High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 818
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси

Мнение от Vanqu1sh » 15 Юни 2022, 19:08

TheDriver написа:Базовите параметри на твоя мотор са това към което се стремя. Той си е състезателен мотор по природа. :yes:

Но мениджмънта му е на съвсем друго ниво и откъм хардуер и софтуер. Аз няма как да се доближа до това съответно въпросът ми е за по-старите мотори - M50/2, S50/2/4 , M54.

От по-старите мотори мога да споделя за S50B32, но той е 11,3:1. Виждал съм и на него да му спипват 95 октана, въпреки че там си пише 98 минимум. Моя само на 100 октана си го карах, без добавки. Но както си казал е значително по-тежък от м52б28. Имал съм и двата двигателя в едно и също купе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 318
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: KMS(TDS)Bismarck;StuGIII Ausf.E(36)

Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси

Мнение от TheDriver » 16 Юни 2022, 10:39

На теория статична компресия 12:1 + агресивни валове зацепени с малко аванс водят до разумна динамична компресия. Т.е. би следвало да нямам проблем със "100 октана". Само дето българските "100 октана" не са съвсем 100. Надявам се, че с добавката ще ги докарам до там.


Започна се - Митичния блок от М52 с чугунени ризи вече е при мен. :bchug: :mrgreen: в него има и биели които ми трябват + бутала в случай, че се върна към най-безопасната опция.
Сега почвам търсенето на един комплект бутала от М44 + едно бутало :mrgreen: от М54Б30, за да направя пробно сглобяване и да видя клапаните как ще бележат пластелина.

Чуденката за това дали моя блок може да се сдобие с по-големи чугунени ризи отпадна. Сега голямата дилема е колко алчен мога да съм с фабричните чугунени ризи.

Според БМВ максимума е 0.25мм отнемане или 84.5мм ремонтен комплект бутала. По американските форуми пишат, че успешно пристъргват до 85мм, като има и няколко неуспешни опити със стъргане на 86мм. :mhihi: Ризата премерена с обикновен шублер наврян на г*з в багажника на комбито е 4.3мм дебела :mhihi: Аз искам да я сваля до 3.8мм. :ok:

Някой с предположения дали ще стане? :mhihi:

Леко ме притеснява нивото на местните стругаро-фрезисти и се притеснявам, че дори и да им вися на главата, да сме сложили торк плейт и затегнати пети пак има не малък шанс да оплескат работата и да пробият леко накриво или да им избяга размера и да се получи на места риза по-тънка от 3.8мм. :dunno:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 318
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: KMS(TDS)Bismarck;StuGIII Ausf.E(36)

Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси

Мнение от TheDriver » 27 Юни 2022, 17:06

Лек ъпдейт.

Говорих с колега от bimmerforums.com, чийто проект в някаква степен копирам.

Той успешно кара М52 сгъстен до 11.8:1 на тамошния 94. Което е еквивалент на европейския 98. Би следвало успешно да мога да сгъстя до подобни стойности и да карам с български Шел 100 + добавка евентуално.

Пак същият пич ме подхвърли, че има вариант да се ползват 138мм биели от Хонда, ако имам проблем със срещата на бутала и клапани, но за сега си оставам на концепцията с 140мм от Б25.

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook