Въпрос ?? Пътя на маслото???
Модератор: bum_bum
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Въпрос ?? Пътя на маслото???
интересува ме пътя на маслото как и от къде точно минава то???
Приготвил съм си един маслен радиатор и искам да го вържа преди масления филтър .
Примоя двигател М42 имаме няколко възела за смазване :
1.маслена магистрала за коляново мотовилковия възел
2.маслена магистрала за маслени пръскалки (по една за всеки цилиндър пръскат масло от долната част на цилиндъра нагоре към буталото)
3.мслена магистрала за към главата разпределителни валове
повдигачии хидравличен успокоител на веригата
знам че маслената помпа има мн голям дебит и налягане около 5 бара
но тези 5 бара се регулират от байпасно клапънче надвиши ли стойността и хоп отваря , зна4и очевидно системата не е от най простите и аз се чудя винаги ли цялото масло минава през масления филтър или само излишното, един познат стругар сподели че първо се маже коляновомотовилковия механизъм и когато налягънетои се увеличи достатъчно остатъка от маслото минава през филтъра и тн , ,
пп:моля ви ако на някой от вас това е ясно нека обясни точно какъв е пътя на маслото ???????
Приготвил съм си един маслен радиатор и искам да го вържа преди масления филтър .
Примоя двигател М42 имаме няколко възела за смазване :
1.маслена магистрала за коляново мотовилковия възел
2.маслена магистрала за маслени пръскалки (по една за всеки цилиндър пръскат масло от долната част на цилиндъра нагоре към буталото)
3.мслена магистрала за към главата разпределителни валове
повдигачии хидравличен успокоител на веригата
знам че маслената помпа има мн голям дебит и налягане около 5 бара
но тези 5 бара се регулират от байпасно клапънче надвиши ли стойността и хоп отваря , зна4и очевидно системата не е от най простите и аз се чудя винаги ли цялото масло минава през масления филтър или само излишното, един познат стругар сподели че първо се маже коляновомотовилковия механизъм и когато налягънетои се увеличи достатъчно остатъка от маслото минава през филтъра и тн , ,
пп:моля ви ако на някой от вас това е ясно нека обясни точно какъв е пътя на маслото ???????
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Задължително цялото масло минава през филтъра. "байпасното клапънче" като отвори, излишното масло отива в картера. И пак помпа-филтър-магистрала. Нещо такова.
Успех
П.С. А за масления радиатор - как и къде ще го включиш /нови канали или
/
П.С.2 Copernic намери 32 резултата, а тая
картинка е от 31-вия. Е, за дизел е /на страницата под картинката го пише, аз не виждам разлика с бензинов мотор/, но мазането е на същия принцип. Долу ляво има два байпас-а, но те са за запушени съответно филтър и радиатор.
Успех
П.С. А за масления радиатор - как и къде ще го включиш /нови канали или

П.С.2 Copernic намери 32 резултата, а тая

".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
не се занимавай със глупости. продават "сандвич" които се завива във блока където се завива филтъра, а на него се завива филтъра (демек е е между филтъра и блока). на този сандвич има две пъпки (отвори) за маркучите- входящ и изходящ. някои такива адаптери дори имат малка биметална пластина вътре която "отваря" прохода за маслото към пъпките само когато се затопли маслото достатъчно.
единствения проблем е че като сложиш адаптора (около 2-3см дебел) може да имаш проблеми ако около филтъра е много тясно. ма в повечето случай не е проблемно щото имаш достатъчно място над филтъра...
идеята да вземеш просто от някъде масло и да го изливаш пак там по-студено след като си го прекарал през масления радиатор не е хич добра- може да доведе до неравномерно охлаждане на блока и ... много проблеми
единствения проблем е че като сложиш адаптора (около 2-3см дебел) може да имаш проблеми ако около филтъра е много тясно. ма в повечето случай не е проблемно щото имаш достатъчно място над филтъра...
идеята да вземеш просто от някъде масло и да го изливаш пак там по-студено след като си го прекарал през масления радиатор не е хич добра- може да доведе до неравномерно охлаждане на блока и ... много проблеми
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
alx написа:не се занимавай със глупости. продават "сандвич" които се завива във блока където се завива филтъра, а на него се завива филтъра (демек е е между филтъра и блока). на този сандвич има две пъпки (отвори) за маркучите- входящ и изходящ. някои такива адаптери дори имат малка биметална пластина вътре която "отваря" прохода за маслото към пъпките само когато се затопли маслото достатъчно.
единствения проблем е че като сложиш адаптора (около 2-3см дебел) може да имаш проблеми ако около филтъра е много тясно. ма в повечето случай не е проблемно щото имаш достатъчно място над филтъра...
идеята да вземеш просто от някъде масло и да го изливаш пак там по-студено след като си го прекарал през масления радиатор не е хич добра- може да доведе до неравномерно охлаждане на блока и ... много проблеми
Реших да бъде точно над филтъра ,при мен не е цял корпус а е само елемент който седи в алуминиева кутия с слуминиева капачка и най-удобен вариант е между филтъра и капа4аката да се направи фланец с два щуцера и това е
- Новини
-
Луд, така няма ли да увеличиш количеството масло, което ще слагаш в двигателя вече? Имам в предвид, че ще трябва поне още литър масло за да напълниш тръбите и радиаторчето. Виж дали е правено вече на М42 някъде защото ме гризе съмнение, че ефекта който искаш да постигнеш няма да стане както го мислиш..... или аз нещо бъркам
И един бърз и спешен въпрос от мене ..... маслената помпа на М42 същата ли е като на М40? А Картера?

И един бърз и спешен въпрос от мене ..... маслената помпа на М42 същата ли е като на М40? А Картера?
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
!!Asen_X написа:Луд, така няма ли да увеличиш количеството масло, което ще слагаш в двигателя вече? Имам в предвид, че ще трябва поне още литър масло за да напълниш тръбите и радиаторчето. Виж дали е правено вече на М42 някъде защото ме гризе съмнение, че ефекта който искаш да постигнеш няма да стане както го мислиш..... или аз нещо бъркам
И един бърз и спешен въпрос от мене ..... маслената помпа на М42 същата ли е като на М40? А Картера?
маслената помпа и картера са същите , за 1 кило повече то е ясно
на една кола няма да споменавам марка и модел сложихме турбо и бе6е наложително да се сложи и маслен радиатор ^те ти кажа какво направихме с моя авер : свалихме дат4ика на маслото от блока той е на маслената магистрала кьм клапанитенаправихме при стругар приставка която да се завива на мястото на дат4ика и да има траба за марку4 и женско легло на което да са завие дат4ика (6тот все пак си е важен) от там минава през радиатора и заварява6 на аргон една трьби4ка то4но под маследата цетка в картера и кво да ти кажа стана !!!!! 

да, помислих си че може да си със хартиен елемент. във такъв случай се слага сандвича отдолу на цилинидъра.. концепцията не е по-различна...
а да взимаш масло от датчика за налягане на маслото е идея (хубаво място със много налягане), ма много сложно... ма ако работи що не...
а да взимаш масло от датчика за налягане на маслото е идея (хубаво място със много налягане), ма много сложно... ма ако работи що не...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
KA_sport написа:на една кола няма да споменавам марка и модел сложихме турбо и бе6е наложително да се сложи и маслен радиатор ^те ти кажа какво направихме с моя авер : свалихме дат4ика на маслото от блока той е на маслената магистрала кьм клапанитенаправихме при стругар приставка която да се завива на мястото на дат4ика и да има траба за марку4 и женско легло на което да са завие дат4ика (6тот все пак си е важен) от там минава през радиатора и заварява6 на аргон една трьби4ка то4но под маследата цетка в картера и кво да ти кажа стана !!!!!
аз от там ще взема масло за турбината , но ако взема и за радиатора ще загубя доста от дебита и може да се наруши мазането на целия мотор, мислех също да вържа масления радиатор последователно преди турбината , но говорих с хора казаха че не е добър вариант , трябва тестове

ludiagsm написа:...но ще се чувствам вътрешо спокоен като знам че целия поток масло, който минава през филтъра е предварително охладен през маслен радиатор...
Ако говориш за подложка с воден топлообменник - това е най-добрия вариант. Ако говориш за обикновен радиатор през който искаш да отклониш дебит от магистралата (и после обратно в картера) или да пуснеш през него целия дебит от помпата (и после пак в магистралата) - това е грешка. Във филтъра трябва да постъпва масло с възможно най-висока температура защото в противен случай вискозитетът му се увеличава (ако примерно го охладиш с 15*С в радиатора) и е възможно да не може целия дебит да мине през хартията. От това се увеличава пада на налягане пред и след хартията и се отваря байпасния клапан, който пуска непречистено масло в магистралата. Освен това времето за загряване на маслото ще се увеличи многократно и през цялото това време част от маслото ще "шунтира" филтъра. С други думи цялото поведение ще зависи от вида на маслото и температурата му.
В момента се сещам за един вариант да се автоматизира цялата система за охлаждане. Взима се масло от която точка ти е най-удобно и се пуска дебита от тази точка през радиатор и после обратно в картера, като преди това има електромагнитен клапан (примерно от газовия клапан от газова уредба или подобен клапан, който да издържа поне 6 bar налягане и да е на 12 V). Този клапан се управлява последователно от 2 елемента - термоключ (за включване на вентилатора на радиатора) и ключ за контролната лампа (предполагам, че във Фесто ще има подобни клапани за автоматизация). Термоключа се завива на картера така че да е потопен в маслото постоянно и да е горе долу в средата на картера (не долу или горе). Когато температурата се повиши, ключа подава сигнал към другия ключ (за налягане) и когато налягането стане над това, при което сработва - през реле се отваря големия клапан и маслото започва да протича през радиатора. Има и обикновени клапани за налягане със сачма, с които може да се замени ключа за налягане - ако не се лъжа VW имат такъв клапан вграден в техния маслен радиатор на Golf 1 GTI. Има и такива клапани за водопроводна инсталация - и той може да свърши работа, но трябва да се постави преди големия електромагнитен клапан.
Всичко това ще позволи да охлаждаш само тогава, когато наистина има нужда (температурата е висока) и когато има налягане, така че да не пада допълнително налягането в магистралата на основните лагери когато примерно маслото е топло и оборотите са ниски (и налягането съответно) - непосредствено след дрифтовете когато си почиваш

Подобна система работи перфектно и е в състояние да поддържа температурата доста прецизно в тесни граници и най-важното - почти не влияе на работата на мазилната система, защото винаги работи с излишъка от маслото на маслената помпа, т.е. тя черпи дебита за радиатора от този, който инак се връща на входа на помпата през вградения редукционен клапан в самата помпа или около нея, който поддържа постоянно налягането в системата.
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
такущо се връщам от Бояна пооткраднах малко идейки от хората с опелите , та
последно : цялото масло преди фитъра ще минава през масления радиатор последователно пък каквот ще да става , ше се разбере 


18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани