ролкейдж

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

ролкейдж

Мнение от ati » 22 Апр 2004, 15:36

Като поклонник на завойте и планинското каране с вратите настрани (някъде го наричат дрифтинг), но също така и поклонник на живота исках да си сложа тръбна конструкция в купето с цел малко повишаване на пасивната сигурност.
Но цялата работа се оказа по-трудна, отколкото да заваря няколко тръби и толкова. Оказа се 9то логично де, ама кой да се сети), че тези тръби ще променят силите на усукване купето и ще ги приложат в различни точки, което ще доведе до различно натоварване на купето, което ще промени поведението на цялата кола, ако не е изчислено, затова въпросът ми е:
има ли няква обща схема, приложима за всички автомобили - къде трябва да са точките на заваряване, от какъв материал да са тръбите.
Или за всяко купе е специфично (в което също има логика) и откъде мога да разбера за Е21-цата къде да хвана клетката :?:
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 22 Апр 2004, 16:00

ati, ролкейджа освен добавената тежест, няма да промени много по колата. Ще стане по-твърда откъм усукване и това ще го почувстваш като леко по-добър хандлинг, но няма да измени баланса и характеристиките и. Колкото до това къде точно са опорните точки - повечето такива обикновено влизат на мястото на задната седалка и свързват пода с тавана, вертикално и диагонално. Това ще предотврати "сплескването" в случай на преобръщане. Другия ключов момент е предотвратяване на предницата да влезе в купето при сериозна челна катастрова, за това често свързват предните мостове (не знам дали това е правилния термин...) диагонално със ролбара отзад - обикновено има 2 тръби които минават диагонално от ниско долу отпред където са ти краката и са свързани някъде към покрива отзад. При това предната врата се препречва отчасти и става неудобно, но според мен си струва ако ще правиш такова нещо да го направиш като хората.

Виж на тези снимки се вижда ясно къде е ролкейджа:

Изображение
Изображение
Изображение

PS Тоя дзверо го готвят за под 9 сек 1/4 миля :) Двигателя е М3 3.2 Ево + две Т66 турбини + азот...

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 22 Апр 2004, 16:38

за тежестта толкова не ми пука, по-важно е да изляза здрав след удар (който неминуемо някъде ще има, няма безгрешни пилоти).
Наистина много добре се виждат дори тръбите около предния прозорец.
Чудех се дали това не може да се направи без да се махат задните седалки, ама като гледам няма къде да минават тръбите.
А има ли специални начини на захващане или е проста заварка, от какъв материал трябва да са тръбите и какъв диаметръ съответно, ще се заяждат ли с мен куки за това (предполагам не, ама) :?:
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 22 Апр 2004, 16:47

Обикновено ги правят от лек тръбен материал, 50-60 мм диаметър, 1-2мм дебелина - същата стомана като за тръба за ауспух. Обикновено работилниците дето правят ауспуси могат да ти изкривят тръбите и да ги заварят. Има вариант задната седалка да си остане на мястото, но няма да е много полезна. Трябва да намериш добри точки по шасито, където да завариш тръбите.

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 22 Апр 2004, 16:52

Ей, ма днес с теб го обърнахме на чат :wink:
Значи обикновени ауспухови тръби вършат работа :shock:
не са ли крехки или поради факта, че се опират в купето и поемат достатъчно от енергията :?:
и за какви точки трябва да гледам за да я хвана добре за купето - да се снаждат много пластове ли, да е на ъгъл или къде(просто не мога да си го представя, прощавай, ако звучи глупаво въпросът ми) :?:
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Петко ///M големия
Аватар
Мнения: 2369
Регистриран на: 1.12.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330xd / Mini Cooper S

Мнение от BMW///M-ma6inata » 22 Апр 2004, 17:26

С един приятел направихме трабант бъги, (всъщност е негов де, ама аз му помагах), и му сложихме тръби отвсякъде, поръчахме от варна, оттам ни посъветваха да вземем. Дебелината беше около 3мм, ако успея да намеря снимка ще постна.
Един път тоя пич се преобърна с още едно момче 2 пъти от витоша надолу като се спускали, ударили се в камък :D Ако не бяха тея ролбари щяхме да ги събираме от дърветата. Наистина има ефект и то голям :!:

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook