!!
друг вариант за избегване на детонации е допълнително гориво,но това е свързано с къп др сметки разни подробности ,които не от темата!!!
а за компресията можеш да я измериш на затворена клапа(дросел) и на отворен за да покажеш колко много има за да Я разкараш ако си е изпяла Песента



Аз не съм съгласен с вашите мнения и ще се опитам да напиша как седят нящата според мен.
1 Степента на сгъстяване е съотношението на работния обем спрямо тоя на горивната камера.(Работния обем е тоя между долна до горна мъртва точка на буталото + тоя на горивната камера).Получава се примерно 10:1
2 Компресията характеризира херметичноста на цилиндъра,демек колкото по стар е един мотор толко по малко компресия има тя се измерва в bar най-често.
3 Както става ясно детонационното горене е доста нежелатено.Причините за появата му могат да са доста няма да се спирам на тях.Момента на подаване на искра се определа на дино,както каза колегата.И така както става ясно колкото са повече оборотите,толкова сместа има по-малко време да изгори следователно и искрата трябва да се подаде по рано.И така в горна мъртва точка сместа се намира под най-голямо налягане,следователно тя там най-бързо би изгоряла ако се подаде искара естествено ако преди това не се е възпламенила сама,а това е почти сигурно за това искрата се подава по рано.На всеки е ясно,че ако има детонации аванса трябва да се увеличи.Така една кола има най-голям аванс в максимални обороти и най-малък на празни.Разбирасе градусите на предварение не са пропорционални на оборотите,а са фиксират след многоброини тестове.Друго значи всеки се стреми колкото може по късно да подава искра,защото в колкото по-малък обем се изгаря сместа толков по малко загуби има,следователно има по голяма мощност.Обаче ако има детонации го увеличаваме.Друго при тунинг колите не се гони максимално пълно изгаряне,а леко богата смес при нея няма пълно изгаряне но сместа гори с по-голяма скорост,а щом имаме голяма скорост може да си позволим по малък аванс,което е равно на повече мощност е разбирасе ако сме сипали хубав бензин.
Значи тия неща се надявам да съм ги написал разбираемо и се извинявам ако милълта ми е малко неподредена.Очаквам критики,разсъждения и мнения.
1 Степента на сгъстяване е съотношението на работния обем спрямо тоя на горивната камера.(Работния обем е тоя между долна до горна мъртва точка на буталото + тоя на горивната камера).Получава се примерно 10:1
2 Компресията характеризира херметичноста на цилиндъра,демек колкото по стар е един мотор толко по малко компресия има тя се измерва в bar най-често.
3 Както става ясно детонационното горене е доста нежелатено.Причините за появата му могат да са доста няма да се спирам на тях.Момента на подаване на искра се определа на дино,както каза колегата.И така както става ясно колкото са повече оборотите,толкова сместа има по-малко време да изгори следователно и искрата трябва да се подаде по рано.И така в горна мъртва точка сместа се намира под най-голямо налягане,следователно тя там най-бързо би изгоряла ако се подаде искара естествено ако преди това не се е възпламенила сама,а това е почти сигурно за това искрата се подава по рано.На всеки е ясно,че ако има детонации аванса трябва да се увеличи.Така една кола има най-голям аванс в максимални обороти и най-малък на празни.Разбирасе градусите на предварение не са пропорционални на оборотите,а са фиксират след многоброини тестове.Друго значи всеки се стреми колкото може по късно да подава искра,защото в колкото по-малък обем се изгаря сместа толков по малко загуби има,следователно има по голяма мощност.Обаче ако има детонации го увеличаваме.Друго при тунинг колите не се гони максимално пълно изгаряне,а леко богата смес при нея няма пълно изгаряне но сместа гори с по-голяма скорост,а щом имаме голяма скорост може да си позволим по малък аванс,което е равно на повече мощност е разбирасе ако сме сипали хубав бензин.
Значи тия неща се надявам да съм ги написал разбираемо и се извинявам ако милълта ми е малко неподредена.Очаквам критики,разсъждения и мнения.
- valentino
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 438
- Регистриран на: 20.03.2005
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: E30 320
- Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband
Шайбата,с останалото съм съгласен,но не съм съгласен че при детонационно горене трябва да увеличаваш аванса(предварението).Напротив-при чукане на аванса имаш три варианта:1. Да върнеш(намалиш) предварението(аванса) защото детонационното горене означава че бензина се пали по-рано от необходимото. 2.Да сипеш по-високооктанов бензин. 3.Да смениш свещите с "по-студени" за проба защото бензина може да се запалва по-рано от силно нагорещените електроди на свещта преди да е подадена искрата.
Megasquirt & Megaview user
- suravia
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 28.08.2007
- Местоположение: русе
- Кара: 325tds
stambo_81dg написа:ludiagsm написа:за да няма детонации трябва да се пали по-късно, а не по-рано
аз не съм съгласен освен ако не става въпрос за накви други детонации![]()
![]()
при детонационно горене(чукане на аванса) горивовъздушната смес не се пали от искрата на запалителната свещ а преди това от високата температура се самозапалва и тва става когато се използва нискооктаново гориво колкото е по нисък октана толкова горивото е по неустоичиво на такова самозапалване като се подаде по късно искрата няма да има смисъл то вече гории то с неколкократно по голяма скорост отколкото би трябвало и е пагубно за моторя
ако съм се объркал нещо може да ме поправите![]()
ана степен 12:1 с кьв бензин и скво предварение трябва да карам

Облицовки на сгради с ал.композитни панели(etalbond)

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Имаме вече верен отговор
Така се случва като вече няма коли с механични делка да си ги центроваме пред блока за да разберем к'во става.А за детонациите които се случват предимно на по-малки обороти с по-голямо натоварване се грижат центробежния и вакумния регулатори на делкото които в посочения режим намаляват предварението, за същото се грижат чиповете в новите електронни обединени горивно-запалителни системи.Относно самозапалването без искра или свешите са произведени в братски Китай или не са за двигатела на който са сложени, другата причина е многото нагар по челата на буталата или в камерата на главатаШайбата,с останалото съм съгласен,но не съм съгласен че при детонационно горене трябва да увеличаваш аванса(предварението).Напротив-при чукане на аванса имаш три варианта:1. Да върнеш(намалиш) предварението(аванса) защото детонационното горене означава че бензина се пали по-рано от необходимото. 2.Да сипеш по-високооктанов бензин. 3.Да смениш свещите с "по-студени" за проба защото бензина може да се запалва по-рано от силно нагорещените електроди на свещта преди да е подадена искрата.
Винаги с най-високооктановия и с някой който разбира на дясната седалка с лаптоп в ръцете и естествено добра електроника под капака.ана степен 12:1 с кьв бензин и скво предварение трябва да карам
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани