разни неща за гумите
Модератор: bum_bum
3 мнения
• Страница 1 от 1
разни неща за гумите
през уикенда имах възможноста да си поговоря със един от водещите учени на една от водещите компании за състезателни гуми... та целия разговор и разни специфични моменти няма да предавам щото нещата се въртяха общо взето около гуми за много високи скорости, геометрия на окачването и други такива, но между другото този човек ми наговори едни неща дето не се бях замислял за тях а именно:
разликата между хубавата гума и лошата гума е че хубавата гума като я надуеш е перфектно кръгла и колкото повече или по-малко я надуваш си остава кръгла. лошата гума пък в зависимост от това колко си я надул заема различни форми и баланса и често е невъзможен защото ти я балансираш на 2.2 бара примерно, после като я подкараш тя става от топлото 2.4 бара и си променя формата и така.. същото важи и за износените гуми - дори да са износени равномерно всеки производител смята гумата колко се разтяга като я помпаш при някаква дебелина на протектора... като протектора изтънее - гумата започва да става различно крива според температурата... и пак- баланса е почти невъзможен.
поради горната причина и регенерираните гуми се балансират трудно (особено ако са 17" и нагоре) и се разбалансирват поради износването им много бързо.
хубавата и лошата гума също имат разлика във твърдоста на стената - при хубавата гума твърдоста е константа, докато при лошата гума твърдоста се променя като се търкаля което кара гумата да "кляка" на определени места и да се държи като лошо балансирана- обаче като я качиш на баланс машината- излиза перфектна. единственото изключение е ако се балансира на "хънтър дсп" машина която има валяк които притиска гумата и симулира пътя "роуд форс". такава машина ще "познае" лошата гума независимо че е балансирана добре.
друго което каза е че една лошо балансирана гума обикновено се
"обажда" между 100 и 140км. ако имаш вибрации извън този диапазон най-вероятно проблема е другаде.
и така...
разликата между хубавата гума и лошата гума е че хубавата гума като я надуеш е перфектно кръгла и колкото повече или по-малко я надуваш си остава кръгла. лошата гума пък в зависимост от това колко си я надул заема различни форми и баланса и често е невъзможен защото ти я балансираш на 2.2 бара примерно, после като я подкараш тя става от топлото 2.4 бара и си променя формата и така.. същото важи и за износените гуми - дори да са износени равномерно всеки производител смята гумата колко се разтяга като я помпаш при някаква дебелина на протектора... като протектора изтънее - гумата започва да става различно крива според температурата... и пак- баланса е почти невъзможен.
поради горната причина и регенерираните гуми се балансират трудно (особено ако са 17" и нагоре) и се разбалансирват поради износването им много бързо.
хубавата и лошата гума също имат разлика във твърдоста на стената - при хубавата гума твърдоста е константа, докато при лошата гума твърдоста се променя като се търкаля което кара гумата да "кляка" на определени места и да се държи като лошо балансирана- обаче като я качиш на баланс машината- излиза перфектна. единственото изключение е ако се балансира на "хънтър дсп" машина която има валяк които притиска гумата и симулира пътя "роуд форс". такава машина ще "познае" лошата гума независимо че е балансирана добре.
друго което каза е че една лошо балансирана гума обикновено се
"обажда" между 100 и 140км. ако имаш вибрации извън този диапазон най-вероятно проблема е другаде.
и така...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Благодаря за информацията, alx, накара ме сериозно да се замисля върху фактора гуми преди да се засилвам към други ъпгрейди 

BMW only!
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани