Изолация на турбо пътищата
Модератор: bum_bum
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Изолация на турбо пътищата
Я да ви видя сега
- от известно време ми се върти в главата следния въпрос - ако турбопътищата се изолират от топлината в моторния отсек каква ще е печалбата и въобще ще има ли смисъл от подобна интервенция?
Четох из нета, че на всеки 10 градуса свалена температура на въздуха, постъпващ в двигателя, грубо се печелят по около 2 процента мощност. И другата част в пъзела - с какво евентуално ще е най-добре да се изолират тея тръби?

Четох из нета, че на всеки 10 градуса свалена температура на въздуха, постъпващ в двигателя, грубо се печелят по около 2 процента мощност. И другата част в пъзела - с какво евентуално ще е най-добре да се изолират тея тръби?
Si non confectus, non reficiat.
- sas_88
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: Шопско
- Пол: Мъж
- Кара: чайник
Re: Изолация на турбо пътищата
Грубо,според това което си писал излиза че на 200к.с. кола ще спечелиш 4 коня,ако свалиш температурата в пътищата с 10 градуса.Не си струва да се занимаваш според мен.а и едва ли ще успееш да я свалиш с 10 градуса,по добре с по голям кулер.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Изолация на турбо пътищата
Ами по същество го мислех като евентуален лесен ъпгрейд
но не знам колко е практичен, та да си питам...

Si non confectus, non reficiat.
- sas_88
- ентусиаст
-
- Мнения: 928
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: Шопско
- Пол: Мъж
- Кара: чайник
Re: Изолация на турбо пътищата
И все пак от опит глава не боли,пробвай пък може и да излезе нещо...
- nikoror
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: Изолация на турбо пътищата
грубо казано плътност=0.00348*налягане/температура, например при 1 атмосфера (т.е. морско ниво) = 101325 Паскала налягане и 25 градуса външна температура (=298 Келвин) плътността е = 0.00348*101325/298 = 1.18 кг/м3. Ако температурата след интеркулера е 60 градуса (333 К), а в смукателния колектор е 75 градуса (348 К) и наляганет е 0.6 бар-а (162120) то промяната в плътността е от 1.69 кг/м3 на 1.62 кг/м3 или спад от 4.3%, т.е. ако използваш изолация, която да запази температурата в тръбите след интеркулера на 60 градуса ще имаш (грубо) 4% повече мощност. разбира се, ефекта е малко по-различен, защото с промяната в температурата има и промяна в налягането и освен това скоростта на газовете ще е по-ниска ако са студени...
ето тука е приложено на SRF, който дори не е турбо:

ето тука е приложено на SRF, който дори не е турбо:

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Изолация на турбо пътищата
nikoror написа:грубо казано плътност=0.00348*налягане/температура, например при 1 атмосфера (т.е. морско ниво) = 101325 Паскала налягане и 25 градуса външна температура (=298 Келвин) плътността е = 0.00348*101325/298 = 1.18 кг/м3. Ако температурата след интеркулера е 60 градуса (333 К), а в смукателния колектор е 75 градуса (348 К) и наляганет е 0.6 бар-а (162120) то промяната в плътността е от 1.69 кг/м3 на 1.62 кг/м3 или спад от 4.3%, т.е. ако използваш изолация, която да запази температурата в тръбите след интеркулера на 60 градуса ще имаш (грубо) 4% повече мощност. разбира се, ефекта е малко по-различен, защото с промяната в температурата има и промяна в налягането и освен това скоростта на газовете ще е по-ниска ако са студени...
Мерси много, колега


Si non confectus, non reficiat.
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Изолация на турбо пътищата
Нямаш работа
-защо не пробваш с термо бинтове
П.П.пиши после за резултата

П.П.пиши после за резултата
Re: Изолация на турбо пътищата
всеки уважаващ себе си турбо сетъп се бинтова
идеята е двупосочна - едно че подържаш висока температура в горещата страна на турбото и скороста на газовете е по-висока от там и турбото е по-отзивчиво, две че се бинтова студения път за да не се загрява от двигателя и високата температура под капака.
от горещата страна идеята е да се бинтоват индивидуалните тръби на колектора/ите и по този начин да се запазва температурата на изгорелите газове преди да стигнат до турбината.
бинтоването на студената страна е ясно...
това са евтини и лесни подобрения които имат доста добър ефект...

идеята е двупосочна - едно че подържаш висока температура в горещата страна на турбото и скороста на газовете е по-висока от там и турбото е по-отзивчиво, две че се бинтова студения път за да не се загрява от двигателя и високата температура под капака.
от горещата страна идеята е да се бинтоват индивидуалните тръби на колектора/ите и по този начин да се запазва температурата на изгорелите газове преди да стигнат до турбината.
бинтоването на студената страна е ясно...
това са евтини и лесни подобрения които имат доста добър ефект...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Изолация на турбо пътищата
alx написа:...

Имаш няколко


Si non confectus, non reficiat.
- nikoror
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: Изолация на турбо пътищата
напълно съм съгласен с alx, от топлата страна ефекта е по-голям, защото има по-голяма температурна разлика (т.е. горещите газове са много по-горещи от околната среда и температурата им намаля много -> газовете се разширяват и скоростта им пада = губи се импулса, който задвижва турбото), при студената страна разликата между температурата на газовете и околната среда е малка и топлообмена е по-малък, т.е. ефекта от изолиране е по-малък.
ефекта от спортен филтър: мериш си пада в налягането между входа на кутията до преди дебитомера, максимума който можеш да постигнеш е това да е нула, в повечето случаи пада е от рода на 0.1 psi, т.е. ако го отстраниш ще имаш покачване на мощността от рода на 0.7% (в някои случаи стандартния дизайн не е добър), също така понякога стандартния дизайн смуче въздух от топло място и както вече се видя, ефекта от топлия въздух може да е от рода на 2-4% по-ниска мощност
като цяло формулата за мощността е:
Мощност (на маховика) = Pb=ηm*ηi*ηc*ηv*ρi*Vd*N/X*F*Q
където ηm = механично кпд (т.е. триене, въртене на маслена помпа, валове, и т.н., променя се със средната скорост на буталото)
ηi = "измерено" кпд на цикъла (т.е. колко е в цилиндъра)
ηc = кпд на горивния процес (обикновено над 0.9)
ηv = обемно кпд (колко въздух вкарваш спрямо колко би могъл да влезе обикновено 0.8-1)
ρi = плътност на въздуха на входа на колектора -> ТОВА е с което си играем с изолация на пътищата преди колектора
Vd = обем на двигателя
N/X = обороти / брой обороти за работен цикъл, за 4-тактов Х=2
F = бензино:въздушна смес по маса (1/ламбда) (от рода на 6.7-6.8*10^-2 за бензинови горива)
Q = енерегйна стойност на горивото (от рода на 40-45 МегаДжаула/кг за бензинови горива)
ефекта от спортен филтър: мериш си пада в налягането между входа на кутията до преди дебитомера, максимума който можеш да постигнеш е това да е нула, в повечето случаи пада е от рода на 0.1 psi, т.е. ако го отстраниш ще имаш покачване на мощността от рода на 0.7% (в някои случаи стандартния дизайн не е добър), също така понякога стандартния дизайн смуче въздух от топло място и както вече се видя, ефекта от топлия въздух може да е от рода на 2-4% по-ниска мощност
като цяло формулата за мощността е:
Мощност (на маховика) = Pb=ηm*ηi*ηc*ηv*ρi*Vd*N/X*F*Q
където ηm = механично кпд (т.е. триене, въртене на маслена помпа, валове, и т.н., променя се със средната скорост на буталото)
ηi = "измерено" кпд на цикъла (т.е. колко е в цилиндъра)
ηc = кпд на горивния процес (обикновено над 0.9)
ηv = обемно кпд (колко въздух вкарваш спрямо колко би могъл да влезе обикновено 0.8-1)
ρi = плътност на въздуха на входа на колектора -> ТОВА е с което си играем с изолация на пътищата преди колектора
Vd = обем на двигателя
N/X = обороти / брой обороти за работен цикъл, за 4-тактов Х=2
F = бензино:въздушна смес по маса (1/ламбда) (от рода на 6.7-6.8*10^-2 за бензинови горива)
Q = енерегйна стойност на горивото (от рода на 40-45 МегаДжаула/кг за бензинови горива)
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани