M52-постигнат нисък разход и добра мощ
Модератор: bum_bum
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- VENBO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 19.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 335i Turbo
- Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.
M52-постигнат нисък разход и добра мощ
На едното от купетата си направихме опит с мой приятел който има елкон сервиз. Мислихме върху това, че когато постъпващият въздух в двигателя е доста по-студен отколкото е стойността дадена на еку-то от датчика, би трябвало да имаме по-голям обем въздух, смесен с по-малко гориво-толкова колкото би било при по-висока температура на въздуха. На място на датчика за температура на въздуха вързахме 2 килоома съпротивление-което дава на еку-то точно 30 градуса температура на въздуха. Резултат: сравнено с разхода преди пробата и сравнено с другото ми купе, засякох ГРАДСКИ разход 10/100 сега- през зимата. Няма разлика във вървежа, дори бих казал че е по-добре, няма разлика в работата на двигателя студен/топъл. Карам така вече 4 месеца и сега ще приложа същото на другото купе. Извън града дава 7,5/100 без да щадя педала-по принцип пътувам много често на по-големи разстояния /варна-стара загора/ , поддържам 120 когато мога и съм учуден от разхода, за града да не говорим че преди не ги харесваше 15/100 през зимата. Не пиша тази тема за да убеждавам който и да било в каквото и да било, просто споделям опита си с цел ако може да бъде полезен на някого. Благодаря ви.

- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Митко Ганчев написа::help:
Е за ради такива като теб, ще има само теми как да си сложа м праговете

Човека споделя какво е постигнал

- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
Не мислиш ли че щом като сложиш съпротивление там работата се подобрява значи или тоя датчик ти е заминал или трябват настройки
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Re: M52-постигнат нисък разход и добра мощ
Това съпротивление го има на ебайа НО се прави точно обратното - дава се константна стойност на температурата и то по студена (30 градуса е топло). Това обогатява сместа и колата тръгва по-бързо но си хапва повече. Сместа гориво / въздух е винаги в маса не обем както ти си написал защото обема на горивото се променя с температурата
.. вие ако сте го направили да си мисли че е 30 градуса нон-стоп сместа ще обеднее но едва ли колата ще ти тръгне повече....

- VENBO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 19.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 335i Turbo
- Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.
Благодаря ви колеги за постовете.Съгласен съм че най-вероятно си внушавам че вървежа се е подобрил
въпроса е че не спирам да карам колата и обикновено на ден минавам около 60-70 км градско, а преди харчеше като луда-също като другото ми купе-при него електрониката е ок но зимно време си е ламя. Да, беше се прецакал датчика и отидох на елкон при приятелчето със сервиза. купих нов и даже съм го поставил, но братлето ме посъветва да не махам съпротивлението-просто да пробвам -да видим как ще се държи и какъв разход ще даде. Знам че 30 градуса е много-но оттам идеята за намаляване на разхода, или греша...? Решил съм да се заиграя с 52-ката-не ми е жал щото до 1-2месеца трябва да е готов м50б25 без ванос и ще го замести 



- VENBO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 19.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 335i Turbo
- Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.
Re: M52-постигнат нисък разход и добра мощ
slav4o1 написа:Това съпротивление го има на ебайа НО се прави точно обратното - дава се константна стойност на температурата и то по студена (30 градуса е топло). Това обогатява сместа и колата тръгва по-бързо но си хапва повече. Сместа гориво / въздух е винаги в маса не обем както ти си написал защото обема на горивото се променя с температурата.. вие ако сте го направили да си мисли че е 30 градуса нон-стоп сместа ще обеднее но едва ли колата ще ти тръгне повече....
Благодаря колега.


- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Понеже колата ти има ламбда,компа винаги гони стойност 14,7.
Може да пуска по-малко гориво само докато загрее ламбдата(около 1 мин)
и в режимите на фул тротъл.Плюс това,когато хване някое несъответствие,
ЕКУ-то може да игнорира показанията на някой датчик и да взима показания
само от дебитомера.
Може да пуска по-малко гориво само докато загрее ламбдата(около 1 мин)
и в режимите на фул тротъл.Плюс това,когато хване някое несъответствие,
ЕКУ-то може да игнорира показанията на някой датчик и да взима показания
само от дебитомера.
- STOPSKI
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 7.06.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Нещо между 320-ка и М3
- Мечтае да кара: S62B50
Re: M52-постигнат нисък разход и добра мощ
VENBO "ГРАДСКИ разход 10/100 сега- през зимата".
колега интересен разход даваш
колега интересен разход даваш

- Chimerasv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 3.10.2008
- Местоположение: Свищов/София
може ли и аз да кажа
несъм сигурен в това което ще кажа но мисля че е така.
зависи как си вързал съпротивлението
ако си го вързал последователно на датчика то тогава реалната стойност от датчика е завишена с 2ком и пред екуто винаги се представя по-топъл въздух
НО
ако си вързал съпротивлението успоредно на датчика така отнемаш малко от реалната стойност и така пред ЕКУ-то се представя
по-студен въздух което от всоя страна ще накара ЕКУ да подава
повечко гориво за да се избегнат детонации
зависи как си вързал съпротивлението
ако си го вързал последователно на датчика то тогава реалната стойност от датчика е завишена с 2ком и пред екуто винаги се представя по-топъл въздух
НО
ако си вързал съпротивлението успоредно на датчика така отнемаш малко от реалната стойност и така пред ЕКУ-то се представя
по-студен въздух което от всоя страна ще накара ЕКУ да подава
повечко гориво за да се избегнат детонации
- VENBO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 19.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 335i Turbo
- Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.
Re: може ли и аз да кажа
Chimerasv написа:несъм сигурен в това което ще кажа но мисля че е така.
зависи как си вързал съпротивлението
ако си го вързал последователно на датчика то тогава реалната стойност от датчика е завишена с 2ком и пред екуто винаги се представя по-топъл въздух
НО
ако си вързал съпротивлението успоредно на датчика така отнемаш малко от реалната стойност и така пред ЕКУ-то се представя
по-студен въздух което от всоя страна ще накара ЕКУ да подава
повечко гориво за да се избегнат детонации
Мисля че е така това което си писал, амо че аз съм откачил датчика и съм го заместил със съпротивлението-не го връзвам успоредно или последователно..

- VENBO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 326
- Регистриран на: 19.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 335i Turbo
- Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.
Re: M52-постигнат нисък разход и добра мощ
STOPSKI написа:VENBO "ГРАДСКИ разход 10/100 сега- през зимата".
колега интересен разход даваш
Трябва пенсионерската мноо да карам , нали


- Chimerasv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 3.10.2008
- Местоположение: Свищов/София
akо е така
ако съм прав в писанието си то излиза че си уцелил някакви условия доближаващи се до идеалните 

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани