Дюзи и регулатор

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 3.10.2008
Местоположение: Свищов/София

Re: Дюзи и регулатор

Мнение от Chimerasv » 29 Апр 2010, 21:54

виж това което каза сотирчо има доста логика в него
инак дезодоранта прусакш с алкохол под налягане а в някой случеи с дори прахообразно сухо в-во което е под налягане макар и вероятно налягането да е от СО2 та и при СО2 охлаждането идва от рязкара промяна на наляанията не от това че е СО2 ;) имаш ли преход високо>ниско налягане има отнемане на топлина а това за клапана също е вярно но колкото желано е толкова и нежелано
защото изпарения бензин е с доста намалени анти-детонационни качества
но си и прав че когато преминават веществата от течно в газообразно състояние се отнема температура :) но това пак се дължи на разширението :) просто в такива случаи наистина охлаждането е много силно :) ( примера със компресора кйто дадох ) там няма преход от едино състояние в друго а охлаждащ ефект се наблюдава
срръ за правописа бързам :) дос елд няколко дена
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Дюзи и регулатор

Мнение от Bass_Man » 02 Май 2010, 9:39

Реално идеята ми е , че кой знае какво охлаждане не можеш да получиш поради много голямото отношение въздух към бензин + всички останали горещи неща , като клапани , глава , чело , камера и тн. Също така ти реално охлаждане нямаш поради простата причина , че прехвърляш едни градуси напред назад ама те така или иначе си остават в същия обем . Климатика ти хлади защото едни градуси ги взима от вътре и ги носи навън . А и момента с пулверизирането малко не е точно , като при дезодоранта . Инжекционната система смесообразува в цилиндъра , а не в колектора и в каналите , та по-скоро трябва да пръска насочено ( да инжектира ) , а не пулверизирано . Но все пак двете думи се покриват частично по смисъл .
Идеята бензина да е студен е да знаем , че в този обем , който пълним има толкова молекули бензин за да ни се получи сместта и да не вкарваме излишна жега в двигателя . А проблема с охлаждането на въздуха си е голям защото там обемите са огромни и си трябва площ и поток и тн и тн . Реално ако са ни студени и бензина и въздуха в единица обем ще имаме повече молекули и от двете и за същата мощност ще ни трябва по-малък обем или със същия обем ще имаме повече мощност .
А относно пикаенето не вярвам от 6500 сток до 7500 с чип да са минали на огромно дюти и помпата да не може да насмогне .
Ама така общо взето доста на изуст си говорим !

ПС: А и принципно няма силна връзка между това дали бензина е изпарен или не за детонацийте . Там по-силно влияние оказва октановото число . Но със сигурност бензиновите пари горят по-добре от бензина .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 22.08.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: BMW 528i sport
Детайли за колата: M52B28TU sport edition

Re: Дюзи и регулатор

Мнение от sotir4o » 02 Май 2010, 15:14

Във бензиновите двигатели се използва лесноизпаряемо гориво, което частично се изпарява още при образуване на сместта във всмукателния тръбопровод при впръскване на бензин, както и от достатъчното време за последващо доизпаряване и размесване с въздуха, обхващащо при четиритактовите двигатели цели два такта ( пълнене и сгъстяване).Но по принцип,от основно значение за наличието на детонации е формата на горивната камера и качеството на горивото.Високата температура е функция от тях!!! :yes:
А при горенето не се смесват молекулите на кислорода и горивото,самия процес на горене е разпад и последваща връзка между молекулите,като се създават нови вериги между тях.Целта е да има кислород за всяка молекула гориво-нито повече,нито по-малко.
Не бива да бъркаш самозапалване и искра с последваща детонация.
Последна промяна sotir4o на 02 Май 2010, 15:37, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 3.10.2008
Местоположение: Свищов/София

Re: Дюзи и регулатор

Мнение от Chimerasv » 02 Май 2010, 15:34

колег ще ти цитирам един пилот " бензина гори парите гърмят " и бензиновите пари рпедизвикват детонации точно защото изпарения бенз е с по малко октаново число :) а колегата, който спомена за формата на горивната камера със сигурност знае повече или поне допълнително на това което знаем ние
и другото е че инжектора пулверизира горивото ;) пак опитно можеш да провериш
и още нещо инжектора не впрусква директно в цилиндъра защото БМВ имат директно впръскване сравнително от скоро :)
та горивото се инжектира малко преди входа на главата дори бензиновите инжектори са ти закрепени на колектора ;)

http://www.youtube.com/watch?v=GeC9gnuQ ... re=related

иначе можем да поспорим за пулверизирането :) нищо че тва са допълнителни инжектори
ПС: инак да добавя горещи смеси са по податливи на детониране
сиреч колкото по студена е горивната смес толкова по добре ;) ( поне при загрял двг че инак зор пали :) )


ПС: добавях и махах толквоа неща от поста че се чувствам ламе :) нека някой компетентен да се намеси че се заформя спор :dummy:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 22.08.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: BMW 528i sport
Детайли за колата: M52B28TU sport edition

Re: Дюзи и регулатор

Мнение от sotir4o » 02 Май 2010, 15:54

При нормално горене се получава фронт на пламъка който е с много по-ниска температура от центъра до свеща.Тази зона е буфер,междинна зона която предпазва алуминиевото бутало от прегряване.Детонацията която е с много висока скорост или ударната вълна от нея унищожава този слой и буталото прегрява,главата се пука и т.н.
Както каза колегата Chimerasv,качественото разпръскване на горивото води до хомогенна смес,а от там до предовратяване на слоестото пълнене.Първия мотор с директно впръскване беше на Mitsubishi GDI и май не е много сполучлив.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 3.10.2008
Местоположение: Свищов/София

Re: Дюзи и регулатор

Мнение от Chimerasv » 02 Май 2010, 16:06

дам за ралика от новите фолкс вагони :)
инак точно този фронт както предпазва така може и да предизвика детонация ако се "разгъва" прекалено бързо защото покачва налягането в цилиндъра макар след запалването той да увеличава обема си в следстие движението на буталото надолу ;)
та ако незапаленото гориво са само пари и този фронт се "разгъне" бързо предизвиква самозапалване на горивна смес в други сектори от обема на цилиндъра което води до появяването на втори такъв фронт и от тук нататкъка реакцията е кажи речи верижна
а при детонацията това чукане на метал в метал коетос е чува не е точно така
получават се спонтанни запалвания и движения на газове с огромна скорост в цилиндъра и сре6щайки стена чело или клапан
бие на метал :) и поради високата Т метала е със заслабена здравина ако това движение е с голяма сила ... пробива и всички знаем какво става :)

ще помоля sotir4o да сподели ако не е проблем повечко инфо за формата на горивната камера
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 22.08.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: BMW 528i sport
Детайли за колата: M52B28TU sport edition

Re: Дюзи и регулатор

Мнение от sotir4o » 02 Май 2010, 16:48

Дизайна на новите мотори е така направен,че подаването на искрата да не е толкова рано.С други думи-при обикновен мотор,ъгъла на предварението е 14,16 или повече градуса преди ГМТ.Това се прави с цел да има време за запалване и създаване на необходимото налягане за оптимален работен ход на двигателя.На практика обаче,при твърде голям ъгъл на предварение отначало сместа гори плавно,но след достигане на ГМТ се взривява!!!Всъщност колкото е по-малък този ъгъл,толкова по-малка е вероятността от детонации,защото буквално няма време за появата им!Заради това този ъгъл на предварително запалване се намалява и се елиминира последващия взрив на сместа.Също така такъв мотор се развива с лекота заради премахването на допълнителното усилие за достигане на ГМТ,което го има при големия аванс!Всъщност,ключовото е постигането на максимално налягане на буталото,а от там на вала-дефакто кога мотора има максимален въртящ момент.Това максимално налягане си търси и измерва в лаборатории посредством апаратура,сензори като се променя вида на камерата,формата на буталото,позицията на свеща и други фактори които явно са добре познати на инж. от М-дивизията :mhihi: :mhihi: :mhihi: Поздрави
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Дюзи и регулатор

Мнение от Bass_Man » 08 Май 2010, 2:02

Колеги принципно не коментирах варианта с директно впръскване , а с пръскане в порта от където до клапана няма ососбенно много място :mhihi: . Иначе тази конфигурация с дюзите преди дроселите съм я виждал но тя е доста по специален случай :yes: . Може би не съм се изразил съвсем добре ама напоследък ми се въртят всякакви тъпотий в главата и малко не ми се разбира от време на време :kuku: . И да наистина топлината на колектора помага за смесообразуването не случайно той се отоплява ама и без отопление си бачка добре особенно с тромпетчета :lol: . Принципно в автомобилите се прилагат доста варианти на впръскване та много зависи от приложението .
BTW: мисля , че не съм говорил за самозапалване, както и , че се смесват молекулите ?!?! От въздуха се ползва кислорода , като окислител при горенето . Сега цялата формула няма нужда да я коментираме има я на безброй места . Както и вариантите при бедна и богата смес . Класиката казва 14,7:1 обаче с някой хитринки си горим без детонации и на доста по-големи отношения . Но разбира се при леки режими на работа .
Определно камерата и всичко останало има значение за това е и разликата в цената между SххBxx-ковата глава и MххBxx-ковата .
И безспорно бензиновите пари горят повече но за детонация 100 градуса не са достатъчни .
Няма файда от впръскване/всмукване на горещи неща защото в същия обем имаме по-малко молекули . Съвсем грубо и казано за пример . Ако аз пръскам гориво и въздух с температура -10 градуса , а ти с темепратура 60 градуса при равни други условия моята максимална мощност ще е да кажем 10% повече от твоята . Сега някой да не седне да ми смята казвам го съвсем на изуст за да се разбере идеята !!! Просто в същия обем имаме повече гориво .
Относно спора за пулверизацията много ми напомня на един древен спор между баща ми и чичо ми за църцори и капе :bchug: . Иначе какво им пречеше да го кръстят EFP - Electric Fuel Pulverization вместо EFI :D . Както и днес един виден мой познат ми съобщи , че аз съм си бил измислил термините up-stream и down-stream O2 сензор . След , като му показах и на сайта на Бош , че така се казват ме обвини в заговор с Бош :bowdown: .

И последно за днес някой да има под ръка някакъв документ в , който ясно да се разбира , кога точно кой инжектор при кой мотроник ( или друг вид ЕКУ-та ) впръсква ? Мисля , че отдавна бях гледал едни калкулатори на Аутроник на сайта , а и в документацията на Мегата имаше доста инфо ама ако има някой нещо под ръка ще имам да черпя !

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook