Турбокомпресор - защо wastegate, а не VNT?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 25.04.2004

Re: Турбокомпресор - защо wastegate, а не VNT?

Мнение от R1cerBoy » 20 Мар 2011, 23:59


ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Турбокомпресор - защо wastegate, а не VNT?

Мнение от Postman » 21 Мар 2011, 10:29

doko написа:...целта на променливата геометрия в общи линий не е ли да промени А/R -а на турбинния корпус.От което следва като лопатките на геометрията са затворени имаме турбинен корпус със малък A/R и при отворена геометрия голям A/R.

Целта е да променя А/Р-а, да.

Кой кашля?
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.04.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: D779676

Re: Турбокомпресор - защо wastegate, а не VNT?

Мнение от Nikolay1 » 21 Мар 2011, 14:00

От линка дето е постнал колегата могат да се изкарат много такива цитати: ran a VNT turbo for two years myself on a petrol road car, it was hopeless. Only Porsche have been able to make them work via the engine management system plus two electronically controlled wastegates. Hot rodders, drag racers, and car manufacturers have all now been trying these things on petrol engines for over twenty years. Nobody runs them.

Само не ми е ясно защо тоя неспирен копнеж да се опитат акитата след като навсякъде пише, че не са вкусни?
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Турбокомпресор - защо wastegate, а не VNT?

Мнение от Zagy » 21 Мар 2011, 14:16

Ми хората си пробват - то без проби няма прогрес. Току виж някой ден (може би скоро) ще набарат златната среда и начин и ще почнат да ги правят както трябва :smoke:
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Re: Турбокомпресор - защо wastegate, а не VNT?

Мнение от doko » 21 Мар 2011, 21:00

Акитата не са им вкусни защото искат макс въртящ момент от 1200-300об/мин нисък разход и макс кс. на високи обороти но последното най много им горчи и затова тунерите ползват турбини без геометрия.А и топлината на изгорелите газове на бензиновите мотори се отразяват зле на тези турбини

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Турбокомпресор - защо wastegate, а не VNT?

Мнение от alx » 30 Мар 2011, 21:16

николай го е написал много точно.

екзотика на материалите, усложняване на управлението са основните причини...

а единствената полза е по-добра отзивчивост на двигателя- нещо което при подходящо подбрани "нормални" турбини също може да се получи на много по-ниска цена.

няма нищо лошо в една стара, проста технология която дава 75% от резултатите на "последния вик", но стъпва на 50% на цената... примери много...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook