За промяна на момента на искрата какво да направя?
Модератор: bum_bum
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
turbo написа:Добре де, но на 100% ли сме сигурни, че се ползва датчика на коляновия вал за искрата? Ако сме сигурни в тая работа тогава за какво се ползва тоя дето е горе наврян в главата? Още повече, че с моя човек мерихме с осцилоскоп сигнала от коляновия вал и нещо не можахме да го харесаме.
Turieca, цялата борба е за това, за да можем да измислим как да шибнем аванс процесор на БМВ моторНе знам някой по принцип дали го прави това... Ако изнамерим нещо фабрично (на някоя от Италиянските газови фирми - хмммм май се сетих за една работа
) ще можем да разберем за какво става въпрос и то особено, ако има и нещо инстръкшън манюъл за монтаж.
Понеже БМВ-то ти е със секвенционално бездистрибуторно запалване и пуска искра само на определения цилиндър, когато трябва, само положението на коляновия вал не е достатъчно за определяне на момента. Ред на запалване: 1-5-3-6-2-4 само с датчик на коляновия ЕКУ-то незнае дали си на момента за 1ви или на 6ти цилиндър. Този на рапр. вал се ползва точно за тази синхронизация. Доколкото съм чел има и други методи за синхронизация освен този. А примерно фордовия EDIS работи без cam sensor на т.нар. Wasted Spark режим, т.е. с 3 двойни бубини - 1+6 , 5+2, 3+4 цилиндри и на всяко цъкване едната свещ цъква на вятъра (wasted), което не е болка за умиране, мойта е30-ка не се оплакваше

А тия дето са правили ЕКУ-то сигурно са измислили някакъв "авариен" режим, да работи колата и без този датчик.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
щом си със сименс еку няма да стане дори и с аванс процесор аз имах много големи проблеми да си сложа смт на другата ми кола 320 купе със сименс мс40 ,гледах сигналите на осцилоскоп какво ли не опитах и не става накрая изхвърлих сименса и си взех бо6 ецу със инсталация и индуктивен дат4ик.
ако намериш някой койtо да може да ти ремапне оргиналното ецу най-добре. Ина4е има много вариянти дори и ако преместиш дат4ика пак ще промениш момента но изместването ще е фиксирано за вси4ки режими.
ако намериш някой койtо да може да ти ремапне оргиналното ецу най-добре. Ина4е има много вариянти дори и ако преместиш дат4ика пак ще промениш момента но изместването ще е фиксирано за вси4ки режими.
Последна промяна ludiagsm на 27 Сеп 2007, 12:51, променена общо 1 път
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
b2 написа:turbo написа:Добре де, но на 100% ли сме сигурни, че се ползва датчика на коляновия вал за искрата? Ако сме сигурни в тая работа тогава за какво се ползва тоя дето е горе наврян в главата? Още повече, че с моя човек мерихме с осцилоскоп сигнала от коляновия вал и нещо не можахме да го харесаме.
Turieca, цялата борба е за това, за да можем да измислим как да шибнем аванс процесор на БМВ моторНе знам някой по принцип дали го прави това... Ако изнамерим нещо фабрично (на някоя от Италиянските газови фирми - хмммм май се сетих за една работа
) ще можем да разберем за какво става въпрос и то особено, ако има и нещо инстръкшън манюъл за монтаж.
Понеже БМВ-то ти е със секвенционално бездистрибуторно запалване и пуска искра само на определения цилиндър, когато трябва, само положението на коляновия вал не е достатъчно за определяне на момента. Ред на запалване: 1-5-3-6-2-4 само с датчик на коляновия ЕКУ-то незнае дали си на момента за 1ви или на 6ти цилиндър. Този на рапр. вал се ползва точно за тази синхронизация. Доколкото съм чел има и други методи за синхронизация освен този. А примерно фордовия EDIS работи без cam sensor на т.нар. Wasted Spark режим, т.е. с 3 двойни бубини - 1+6 , 5+2, 3+4 цилиндри и на всяко цъкване едната свещ цъква на вятъра (wasted), което не е болка за умиране, мойта е30-ка не се оплакваше![]()
А тия дето са правили ЕКУ-то сигурно са измислили някакъв "авариен" режим, да работи колата и без този датчик.
горния дат4ик е за да знае ецу-то кога първи цилиндър е на гмт и служи за определяне на порцията от гориво, без него колата пали и си върви аз съм ги махнал мойте и на ис-а и на купето използвам смт-та за горивото и ползвам еку-то единствено за да управлява бобините и тук изполвам пиджибек функцията на смт-то и правя корекция на момента на подаване на искрата(аванса)
шайбата на коляновия вал е 60-2 зъба и еку-то "знае" брои си и преценява при кой зъб на кой цилиндър да хвърли искра ориентира му е липсващите 2 зъба на шайбата релно те са 58, 2 липсват и така във всеки един момент компа знае къде е
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
b2 написа: Понеже БМВ-то ти е със секвенционално бездистрибуторно запалване и пуска искра само на определения цилиндър, когато трябва, само положението на коляновия вал не е достатъчно за определяне на момента. Ред на запалване: 1-5-3-6-2-4 само с датчик на коляновия ЕКУ-то незнае дали си на момента за 1ви или на 6ти цилиндър. Този на рапр. вал се ползва точно за тази синхронизация. Доколкото съм чел има и други методи за синхронизация освен този. А примерно фордовия EDIS работи без cam sensor на т.нар. Wasted Spark режим, т.е. с 3 двойни бубини - 1+6 , 5+2, 3+4 цилиндри и на всяко цъкване едната свещ цъква на вятъра (wasted), което не е болка за умиране, мойта е30-ка не се оплакваше![]()
А тия дето са правили ЕКУ-то сигурно са измислили някакъв "авариен" режим, да работи колата и без този датчик.
Аз не искам да махам сегашния начин на реализиране на искрата, а леко да го модифайна, така че да ми пали газта, когато трябва. Така като казваш, че се ползва датчика на рапр. вал за синхронизиране на искрата се чудя дали там да не се втурнем да ровим, но пък Лудиягсм е сигурен, че пак нема да стане нищо...

Другият вариант е на всяка бобина поотделно да се забави вече готовият импулс за искрата







БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
turbo написа:b2 написа: Понеже БМВ-то ти е със секвенционално бездистрибуторно запалване и пуска искра само на определения цилиндър, когато трябва, само положението на коляновия вал не е достатъчно за определяне на момента. Ред на запалване: 1-5-3-6-2-4 само с датчик на коляновия ЕКУ-то незнае дали си на момента за 1ви или на 6ти цилиндър. Този на рапр. вал се ползва точно за тази синхронизация. Доколкото съм чел има и други методи за синхронизация освен този. А примерно фордовия EDIS работи без cam sensor на т.нар. Wasted Spark режим, т.е. с 3 двойни бубини - 1+6 , 5+2, 3+4 цилиндри и на всяко цъкване едната свещ цъква на вятъра (wasted), което не е болка за умиране, мойта е30-ка не се оплакваше![]()
А тия дето са правили ЕКУ-то сигурно са измислили някакъв "авариен" режим, да работи колата и без този датчик.
Аз не искам да махам сегашния начин на реализиране на искрата, а леко да го модифайна, така че да ми пали газта, когато трябва. Така като казваш, че се ползва датчика на рапр. вал за синхронизиране на искрата се чудя дали там да не се втурнем да ровим, но пък Лудиягсм е сигурен, че пак нема да стане нищо...![]()
Другият вариант е на всяка бобина поотделно да се забави вече готовият импулс за искрата, но пък става малко грубо и твърде скъпо. Обаче пък за спорта нищо не пречи да се шибнат 6 аванс просецора (еееех да беше М42
![]()
![]()
щяха да са само 4
![]()
![]()
)
айде стига с глупостите нема сега да откриваме топлата вода хората отдавна знаят кое за какво е и как се корегира казах ти:
вариянтите са ти няколко както казва Киро преместваш си механи4но дат4ика на коляновия вал с колкото градуса искаш или му правиш няква стойка с която д аможеш да го местиш в разли4ни положения ,или си препрограмираш твойто си ецу ако някой има такава възможност ,или слагаш няква друга електроника мегаскуирт например
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Разбрано! Край!
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани