M52-постигнат нисък разход и добра мощ

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 335i Turbo
Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.

M52-постигнат нисък разход и добра мощ

Мнение от VENBO » 22 Фев 2009, 15:06

На едното от купетата си направихме опит с мой приятел който има елкон сервиз. Мислихме върху това, че когато постъпващият въздух в двигателя е доста по-студен отколкото е стойността дадена на еку-то от датчика, би трябвало да имаме по-голям обем въздух, смесен с по-малко гориво-толкова колкото би било при по-висока температура на въздуха. На място на датчика за температура на въздуха вързахме 2 килоома съпротивление-което дава на еку-то точно 30 градуса температура на въздуха. Резултат: сравнено с разхода преди пробата и сравнено с другото ми купе, засякох ГРАДСКИ разход 10/100 сега- през зимата. Няма разлика във вървежа, дори бих казал че е по-добре, няма разлика в работата на двигателя студен/топъл. Карам така вече 4 месеца и сега ще приложа същото на другото купе. Извън града дава 7,5/100 без да щадя педала-по принцип пътувам много често на по-големи разстояния /варна-стара загора/ , поддържам 120 когато мога и съм учуден от разхода, за града да не говорим че преди не ги харесваше 15/100 през зимата. Не пиша тази тема за да убеждавам който и да било в каквото и да било, просто споделям опита си с цел ако може да бъде полезен на някого. Благодаря ви.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 22 Фев 2009, 15:51

:help:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 22 Фев 2009, 17:28

Митко Ганчев написа::help:


Е за ради такива като теб, ще има само теми как да си сложа м праговете :evil:
Човека споделя какво е постигнал :evil:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 22 Фев 2009, 17:42

Не мислиш ли че щом като сложиш съпротивление там работата се подобрява значи или тоя датчик ти е заминал или трябват настройки

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 22 Фев 2009, 17:55

Сигурно не е само тоя датчик :winky:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 30.08.2007
Пол: Мъж

Re: M52-постигнат нисък разход и добра мощ

Мнение от slav4o1 » 22 Фев 2009, 19:58

Това съпротивление го има на ебайа НО се прави точно обратното - дава се константна стойност на температурата и то по студена (30 градуса е топло). Това обогатява сместа и колата тръгва по-бързо но си хапва повече. Сместа гориво / въздух е винаги в маса не обем както ти си написал защото обема на горивото се променя с температурата ;).. вие ако сте го направили да си мисли че е 30 градуса нон-стоп сместа ще обеднее но едва ли колата ще ти тръгне повече....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 22 Фев 2009, 20:08

Поздравления! Абсолютно искрено. Аз лично не бих си играл да го правя по моята, но затвърждава мнението ми, че има няколко излишни датчика в тази кола :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 335i Turbo
Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.

Мнение от VENBO » 22 Фев 2009, 20:47

Благодаря ви колеги за постовете.Съгласен съм че най-вероятно си внушавам че вървежа се е подобрил :) въпроса е че не спирам да карам колата и обикновено на ден минавам около 60-70 км градско, а преди харчеше като луда-също като другото ми купе-при него електрониката е ок но зимно време си е ламя. Да, беше се прецакал датчика и отидох на елкон при приятелчето със сервиза. купих нов и даже съм го поставил, но братлето ме посъветва да не махам съпротивлението-просто да пробвам -да видим как ще се държи и какъв разход ще даде. Знам че 30 градуса е много-но оттам идеята за намаляване на разхода, или греша...? Решил съм да се заиграя с 52-ката-не ми е жал щото до 1-2месеца трябва да е готов м50б25 без ванос и ще го замести :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 335i Turbo
Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.

Re: M52-постигнат нисък разход и добра мощ

Мнение от VENBO » 22 Фев 2009, 20:50

slav4o1 написа:Това съпротивление го има на ебайа НО се прави точно обратното - дава се константна стойност на температурата и то по студена (30 градуса е топло). Това обогатява сместа и колата тръгва по-бързо но си хапва повече. Сместа гориво / въздух е винаги в маса не обем както ти си написал защото обема на горивото се променя с температурата ;).. вие ако сте го направили да си мисли че е 30 градуса нон-стоп сместа ще обеднее но едва ли колата ще ти тръгне повече....


Благодаря колега. ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 22 Фев 2009, 23:46

Понеже колата ти има ламбда,компа винаги гони стойност 14,7.
Може да пуска по-малко гориво само докато загрее ламбдата(около 1 мин)
и в режимите на фул тротъл.Плюс това,когато хване някое несъответствие,
ЕКУ-то може да игнорира показанията на някой датчик и да взима показания
само от дебитомера.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 7.06.2008
Пол: Мъж
Кара: Нещо между 320-ка и М3
Мечтае да кара: S62B50

Re: M52-постигнат нисък разход и добра мощ

Мнение от STOPSKI » 25 Фев 2009, 2:02

VENBO "ГРАДСКИ разход 10/100 сега- през зимата".
колега интересен разход даваш :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 3.10.2008
Местоположение: Свищов/София

може ли и аз да кажа

Мнение от Chimerasv » 25 Фев 2009, 12:24

несъм сигурен в това което ще кажа но мисля че е така.

зависи как си вързал съпротивлението
ако си го вързал последователно на датчика то тогава реалната стойност от датчика е завишена с 2ком и пред екуто винаги се представя по-топъл въздух

НО

ако си вързал съпротивлението успоредно на датчика така отнемаш малко от реалната стойност и така пред ЕКУ-то се представя
по-студен въздух което от всоя страна ще накара ЕКУ да подава
повечко гориво за да се избегнат детонации

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 335i Turbo
Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.

Re: може ли и аз да кажа

Мнение от VENBO » 25 Фев 2009, 16:15

Chimerasv написа:несъм сигурен в това което ще кажа но мисля че е така.

зависи как си вързал съпротивлението
ако си го вързал последователно на датчика то тогава реалната стойност от датчика е завишена с 2ком и пред екуто винаги се представя по-топъл въздух

НО

ако си вързал съпротивлението успоредно на датчика така отнемаш малко от реалната стойност и така пред ЕКУ-то се представя
по-студен въздух което от всоя страна ще накара ЕКУ да подава
повечко гориво за да се избегнат детонации


Мисля че е така това което си писал, амо че аз съм откачил датчика и съм го заместил със съпротивлението-не го връзвам успоредно или последователно..
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 335i Turbo
Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.

Re: M52-постигнат нисък разход и добра мощ

Мнение от VENBO » 25 Фев 2009, 16:15

STOPSKI написа:VENBO "ГРАДСКИ разход 10/100 сега- през зимата".
колега интересен разход даваш :roll:


Трябва пенсионерската мноо да карам , нали :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 3.10.2008
Местоположение: Свищов/София

akо е така

Мнение от Chimerasv » 25 Фев 2009, 18:59

ако съм прав в писанието си то излиза че си уцелил някакви условия доближаващи се до идеалните :)

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook