Искам да чуя мнение за чиптунинга на 520 24 V
Модератор: bum_bum
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Искам да чуя мнение за чиптунинга на 520 24 V
Става въпрос,че отиваме при Ники Златков,той казва че няма проблем за чипа.Ние обаче искаме тестове по хронометър.Ники се съгласява сам да прави тестовете като професионалист.Обаче с чипа и без чипа времената са абсолютно еднакви,при което ние се отказахме.Той не иска да ни даде мнение,просто нищо не каза и това беше.Според мен, стандартно това БМВ е предварително "тунинговано" фабрично и затова само със смяна на чипа нямаше ефект.Ние не искахме някакви супер резултати,ама поне малко разлика да имаше.
Та въпросът ми е дали това е наистина така,или Ники нещо не е направил както трябва.М/у другото цената беше мисля около 700лв.
Та въпросът ми е дали това е наистина така,или Ники нещо не е направил както трябва.М/у другото цената беше мисля около 700лв.
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Re: Искам да чуя мнение за чиптунинга на 520 24 V
landikar написа:Става въпрос,че отиваме при Ники Златков,той казва че няма проблем за чипа.Ние обаче искаме тестове по хронометър.Ники се съгласява сам да прави тестовете като професионалист.Обаче с чипа и без чипа времената са абсолютно еднакви,при което ние се отказахме.Той не иска да ни даде мнение,просто нищо не каза и това беше.Според мен, стандартно това БМВ е предварително "тунинговано" фабрично и затова само със смяна на чипа нямаше ефект.Ние не искахме някакви супер резултати,ама поне малко разлика да имаше.
Та въпросът ми е дали това е наистина така,или Ники нещо не е направил както трябва.М/у другото цената беше мисля около 700лв.
Според мен причината е в това , че не си сменил възду6ния филтър , когато сложиш чип , той от своя страна обогатява сместа с пове4е бензин защото дюзите стоят повече време отворени и тн , при един мръсен филтър може да се полу4и дори по-слабо време от колкото без чип
между другото мога да тинамеря 4ипа за доста по-ниска цена , можеби под 250 лв
Аз имам чип и съм със стандартния въздушен филтър, преди да сложа чип не съм засичал колата но с чипа ускорението до 100km/h е в рамките на 10 - 10.2 секунди, на 400 метра не съм го засичал. Чипът също премести и ограничителя на оборотите на 7000. Чипа ми го донесе Breyton и струваше 100 ЕUR, на самия чип има лепенка на която пише BMW Motorsport. Лично аз съм много доволен от чипа и в скоро време мислия да взема спортен филтър но в момента се колебая между конусен и такъв който замества оргиналния. Доколкото знам Breyton е със същия чип и също е много доволен. Би ли постнал времената които сте засекли ?
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
[100 ЕUR, на самия чип има лепенка на която пише BMW Motorsport. Лично аз съм много доволен от чипа и в скоро време мислия да взема спортен филтър но в момента се колебая между конусен и такъв който замества оргиналния. Доколкото знам Breyton е със същия чип и също е много доволен. Би ли постнал времената които сте засекли ?[/quote]
Братле би ли дал инфо откъде го взе тоя чип и дали може да се намери такъв за 320 ка.10 сек до 100 ми се струва много добре за 520
Братле би ли дал инфо откъде го взе тоя чип и дали може да се намери такъв за 320 ка.10 сек до 100 ми се струва много добре за 520
[100 ЕUR, на самия чип има лепенка на която пише BMW Motorsport. Лично аз съм много доволен от чипа и в скоро време мислия да взема спортен филтър но в момента се колебая между конусен и такъв който замества оргиналния. Доколкото знам Breyton е със същия чип и също е много доволен. Би ли постнал времената които сте засекли ?[/quote]
Братле би ли дал инфо откъде го взе тоя чип и дали може да се намери такъв за 320 ка.10 сек до 100 ми се струва много добре за 520
Братле би ли дал инфо откъде го взе тоя чип и дали може да се намери такъв за 320 ка.10 сек до 100 ми се струва много добре за 520
ludiqgsm,с тебе се знаем много добре даже.
.Тва за филтъра добре,зная го,ама защо предлагат оферта без реален резултат.Понеже доста хора навсякъде говорят за чиптунинг,исках да повдигна темата кога е необходим новият чип.Излиза,че това е по-късен етап в тунинга,след филтъра и преработка на горивната система,и той се поставя при необходимост.Ми то само да махнеш задните седалки и резервната гума и ще има резултат.Засичахме на разстояние около 800 м.На същата дистанция на друга кола свалих 1 сек(демек около 50 м),без никакви чипове и филтри и без да олекотявам колата.
Joreto,аз вярвам единствено на хронометъра.



Joreto,аз вярвам единствено на хронометъра.
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Не искам да влизам в спорове с никой, това са фактите:
Чипа не може да удължи нито хода на буталото, нито да уголеми диаметъра му. Тези чипове съдържат просто таблици с коефициенти за горивната смес - колко да е богата горивната смес, която се инжектира при определена позиция на педала на газта и при определена предавка.
Защо БМВ не са ги направили фабрично да работят на по-богата смес?
1. Икономичност - по-малък разход на гориво
2. Безопасност - съвместимост с ниско октанови горива
3. Съображения за цена на крайния продукт - не може всеки 1 автомобил да се програмира индивидуално, за това се усредняват показателите
ECU препрограмирането променя тези 3 параметъра. Смятам номер едно е ясно за какво става въпрос - особено при по-високите предавки, горивната смес изкуствено се "обеднява" за икономия на бензин.
Две. Ако бензина е с ниско октаново число, има вероятност при висока компресия/висока топлина/високи обороти, да започнат детонации - горивната смес се самовъзпламенява преди искрата от свещта, ефектите от които варират от по-ниска мощност до гръмнат двигател. Ако си сложите чип, трябва непременно да карате на високооктанов бензин.
Три. Ако имате собствен тунинг, горивните таблици могат да се програмират специално за оптимизиране на собствените ви промени. Примерно: ако имате олекотен маховик, тихите обороти се вдигат леко за да не гасне двигателя.
Смятам очевидно е, че тези чипове за по 100 евро са еквивалента на пиратски софтуер - просто копирани ROM-ове от някоя западна тунинг фирма, и нямат нищо общо с BMW Motorsport. В най-добрия случай са копирани от някоя по-реномирана тунинг фирма.
Смятам също ще се съгласите, че тези чипове могат да се бъзикат единствено с параметър 1 и 2, за 3 не може да става въпрос. От тези двата, вероятно при високи обороти и стандартния БМВ мап дава максимална прозиводителност, така че с чип не очаквайте да видите някаква разлика в конските сили или въртяшия момент на динамометър.
Разлика, ако има въобще, ще се усети при градско каране в диапазона 2000-4000 оборота, просто защото там има най-много "място" за оптимизация.
А, и между другото, ако си мислите че спортните филтри дават нещо - много се лъжете. Ако ще ползвате плосък филтър, по-добре да е хартиен. Единствения плюс на другите е, че се мият и се ползват пак, но хартиените имат по-малко съпротивление! Конусните филтри пък са предназначени са големи, високооборотни двигатели - особено такива с турбо. Само че ако не е направена както трябва конверсията, сигурно дори ще загубите мощност, защото двигателя ще смуче горещ въздух от коша. Накратко: големите турбо двигатели наистина имат нужда от конусен филтър, ама филтъра сам по себе си нищо не прави.
Някой успял ли е да свали данните от ECU чип между другото? Андро?
Чипа не може да удължи нито хода на буталото, нито да уголеми диаметъра му. Тези чипове съдържат просто таблици с коефициенти за горивната смес - колко да е богата горивната смес, която се инжектира при определена позиция на педала на газта и при определена предавка.
Защо БМВ не са ги направили фабрично да работят на по-богата смес?
1. Икономичност - по-малък разход на гориво
2. Безопасност - съвместимост с ниско октанови горива
3. Съображения за цена на крайния продукт - не може всеки 1 автомобил да се програмира индивидуално, за това се усредняват показателите
ECU препрограмирането променя тези 3 параметъра. Смятам номер едно е ясно за какво става въпрос - особено при по-високите предавки, горивната смес изкуствено се "обеднява" за икономия на бензин.
Две. Ако бензина е с ниско октаново число, има вероятност при висока компресия/висока топлина/високи обороти, да започнат детонации - горивната смес се самовъзпламенява преди искрата от свещта, ефектите от които варират от по-ниска мощност до гръмнат двигател. Ако си сложите чип, трябва непременно да карате на високооктанов бензин.
Три. Ако имате собствен тунинг, горивните таблици могат да се програмират специално за оптимизиране на собствените ви промени. Примерно: ако имате олекотен маховик, тихите обороти се вдигат леко за да не гасне двигателя.
Смятам очевидно е, че тези чипове за по 100 евро са еквивалента на пиратски софтуер - просто копирани ROM-ове от някоя западна тунинг фирма, и нямат нищо общо с BMW Motorsport. В най-добрия случай са копирани от някоя по-реномирана тунинг фирма.
Смятам също ще се съгласите, че тези чипове могат да се бъзикат единствено с параметър 1 и 2, за 3 не може да става въпрос. От тези двата, вероятно при високи обороти и стандартния БМВ мап дава максимална прозиводителност, така че с чип не очаквайте да видите някаква разлика в конските сили или въртяшия момент на динамометър.
Разлика, ако има въобще, ще се усети при градско каране в диапазона 2000-4000 оборота, просто защото там има най-много "място" за оптимизация.
А, и между другото, ако си мислите че спортните филтри дават нещо - много се лъжете. Ако ще ползвате плосък филтър, по-добре да е хартиен. Единствения плюс на другите е, че се мият и се ползват пак, но хартиените имат по-малко съпротивление! Конусните филтри пък са предназначени са големи, високооборотни двигатели - особено такива с турбо. Само че ако не е направена както трябва конверсията, сигурно дори ще загубите мощност, защото двигателя ще смуче горещ въздух от коша. Накратко: големите турбо двигатели наистина имат нужда от конусен филтър, ама филтъра сам по себе си нищо не прави.
Някой успял ли е да свали данните от ECU чип между другото? Андро?

- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
:)
landikar написа:Обещайте ми подобен резултат с някакъв си чип за 200 лв и карам БМВ-то да го слагате.Не се бъзикам.
за6то не ми звънне6 или на л .с. 0887919996 Иво
пък 6те ти кажа какво да направи6 за да намали6 времето с пове4е от една секунда
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Някой успял ли е да свали данните от ECU чип между другото? Андро?
[/quote]
аз съм успявал имам достъп до програматор и дори в момента карам с копието на оригиналниа ми 4ип и нямя никаква разлика копират се 100% ако иска6 звънни ми , 0887919996 Иво

аз съм успявал имам достъп до програматор и дори в момента карам с копието на оригиналниа ми 4ип и нямя никаква разлика копират се 100% ако иска6 звънни ми , 0887919996 Иво
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
LandShark написа:имам bin файл свален от моето ECU. Както и от колата на //Мегов и от неговия нов чип също.
дай да ги копнеме

26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани