1000 коня м3
Модератор: bum_bum
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
With a longer final drive ratio top speeds of 380 km/h are attained. However we have limited the top speed at 340 km/h to make sure that our customers don't drive every day at 380 km/h. Just a precaution



Нещо на сайта не виждам дино графика която потвърждава тези 1100 к.с. ....
Ето какво казват по въпроса хората от bimmerforums
Reality check. Mert has always been very clear that he never uses a dyno machine to tune any car. He therefore does not have a dyno sheet and is purely estimating the power output of any given car based on his feel. Mert has always been very clear about this and has never stated any horsepower output as a fact. I think people may have taken his estimate as a fact, but I'm sure Mert will quickly jump in to correct such a misconception.
1,100 bhp is equivalent to an ANDRA Pro Stock racecar, which runs mid to low seven second passes at 180+ MPH. They also can smoke 33"x17" slicks in 3rd gear.
A 360 Modena has, what .. 400 bhp? Of course a turbo M3 will clobber it .. any turbo M3.
Now let's assume Mert's car has 1,100 bhp. Through a stock rear end? With a stock tailshaft? And stock half shafts? And stock CVs? And a stock diff? And 255 tyres?
Please.
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=407940


Reality check. Mert has always been very clear that he never uses a dyno machine to tune any car. He therefore does not have a dyno sheet and is purely estimating the power output of any given car based on his feel. Mert has always been very clear about this and has never stated any horsepower output as a fact. I think people may have taken his estimate as a fact, but I'm sure Mert will quickly jump in to correct such a misconception.
1,100 bhp is equivalent to an ANDRA Pro Stock racecar, which runs mid to low seven second passes at 180+ MPH. They also can smoke 33"x17" slicks in 3rd gear.
A 360 Modena has, what .. 400 bhp? Of course a turbo M3 will clobber it .. any turbo M3.
Now let's assume Mert's car has 1,100 bhp. Through a stock rear end? With a stock tailshaft? And stock half shafts? And stock CVs? And a stock diff? And 255 tyres?
Please.
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=407940
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Question: Will my drivetrain handle the extra torque?
Answer: First of all, it is the "torque" that damages parts not the horsepower. M3's standard transmission, propeller shaft, final drive and rear axles survive with no damage at 1070 nM of torque. BMW engineers simply overengineered the drivetrain. Bear in mind that the six speed transmission is similar to the one used by Toyota Supras that also put down serious power figures
There is one essential point: none of our customers had a drivetrain problem even under extreme conditions. However, istalling drag slicks and running quarter mile races with sticky tires will cause drive train problems. As the friction and traction of the rear wheels are improved for a 1/4 mile race, so does the stress. Owners of M3 turbos should not use drag slicks and allow for limited wheel spin from a stand still
Е едва ли познава човека, че има 1070 НМ ?!? и Точно 1000 коня, сиурно има някакви негови графики се пак ако някой си го купи и отиде на дино и не е толкова стават едни....
Answer: First of all, it is the "torque" that damages parts not the horsepower. M3's standard transmission, propeller shaft, final drive and rear axles survive with no damage at 1070 nM of torque. BMW engineers simply overengineered the drivetrain. Bear in mind that the six speed transmission is similar to the one used by Toyota Supras that also put down serious power figures
There is one essential point: none of our customers had a drivetrain problem even under extreme conditions. However, istalling drag slicks and running quarter mile races with sticky tires will cause drive train problems. As the friction and traction of the rear wheels are improved for a 1/4 mile race, so does the stress. Owners of M3 turbos should not use drag slicks and allow for limited wheel spin from a stand still
Е едва ли познава човека, че има 1070 НМ ?!? и Точно 1000 коня, сиурно има някакви негови графики се пак ако някой си го купи и отиде на дино и не е толкова стават едни....
Bingo, точно това казват в bimmer forums ! Дино графики няма, дори и когато твърдеше че е ~700к.с. пак не показа дино графики и твърдеше ,че колата не е качвана на дино. Другото което пишат е ,че ако вярно е 1100 к.с. тогава оригиналните части по трансмисията няма да издържат (както е демонстрирал един от пичовете там който е чупил доста от компонентите с по-малко коне) но явно тук такива проблеми няма т.е. колата не е 1100к.с. (е може да е толкова но само на изчисления
).
П.П. самия Mert казва ,че колата не е тествана на дино
"The fact that we have no dyno does not mean we do not make 1100 hp.
"

П.П. самия Mert казва ,че колата не е тествана на дино

"The fact that we have no dyno does not mean we do not make 1100 hp.
"
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
//M_Power написа:То точно това пишеше,че със сликове ще се счупи и за това не са му слагали сликове и не е замерено на 400м
самия Mert пише че колата не е качвана на дино (в момента чета цялата тема) а тези конски сили са на база изчисления.......обаче едно е теория друго е практика (затова има и дино машини), та докато не я качи на дино не е ясно дали е 1000кс. или 600кс.

W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
//M_Power написа::yes: Така е и аз съм съгласен след като не е тествано не може да се каже колко е,но щом се чупи със сликове с оригиналните части значи е силничко,но колко не се знае
само ,че точно това БМВ не е правило никакви 402м пробега и не е чупило нищо т.е. няма никакви доказателства колко е силно

W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Joreto написа:П.П. самия Mert казва ,че колата не е тествана на дино![]()
"The fact that we have no dyno does not mean we do not make 1100 hp.
"
Пък то се оказа,че в Истанбул със сигурност има поне 2 дино стенда...:
"I live in Istanbul/Turkey, there are 2 dynos that i know, one is at bosch service and the other is at pasaoglu performance shop."
А ето и впечатленията на представител на английска фирма,която смятала да продава китовете на ДА,
преразказани от негов познат :
"He went for a ride in the 1100 bhp M3 and said it was quick but NOTHING like 1100 bhp (and he has been in that output of car to compare it with)
He said it was approximately 50-75 bhp more than Andy, my friends twin screw supercharged Euro M3....which is currently putting out 430bhp FWHP."
Ше се окаже,че маааалко са е поизхвърлил в характеристиките,май..


Driver's Racing Team
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани