ALPHA N
Модератор: bum_bum
4 мнения
• Страница 1 от 1
ALPHA N
Значи вече споменах за тази система в основния форум . Това е много стара разработка - направена специално за М3 Е30 . От базовия мотор на М3-то при смяна на ресийвера и премахването на дебитомера ( входния въздушен отвор вече не се определя от дебитомера а отива на огромните 150-200мм ) се оптимизира работата на двигателя и конските сили достигат 270-280 . Тази система я има на абсолутно всички БМВ-та които се състезават на писта , а също така удвоява и влианието на другия тунинг - предимно механичен и 2.5 ево мотора достига 390-400 коня .......................
Тази система работи само с двигатели с отделни дроселови клапи за всеки цилиндар като за направата на сместа се взема само температура и позиция на дросела , инжекцията на Ф1 е на същия принцип . Е цената е огромна - за моя двигател искат 800$ за електрониката и 2000$ за ресийвера нооо мисля 4е може да се направи и по ефтино . 3.8 М5 мотор с алфа Н , валове и чип достига 430коня а като се добави маховик , полиране , аспуси , друго ЕКУ достига и до 470 .. добре е за атмосферен мотор . Новото М3 ЦЛС от 343 коня с алфа Н достига 400коня представям си каква сте е разликата .
Ето един ресиивер за М3 за да добиете представа за размерите
Тази система работи само с двигатели с отделни дроселови клапи за всеки цилиндар като за направата на сместа се взема само температура и позиция на дросела , инжекцията на Ф1 е на същия принцип . Е цената е огромна - за моя двигател искат 800$ за електрониката и 2000$ за ресийвера нооо мисля 4е може да се направи и по ефтино . 3.8 М5 мотор с алфа Н , валове и чип достига 430коня а като се добави маховик , полиране , аспуси , друго ЕКУ достига и до 470 .. добре е за атмосферен мотор . Новото М3 ЦЛС от 343 коня с алфа Н достига 400коня представям си каква сте е разликата .
Ето един ресиивер за М3 за да добиете представа за размерите

[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]
- LordDigital
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 6.02.2002
- Местоположение: jdM_s0M3wH3Re.loc
Malko povece obasnenie
alpha-N съшност се оказва наитина мега разпространена във моторСпорта. Преди Камикадзе да ми каже как се нарича ,аз си нямах и на предстажа как може да работи тва чудо. Ето го и моито обяснение.
Повечето мотори мерят дебита на въздуха (масата му) доректно чрез mass air flow сенсор или във некои по-серозни апликации air flow meter(за обем) + МАР (за плътността).
При пефектно работещ мотор ,каквито са повечето по пистите (редовно им се правят Сервисес) ,дебита на воздух може да бъде предвиден от Компюторо:) Просто мотора се подлага на всевъзможен тормоз ,докато е закачен на Engine Dyno ,всички данни се записват във паметта ка компютъра. После като излезе колата на пистата без никакви сенсори просто по обороти ,потенциметър на газта ,ускорение на обороти и така нататъка ЕЦУ-то гледа във паметта си и търси таква ситуация ,когато я намери просто дебита на въздуха е записан там. Ако я няма ,се ползва апроксимация ,което е ключа към добра alpha-N система (по-малко апроксимаций ,по-добра системата).
Мойто скромни мнение ,без никакви притенции за точност е че тази система изобщо не е подходяща за автомобил който ще се кара всеки ден. Колкото и да вдига мошността (при ТурбоМотори разликата е съвсем малка) ,мотора требе да е във ЗАВОДСКА или МНОГО БЛИЗКА до ЗАВОДСКАТА кондиция ,за да може тези писания във mappinga na ECU-ta da sa werni. Ako naprimer Air filtera e leko zapusen ,estestveno che kolichestveto vozduh sha e razlicno?
Ami kakvo stava sys Tuninga ,seki tuner za seka chast trebe da remapva izcqlo dannite vyv ECU-to? Kolko tocno moze da go pravi tova nekoq malka tuning firma ,sravnitelno tocno ,otnositelno tocno - spored men prekaleno netocno:)
P.S. Sorry ,ne moga da pisha na Cyr ,egati mykata - kazete pone kakyv e ShortCuta da se smenq rezima na pisane Mezdu EN i BG ,i sha probvam pak
Повечето мотори мерят дебита на въздуха (масата му) доректно чрез mass air flow сенсор или във некои по-серозни апликации air flow meter(за обем) + МАР (за плътността).
При пефектно работещ мотор ,каквито са повечето по пистите (редовно им се правят Сервисес) ,дебита на воздух може да бъде предвиден от Компюторо:) Просто мотора се подлага на всевъзможен тормоз ,докато е закачен на Engine Dyno ,всички данни се записват във паметта ка компютъра. После като излезе колата на пистата без никакви сенсори просто по обороти ,потенциметър на газта ,ускорение на обороти и така нататъка ЕЦУ-то гледа във паметта си и търси таква ситуация ,когато я намери просто дебита на въздуха е записан там. Ако я няма ,се ползва апроксимация ,което е ключа към добра alpha-N система (по-малко апроксимаций ,по-добра системата).
Мойто скромни мнение ,без никакви притенции за точност е че тази система изобщо не е подходяща за автомобил който ще се кара всеки ден. Колкото и да вдига мошността (при ТурбоМотори разликата е съвсем малка) ,мотора требе да е във ЗАВОДСКА или МНОГО БЛИЗКА до ЗАВОДСКАТА кондиция ,за да може тези писания във mappinga na ECU-ta da sa werni. Ako naprimer Air filtera e leko zapusen ,estestveno che kolichestveto vozduh sha e razlicno?
Ami kakvo stava sys Tuninga ,seki tuner za seka chast trebe da remapva izcqlo dannite vyv ECU-to? Kolko tocno moze da go pravi tova nekoq malka tuning firma ,sravnitelno tocno ,otnositelno tocno - spored men prekaleno netocno:)
P.S. Sorry ,ne moga da pisha na Cyr ,egati mykata - kazete pone kakyv e ShortCuta da se smenq rezima na pisane Mezdu EN i BG ,i sha probvam pak

- Един
-
Вече кара БМВ
-
- Мнения: 1188
- Регистриран на: 18.10.2002
- Местоположение: Козлодуй
- Кара: Миксер. BMW i4 M50
Re: Malko povece obasnenie
LordDigital написа:P.S. Sorry ,ne moga da pisha na Cyr ,egati mykata - kazete pone kakyv e ShortCuta da se smenq rezima na pisane Mezdu EN i BG ,i sha probvam pak
Два пъти Shift-a.
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани