хехе.. кво ми хрумна

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 24 Яну 2007, 23:57

в крайна сметка "fast burn" главите ли са по-подходящи за надув?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: се на жена си
Мечтае да кара: нещо с шест дросела

Мнение от mladfen » 25 Яну 2007, 0:01

PARADOX_sf написа:
alx написа:
jamie написа:Т.е. няма да забравя а си е точно статичен (твърдо забит).


да, забит е- за 5 милисекунди си седи същия :) картата на един типичен драгстер е за 45 секунди. знаеш ли колко по 5 милисекунди таблички има? :) аванса им шава не по-малко от този на един "нормален" автомобил, но при нормалния той се определя от обратната връзка (тпс, смес, обороти и тн) докато при драгстера е функция от времето (щото няма време за обратната връзка да се прочете, обработи и тн..). примерно драгстера "знае" че 2 секунди след като е във режим старт аванса му трябва да е 19 градуса... а 3 секунди след старта трябва да е на 21 градуса... та аванса е фиксиран-да.. защото просто се знае във всеки един момент колко е
Т.е. Тоест си е баш статичен! То тва не зависи ли и от горивото тоя аванс?

Да от горивото зависи но при условие че се кара с фиксирани смеси на нитро метана с други горива корекция почти не се налага.


А по темата се сещам че скороста на горене зависи до голяма степен и от вида и формата на горивната камера. Когато при някои двг констукцията на камерата не позволява по бързи процеси то това се компенсира с по голям аванс.
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 25 Яну 2007, 3:50

[steeN] написа:в крайна сметка "fast burn" главите ли са по-подходящи за надув?


аванса е просто индикатор за колко са ти добри атмосферните фабрични глави и колко мегдан има във тях за подобряване (разпилване на горивната камера общо взето)... демек ако няма да пипаш горивните камери - избираш си такава дето има по-малък максимален фабричен аванс защото камерата вече е оптимизирана... и ти остава само да разпилиш портовете

като казах за портовете- това е друга сметка (flow) и общо взето е критерии за това как главите дишат във високите обороти.. пиленето на портове е по-лесно от пиленето на камерите... най-малкото щото после ги/я слагаш на един стенд (flow bench) и мериш кво си постигнал като поток... докато камерите няма как да ги разбереш дали си ги направил по-бързи докато не сглобиш цялото животно и не видиш опитно колко ти е максималния аванс...

та идеята е че много малко хора знаят как да пилят портове вярно и още по-малко хора знаят как да пилят камери... затова е по-лесно да си избереш глава дето идва от мотор със малко аванс щото това просто е индикатор че главата е хубава фабрично.. и не се занимаваш... поне със това...

разбира се не трябва сляпо да се подхожда.. щото можеш да имаш перфектна глава ама като се върти под нея всичко със 8500 оборота.. ясно е че ще трябва сериозен аванс.. та.. просто аванса е ориентировъчно , но ако имаш две глави на едни обороти и на един бензин и тн.. аз лично бих се ориентирал към тази със по-малкото максимален аванс..
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 800
Регистриран на: 21.08.2002
Местоположение: България, София

Мнение от Joreto » 25 Яну 2007, 9:09

alx написа:идеята е колкото то е по-малко максималния аванс- толкова по-бързи са ти главите (бързи като време дето трябва да ти изгори сместа)...


както спомен jamie за аванса играят много повече неща от главата, примерно само с промяната от механична инжекция към ЕФИ при МБ-то се промения аванса ;) .

alx написа:жокер: аванса е един от критериите по които разните умни хора решават кой двигател е подходящ за надув и кой- не.

конкретно питане, така като гледаш аванс таблицата на моя двигател (доста данни съм дал) според теб колко добър е за надув ?
Фабрично макс аванс дава 29 градуса, има и карта за кофи гориво която е макс 23 градуса ;)

alx написа:още един жокер: един 5000 коня драгстер има 21 градуса максимален аванс.. и това е при положение че на сместа която горят понятието "детонация" й е непознато ;)


съгласен но пък драгстера кара само на 402м и това е, при него няма постоянно променящи се режими, не се гони икономия емисии и т.н. ;)
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 25 Яну 2007, 14:39

alx написа:...

Ни са измъквай! кажи сега драгстерите на какво гориво карат и иска ли то връщане на аванса спрямо стандартния бендзин? Т.е. Зимаш един матор дет си работи на бендзин от ОМВ и приточвам 5 кила драгстерско гориво и му ги спивам, праим му там нужното там AFR и ще иска ли аджеба връщане на аванса или тц?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 25 Яну 2007, 18:13

преди време имаше тема за драгстера и за запалителната му свещ 4е работела само няколко части от секундата , после матора си продължавал на детонациики да си кара тея 23 градуса май само в началото ги има и после няма значение :mhihi: , така пишехте преди пък мойе и да греша.


А реално пак в живота човек реши ли да си прави турбоъбгрейд на колата ще се ограничи до там до където му позволяват възможностите камера глава диаметър на бутало и тн . вече бая се изписа за аванса и тн. но истината е да се качи колата на диното и гледайки какво се случва с въртящия момент да се подбере възможно най-добрия аванс при еднакви други условия вид гориво и налягане на турбото и тн.


незнам каква е целта на темата която си пуснал Алекс но пак навлизаме в ме4тите дай го малко по реал при американските коли сигурно има 10 и пове4е вида глави който пасват на едни и същи железа отдолу ама тук при бимите малко по друго е :winky:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 25 Яну 2007, 21:07

Joreto написа:както спомен jamie за аванса играят много повече неща от главата, примерно само с промяната от механична инжекция към ЕФИ при МБ-то се промения аванса ;) .


сигурно е така. аз просто казвам че ако имам два подобни мотора и трябва да избирам кои да го почвам- ще наблегна на тоз със по-малкото аванс защото има добър шанс главата(те) да са докарани добре по условие

конкретно питане, така като гледаш аванс таблицата на моя двигател (доста данни съм дал) според теб колко добър е за надув ?
Фабрично макс аванс дава 29 градуса, има и карта за кофи гориво която е макс 23 градуса ;)


добър. 29 градуса е много приемливо за атмосферен... сещам се за ситроена на баща ми които е 0.9 литра, 6000 червена линия и макс. аванс е... 43 градуса :)

alx написа:съгласен но пък драгстера кара само на 402м и това е, при него няма постоянно променящи се режими, не се гони икономия емисии и т.н. ;)


да. но той гони наи-трудно постижимото- максимални коне ;) между другото аванса на един драгстер се променя първите 200 метра всеки 5-10 милисекунди... като най-големия "скок" е като сложи на втора - тогава аванса се връща (от там и ако се загледаш при старта винаги можеш да видиш кога отиват на втора защото излиза по-голям пламък от колекторите) и следващите 500мили секунди пак се вдига плавно до максималната си стойност..

Ни са измъквай! кажи сега драгстерите на какво гориво карат и иска ли то връщане на аванса спрямо стандартния бендзин? Т.е. Зимаш един матор дет си работи на бендзин от ОМВ и приточвам 5 кила драгстерско гориво и му ги спивам, праим му там нужното там AFR и ще иска ли аджеба връщане на аванса или тц?


всеки върти различна смес.. правилото е че горивото трябва да е не повече от 85% нитрометан и остатъка е метанол.. тази смес гори много бавно.. особено ако главите не постигнали работната си температура... затова и при самия старт аванса може да е 50-60 градуса.. но веднага след като отлепи (и камерите в главите се загреят) пада на 25...

та отговора е - ако на един бензинов мотор му сипеш драгстерско гориво и той не е смятан за него- можеш да дръпнеш напред аванса колкото си искаш и все няма да му стига.. но ще направиш повече коне де.. това ясно...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 25 Яну 2007, 23:47

alx написа:...


Иб@х тия драгстерски 2 клапанови глави със сверични камери колко бързи ги направили. Б@х тва Хеми, то кат М20 малко... Я кажи все пак за непросветените. С големи степени ли карат тез драгстери? Примерно аз ше турнем туй горивце, нема ми стигне аванса и взема сваля от глава 1.5мм сложа буталца за степен +14 (да има такива) пак ли няма да ми стигне аванса или ще трява го направа малък, т.е. главата става бърза само от степен :D ?
Т.е. бърза глава, малка степен -> голям аванс. Бавна глава, голяма степен -> малък аванс. Май излиза че с тоа аванс не можем да определим колко добре е направена камерата на тиквето. :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 6.11.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 330i, 750i

Мнение от NITRO DRIVER » 31 Яну 2007, 19:49

А има и специални добавки - "ignition accelerator"-и с които може да се увеличи скоростта на горене.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 13.12.2003

Мнение от V_G_Z » 04 Фев 2007, 14:20

на WOT 24 градуса за нисък октан 26 за висок ... 2 клапана 10 ЦР ообаче 2 свещи :mhihi: незнам това до колко влияе защото съм пробвал с 4 и с 8 свещи и при 4 само преходния режим леко се усеща спъване .. на пълна газ разлика поне за сток режими няма :roll:
" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 27.02.2006

Мнение от Mr. Bad Guy » 16 Май 2007, 21:02

alx написа:всеки върти различна смес.. правилото е че горивото трябва да е не повече от 85% нитрометан и остатъка е метанол.. тази смес гори много бавно.. особено ако главите не постигнали работната си температура... затова и при самия старт аванса може да е 50-60 градуса.. но веднага след като отлепи (и камерите в главите се загреят) пада на 25...

та отговора е - ако на един бензинов мотор му сипеш драгстерско гориво и той не е смятан за него- можеш да дръпнеш напред аванса колкото си искаш и все няма да му стига.. но ще направиш повече коне де.. това ясно...



Щом като гори толкова бавно, как ще развие 9500 оборота ?
Дай някакъв цитат ( източник на информация )

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook