High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 819
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси

Мнение от Vanqu1sh » 15 Юни 2022, 19:08

TheDriver написа:Базовите параметри на твоя мотор са това към което се стремя. Той си е състезателен мотор по природа. :yes:

Но мениджмънта му е на съвсем друго ниво и откъм хардуер и софтуер. Аз няма как да се доближа до това съответно въпросът ми е за по-старите мотори - M50/2, S50/2/4 , M54.

От по-старите мотори мога да споделя за S50B32, но той е 11,3:1. Виждал съм и на него да му спипват 95 октана, въпреки че там си пише 98 минимум. Моя само на 100 октана си го карах, без добавки. Но както си казал е значително по-тежък от м52б28. Имал съм и двата двигателя в едно и също купе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 321
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: KMS(TDS)Bismarck;StuGIII Ausf.E(36)

Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси

Мнение от TheDriver » 16 Юни 2022, 10:39

На теория статична компресия 12:1 + агресивни валове зацепени с малко аванс водят до разумна динамична компресия. Т.е. би следвало да нямам проблем със "100 октана". Само дето българските "100 октана" не са съвсем 100. Надявам се, че с добавката ще ги докарам до там.


Започна се - Митичния блок от М52 с чугунени ризи вече е при мен. :bchug: :mrgreen: в него има и биели които ми трябват + бутала в случай, че се върна към най-безопасната опция.
Сега почвам търсенето на един комплект бутала от М44 + едно бутало :mrgreen: от М54Б30, за да направя пробно сглобяване и да видя клапаните как ще бележат пластелина.

Чуденката за това дали моя блок може да се сдобие с по-големи чугунени ризи отпадна. Сега голямата дилема е колко алчен мога да съм с фабричните чугунени ризи.

Според БМВ максимума е 0.25мм отнемане или 84.5мм ремонтен комплект бутала. По американските форуми пишат, че успешно пристъргват до 85мм, като има и няколко неуспешни опити със стъргане на 86мм. :mhihi: Ризата премерена с обикновен шублер наврян на г*з в багажника на комбито е 4.3мм дебела :mhihi: Аз искам да я сваля до 3.8мм. :ok:

Някой с предположения дали ще стане? :mhihi:

Леко ме притеснява нивото на местните стругаро-фрезисти и се притеснявам, че дори и да им вися на главата, да сме сложили торк плейт и затегнати пети пак има не малък шанс да оплескат работата и да пробият леко накриво или да им избяга размера и да се получи на места риза по-тънка от 3.8мм. :dunno:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 321
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: KMS(TDS)Bismarck;StuGIII Ausf.E(36)

Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси

Мнение от TheDriver » 27 Юни 2022, 17:06

Лек ъпдейт.

Говорих с колега от bimmerforums.com, чийто проект в някаква степен копирам.

Той успешно кара М52 сгъстен до 11.8:1 на тамошния 94. Което е еквивалент на европейския 98. Би следвало успешно да мога да сгъстя до подобни стойности и да карам с български Шел 100 + добавка евентуално.

Пак същият пич ме подхвърли, че има вариант да се ползват 138мм биели от Хонда, ако имам проблем със срещата на бутала и клапани, но за сега си оставам на концепцията с 140мм от Б25.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси

Мнение от maxpower » 15 Юли 2022, 15:40

TheDriver написа:Колеги дойде време да отварям мотор и вместо просто да го ремонтирам искам да се заиграя повече.

Става въпрос за мотор, който се ползва само за състезания. Пиковата мощност не ми е цел, съответно твърдения от типа "слагай турбо и ще изкараш 600 коня" не ме интересуват.Моторът ще остане атмосферен и не ме интересува особено колко коне ще спечеля. Гони се усещане, характер и баланс най-вече.
Преди да си задам въпросите давам малко информация, която е основна.

Това което имам е M52B28 един ванус с отливка на блока ...450. Не е изключено да е скъсяван, но за сега приемам, че е 211мм.
Кара се със Шел V-Power Racing 100.
Кара се на максимално натоварване дълго време, това не е мотор за 10 секундна дръпка последвана от охлаждане. Говорим за каране на пълна газ в продължение на поне 30 минути.

Целта е да си ремонтирам моя двигател, да го сгъстя, да започне да върти повече и да се усеща повече като състезателен мотор. Планирам същия или по-малък stroke, същия или по-голям bore, по възможност 140мм биели. Целта е подобрено rode/stroke ratio и oversquare двигател.

Наясно съм колко глупаво финансово решение е от гледна точка на пари срещу конски сили, но конете не са всичко. Наясно съм и че има няколко сериозни препятствия и точно там са насочени въпросите ми.

1.Някой кара ли със степен на сгъстяване около 12:1 с бензин от бензиностанцията? Или накратко може ли V-Power Racing 100 + Бардал октанов буустер безопастно да поддържат 12:1?
Става, но задължително ти трябват валове - минимум м54 смукателен м50 смукатенел без ваносов иначе във високите ще е мъртва ама много мъртва. Ако минеш от Американска М-ка най добре. Също трябва сериозно да и се "притъпят" защитите от всиока темепратура на въздуха в смукалтения колектор защото връща аванса в жегите и пак не вървят. Като цяло в летни жеги не ги кефи тия двигатели при голямо сгъстяване.

2. Колко са зле буталата от М44? Някой има ли опит с тях на надут мотор или такъв с повишена степен на сгъстяване? Бутала от М44 + 12:1 степен на сгъстяване гарантирано разрушение ли са?
Буталата от м44 не са ковани. Имал съм такива и мога да потвърдя от първо лице. М42 също не съм виждал ковани. Има някакви легенди, че от 1вите м42ки на е30 има ковани, аз не съм виждал такива още. М44 и М42 и като цяло всички бутала от това поколение ще държат на 12:1 ако не се прекалява с аванса и смесите са и добре. Препоръчвам да си оставиш ланда сондата.

3. Може ли алуминиев блок с никасилови ризи с bore 84mm да бъде пристърган, за да влязат нови чугунени сухи ризи с bore 85mm и това да не се отрази на здравината? А 84.5мм? А стандартния размер 84мм? За сега търсенето на ...219 блок е неуспешно.
Всичко може, зависи шлайфиста, колко е смел и дали знае какво прави. От моя скромен опит повечето са страшни мърлячи и нямат никакво въображение за такива проекти. Дай му там всеки ден да жули едно и също и не го закачай, че ако всеме си размърна клетките не знам какво може да се случи. Чувал съм за такива изпълнения даже ми предложиха в шлайф базата в Слатина(същия собственик като Княжевската). Ако имаш пари, търпение и желание може да пробваш.

4. Има ли в България кой да направи качествено интервенцията от т.3? Първомай?


- Колегите с М62 могат ли да споделят опит?

5. Биели М42 vs M44 vs B25(140mm) - Ясно е че тези от М42 са най-здрави, колко по-тежки са обаче от Б25 биелите? Някой олекотявал ли е М42 биели?

За атмосферен двигател всеми най леките, които намериш. Яки не ти трябват, няма да го надуваш на 2 бара.

6. Колко надход мога да си позволя със стандартния дизайн на буталата, валове с 10.2мм лифт и потенциално 0.120 гарнитура?

Недохода е желателно да е най малкия възможен на теория. На праквика има турбинирани коли с недоход по няколко 4-5мм и си карат. Все пак аз бих гледал недохода да е минимален без опастност да удариш клапаните. Ако е необходимо - по големи лунички на буталата. Сглобяваш със стара гарнитура слагаш буталото най горе и разкопчаваш клапаните и ще видиш колко аванс имаш или направо превърти вала да знаеш колко най далеч ходи преди на опре клапана. Застраховай се най вече с изпускалтените, че те удрят най често ако ще го въртиш над 7хил.

7. Има ли в България кой да настрои такъв мотор качествено. Това е ключът към успеха на такова начинание, трябва някой с опит в настройката на сгъстени БМВ мотори.

Има много дето се бият в гърдите, че могат. Обикновено опитват да ти избият и зъбите в процеса. Ако ме питаш мене се хвани ти да си я мапваш има безплатен софтуер и техниката за флашване е около 100лв. Широколентова сонда задължително. Ако мислиш, че някой ще ти я направи за няколко часа дълбоко се лъжеш. Ще направят да върви на пълна газ (wide open throttle)останалите режими ги пиши бегали. Ако не хванеш ти да си я направиш, забрави. Ако имаш интерес мога да ти помогна с техниката за флашване и софтуера, че вече не я послвам и без това.

Комбинацията в която се целя е с около 2.4мм надход и е:

- Колянов вал 84мм(моя вал от М52Б28)
- Биели 140мм(М42 или от Б25)
- Бутала М44(нямат ОЕМ еквивалент, резервният вариант е ремонтни бутала М52 84.5мм). Имат по-големи отвори за клапаните, но това не го смятам за сега.
- Гарнитура 0.120
- Степен на сгъстяване около 12:1


Можеш и да извадиш от каталога на мале или колбеншмид следните стойности за м52б28 и м44
Отстояние от челото на буталото до центъра на буталния болт за тия бутала. Калко беше недохода на б28 стоков?
Иначе съм писъл по горе в цитата какво мисля, по въпросите.
Последна промяна maxpower на 16 Юли 2022, 18:52, променена общо 1 път
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси

Мнение от maxpower » 15 Юли 2022, 15:50

TheDriver написа:На теория статична компресия 12:1 + агресивни валове зацепени с малко аванс водят до разумна динамична компресия. Т.е. би следвало да нямам проблем със "100 октана". Само дето българските "100 октана" не са съвсем 100. Надявам се, че с добавката ще ги докарам до там.


Започна се - Митичния блок от М52 с чугунени ризи вече е при мен. :bchug: :mrgreen: в него има и биели които ми трябват + бутала в случай, че се върна към най-безопасната опция.
Сега почвам търсенето на един комплект бутала от М44 + едно бутало :mrgreen: от М54Б30, за да направя пробно сглобяване и да видя клапаните как ще бележат пластелина.

Чуденката за това дали моя блок може да се сдобие с по-големи чугунени ризи отпадна. Сега голямата дилема е колко алчен мога да съм с фабричните чугунени ризи.

Според БМВ максимума е 0.25мм отнемане или 84.5мм ремонтен комплект бутала. По американските форуми пишат, че успешно пристъргват до 85мм, като има и няколко неуспешни опити със стъргане на 86мм. :mhihi: Ризата премерена с обикновен шублер наврян на г*з в багажника на комбито е 4.3мм дебела :mhihi: Аз искам да я сваля до 3.8мм. :ok:

Някой с предположения дали ще стане? :mhihi:

Леко ме притеснява нивото на местните стругаро-фрезисти и се притеснявам, че дори и да им вися на главата, да сме сложили торк плейт и затегнати пети пак има не малък шанс да оплескат работата и да пробият леко накриво или да им избяга размера и да се получи на места риза по-тънка от 3.8мм. :dunno:

По принцип на много сгъстен двигател не е хубаво да прекаляваш с аванса на валовете, по скоро гониш закъснение на валовете и да изместиш въртящия момент нагоре в оборотите. 4.3 към 3,8 според мен няма да имаш проблем въпросът е да намериш нови ремонтни бутала- подозирам, че ще са скъпи и шлайфист на който да му кажеш ТОЧНО каква хлабина искаш и той да я направи. Повчето пристъргват през 0,5мм та е хубаво да се консултираш със шлайфиста преди започване, че после късно. Също силно ти препоръчвам Torque Plate. Чугунения блок измята прилично като го стегнеш подозирам, че и алуминиевия няма да е много по различен. Има и вариант за poor mans torque plate слагат се метлани втулки дълги към 30-40мм и ги стягаш към блока с болтовете за главата. Моята плоча е в ТОМ.
Като шлайфист за блокове съм най доволен от този в Блакан стар - виждал е човека torque plate, като му кажеш хлабината я докарва точно - на всички цилинди.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 321
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: KMS(TDS)Bismarck;StuGIII Ausf.E(36)

Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси

Мнение от TheDriver » 05 Авг 2022, 9:33

Благодаря за отговорите!
Чел съм твоята тема и определено не бих опитал без торк плейт.

За сега и аз клоня към Балкан стар, наскоро ни правиха един VAG блок и останах доволен.

Валовете в момента са ми М54/М50 без ванус, но ще се минава на по-агресивни + подсилване на нещата около тях(карантия от Б25 без ванус или Супертех).

Стандартния недоход на М52Б28 би трябвало да е 1.18мм, ако приемем, че блока е 210мм и не е пипан. Сетъпа който аз планирам ще вдигне нивото на буталото с 3.58мм - луничките на М44 буталото са по-големи. В крайна сметка отивам на 2.4мм надход, който съм почти сигурен, че е прекалено много, за това и идеята е да сложа дебела гарнитура. Алтернативата е да махна Б28 коляновиа вал и да търся/преправям вал от ТДС.

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook