Разлика м/у СТЕНДАЛОУН И ПИДЖИБЕК

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Разлика м/у СТЕНДАЛОУН И ПИДЖИБЕК

Мнение от Nightmare » 29 Мар 2007, 19:48

Значи може ли някой да ми разясни разликата между стендалоун и пиджибек-а?Четох че примерно СМТ-то може да работи само като стендалоун,ако не съм прав поправете ме :uups: ,а Мегаскуирта можел да работи и като стендалоун и като пиджибек.Моля някой да ми разясни колкото може повече около тея електроники щото доста изчетох ама нещо не мога да направя разликата.
Много съм се запалил по темата двг+принудително пълнене обаче нещо литература не моа да намеря пък и тука в града никой (или поне аз не познавам такъв)който да ми поразясни нещо по темата.За това моля който знае да споделя :D



Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 8.12.2003
Местоположение: Свищов

Мнение от M3CSL » 30 Мар 2007, 0:27

Пигито бачка заедно с сериината електроника.
Пък стендалоуна то името си му го казва :) Прави всичко. Мегаскуърта е един вид стендалоун

М/у другото пробвай другия път с търсачката има много изписано по тая тема ;)
Fehlende PS werden durch den Wahnsinn ersetzt :mrgreen:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 30 Мар 2007, 0:36

С търсачката бая поизчетох ама ясен отговор не намерих.Много е разхвърлена информацията из търсачката по тоя въпрос.
Значи пиджибек-а се инсталва заедно с сток електрониката а стендалоуна-премахва се сток електрониката и на нейно място се слага СМТ-то примерно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 8.12.2003
Местоположение: Свищов

Мнение от M3CSL » 30 Мар 2007, 0:48

Смт-то е пиги.

Иначе горе долу това е концепцията.
Fehlende PS werden durch den Wahnsinn ersetzt :mrgreen:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 30 Мар 2007, 1:34

дам основно смт-то е пиджибек, но аз го ползвам като стендалоун отностно горивото а за пиджибег се използва функцията с която коригира запалването на мотроника. т.е прекъсва се сигнала между дат4ика за обороти на и ецу-то сигнала минава през смт-то и в разли4ните режими ако има нужда се променя момента на подаване на искрата(аванса) преди горна мъртва то4ка ГМТ
Последна промяна ludiagsm на 30 Мар 2007, 13:34, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 30 Мар 2007, 4:26

А мегаскуърта (най-разпространения Стендалоун, заради цената и информацията) е стендалоун и направо си настроиваш горивна и запалителна таблица в реално време както ти душа сака, а и доста още неща, като бууст контролери, различни таблици по време на каране се превключват, управление на друго гориво (нитро или ЛПГ), повишаване на редлайна и много, много други. Отделно Мегаскуърт с Уайдбанд си има автомодус за настройване на горивната таблица. Като цена е по-ефтин от СМТ-то примерно. Единствено, че нацяло се маха оригиналното ЕКУ и ако нещо стане на път (примерно изгори някой транзисторче или някоя спойка здаде багажа) оставаш на място :D ...
Абе за повече информация и впечатления б2 и валентино (те са със Скуъртнати коли), като за на б2 323-ката мога да кажа, че е лууудница с тоя МС .. ама тя сигурно върви толкоз заради Фордското запалване :mhihi: , както той сам казва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 30 Мар 2007, 11:36

AlibiTu написа:....

Ти не спиш ли бе :mhihi:
Значи МС може да се слага и на "немоднати" коли т.е. без турбини,нитрота... Значи от една страна е по добро от стпк ЕЦУ-то щото сам си коригираш всичко както каза АлИБиТу.От друга страна остава сигурността или по-точно качеството на изработката :mhihi:
Кое според вас е по-добро и изобщо могат ли да се сравняват двете системи :uups:
Аз доколкото разбирам и си обяснявам МС-а е по добър ама все пак кажете и вие мнение.
Благодаря че ми разяснявате малко по малко щото както казах тука в моя град почти съм сигурен че няма човек който да ми обясни нещо подобно :confused:


Поздрави :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 30 Мар 2007, 13:38

аз мисля 4е ако работи известно време ден 2 -3 и няма да има грижи и по натам .

ако ецу-то е монтирано както си трябва заевдно с вси4ките останали компоненти не мисля че ще изгори аз даже не съм чул някой д ае гръмнал мс или смт след като го е монтирал читаво

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 30 Мар 2007, 18:51

Да земем следния пример:карам си аз 318ис-ката и искам да и сложа МС.Трябва да се махне ЕЦУ-то нацяло ли?Добре да кажем че сглобявам всичко,намирам място на МС-а ОБАЧЕ как се програмира?Като се инсталне на колата ли или предварително се задават некви стойности с които само да може да запали и после вече да се настройва?
Може ли да се променят настройките когато се пожелае?
И последният ми въпрос е може ли да се инсталне такава система на дизел?
П.С. Какво е кнок сензор :uups:
Благодаря на тези дето се отзовават на мойте въпроси щото съм много запален ама уви :confused: няма от къде да се чете :(

BMW Fanatic!
Аватар
Мнения: 1313
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: Русе
Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
Мечтае да кара: Cessna 152

Мнение от Turbo-Lag » 30 Мар 2007, 19:05

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 30 Мар 2007, 19:27

ludiagsm написа:аз мисля 4е ако работи известно време ден 2 -3 и няма да има грижи и по натам .

ако ецу-то е монтирано както си трябва заевдно с вси4ките останали компоненти не мисля че ще изгори аз даже не съм чул някой д ае гръмнал мс или смт след като го е монтирал читаво



Така е общо взето аз почти година може би ще стане с МС-а никви грижи, първо бях fuel-only после добавих и edis-6.

Но особено МС-а, понеже има доста версии и разработки на платката и има някои особености. Например има един резистор към входа за оборотите(ако не се лъжа), който си е написано някъде посредата на assembly guide-a с малки букви, че е възможно да прегрява при определени условия и че като подкараш колата трябва да провериш дали ти грее и евентуално ако ти грее да сложиш по-мощен. Е аз точно сложих ЕДИС-а, и неиздържах да направя едно завойче и точно 500метра минах и колата спря :mhihi: Ни вест ни стон.. Но ти щом си стигнал до това положение да слагаш МС се предполага, че бързо ще откриеш подобни проблеми, като отворихме кутията, той направо се беше разпоил от прегряване, сложихме по як и няма грешка. Но все пак е страшна занимавка да го направиш, винаги трябва да имаш едно на ум за тая кола че си я побългарил :mhihi: и примерно ако имам едно читаво е36 325 едва ли бих тръгнал да се занимавам, ако нямам сериозни амбиции за , да кажем, турбо проект или други сериозни промени.

За настройките не е голяма философия, но си трябва опитен човек с подходящи пособия, ма точно аз ли го казвам дето още немога да си я настоя читаво :)

Поздрави и внимавайте с тунинга и си правете тестовете и настройките извън градските булевради :mhihi: :mhihi: :D
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 30 Мар 2007, 19:38

Nightmare написа:Да земем следния пример:карам си аз 318ис-ката и искам да и сложа МС.Трябва да се махне ЕЦУ-то нацяло ли?Добре да кажем че сглобявам всичко,намирам място на МС-а ОБАЧЕ как се програмира?Като се инсталне на колата ли или предварително се задават некви стойности с които само да може да запали и после вече да се настройва?
Може ли да се променят настройките когато се пожелае?
И последният ми въпрос е може ли да се инсталне такава система на дизел?
П.С. Какво е кнок сензор :uups:
Благодаря на тези дето се отзовават на мойте въпроси щото съм много запален ама уви :confused: няма от къде да се чете :(

Ако прочетеш тук за Мегаскуирта много неща ще ти станат ясни http://www.megasquirt.info/index.html.Накратко-Мегаскуирта(МС) можеш да го ползваш самостоятелно(standalone) без оригиналното ЕКУ или в комбинация с оригиналното ЕКУ,като може да ползваш МС само да управлява дюзите или само да управлява запалването.Програмира се с лаптоп по време на работа на двигателя.Каквито настройки му зададеш така и ще работи.Дори можеш да си счупиш двигателя от неправилни настройки.Аз лично не смятам че е по ненадежден,защото ползвам същите елементи както и фирмите които правят фабрично ЕКУ.Тези елементи са с температурен диапазон -40 до +85(или+125) градуса Целзий.Обикновенните елементи продавани на пазара работят в диапазона 0 до 70 градуса,което е и основната разлика. Вярно е че каквато и електроника да поставиш допълнително първите два-три дни трябва да се наблюдава.Единствената опасност идва от прегряване на елементите.Пиджибека е предназначен да "лъже" оригиналната електроника за да промениш някои параметри-например да впръсква повече гориво.
МС за дизел не става.
Кнок сензора е един вид "микрофон" и слуша за детонациите в двигателя.
Megasquirt & Megaview user

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 30 Мар 2007, 20:05

Благодаря ти за линка и за разясненията Валентино :D
Добре де не е ли по-добре да се сложи само един МС(не питам тука за надеждност,изработка и тн...)И да си се контролира с лаптопа(благодарско на лудия за видеото,много неща ми разясни)отколкото сток ЕЦУ.Нали може да се ползва като един вид "променлив чип"за двг?Когато искаш си оптимизираш аванс,впръскване и тн. когато искаш си ги вкарваш в нормите или един вид си я караш сток колата.
Мога да си променям настройката когато и колкото си искам така ли?
Луд ако ти се обяснява защо си се спрял на варианта с СМТ6,а не си сложил само един МС?


Благодаря на всички отново :bowdown:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 30 Мар 2007, 21:15

С МС разбирасе, че можеш по всяко време да настройваш каквото си искаш. Може да си запазиш различните таблици и после само си ги стартираш според ситуацията. А иначе всичко каквото те интересува за МС го има точно на сайта, който пусна Валентино. Прочети там и ще видиш колко по-лесно е като се чете, а не да се смила всичко на готово ;)
А относно СМТ6 има информация на www.perfectpower.com ... и там прочети малко и ще разбереш всичко, което те интересува.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 30 Мар 2007, 22:00

Nightmare написа:Благодаря ти за линка и за разясненията Валентино :D
Добре де не е ли по-добре да се сложи само един МС(не питам тука за надеждност,изработка и тн...)И да си се контролира с лаптопа(благодарско на лудия за видеото,много неща ми разясни)отколкото сток ЕЦУ.Нали може да се ползва като един вид "променлив чип"за двг?Когато искаш си оптимизираш аванс,впръскване и тн. когато искаш си ги вкарваш в нормите или един вид си я караш сток колата.
Мога да си променям настройката когато и колкото си искам така ли?
Луд ако ти се обяснява защо си се спрял на варианта с СМТ6,а не си сложил само един МС?


Благодаря на всички отново :bowdown:

Да,можеш да си променяш аванса и предварението когато искаш.МС има възможност да работи с две горива или едно гориво(бензин или друго)+азот.с един ключ по време на движение се сменят картите.За всяко гориво има отделна запалителна и горивна карта.Така че можеш ако работиш с едно гориво едната карта да я направиш за икономия,а другата за мощност.Или една карта за бензинов инжекцион,а другата за газов.По всяко време можеш да си човъркаш във всяка една от картите.В интерес на истината картите са с по-малко клетки(общо 144 на всяка карта) от фабричните ЕКУ,но пък има много други възможности.В крайна сметка всеки сам си решава.Аз избрах МС защото имам познания и възможност и си го направих сам.А и ме сърбят ръцете.
Megasquirt & Megaview user

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook