Колектори за турбо ?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 22 Фев 2009, 1:09

Е ти утепа коча с лопатата, в колко трябва да се събере :shock: тури 2 турбини и тогава ги събирай в 2...

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 22 Фев 2009, 10:14

@2bar написа:защото такова събиране на всички цилиндри в едно се ползва обикновено при стационарни двигатели.
Голяма глупост написа ей......, я се съвземи малко и преди да пишеш че някоя стока е пълен ташак, се поогледай, потърси малко информация извън форумите, и виж как го правят производителите на коли, бмв включително.
И разбира се че двигателите на колите са стационарни, те си стоят в колата ;) ако се слагаха като на лодките и катерите отзад на транеца да си ги откачаш по всяко време щяха да са извънбордови ;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 22 Фев 2009, 11:23

стационарен момко, означава, че работи в стационарен режим :D затова и съм написал,че за едно генераторче са идеални.

мога да ти гарантирам, че и с тръбите от втората снимка ефекта от турбото няма да е кой - знае колко голям или по - друг начин казано, ако тръбите се направят както трябва разликата ще е огромна. и това дето му викате responce няма да има нищо общо с едните и другите тръби.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 22 Фев 2009, 11:47

@2bar написа:стационарен момко, означава, че работи в стационарен режим :D затова и съм написал,че за едно генераторче са идеални.

мога да ти гарантирам, че и с тръбите от втората снимка ефекта от турбото няма да е кой - знае колко голям или по - друг начин казано, ако тръбите се направят както трябва разликата ще е огромна. и това дето му викате responce няма да има нищо общо с едните и другите тръби.

Стационарен означава, че НЕ е монтиран на транспортно средство, а дали задвижва генератор, водна помпа за охлаждане на 2-ти контур на АЕЦ-а или компресор за повишаване налягането на природния газ в тръбопроводите, няма значение. Режимът на работа на стационарните двигатели може да е както установен, така и неустановен, но НЕ се нарича стационарен. Параметрите, дефиниращи дали режимът е установен или неустановен, са честота на въртене, натоврване и топлинно състояние.
Двигателите, които задвижват генератори, работят предимно на НЕустановен режим, защото всички до един са снабдени с всережимни регулатори на честотата на въртене за да поддържат постоянна честота на въртене, които регулатори променят натоварването на ДВГ когато електрическата консумация се промени.
И понеже натоварването (задавано с положението на дроселовата клапа или рейката на ГНП или импулса към гориво-впръсквачите) е критерии за установен или неустановен режим, тези двигатели само като частен случай могат да работят в установен режим ;).

Сега по темата... изпускателните колектори, още откакто са се появили турбокомпресорите, се делят на т.нар. изобарни (като от кита по-горе) и импулсни. И двата типа имат различни предимства и недостатъци според конкретното приложение, но И двата типа се прилагат в автомобилни ДВГ в смисъла на ОЕМ изпълнение. Така че не се уповавай на погрешно натрупани впечатления от стари, може би български или руски, учебници ;) (не че са лоши тези учебници де)...
Този колектор може да работи много по-добре от импулсен когато е оборудван с турбокомпресор (по-специално турбината на турбокомпресора), който е оптимизиран за такъв тип колектор. А такива турбокомпресори се произвеждат също толкова много, както и тези, предназначение да работят с импулсни турбини, респективно колектори.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 22 Фев 2009, 12:12

чак толкова дълго ме мързеше да го пиша. ама явно си схванал, какво съм мислел.

значи, цялата идея на поста ми беше, че и като видях цената, че е по - добре сам да си направи тръбите и то както трябва.

иначе за самите схеми - прав си, ама с малки забележки. оптимизация се прави, защото импулсният режим (Stossaufladung) изискава доста място и разходите по производството са доста големи в сравнение с обикновенното събиране на всички цилиндри в един (Stauaufladung) и затова и се предпочита. при колите обикновенно всичко е нагъчкано и пътя от цилиндъра не е кой знае колко дълъг и това допълнително помага за развъртането на турбината. но толкова....ако не се гледат производствените разходи Stossaufladung е за предпочитане при леки автомобили, защото изолзваш кинетичната енергия на изгорелите газове за развъртане на турбината. докато при Stauaufladung имаш едно постоянно ниво на налягането в изпуск. тръби и съответно по - големи Т90 времена при преминаване от един режим в друг.

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 22 Фев 2009, 12:20

@2bar написа:
мога да ти гарантирам, че и с тръбите от втората снимка ефекта от турбото няма да е кой - знае колко голям или по - друг начин казано, ако тръбите се направят както трябва разликата ще е огромна. и това дето му викате responce няма да има нищо общо с едните и другите тръби.
Не можеш да ми гарантираш нищо що се отнася до тоя колектор и въобще за турбо автомобилите, момко... И разликата няма да е огромна както си чел по форумите ;) Ако става въпрос за хай тек двигатели доближаващи се до Ф1 мога и да се съглася с теб. Но тук не си говорим за хайтек, много сме далече от там ;) Така че си трай що се отнася за тия колектори и огромните разлики. Щото съм пробвал и двата варианта по няколко пъти :!: Затова знам, а не от форумите...
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 22 Фев 2009, 12:44

чакай сега, не искам да се заяждам, ама ти ли си ги измилил турбо автомобилите?

и как стигна до извода, че съм чел в форумите?

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 22 Фев 2009, 12:51

@2bar написа:чакай сега, не искам да се заяждам, ама ти ли си ги измилил турбо автомобилите?
Не разбира се, просто искам да ти кажа че си много краен и не си прав относно колекторите, специално тоя на СПА.

@2bar написа:и как стигна до извода, че съм чел в форумите?
До този извод стигнах от твоите думи, че този тип колектори били пълен ташак. Пак ще намеся производителите, произвеждат точно такива и си постигат много добри резултати с тях.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 22 Фев 2009, 12:59

лично мнение, както казах при тази цена може да се направи и по - добре.

за производителите съм го написал по - горе. икономисва (оптимизира) се от всичко - дори и от шайби, камо ли от толкова сложна форма на изп. тръби.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 7.05.2008
Кара: Е39 525 d;АР 155,2.0,16VТ,4Х4,400hp
Мечтае да кара: Supra

Мнение от drft » 23 Фев 2009, 15:04

Колега Том, губиш си времето! На тоз юнак "@ 2бара" от километри му личи как са му "ясни" нещата, просто няма смисъл разбираш ли-глей кво става то са импулси, то са работи.......... Днеска направо утрепаха коча с лопата някои колеги :evil: от тунинг секцията! Имаше още две теми дето средно грамотен човек да се чуди да се смее ли да плаче ли. Примерно едната тема беше "Степен на сгъстяване" Викам си а, я да видя тука някой може да е написал нещо интересно и отварям темата и чета :
"Колеги колко е недохода на главата на м50б25, аз колко мога да шлайфам и с каква гарнитура :roll: А сега де - Въпроси и половина ;)
Имаше и тема ако чипосам ИС-а колко коня ще дигна и ако шлайфам още колко........... Това мани, ама има по тези теми надолу и отговори на колеги дето до сега изглеждаха по-в съзнание пък на тез въпроси отговарят ама отговаряни отговарят
БЕЗИЗХОДИЦАТА Е СИТУАЦИЯ, ЛОГИЧНИЯ И ЕЛЕМЕНТАРЕН ИЗХОД, ОТ КОЯТО ПРОСТО НЕ ТИ ХАРЕСВА!

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 24 Фев 2009, 0:31

drft написа:Колега Том, губиш си времето....
Мога само да замълча, то не е грешно или лошо да не знаеш, аз също не мога да кажа че знам....ама има и такива дето прекалено ги "разбират" нещата. А не са направили нищо с което да подкрепят думите си. Че и крайни мнения има :roll: туй не става, онуй е боклук....
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook