ЗА ОКТАНОВОТО ЧИСЛО
Модератор: bum_bum
11 мнения
• Страница 1 от 1
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
ЗА ОКТАНОВОТО ЧИСЛО
Тук ще се опитам да разсея една доста разпространена заблуда сред начинаещите тунинг ентусиасти ( без да обиждам никого ):
Много хора си мислят, че по-високото октаново число на бензина автоматично осигурява по-висока мощност. Това не е вярно. По-високото октаново число показва че горивото е по-устойчиво към възникване на детонации. От бензин с високо октаново число се нуждаят само двигатели с висока степен на сгъстяване, с турбо компресори, с чип тунинг, или такива, които използват NOS системи.
При обикновените двигатели, които работят добре с 95 октанов бензин ( без детонации ), използването на 100 октанов бензин може дори да доведе до леко понижаване на мощността. Причината за това е че високооктановите бензини имат по-ниска скорост на пламъка в сравнение с нискооктановите. При тази ситуация най-високото налягане в цилиндрите се получава малко след оптималния момент.
По-високото октаново число е само една предпоставка за постигане на по-голяма мощност, но за да стане това са нужни промени по двигателя или неговото управление.
Увеличаване мощността на един двигател САМО чрез добавки към горивото може да има при използване на съединения съдържащи кислород, които лесно се отделя от тях в процеса на горене ( диазотен оксид, нитрометан, нитроетан, нитропропан, пропилен оксид )
ВСИЧКО ДРУГО Е САМО РЕКЛАМА И ПЪЛНА ИЗМАМА !
Много хора си мислят, че по-високото октаново число на бензина автоматично осигурява по-висока мощност. Това не е вярно. По-високото октаново число показва че горивото е по-устойчиво към възникване на детонации. От бензин с високо октаново число се нуждаят само двигатели с висока степен на сгъстяване, с турбо компресори, с чип тунинг, или такива, които използват NOS системи.
При обикновените двигатели, които работят добре с 95 октанов бензин ( без детонации ), използването на 100 октанов бензин може дори да доведе до леко понижаване на мощността. Причината за това е че високооктановите бензини имат по-ниска скорост на пламъка в сравнение с нискооктановите. При тази ситуация най-високото налягане в цилиндрите се получава малко след оптималния момент.
По-високото октаново число е само една предпоставка за постигане на по-голяма мощност, но за да стане това са нужни промени по двигателя или неговото управление.
Увеличаване мощността на един двигател САМО чрез добавки към горивото може да има при използване на съединения съдържащи кислород, които лесно се отделя от тях в процеса на горене ( диазотен оксид, нитрометан, нитроетан, нитропропан, пропилен оксид )
ВСИЧКО ДРУГО Е САМО РЕКЛАМА И ПЪЛНА ИЗМАМА !
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Тогава по твоите думи е хубаво, че БМВ - тата са сметнати за по високо октанов бензин, това би означавало че им се удъжава живота щом няма детонации!!! Или бъркам ?
П.С Готино инфо !!!
П.С Готино инфо !!!
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


- dr-who
- ентусиаст
-
- Мнения: 1088
- Регистриран на: 28.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Touring 330xi
- Мечтае да кара: F10 M5
Selqatin написа:ge_a написа:Тогава по твоите думи е хубаво, че БМВ - тата са сметнати за по високо октанов бензин, това би означавало че им се удъжава живота щом няма детонации!!! Или бъркам ?
П.С Готино инфо !!!
Ми той никъде не говори за БМВ-та
а ти четеш ли какво е написал той или бързаш да напишеш някоя глупост и да оплюеш марката БМВ??

--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--
Powered by: Miller Performance
Revolutionary BMW Performance chips
--
- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Selqatin написа:Ми той никъде не говори за БМВ-та
Че кои е казал че той говори за БМВ - та !!!
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... highlight=
с какъв бензин се кара една кола се определя от степентта на сгъстяване и дизайна на горивната камера на двигателя както и някой други подробности (турбо, компресор ... ). това, че някой БМВ-та трябва да се карат с по-висооктанов бензин си е следствие от тези неща с цел да се изстискат повече коне...
с какъв бензин се кара една кола се определя от степентта на сгъстяване и дизайна на горивната камера на двигателя както и някой други подробности (турбо, компресор ... ). това, че някой БМВ-та трябва да се карат с по-висооктанов бензин си е следствие от тези неща с цел да се изстискат повече коне...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Турбините са хубаво нещо, обаче не всеки има 5 бона за да си монтира. А след това трябва да дава пари и за скъп високооктанов бензин.
Освен това много хора искат да имат мощност само в определени моменти, а през останалото време колата да си остане икономична.
Затова си има клиенти за всички видове тунинг.
Освен това много хора искат да имат мощност само в определени моменти, а през останалото време колата да си остане икономична.
Затова си има клиенти за всички видове тунинг.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- RS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 30.03.2004
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Кара: скрап
Евала колега NITRO DRIVER, абсолютен подръжник на последното ти мнение съм!!!
Адмирации за информацията която даваш!

Адмирации за информацията която даваш!




Добре де нали двигатела (говрим за съвременните) може да коригира ъгъла на запалване и предварението.Ако примерно сложим високооктанов бензин ECU ще види, че караме с хубав бензин и ще направи нужните подобрения по запалването , за да можем да извлечем максимални ползи от хубавия бензин.Предполага се, че те ще са намелен разход на гориво и вероятно повече мощност, защото сме вкарали повече въздух в цилидъра
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Не е точно така. Корекция се прави само в посока закъснение, ако ECU-то регистрира детонации. Ако няма детонации се работи по предварително зададени таблици, които са оптималните за двигателя.
Така че и 130 октанов бензин да налееш, нищо няма да постигнеш.
Така че и 130 октанов бензин да налееш, нищо няма да постигнеш.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]