м50...

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

м50...

Мнение от taba4ko » 26 Окт 2008, 21:05

колеги не знам дали е пражилно че пускам темата тук, но все пак мисля че тук са по-разбиращите.
бихте ли ми казали каква е разликата външно между м50б20 с и без ванус (м50б20ту). по какво могат да се познаят един от друг?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: N57 3.0xd

Мнение от Hellrider » 26 Окт 2008, 21:12

M50TU има една цицина отпред на капака на клапаните, заради ваноса

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Мнение от taba4ko » 26 Окт 2008, 21:20

само това ли е разликата видимо м/у двата?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: N57 3.0xd

Мнение от Hellrider » 26 Окт 2008, 21:22

ето една сравнителна снимка
Изображение
външно е това, а иначе са доста различни като устройство

п.с. потърси с търсачката има доста полезни и интересни теми по въпроса


Аватар
Мнения: 1818
Регистриран на: 10.05.2006
Местоположение: Плевен

Мнение от TUZara` » 26 Окт 2008, 22:02

Добре визуално разбрах поне аз как да позная кой къв е,а малко съм се поомешал ся моя двигател не мога да разбера какъв е .... М50Б20 ли е след като е 320-ка с Ванос 150 коня или е като на един колега Веселин|.... който търди че неговия е М52.... като тези който слагат на Е46?! може ли някой в час да покаже по какво да ги различа и да разбера моя къв е така елементарно,както показа колегата с 2те снимки !? :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Мнение от slavianko » 26 Окт 2008, 22:17

Hellrider написа:външно е това, а иначе са доста различни като устройство
Я кажи кое им е толкова различното като устройство :mhihi: :mhihi: Като изключим ваноса и това че файда йок от него.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: N57 3.0xd

Мнение от Hellrider » 26 Окт 2008, 22:21

не съм ги отварял за да ти кажа разлики в детайли, но тук съм чел че ТУ е по-сходен с М52 отколкото с М50 без ванос :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 26 Окт 2008, 22:27

slavianko написа:
Hellrider написа:външно е това, а иначе са доста различни като устройство
Я кажи кое им е толкова различното като устройство :mhihi: :mhihi: Като изключим ваноса и това че файда йок от него.

Ми като започнем от валовете,минем през клапаните и завършим с
мотовилките и буталата ;)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 26 Окт 2008, 22:41

М52 е доста по различен от М50-по лек е дори заради алуминиевия си блок-доста по икономичен и мощен макар че ги дават еднакви като конски сили.За мен има една печаливша комбинация Е36 с М52---много бега малко харчи---не ме успорвайте щото съм я имал под ръка подобна и то не една и знам за кво стаа дума.Затова се дразня като вземат да слагат всички Е36 320 под един знаменател и това много ме дразни :!:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 26 Окт 2008, 22:45

Ставаше въпрос за разликите м/у М50 с ВАНОС и без.За М52 никой не говори.
А там печелиш едно пък губиш друго.Нали знаеш,че пълно щастие няма ;)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap


Аватар
Мнения: 1818
Регистриран на: 10.05.2006
Местоположение: Плевен

Мнение от TUZara` » 26 Окт 2008, 23:01

bmwdriver написа:Ставаше въпрос за разликите м/у М50 с ВАНОС и без.За М52 никой не говори.
А там печелиш едно пък губиш друго.Нали знаеш,че пълно щастие няма ;)


Въпроса на пича който пусна темата за прилика и разлика на М50 с и без ванос,но понеже му беше изчерпателно и показателно отговорено питах аз,как да позная дали е М50 или М52 мотора визуално,като се има на предвид,че е 150 коня с ванос ?

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 26 Окт 2008, 23:09

TUZara` написа:
bmwdriver написа:Ставаше въпрос за разликите м/у М50 с ВАНОС и без.За М52 никой не говори.
А там печелиш едно пък губиш друго.Нали знаеш,че пълно щастие няма ;)


Въпроса на пича който пусна темата за прилика и разлика на М50 с и без ванос,но понеже му беше изчерпателно и показателно отговорено питах аз,как да позная дали е М50 или М52 мотора визуално,като се има на предвид,че е 150 коня с ванос ?
всмукателите са по пречупени нагоре и капачката за маслото е откъм радиатора-това са най видимите разлики..има и други иначе
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Мнение от taba4ko » 26 Окт 2008, 23:53

благодаря на колегата със снимката, сега без съмнение вече знам за какво иде реч. ;) колкото до колегата с въпроса за м52-ка двигател - по капачката за маслото тя е отпред (поне тази разлика я знам и аз).
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1993
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Мнение от BMWMHartge » 27 Окт 2008, 10:46

TUZara` написа:
bmwdriver написа:Ставаше въпрос за разликите м/у М50 с ВАНОС и без.За М52 никой не говори.
А там печелиш едно пък губиш друго.Нали знаеш,че пълно щастие няма ;)


Въпроса на пича който пусна темата за прилика и разлика на М50 с и без ванос,но понеже му беше изчерпателно и показателно отговорено питах аз,как да позная дали е М50 или М52 мотора визуално,като се има на предвид,че е 150 коня с ванос ?


Погледни смукателните ....

М52Б20 в Е39 96 година

Изображение


М50ТУБ20 в Е36

Изображение
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 27 Окт 2008, 11:58

Изображение

Относно колекторите тези на М50 някои си ги слагат на М52 заради това, че са доста по широки и във високите обороти оказва голямо значение.


А по въпроса за Ваноса целта му е да мести аванса +- 6градуса в зависимост от оборотите на разпределителния вал на смукателните колектори (някаде четох, че зависи и от колко е натиснат педала на газта). като с това се цели по плоска крива на въртящия момент(предполагам). Но с времето се износва и почва да мести все по малко и по малко и така спъва мотора.
От друга страна прочетох някаде, че валовете на моторите без ванос са били доста по агресивни и затова било за предпочитане да се смениш главата с такаво от мотор без ванос вместо да го ремонтираш (което по спомен от една тема в форума не беше скъпо към 150лв. ремонтния комплект).
Има спортни валове за Ванос М50-тки които пък дават по добри показатели от М50 без ванос със спортни валове

Така и неможах да намеря някакви дино графики на сток М50 със и без ванос из нета :help: Да видя нагледно за какво иде реч ?
И какво се случва при турбиниране на Ванос мотор ???

Ето какво пише един пич от bimmerforums.com:

Spennie
05-03-2005, 07:31 PM
Yeah, the big prob is no torque in the low end, I find.

I think the non-vanos M50 has the following things that the VANOS version doesn't have:

- Hotter cams stock
- stock double valve springs
- mechanical (as opposed to hyrdaulic) lifters, so valves won't float as easy at high rpms
- beefier connecting rods
- beefier block, so more room to bore
- No VANOS!
- Can handle (apparently) up to 10psi boost stock.
I'm sure I'm forgettin' some stuff....
Последна промяна Zaho на 28 Окт 2008, 9:16, променена общо 1 път

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook