Чип тунинг - перформънс или дълготрайност

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ЗА или ПРОТИВ чип тунинга

Анкетата свършва на 30 Яну 2007, 20:43

За
54
84%
Против
10
16%
 
Общо гласове : 64
кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 11.04.2004
Местоположение: София

Чип тунинг - перформънс или дълготрайност

Мнение от Sve » 10 Яну 2007, 20:43

Здравейте,

Ситуацията е следната: бензинов атмосферен мотор, нов, има сила, но Ви е леко "поомръзнал". Бихте ли го чиповали (не при "гаражните" хакери)?
При липса на зверски натоварвания при експлоатацията, "чиповането" крие ли негативни последици, намаляване на остатъчния ресурс и т.н.
Нека хора с реален експириънс (добър/лош), да споделят...
Изображение

Доктор на БМВ науките
Аватар
Мнения: 1854
Регистриран на: 9.02.2004
Местоположение: В хасиенда на края на града
Пол: Мъж
Кара: 400 коня и едно магаре зад волана

Re: Чип тунинг - перформънс или дълготрайност

Мнение от Vasilen » 10 Яну 2007, 20:58

Sve написа:Здравейте,

Ситуацията е следната: бензинов атмосферен мотор, нов, има сила, но Ви е леко "поомръзнал". Бихте ли го чиповали (не при "гаражните" хакери)?
При липса на зверски натоварвания при експлоатацията, "чиповането" крие ли негативни последици, намаляване на остатъчния ресурс и т.н.
Нека хора с реален експириънс (добър/лош), да споделят...

Въпрос на фирма за чипосване, имам и добър и лош експириънс, добрия е на бензин лошия на дизел. Относно износване ... никакъв проблем.
Проблем може да има само ако е превишена нормата на обогатяване и ъгъла на запалване от "гаражни хакери" тогава ефекта е мълниеносен и негативен!
Логикат на "спестяване" на ресурсите на мотора от производителя е за да работи при различни атмосферни условия, за това отключването им при нашия климат е безпроблемно!
Ако става дума за най-най моторите на БМВ това е единствения препоръчителен тунинг и то от БМВ АГ, иначе са правени злощастни опити за слагане на "валове"(говорим да си купиш валове от някакъв производител и да ти ги сложат не да ти го направи БМВ моторспорт или Алпина) на М3 и М5 и ефекта е ... гаден
Моя съвет е давай!
May the BMW force be with you!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Мнение от БаЯн » 10 Яну 2007, 21:10

Честно казано аз съм чип тунинг и съм за него :mhihi: Моя 100% не е оригинален ама пак се осеща а като знам SVE като сложи нещо качествено и хубаво си струва с две ръце ЗА :mhihi: ;)
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 10 Яну 2007, 21:10

не знам доколко може да се каже че имам опит но поради екологични, икономични и редица други причини фирмите производители правят така да се каже по консервативна програма за управление на мотора, която след оптимизация взима така да се каже от мотора това което са поурязали от завода производител :idea:

не мисля че има намаляване на ресурса на мотора освен в случайте когато редлайна се качва нагоре и го въртиш мотора нагоре...

А и аз съм правил някви прости и елементарни проекти по Автомобилна Техника и ДВГ в университета и по технологията по която ги правим (някаква от ранните 60s) всички се изчислява със коефициент на запас, представям си за един мотор започващ със заветната буквичка "S" къде отива :twisted:

Аз също бих ти препоръчал да си оптимизираш управлението на моторетката :twisted:
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 486
Регистриран на: 21.05.2005
Местоположение: София/Пловдив

Мнение от pesho » 10 Яну 2007, 22:04

Зависи на кво.
На нещо с S в началото никога.
На няква печка ОК.
Се си мисля че има разлика в % резерва при някои масов М50 и при
някое моторшпортско творение. Даже и да елеминираш чрез въпросния
чип този процент то разликата определено няма да е кои знае колко
голяма просто щото резервата е сведена до минимум.
Тва си е мое мнение и естествено има сериозен процент вероятност да е
грешно.
Успех каквото и да решиш да правиш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 18.07.2006
Местоположение: Sofia-Младост TeaM
Кара: E39 528iA

Мнение от IAV » 10 Яну 2007, 22:15

!,m.hv
Последна промяна IAV на 13 Яну 2007, 15:51, променена общо 1 път

ВЕТЕРАНЪТ
Аватар
Мнения: 953
Регистриран на: 6.09.2004
Местоположение: Bayern

Мнение от roko » 11 Яну 2007, 21:29

Светльо ;) не се замисляй и за момент!
Аз ако имах твоята кола и твоите възможности бих се обърнал към :arrow: http://www.ac-schnitzer.de/
не случаино именно ТЕ подготвят колите за WTCC шампионата :twisted:
http://img190.imageshack.us/i/rokopodpis.mp4/...шофирай разумно
'84- е30- 323 '93- е36-318ис
'89- е30- 316 '00-е46-320
'91- е34- 518 '94-е34-525tds
'92- е36- 318
'90-е30-бяла
'98 е36 -черно комби
'97 е36 -сиво комби

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 12 Яну 2007, 9:48

Определено ЗА, преди 2 години чипнах 520-ка и до момента върви без никакви проблеми. pesho S моторите също имат голям резерв, погледни в bimmerforums, там хората качват компресори на сток S мотори и нямат проблеми :D
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

UFO Pilot
Аватар
Мнения: 2752
Регистриран на: 2.08.2004
Местоположение: In a galaxy far, far away...
Пол: Мъж

Мнение от Azrail » 12 Яну 2007, 11:44

Според мене голям смисъл няма. Ма кво ли разбирам и аз :mhihi:
MORE BEER!

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 12.01.2007

Мнение от Bayerische Motorenwerke » 12 Яну 2007, 21:04

Аз не карам с променен чип или софтуер. Eто какъв отговор дават от дигиталтунинг-България:
"Преди всичко оптимална ефективност на двигателя при всякакви режими на работа, което се изразява в:
- увеличаване на мощността, еластичността и максималната скорост на автомобила;
- увеличаване на въртящия момент, което се постига при по-ниски обороти в минута;
- намаляване на консумацията на гориво, вследствие на постигнатите по-високи стойности на въртящия момент на двигателя."

Да напиша нещо и от мен. При атмосферни двигатели се постига до 10% увеличение на конските сили и още по-голям процент увеличение на въртящия момент. Максималната скорост не нараства значително, а само с няколко километра заради по-голямата сила на двигателя. По-голям е ефекта при турбо двигателите
Като цяло съм за чип-тунинга. Може и при гаражни хакери, но само ако съм запознат с резултатите от работата им. Спестяват се парички, които могат да отидат я за гуми, я за бензин...
Радвай се на това, което имаш, докато работиш за това, което искаш

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 12 Яну 2007, 22:40

Само като идеа, доколкото знам в Проспиид могат да мапнат къстъм чип за колата който е настроен на диното, това спред мен е най-добрия вариант :D
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 11.04.2004
Местоположение: София

Мнение от Sve » 12 Яну 2007, 23:22

Точно за там става въпрос. Доколкото знам, тяхното дино не мери правилно сместа. Това проблем ли е при ремапване на атмосверните мотори?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1362
Регистриран на: 21.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости

Мнение от AlibiTu » 12 Яну 2007, 23:41

Аз бих сложил чип на Турбо Мотор (дизел или бензин), но ако колата е на малко километри и запазена. Чел съм, че се поскъсява животеца на колата, ама немога да го потвърдя с личен опит. На някое ТДИ на 200 000км определено не бих слагал чип ;)
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 13 Яну 2007, 12:03

Sve написа:Точно за там става въпрос. Доколкото знам, тяхното дино не мери правилно сместа. Това проблем ли е при ремапване на атмосверните мотори?


Естествено че е проблем независимо дали е турбо или атмосферна колата тъй като сместа няма да е оптимална (зависи какъв е % на грешката), но честно казано това го чувам за пръв път от теб . Би ли споделил повече подробности ?
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 2.10.2005
Местоположение: nikopol

Мнение от ian190 » 14 Яну 2007, 12:16

а ако изгориш еку-то?
мене само това ме спира

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook