High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Модератор: bum_bum
18 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Vanqu1sh
- ентусиаст
-
- Мнения: 818
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
TheDriver написа:Базовите параметри на твоя мотор са това към което се стремя. Той си е състезателен мотор по природа.![]()
Но мениджмънта му е на съвсем друго ниво и откъм хардуер и софтуер. Аз няма как да се доближа до това съответно въпросът ми е за по-старите мотори - M50/2, S50/2/4 , M54.
От по-старите мотори мога да споделя за S50B32, но той е 11,3:1. Виждал съм и на него да му спипват 95 октана, въпреки че там си пише 98 минимум. Моя само на 100 октана си го карах, без добавки. Но както си казал е значително по-тежък от м52б28. Имал съм и двата двигателя в едно и също купе.
- TheDriver
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: 16.06.2009
- Пол: Мъж
- Кара: KMS(TDS)Bismarck;StuGIII Ausf.E(36)
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
На теория статична компресия 12:1 + агресивни валове зацепени с малко аванс водят до разумна динамична компресия. Т.е. би следвало да нямам проблем със "100 октана". Само дето българските "100 октана" не са съвсем 100. Надявам се, че с добавката ще ги докарам до там.
Започна се - Митичния блок от М52 с чугунени ризи вече е при мен.
в него има и биели които ми трябват + бутала в случай, че се върна към най-безопасната опция.
Сега почвам търсенето на един комплект бутала от М44 + едно бутало
от М54Б30, за да направя пробно сглобяване и да видя клапаните как ще бележат пластелина.
Чуденката за това дали моя блок може да се сдобие с по-големи чугунени ризи отпадна. Сега голямата дилема е колко алчен мога да съм с фабричните чугунени ризи.
Според БМВ максимума е 0.25мм отнемане или 84.5мм ремонтен комплект бутала. По американските форуми пишат, че успешно пристъргват до 85мм, като има и няколко неуспешни опити със стъргане на 86мм.
Ризата премерена с обикновен шублер наврян на г*з в багажника на комбито е 4.3мм дебела
Аз искам да я сваля до 3.8мм.
Някой с предположения дали ще стане?
Леко ме притеснява нивото на местните стругаро-фрезисти и се притеснявам, че дори и да им вися на главата, да сме сложили торк плейт и затегнати пети пак има не малък шанс да оплескат работата и да пробият леко накриво или да им избяга размера и да се получи на места риза по-тънка от 3.8мм.
Започна се - Митичния блок от М52 с чугунени ризи вече е при мен.


Сега почвам търсенето на един комплект бутала от М44 + едно бутало

Чуденката за това дали моя блок може да се сдобие с по-големи чугунени ризи отпадна. Сега голямата дилема е колко алчен мога да съм с фабричните чугунени ризи.
Според БМВ максимума е 0.25мм отнемане или 84.5мм ремонтен комплект бутала. По американските форуми пишат, че успешно пристъргват до 85мм, като има и няколко неуспешни опити със стъргане на 86мм.



Някой с предположения дали ще стане?

Леко ме притеснява нивото на местните стругаро-фрезисти и се притеснявам, че дори и да им вися на главата, да сме сложили торк плейт и затегнати пети пак има не малък шанс да оплескат работата и да пробият леко накриво или да им избяга размера и да се получи на места риза по-тънка от 3.8мм.

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- TheDriver
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: 16.06.2009
- Пол: Мъж
- Кара: KMS(TDS)Bismarck;StuGIII Ausf.E(36)
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Лек ъпдейт.
Говорих с колега от bimmerforums.com, чийто проект в някаква степен копирам.
Той успешно кара М52 сгъстен до 11.8:1 на тамошния 94. Което е еквивалент на европейския 98. Би следвало успешно да мога да сгъстя до подобни стойности и да карам с български Шел 100 + добавка евентуално.
Пак същият пич ме подхвърли, че има вариант да се ползват 138мм биели от Хонда, ако имам проблем със срещата на бутала и клапани, но за сега си оставам на концепцията с 140мм от Б25.
Говорих с колега от bimmerforums.com, чийто проект в някаква степен копирам.
Той успешно кара М52 сгъстен до 11.8:1 на тамошния 94. Което е еквивалент на европейския 98. Би следвало успешно да мога да сгъстя до подобни стойности и да карам с български Шел 100 + добавка евентуално.
Пак същият пич ме подхвърли, че има вариант да се ползват 138мм биели от Хонда, ако имам проблем със срещата на бутала и клапани, но за сега си оставам на концепцията с 140мм от Б25.
18 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани