м50...
Модератор: bum_bum
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
м50...
колеги не знам дали е пражилно че пускам темата тук, но все пак мисля че тук са по-разбиращите.
бихте ли ми казали каква е разликата външно между м50б20 с и без ванус (м50б20ту). по какво могат да се познаят един от друг?
бихте ли ми казали каква е разликата външно между м50б20 с и без ванус (м50б20ту). по какво могат да се познаят един от друг?

- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
Добре визуално разбрах поне аз как да позная кой къв е,а малко съм се поомешал ся моя двигател не мога да разбера какъв е .... М50Б20 ли е след като е 320-ка с Ванос 150 коня или е като на един колега Веселин|.... който търди че неговия е М52.... като тези който слагат на Е46?! може ли някой в час да покаже по какво да ги различа и да разбера моя къв е така елементарно,както показа колегата с 2те снимки !? 

- slavianko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3370
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Я кажи кое им е толкова различното като устройствоHellrider написа:външно е това, а иначе са доста различни като устройство


oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
slavianko написа:Я кажи кое им е толкова различното като устройствоHellrider написа:външно е това, а иначе са доста различни като устройство![]()
Като изключим ваноса и това че файда йок от него.
Ми като започнем от валовете,минем през клапаните и завършим с
мотовилките и буталата

- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
М52 е доста по различен от М50-по лек е дори заради алуминиевия си блок-доста по икономичен и мощен макар че ги дават еднакви като конски сили.За мен има една печаливша комбинация Е36 с М52---много бега малко харчи---не ме успорвайте щото съм я имал под ръка подобна и то не една и знам за кво стаа дума.Затова се дразня като вземат да слагат всички Е36 320 под един знаменател и това много ме дразни 


- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Ставаше въпрос за разликите м/у М50 с ВАНОС и без.За М52 никой не говори.
А там печелиш едно пък губиш друго.Нали знаеш,че пълно щастие няма
А там печелиш едно пък губиш друго.Нали знаеш,че пълно щастие няма

bmwdriver написа:Ставаше въпрос за разликите м/у М50 с ВАНОС и без.За М52 никой не говори.
А там печелиш едно пък губиш друго.Нали знаеш,че пълно щастие няма
Въпроса на пича който пусна темата за прилика и разлика на М50 с и без ванос,но понеже му беше изчерпателно и показателно отговорено питах аз,как да позная дали е М50 или М52 мотора визуално,като се има на предвид,че е 150 коня с ванос ?
- bmwfena
- БМВманиачения
-
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
всмукателите са по пречупени нагоре и капачката за маслото е откъм радиатора-това са най видимите разлики..има и други иначеTUZara` написа:bmwdriver написа:Ставаше въпрос за разликите м/у М50 с ВАНОС и без.За М52 никой не говори.
А там печелиш едно пък губиш друго.Нали знаеш,че пълно щастие няма
Въпроса на пича който пусна темата за прилика и разлика на М50 с и без ванос,но понеже му беше изчерпателно и показателно отговорено питах аз,как да позная дали е М50 или М52 мотора визуално,като се има на предвид,че е 150 коня с ванос ?

- taba4ko
- ентусиаст
-
- Мнения: 1207
- Регистриран на: 12.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 12' F30 335i
благодаря на колегата със снимката, сега без съмнение вече знам за какво иде реч.
колкото до колегата с въпроса за м52-ка двигател - по капачката за маслото тя е отпред (поне тази разлика я знам и аз).


- BMWMHartge
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1993
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
TUZara` написа:bmwdriver написа:Ставаше въпрос за разликите м/у М50 с ВАНОС и без.За М52 никой не говори.
А там печелиш едно пък губиш друго.Нали знаеш,че пълно щастие няма
Въпроса на пича който пусна темата за прилика и разлика на М50 с и без ванос,но понеже му беше изчерпателно и показателно отговорено питах аз,как да позная дали е М50 или М52 мотора визуално,като се има на предвид,че е 150 коня с ванос ?
Погледни смукателните ....
М52Б20 в Е39 96 година

М50ТУБ20 в Е36

93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- Zaho
-
-
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 20.10.2006
- Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
- Детайли за колата: mnoo fast ;)
Относно колекторите тези на М50 някои си ги слагат на М52 заради това, че са доста по широки и във високите обороти оказва голямо значение.
А по въпроса за Ваноса целта му е да мести аванса +- 6градуса в зависимост от оборотите на разпределителния вал на смукателните колектори (някаде четох, че зависи и от колко е натиснат педала на газта). като с това се цели по плоска крива на въртящия момент(предполагам). Но с времето се износва и почва да мести все по малко и по малко и така спъва мотора.
От друга страна прочетох някаде, че валовете на моторите без ванос са били доста по агресивни и затова било за предпочитане да се смениш главата с такаво от мотор без ванос вместо да го ремонтираш (което по спомен от една тема в форума не беше скъпо към 150лв. ремонтния комплект).
Има спортни валове за Ванос М50-тки които пък дават по добри показатели от М50 без ванос със спортни валове
Така и неможах да намеря някакви дино графики на сток М50 със и без ванос из нета

И какво се случва при турбиниране на Ванос мотор ???
Ето какво пише един пич от bimmerforums.com:
Spennie
05-03-2005, 07:31 PM
Yeah, the big prob is no torque in the low end, I find.
I think the non-vanos M50 has the following things that the VANOS version doesn't have:
- Hotter cams stock
- stock double valve springs
- mechanical (as opposed to hyrdaulic) lifters, so valves won't float as easy at high rpms
- beefier connecting rods
- beefier block, so more room to bore
- No VANOS!
- Can handle (apparently) up to 10psi boost stock.
I'm sure I'm forgettin' some stuff....
Последна промяна Zaho на 28 Окт 2008, 9:16, променена общо 1 път
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани