Изолация на турбо пътищата

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Изолация на турбо пътищата

Мнение от Zagy » 15 Фев 2010, 16:22

Я да ви видя сега :mhihi: - от известно време ми се върти в главата следния въпрос - ако турбопътищата се изолират от топлината в моторния отсек каква ще е печалбата и въобще ще има ли смисъл от подобна интервенция?

Четох из нета, че на всеки 10 градуса свалена температура на въздуха, постъпващ в двигателя, грубо се печелят по около 2 процента мощност. И другата част в пъзела - с какво евентуално ще е най-добре да се изолират тея тръби?
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Изолация на турбо пътищата

Мнение от sas_88 » 15 Фев 2010, 18:06

Грубо,според това което си писал излиза че на 200к.с. кола ще спечелиш 4 коня,ако свалиш температурата в пътищата с 10 градуса.Не си струва да се занимаваш според мен.а и едва ли ще успееш да я свалиш с 10 градуса,по добре с по голям кулер.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Изолация на турбо пътищата

Мнение от Zagy » 15 Фев 2010, 19:01

Ами по същество го мислех като евентуален лесен ъпгрейд :oops: но не знам колко е практичен, та да си питам...
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Изолация на турбо пътищата

Мнение от sas_88 » 15 Фев 2010, 23:09

И все пак от опит глава не боли,пробвай пък може и да излезе нещо...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: Изолация на турбо пътищата

Мнение от nikoror » 16 Фев 2010, 2:01

грубо казано плътност=0.00348*налягане/температура, например при 1 атмосфера (т.е. морско ниво) = 101325 Паскала налягане и 25 градуса външна температура (=298 Келвин) плътността е = 0.00348*101325/298 = 1.18 кг/м3. Ако температурата след интеркулера е 60 градуса (333 К), а в смукателния колектор е 75 градуса (348 К) и наляганет е 0.6 бар-а (162120) то промяната в плътността е от 1.69 кг/м3 на 1.62 кг/м3 или спад от 4.3%, т.е. ако използваш изолация, която да запази температурата в тръбите след интеркулера на 60 градуса ще имаш (грубо) 4% повече мощност. разбира се, ефекта е малко по-различен, защото с промяната в температурата има и промяна в налягането и освен това скоростта на газовете ще е по-ниска ако са студени...
ето тука е приложено на SRF, който дори не е турбо:
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Изолация на турбо пътищата

Мнение от Zagy » 16 Фев 2010, 8:50

nikoror написа:грубо казано плътност=0.00348*налягане/температура, например при 1 атмосфера (т.е. морско ниво) = 101325 Паскала налягане и 25 градуса външна температура (=298 Келвин) плътността е = 0.00348*101325/298 = 1.18 кг/м3. Ако температурата след интеркулера е 60 градуса (333 К), а в смукателния колектор е 75 градуса (348 К) и наляганет е 0.6 бар-а (162120) то промяната в плътността е от 1.69 кг/м3 на 1.62 кг/м3 или спад от 4.3%, т.е. ако използваш изолация, която да запази температурата в тръбите след интеркулера на 60 градуса ще имаш (грубо) 4% повече мощност. разбира се, ефекта е малко по-различен, защото с промяната в температурата има и промяна в налягането и освен това скоростта на газовете ще е по-ниска ако са студени...

Мерси много, колега :clap: - значи ефекта от това нещо ще е по-осезаем, отколкото ако примерно сложа спортен филтър.
:bchug:
Si non confectus, non reficiat.

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Изолация на турбо пътищата

Мнение от ///M_Martin » 17 Фев 2010, 0:20

Нямаш работа :mhihi: -защо не пробваш с термо бинтове
П.П.пиши после за резултата

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Изолация на турбо пътищата

Мнение от alx » 17 Фев 2010, 0:42

всеки уважаващ себе си турбо сетъп се бинтова :)

идеята е двупосочна - едно че подържаш висока температура в горещата страна на турбото и скороста на газовете е по-висока от там и турбото е по-отзивчиво, две че се бинтова студения път за да не се загрява от двигателя и високата температура под капака.

от горещата страна идеята е да се бинтоват индивидуалните тръби на колектора/ите и по този начин да се запазва температурата на изгорелите газове преди да стигнат до турбината.

бинтоването на студената страна е ясно...

това са евтини и лесни подобрения които имат доста добър ефект...
алекс
трабант 601с
разни други возила

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Изолация на турбо пътищата

Мнение от Zagy » 17 Фев 2010, 1:07

alx написа:...

:clap: - като имам малко свободно време може да експериментирам.

Имаш няколко :bchug: от мен :mrgreen:
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: Изолация на турбо пътищата

Мнение от nikoror » 17 Фев 2010, 23:26

напълно съм съгласен с alx, от топлата страна ефекта е по-голям, защото има по-голяма температурна разлика (т.е. горещите газове са много по-горещи от околната среда и температурата им намаля много -> газовете се разширяват и скоростта им пада = губи се импулса, който задвижва турбото), при студената страна разликата между температурата на газовете и околната среда е малка и топлообмена е по-малък, т.е. ефекта от изолиране е по-малък.

ефекта от спортен филтър: мериш си пада в налягането между входа на кутията до преди дебитомера, максимума който можеш да постигнеш е това да е нула, в повечето случаи пада е от рода на 0.1 psi, т.е. ако го отстраниш ще имаш покачване на мощността от рода на 0.7% (в някои случаи стандартния дизайн не е добър), също така понякога стандартния дизайн смуче въздух от топло място и както вече се видя, ефекта от топлия въздух може да е от рода на 2-4% по-ниска мощност

като цяло формулата за мощността е:
Мощност (на маховика) = Pb=ηm*ηi*ηc*ηv*ρi*Vd*N/X*F*Q
където ηm = механично кпд (т.е. триене, въртене на маслена помпа, валове, и т.н., променя се със средната скорост на буталото)
ηi = "измерено" кпд на цикъла (т.е. колко е в цилиндъра)
ηc = кпд на горивния процес (обикновено над 0.9)
ηv = обемно кпд (колко въздух вкарваш спрямо колко би могъл да влезе обикновено 0.8-1)
ρi = плътност на въздуха на входа на колектора -> ТОВА е с което си играем с изолация на пътищата преди колектора
Vd = обем на двигателя
N/X = обороти / брой обороти за работен цикъл, за 4-тактов Х=2
F = бензино:въздушна смес по маса (1/ламбда) (от рода на 6.7-6.8*10^-2 за бензинови горива)
Q = енерегйна стойност на горивото (от рода на 40-45 МегаДжаула/кг за бензинови горива)

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook