Степен на сгъстяване VS Компресия
Модератор: bum_bum
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Ами може и да ги бъркам , според мен степен на гъстяване е геометричен параметър (отношение на обеми), а
налягане на сгъстяване (компресия) е физичен параметър, има връзка между тях но не е едно и също. Айде ще понапиша малко повече Степента на сгъстяване е отношение на обема на цилиндъра къмту обема на горивната камера.Това е най-общо казано,понеже в тия обеми влизат и обемите на пространството от гарнитурата,изрезите за клапаните по челата на буталата и т.н. Кмпресията е функция от степента на сгъстяване повдигната на степен n1 и умножена по налягането в края на процеса пълнене. Основната разлика е,че компресията си я мериш с манометър, докато степента на сгъстяване се измерва само ако имаш обемите на Г.К. и цилиндъра.
налягане на сгъстяване (компресия) е физичен параметър, има връзка между тях но не е едно и също. Айде ще понапиша малко повече Степента на сгъстяване е отношение на обема на цилиндъра къмту обема на горивната камера.Това е най-общо казано,понеже в тия обеми влизат и обемите на пространството от гарнитурата,изрезите за клапаните по челата на буталата и т.н. Кмпресията е функция от степента на сгъстяване повдигната на степен n1 и умножена по налягането в края на процеса пълнене. Основната разлика е,че компресията си я мериш с манометър, докато степента на сгъстяване се измерва само ако имаш обемите на Г.К. и цилиндъра.
valentino написа:Шайбата,с останалото съм съгласен,но не съм съгласен че при детонационно горене трябва да увеличаваш аванса(предварението).Напротив-при чукане на аванса имаш три варианта:1. Да върнеш(намалиш) предварението(аванса) защото детонационното горене означава че бензина се пали по-рано от необходимото. 2.Да сипеш по-високооктанов бензин. 3.Да смениш свещите с "по-студени" за проба защото бензина може да се запалва по-рано от силно нагорещените електроди на свещта преди да е подадена искрата.
Аз съм учил,че детонация е самозапалване на гориво-въздушната смес.Демек ако има по-голям аванс неможе да се говори за детонационно горене.
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
AcOrP написа:valentino написа:Шайбата,с останалото съм съгласен,но не съм съгласен че при детонационно горене трябва да увеличаваш аванса(предварението).Напротив-при чукане на аванса имаш три варианта:1. Да върнеш(намалиш) предварението(аванса) защото детонационното горене означава че бензина се пали по-рано от необходимото. 2.Да сипеш по-високооктанов бензин. 3.Да смениш свещите с "по-студени" за проба защото бензина може да се запалва по-рано от силно нагорещените електроди на свещта преди да е подадена искрата.
Аз съм учил,че детонация е самозапалване на гориво-въздушната смес.Демек ако има по-голям аванс неможе да се говори за детонационно горене.
Стига с тая суха теория, колегата valentino много добре описа някои начини когато има грижи как да се оправят нещата

Струва ми се ,че тук някои хора бъркат knock-а (детонацията) с pre-ignition което са две различни неща
Ще си позволя да цитирам Postman - "Процеса детонация е много сложен и е тема на една много дълга дискусия, но аз ще си позволя да се опитам да го дефинирам.
Процеса възниква винаги само след като е започнало нормално горене. Тогава, когато горенето започва преди да е подадена искрата, процеса се нарича калилно запалване или Preignition."
цитата е от темата - http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a

Ще си позволя да цитирам Postman - "Процеса детонация е много сложен и е тема на една много дълга дискусия, но аз ще си позволя да се опитам да го дефинирам.
Процеса възниква винаги само след като е започнало нормално горене. Тогава, когато горенето започва преди да е подадена искрата, процеса се нарича калилно запалване или Preignition."
цитата е от темата - http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
текста все едно е от книга 

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
6aibata написа:Аз не съм съгласен с вашите мнения и ще се опитам да напиша как седят нящата според мен.
1 Степента на сгъстяване е съотношението на работния обем спрямо тоя на горивната камера.(Работния обем е тоя между долна до горна мъртва точка на буталото + тоя на горивната камера).Получава се примерно 10:1
2 Компресията характеризира херметичноста на цилиндъра,демек колкото по стар е един мотор толко по малко компресия има тя се измерва в bar най-често.
В крайна сметка това вярно ли е и по-точно първото твърдение.
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
daBiTurbo написа:6aibata написа:Аз не съм съгласен с вашите мнения и ще се опитам да напиша как седят нящата според мен.
1 Степента на сгъстяване е съотношението на работния обем спрямо тоя на горивната камера.(Работния обем е тоя между долна до горна мъртва точка на буталото + тоя на горивната камера).Получава се примерно 10:1
2 Компресията характеризира херметичноста на цилиндъра,демек колкото по стар е един мотор толко по малко компресия има тя се измерва в bar най-често.
В крайна сметка това вярно ли е и по-точно първото твърдение.
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани