Афтърмаркет ЕКУ
Модератор: bum_bum
70 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Афтърмаркет ЕКУ
Ето дойде и момента за моята най болна тема .
Не знам аз кой колко разбира и според него как би мап-нал някое еку но мен от това най много ме е страх .
При Пиджи бек системата хубавото е че си остава старото ЕКУ като само променяме данните посредством допълнително програмиране на гориво , палене или гориво и палене . Аз мисля че 2004 година са достатъчно напреднали за да може такава система да корегира добре данните а и имаме начален мап - така че колата винаги ще запали но колко ли време ще работи ?????????????????????
Станд алоне - почти безгранични системи - уж по бързи от нашите ЕКУ-та , по прицизни по надежни - мноого по скъпи . Тук цената е нещото което ме орентира сред марките ноо и да събера пари за такова ЕКУ - кво ще го правя - нямам начален мап - има да гледам умно а и да запаля колата според мен гаранция ще я счупя - за това седнах аз тука 2- дена да чета за мапинг - е хабаво - никой не казва много е сложно - ще земем нужната апаратура и почваме - кой ще е първи .........................
Мисля че тук сме се събрали значително интелигентни хора - без мен и турбоманиак
така че нека обсъдим темата за ЕКУ и МАПинг
Не знам аз кой колко разбира и според него как би мап-нал някое еку но мен от това най много ме е страх .
При Пиджи бек системата хубавото е че си остава старото ЕКУ като само променяме данните посредством допълнително програмиране на гориво , палене или гориво и палене . Аз мисля че 2004 година са достатъчно напреднали за да може такава система да корегира добре данните а и имаме начален мап - така че колата винаги ще запали но колко ли време ще работи ?????????????????????
Станд алоне - почти безгранични системи - уж по бързи от нашите ЕКУ-та , по прицизни по надежни - мноого по скъпи . Тук цената е нещото което ме орентира сред марките ноо и да събера пари за такова ЕКУ - кво ще го правя - нямам начален мап - има да гледам умно а и да запаля колата според мен гаранция ще я счупя - за това седнах аз тука 2- дена да чета за мапинг - е хабаво - никой не казва много е сложно - ще земем нужната апаратура и почваме - кой ще е първи .........................
Мисля че тук сме се събрали значително интелигентни хора - без мен и турбоманиак

[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]
Аз съм твърдо против мапинга.Не че фащам много.По интуиция го казвам.Дай малко за пиджи-то
Идеята е все пак да си караш колата нормално и когато трябва да я понадуваш.Иначе не може да се насмогне на части за трансмисия и окачване.
Турбоманиака само ми са смее,ама съм му пратил 20 лв да купи пиджи а той се ослушва само.Затова треа да карам с мойто къстъм ЕКУ до припадък.

Турбоманиака само ми са смее,ама съм му пратил 20 лв да купи пиджи а той се ослушва само.Затова треа да карам с мойто къстъм ЕКУ до припадък.
Ами за пиджи-то . Вземаш го правиш си 2 настойки за примерно 1.5 и 2 бар-а после си връщаш на сток надув и го изключваш - все едно имаш сток кола . Идва момент за гонки - зареждаш едино от 2-те мемори-та надуваш турбото и даваш газ . Какво да ти кажа тук мисля че мога да се справя както ще правя от Атмосферка - Турбо просто ми изглежда много лесно 

[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]
landikar написа:Е на,казах да ни ми са смейте,а ти вече започна .
Аве почнал съм бил......никой не ти се смее а просто ти казвам че твоите хора ти пълнят главата с бръмбари а истината е на съвсем друго място. Все пак ти не караш Лада с присъден мотор от 100 годишна кошница ами караш нещо доста по добро за да го опропастиш особенно след като даде доста пари по него.
landikar написа:Ок,ама тоз пич бека ше стане ли за двата бара?
Ще стане естественно.....но требе да се мапне, а мап за 2 бара надув е нещо меко казано супер сложно

landikar написа:И накрая редовния въпрос - какво значи евтино?
Ами едно стенд алоун наи ефтиното е кам 2000$ комплекта цена там, до тука още отгоре, а пиджи бека според това какво точно съдържа може да се върже на към 1000-1500 лв според мен.
landikar написа:Другите глупави въпроси ша ги задавам на друго место,че почвам да са излагам съвсем
Хехехехех стига ве, то тъй кат гледам на всички им е мноо ясно за кво стаа въпрос нали

landikar написа:P.S.На последния ти въпрос - за двата режима.Не ми се вярва,че само с един пиджибек можеш да постигнеш екстрийм пърформанс и колата да работи в нормален режим.Ако е надстройка над оригиналното ЕКУ може и да стане,обаче в какви граници.За да има нормален режим,треа да работи нормална помпа,нормални дюзи,да има нормален надув и т.н.Е как мое да стане това,освен ако няма две съвсем отделни електроники?Толкова ли е вълшебен тоз пиджибек и какви пари е?(дежурен въпрос,не са сърди )
Значи ако сменяш дюзи в смисъл да махнеш оригиналните и да сложиш други по големи нема начин да изключваш пиджи бека, но самия пиджи бек има възможност за управление на допълнителни инжектори, така че може да си сложиш още два допълнителни и те да подават гориво само когато дебита на оригиналните е вече недостатъчен т.е след около 1.3 бара. Горивната помпа нема връзка със ЕКУто тя просто требе да може да осигури гориво колкото е необходимо на мотора. Можеш да сложиш и 5 помпи на оригинален мотор и те ще качват 5 пъти повече гориво което обаче нема да се използва от мотора и ще се връща пак в резервоара, така че единственото изискване към помпата е да има колкото може повече дебит и то при възможно по голямо налягане а не като качи 5 бара и дебита и да падне на 50 литра на час щото това автоматично значи бедна смес и от там нататък смятам ти е ясно





Не помниш ли колекторите дето поснах с по 2 дюзи - едните се карат до един боост после почват всичките - така са много коли защото трудно се мап-ват дюзи които за 1000 коня примерно за 900 оборота . Турчина например е с оригиналните си дюзи и 3 допълнителни по 1000 кубика мисля 

[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
KAMIKADZE аз ще го кажа - много е сложно
. Що мисля така - от извеснтно време откакто се занимавам с тоя въпрос (след въпросната тема за ламбда-тунинга
) стигнах до извода, че е неоправдано от към загубено време и вложен труд и средства да се ремапва фабричното ECU поради ред причини между които: много по-трудно е първо да разбереш точно какво са искали да направят хората, които са го проектирали, да разбереш всичките му принципи и алгоритми на работа (особено ако си такъв лаик на тема ДВГ като мен
). Да неговорим, че и на повечето ECU-та част от програмата е вътре в процесора и на всичкото отгоре е защитена против четене. Щото аз стигнах точно до тук - намерих таблиците започнах да дезасемблирам програмата за да видя как стават нещата и опрях до въпросната заключена част от нея и до там бях. Щото без да имам програмата, за да разбера коя таблица за какво е, това което успях да разбера не ми върши абсолютно никаъква работа. От друга страна фабричните ECU-та имат заложени определени ограничения, поради което е много трудно (да не кажа почти невъзможно) да се постигне някъкъв екстремен тунинг. Тук е мястото да кажа, че съм напълно съгласен с landikar, че с пиджи-то неможе да се постигне кои знае какво, точно поради тези заложени ограничения на фабричното ECU, инжектори, и т.н.
Ако искаме да постигнем нещо наистина впечатляващо - моето мнение е, че най-добре е да се използва едно custom-made ECU, подобно на МегаСпринцовката, само че доста по-добре проектирано и съответно направено, с Wide Band сонда, кнок-сензори, абе въобще всичко там дето е необходимо за да станат нещата такива, каквито трябва да бъдат.
Аз имам желанието да работя в такава насока, но за съжаление ми липсват познания за процесите, които трябва да се управляват и сметките, които трябва да се смятат, какви са опасните граници, които не трябва да се прекрачват и т.н. Иначе ще стане така, че ще натворя някъкви платки, програми и други най-различни глупости и после к'во ще ги правя...
Темата и на мен ми е супер интересна и много ще се радвам ако не прерасне за пореден път в караници и приказки от сорта на "ти к'во разбираш от тия неща веее. Аз знаеш ли к'ъв съм отворко" и т.н. Затова аз първи си признавам: От ДВГ, бутала, турбута, надуви, валове, горивни смеси, ауспуси, филтри, колектори и другите там железа - нищо не разбирам. Обаче - другите работи са ми в кръвта, и там мога да помагам много.



Ако искаме да постигнем нещо наистина впечатляващо - моето мнение е, че най-добре е да се използва едно custom-made ECU, подобно на МегаСпринцовката, само че доста по-добре проектирано и съответно направено, с Wide Band сонда, кнок-сензори, абе въобще всичко там дето е необходимо за да станат нещата такива, каквито трябва да бъдат.
Аз имам желанието да работя в такава насока, но за съжаление ми липсват познания за процесите, които трябва да се управляват и сметките, които трябва да се смятат, какви са опасните граници, които не трябва да се прекрачват и т.н. Иначе ще стане така, че ще натворя някъкви платки, програми и други най-различни глупости и после к'во ще ги правя...

Темата и на мен ми е супер интересна и много ще се радвам ако не прерасне за пореден път в караници и приказки от сорта на "ти к'во разбираш от тия неща веее. Аз знаеш ли к'ъв съм отворко" и т.н. Затова аз първи си признавам: От ДВГ, бутала, турбута, надуви, валове, горивни смеси, ауспуси, филтри, колектори и другите там железа - нищо не разбирам. Обаче - другите работи са ми в кръвта, и там мога да помагам много.

Специално са пиджи-то не съм много съгласен - поне при БМВ не е точно така - значи на БМВ могат да се докарат + 150%-200% от мощноста с пиджи да не говорим че има хора с от 286 коня на 1000+ в момента . Гаранция ти давам че до лятото ще има поне още 10 БМВ-та с 600+ коня двигатели с Пиджи .
А за другите коли - като гледам колко ползват Апекси дето е само фуел ..................
За субару има мнооооо сайтове дето са с пиджи но просто не им объщам внимание .
Едни от най бързите коли в полша дето са на по 11 сек до 750коня разчитат пак и на пиджи
http://www.vtg.pl/page/projekty.php
А за другите коли - като гледам колко ползват Апекси дето е само фуел ..................
За субару има мнооооо сайтове дето са с пиджи но просто не им объщам внимание .
Едни от най бързите коли в полша дето са на по 11 сек до 750коня разчитат пак и на пиджи
http://www.vtg.pl/page/projekty.php
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]
Dimitar написа: .....фабричните ECU-та имат заложени определени ограничения, поради което е много трудно (да не кажа почти невъзможно) да се постигне някъкъв екстремен тунинг.
Това твърдение е абсолютно невярно


Dimitar написа:Тук е мястото да кажа, че съм напълно съгласен с landikar, че с пиджи-то неможе да се постигне кои знае какво, точно поради тези заложени ограничения на фабричното ECU, инжектори, и т.н.
Напротив, може......нормалното ЕКУ даже и да има ограничения, те биват заобиколени по мноо готин начин точно от пиджи бека и именно това е целта на самата пиджи бек система

Dimitar написа:Ако искаме да постигнем нещо наистина впечатляващо - моето мнение е, че най-добре е да се използва едно custom-made ECU, подобно на МегаСпринцовката, само че доста по-добре проектирано и съответно направено, с Wide Band сонда, кнок-сензори, абе въобще всичко там дето е необходимо за да станат нещата такива, каквито трябва да бъдат.
Да това е също мнооо добър вариант




Dimitar написа:Аз имам желанието да работя в такава насока, но за съжаление ми липсват познания за процесите, които трябва да се управляват и сметките, които трябва да се смятат, какви са опасните граници, които не трябва да се прекрачват и т.н. Иначе ще стане така, че ще натворя някъкви платки, програми и други най-различни глупости и после к'во ще ги правя...![]()
Точно за това има хора които са работили години над тези проблеми и чиито произведения се ползват от потребителите срещу съответната цена разбира се


Dimitar написа:Темата и на мен ми е супер интересна и много ще се радвам ако не прерасне за пореден път в караници и приказки от сорта на "ти к'во разбираш от тия неща веее. Аз знаеш ли к'ъв съм отворко" и т.н. Затова аз първи си признавам: От ДВГ, бутала, турбута, надуви, валове, горивни смеси, ауспуси, филтри, колектори и другите там железа - нищо не разбирам. Обаче - другите работи са ми в кръвта, и там мога да помагам много.![]()
Не просто нема смисъл да се мисли за това как такава система да се направи в БГ именно щото не е никак лесна работа и резултата от едно такова начинание е обречен на провал още от самото начало


- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
TURBO Maniak позволи ми да не се съглася с теб. Щото на едно фабрично ECU, като му смениш тотално програмата и то вече, не е фабричното ECU. Естествено, остава му хардуера, но той е нещо стандартно (просто осигурява необходимата информация и въздействия, които са едни и същи и с тунинг и без тунинг - става въпрос като видове сигнали). Ограниченията са заложени точно в софтуера.
Между другото, това е варианта дето най-много ме блазни - да се използва фабрично ECU, на което тотално да му се смени софтуера. По тоя начин мисля, че ще стане най-бързо, елегантно и евтино.
Няма логика да не се използва нещо, дето си е работило прекрасно.
Между другото, това е варианта дето най-много ме блазни - да се използва фабрично ECU, на което тотално да му се смени софтуера. По тоя начин мисля, че ще стане най-бързо, елегантно и евтино.
Няма логика да не се използва нещо, дето си е работило прекрасно.
Dimitar написа:TURBO Maniak позволи ми да не се съглася с теб. Щото на едно фабрично ECU, като му смениш тотално програмата и то вече, не е фабричното ECU.
Хех точно фабрично ЕКУ си е и още как, нали именно ЕКУто е хардуера а софтуера си е софтуер той винаги требе да се сменя при интервенции с мотора, но точно поради причината че хората които "чуват" фабричните ЕКУта са малко от там и екстремните тунери ползват афтърмаркет.
Dimitar написа:Естествено, остава му хардуера, но той е нещо стандартно (просто осигурява необходимата информация и въздействия, които са едни и същи и с тунинг и без тунинг - става въпрос като видове сигнали). Ограниченията са заложени точно в софтуера.
Е като е стандартно аз що не моа да ползвам БОШ ЕКУ от БМВ на Опела си

Dimitar написа:Между другото, това е варианта дето най-много ме блазни - да се използва фабрично ECU, на което тотално да му се смени софтуера. По тоя начин мисля, че ще стане най-бързо, елегантно и евтино.
Няма логика да не се използва нещо, дето си е работило прекрасно.
По този начин става, но точно не е нито бързо нито елементарно нито пък ефтино

1. Сваля се софта от оригиналния(те) ЕПРОМ(и)
2. Сваля(т) се ЕПРОМ(ите) и на тяхно място се слага ЕПРОМ емулатор който симулира работата на ЕПРОМа като преди това е зареден със софтуера на съответния ЕПРОМ само че дава възможност за реал тайм настройки и интервенции.
3. Требе ти софтуер който да може да работи в реал тайм със емулатора и от който софтуер ти да командваш промените на софтуера на авто ЕКУто и да гледаш как те ще се отразят на поведението на мотора
4. Ако предположим че вече си готов със софтуера и си постигнал това което желаеш просто копираш софтуера върху нов(и) ЕПРОМ(и), махаш емулатора и ги поставяш на местата им след което си готов тунингован
Обаче


- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Знаеш ли мисля, че май нещо неможем да се разберем. Имам чувството, че си говорим на различни езици
. Да не би да бъркаш тоталната промяна на софтуера с промяна само на таблиците. Щото аз точно това имам предвид. По тоя начин, наистина като вземем едно ECU от BMW и ша земем да го метнем на Опела. Какво, Опела да не би да няма ламбда, инжектори, кнок-сензори и т.н. Според мен разликата е въпрос на програмите (не на таблиците). Е, може да има и малка разлика в хардуера, ама тя едва ли е толкова фатална. Или може би при турбото има някъкви допълнителни неща (сензори, сигнали и т.н.) Това, виж не ми е ясно. Ако не те мързи можеш да нахвърляш две-три думи.
Ама наистина стига вече, че май ще забравим за какво беше темата
.
Та значи аз как възприемам нещата (или поне как си мисля, че ги усещам): тия таблици и мапове, за които става въпрос, според мен са просто едни готови решения на законите (уравненията), по които се управлява един двигател. Хората са ги вкарали в ЕПРОМ-те по тоя начин за да не губят време за real-time сметки. Ремапването променя в известни граници тия готови сметки, за да се получат нещата дето ги искаме. Например времето за отваряне на дюзите се определя по някъква формула, на която да кажем входните данни са оборотите, температурата на въздуха, дебита му, натоварването, подадената газ и т.н. (нали не бъркам нещо?). Хората са ги сметнали за определени стойности на сигналите и са си направили за тая цел една (или повече таблички). След като знаем тия закони и уравнения - какъв е проблема да се вземе един готов хардуер (най-добре), да му се смени програмата, така че да отговаря на нуждите на конкретния двигател и работата да стане. Варианта да греша е работата на тоя двигател да не се основава на някъкви точни правила и затова да се налагат тия проби, тестове и сложнотий, за които става въпрос. Иначе хората как са направили тоя MegaSquirt, щото както знаем той става на най-различни коли. Аз поне като им гледах изчисленията дето ги правят вътре в него ми се стори, че не са кой знае какво и си има точно определени правила.
Аз ли бъркам някъде основно нещата, незнам ама не се разбираме и т'ва си е...




Ама наистина стига вече, че май ще забравим за какво беше темата

Та значи аз как възприемам нещата (или поне как си мисля, че ги усещам): тия таблици и мапове, за които става въпрос, според мен са просто едни готови решения на законите (уравненията), по които се управлява един двигател. Хората са ги вкарали в ЕПРОМ-те по тоя начин за да не губят време за real-time сметки. Ремапването променя в известни граници тия готови сметки, за да се получат нещата дето ги искаме. Например времето за отваряне на дюзите се определя по някъква формула, на която да кажем входните данни са оборотите, температурата на въздуха, дебита му, натоварването, подадената газ и т.н. (нали не бъркам нещо?). Хората са ги сметнали за определени стойности на сигналите и са си направили за тая цел една (или повече таблички). След като знаем тия закони и уравнения - какъв е проблема да се вземе един готов хардуер (най-добре), да му се смени програмата, така че да отговаря на нуждите на конкретния двигател и работата да стане. Варианта да греша е работата на тоя двигател да не се основава на някъкви точни правила и затова да се налагат тия проби, тестове и сложнотий, за които става въпрос. Иначе хората как са направили тоя MegaSquirt, щото както знаем той става на най-различни коли. Аз поне като им гледах изчисленията дето ги правят вътре в него ми се стори, че не са кой знае какво и си има точно определени правила.
Аз ли бъркам някъде основно нещата, незнам ама не се разбираме и т'ва си е...



Dimitar написа:Да не би да бъркаш тоталната промяна на софтуера с промяна само на таблиците. Щото аз точно това имам предвид. По тоя начин, наистина като вземем едно ECU от BMW и ша земем да го метнем на Опела.
Ами то хуу да го метнем ама даже нема и да запали



Dimitar написа:Какво, Опела да не би да няма ламбда, инжектори, кнок-сензори и т.н. Според мен разликата е въпрос на програмите (не на таблиците).
Основната разлика е във хардуера поради простата причина че при всеки модел и марка автомобил се използват различен тип датчици които налагат хардуера да се нагоди според тях и именно от там идват различните номера и версии сериини ЕКУта които са произведени от една фирма примено БОШ


Dimitar написа:Е, може да има и малка разлика в хардуера, ама тя едва ли е толкова фатална.
Малка не.....голяма е макар и номера на ЕКУто да се различава само по последните три цифри

Dimitar написа:Или може би при турбото има някъкви допълнителни неща (сензори, сигнали и т.н.) Това, виж не ми е ясно. Ако не те мързи можеш да нахвърляш две-три думи.
Бе мноо разлики, сега ма марзи да пиша пък и това не е по темата, но даже и самия примцип на работа на ЕКУ-то (хардуера) при Опела и БМВто ми примерно са доста различни.
Dimitar написа:......... След като знаем тия закони и уравнения - какъв е проблема да се вземе един готов хардуер (най-добре), да му се смени програмата, така че да отговаря на нуждите на конкретния двигател и работата да стане. Варианта да греша е работата на тоя двигател да не се основава на някъкви точни правила и затова да се налагат тия проби, тестове и сложнотий, за които става въпрос.
Не варианта да грешиш е.....следния : Както за пореден път повтарям всяко едно ЕКУ е направено да си бачка със неговите си датчици и за да го пльоснем на друг мотор трее да му пльоснем и датчиците инак само ЕКУ да сменим нищо нема да стане или ако стане резултата ще е повече от плачевен


Dimitar написа:Иначе хората как са направили тоя MegaSquirt, щото както знаем той става на най-различни коли. Аз поне като им гледах изчисленията дето ги правят вътре в него ми се стори, че не са кой знае какво и си има точно определени правила.
Ами то MegaSquirt за това са води автърмаркет точно щото стаа за всекви коли



Dimitar написа:Аз ли бъркам някъде основно нещата, незнам ама не се разбираме и т'ва си е...
Май май

Последна промяна kelesha на 03 Фев 2004, 1:44, променена общо 1 път
70 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани