В отговор на темата за турбо в М42
Модератор: bum_bum
8 мнения
• Страница 1 от 1
В отговор на темата за турбо в М42
Понеже нещо се бъгна форума(излиза ми че последното мнение тук е от 1970г.) а също вече и невиждам темата на лудиагсм за турбо в М42 отворих нова за да се изкажа (подготвен) по тоя въпрос...
моето мнение е че М42 не е подходящ за турбо или компресор (така както си е сток де) камо ли пък за малко кинти.... не ми се иска да ти пиша това ама ако мислиш че с малко пари ще стане нещо - забрави.
м10 или м40 (от 4 цилиндровите) е много по удачен вариант.основна причина е високата степен на сгъстяване която има м42 фабрично, хората се мъчили да го форсират, а сега ти трябва да дефорсираш, (иначе няма да изкара и 1000км)ОСВЕН АКО, пак казвам не се похарчат доста кинти за закалени бутала, валове, сегменти, лагери, горивни помпи, линии, регулатори и т.н и т.н... второ той си е достатъчно "бързоразвъртащ" се мотор, турбинират се предимно тромавите но предразполагащи към голям върт. момент двигатели, какъвто М42 със сигурност не е!трето незнам за вас, ама аз съм виждал карантиите на М42, толкова фини и олекотени бутала - няма!така е изцеден откъм механика и толкова прецизен е че един сериозен бууст(над 1 например) ще му разкаже играта. Незабравяйте детонациите при турбото - малко недостиг гориво, малко бъгване на помпата или горивния регулатор налягане и от М42 ще стане хубава салата
От друга страна, дори и да го чарджнеш, ето тук: http://www.mosselmanturbo.com/index2.htm има сравнителни данни за турбинирани М40В16 М40В18 и М42В18 от фирма която го прави. Забележи само М40В18 от 115НР става 178НР М40В16 от 102 - 152, докато М42 от 140 става 182 коня, което го прави най-неудачния за чарджване от всички 318-ки....Това са данни на хора където с това си изкарват хляба все пак и може да се доверим...
По въпроса чарджер или турбо пак несъм много съгласен... Ето тука много ама много добре е обяснено "Защо Турбо???" :
http://www.cartech.net/bmwm3turbo.htm
Но ако все пак си решил да "турбинираш" следните линкове ще са ти от полза:
http://www.cartech.net
http://www.mosselmanturbo.com
http://www.kormanfastbmw.com/turbos.htm
http://boostvalve.com/index2.html
http://www.dawesdevices.com/
http://www.dbilas-dynamic.de
http://www.halmeter.com
http://www.bmpdesign.com
Дано съм бил полезен и не съм охладил ентусиазмът...
Между другото и аз го имах преди 3 години ама се отказах на време.Сега сме на друга вълна
Не че М42 неможе да стане 320+НР виж този: http://www.esatclear.ie/~bpurcell/m42wow.jpg 311коня е ама толкова пари са похарчени че за тях ще си купиш истинско ///М. Трябва да сме реалисти все пак 



моето мнение е че М42 не е подходящ за турбо или компресор (така както си е сток де) камо ли пък за малко кинти.... не ми се иска да ти пиша това ама ако мислиш че с малко пари ще стане нещо - забрави.
м10 или м40 (от 4 цилиндровите) е много по удачен вариант.основна причина е високата степен на сгъстяване която има м42 фабрично, хората се мъчили да го форсират, а сега ти трябва да дефорсираш, (иначе няма да изкара и 1000км)ОСВЕН АКО, пак казвам не се похарчат доста кинти за закалени бутала, валове, сегменти, лагери, горивни помпи, линии, регулатори и т.н и т.н... второ той си е достатъчно "бързоразвъртащ" се мотор, турбинират се предимно тромавите но предразполагащи към голям върт. момент двигатели, какъвто М42 със сигурност не е!трето незнам за вас, ама аз съм виждал карантиите на М42, толкова фини и олекотени бутала - няма!така е изцеден откъм механика и толкова прецизен е че един сериозен бууст(над 1 например) ще му разкаже играта. Незабравяйте детонациите при турбото - малко недостиг гориво, малко бъгване на помпата или горивния регулатор налягане и от М42 ще стане хубава салата


От друга страна, дори и да го чарджнеш, ето тук: http://www.mosselmanturbo.com/index2.htm има сравнителни данни за турбинирани М40В16 М40В18 и М42В18 от фирма която го прави. Забележи само М40В18 от 115НР става 178НР М40В16 от 102 - 152, докато М42 от 140 става 182 коня, което го прави най-неудачния за чарджване от всички 318-ки....Това са данни на хора където с това си изкарват хляба все пак и може да се доверим...
По въпроса чарджер или турбо пак несъм много съгласен... Ето тука много ама много добре е обяснено "Защо Турбо???" :
http://www.cartech.net/bmwm3turbo.htm
Но ако все пак си решил да "турбинираш" следните линкове ще са ти от полза:
http://www.cartech.net
http://www.mosselmanturbo.com
http://www.kormanfastbmw.com/turbos.htm
http://boostvalve.com/index2.html
http://www.dawesdevices.com/
http://www.dbilas-dynamic.de
http://www.halmeter.com
http://www.bmpdesign.com
Дано съм бил полезен и не съм охладил ентусиазмът...



DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
прав си така е , но нали ми вижда6 ника
а и тоя М42 ми е втори
искам само мааалко пове4е въртя6т момент в зоната около 2500 об


искам само мааалко пове4е въртя6т момент в зоната около 2500 об
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Що да не е бре?
Сичко се прави.
Предполагам могат да се потънат клапановите легла, по-дебела гарнитура на главата...
Примерно за до 1 бар може и да стане...
Сичко се прави.
Предполагам могат да се потънат клапановите легла, по-дебела гарнитура на главата...
Примерно за до 1 бар може и да стане...
- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
До колкото съм забелязал до 0.5 бар-а може и със 10-10.5:1 . Но нищо не ви бърка да сложите някоя по дебела гарнитура . Преди на 2.5 мотор-а бях сложил 5мм хром гарнитура на 1.2 бар налягане - но ми трябваше застраховка .
Сега мисля 0.4бар на 10.5:1 - жалкото е че моя двигател няма Антидетонационни датчици и трябва да ги купувам
Сега мисля 0.4бар на 10.5:1 - жалкото е че моя двигател няма Антидетонационни датчици и трябва да ги купувам
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Хъм...
Така и така сме почнали да я чоплим темата...
Нещо друго модефицира ли? Защо гарнитурата ти беше от хром? От къде може да се закупи такава? Някакви други модефикации преви ли по мотора?
Тия датчици какво представляват? Пишам щото четох, че Хондата имала, а не знам за кво да гледам?
Да Волф нали твойта кола не е ли с по-къси кобилици? От там не пада ли и степента на сгъстяване, и се качва обема на мотора?
Така и така сме почнали да я чоплим темата...
Нещо друго модефицира ли? Защо гарнитурата ти беше от хром? От къде може да се закупи такава? Някакви други модефикации преви ли по мотора?
Тия датчици какво представляват? Пишам щото четох, че Хондата имала, а не знам за кво да гледам?
Да Волф нали твойта кола не е ли с по-къси кобилици? От там не пада ли и степента на сгъстяване, и се качва обема на мотора?
KAMIKADZE, какво стана с 2.5 мотора...... 1.2 бара е доста високо налягане за двигател с стандартна компресия (е с гарнитурата си я намалил малко но пак е била доста висока). Аз моя известно време го карах на 0.7 но пък компреасията на МБ-то е доста по-ниска от на БМВ-то (9.7 : 1 ). Сега обмислям да сложа Т25-та която остана от МБ-то на БМВ-то (предполагам че с нея ще го добутам до към 200 - 220 к.с.). Ще карам с 0.5бара налягане , на МБ-то ще слагам хибридна т3/т4 или т4 trim 40 (искам да изкарам около 300 к.с.).
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани