За автоматиците....?
Модератор: bum_bum
8 мнения
• Страница 1 от 1
- bimbolet
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 540
- Регистриран на: 6.01.2005
- Местоположение: гр.София ж.к.Надежда-4
- Пол: Мъж
- Кара: Старо BMW
- Мечтае да кара: Ново BMW
За автоматиците....?
Не знам дали е за тук тази тема, но въпроса ми е, защо автоматиците дават от 1сек. до 1.5сек. при еднакви двигатели по- слабо време на ускорение от 0-100км., от колата с ръчна скоростна кутия
Автоматът превключва по-бързо предавките от човек и тогава не би трябвало да е по-бавен ако наистина от това зависи 



Има загуби на мощността при автоматиците, то за това и дава по-голям разход от ръчните скоростни кутий, но мисля, че новите скоростни кутий с вариатор са по-добри от вариянта с ръчни -> примерно при Е класата на мерцедес автоматика дава по-добро време от ръчната скоростна кутия
и така.. това е моето мнение.. но искам да ви кажа, че автоматик е много по-лесна за каране кола и аз ако имах избор бих предпочел автоматик
в дубай бях карал мазда 3 автоматик - душата ми остана в тази кола:) особено в задръстване е незаменима;)


No bling at the Ring
- bimbolet
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 540
- Регистриран на: 6.01.2005
- Местоположение: гр.София ж.к.Надежда-4
- Пол: Мъж
- Кара: Старо BMW
- Мечтае да кара: Ново BMW
А от къде се получават тези загуби на мощност?BadAngel написа:Има загуби на мощността при автоматиците, то за това и дава по-голям разход от ръчните скоростни кутий, но мисля, че новите скоростни кутий с вариатор са по-добри от вариянта с ръчни -> примерно при Е класата на мерцедес автоматика дава по-добро време от ръчната скоростна кутияи така.. това е моето мнение.. но искам да ви кажа, че автоматик е много по-лесна за каране кола и аз ако имах избор бих предпочел автоматик
в дубай бях карал мазда 3 автоматик - душата ми остана в тази кола:) особено в задръстване е незаменима;)

прието е че ръчните кутии "крадат" между 12% и 15% от конете докато стигнат до двигателните гуми. автоматиците крадат от 15% до 20%.
по-голямата загуба при автоматиците е поради "меката" връзка между двигателя двигателните колела където сцеплението вместо със зъбчати колела се осъществява със едно нещо наречено "преобразувател на въртящ момент" - torque converter- най-общо казано, това е едно кълбо сплескано във двата края във което има атф масло (масло за автоматични скоростни кутии) и от вътрешната страна има неравности (със цел зацепване). когато се върти бавно (на празни обороти) течноста се плацика общо взето и няма връзка. като се подаде газ, се завърта по-бързо и от ценотрбежната сила течноста отива по края където започва да върти цялата машинария... или нещо такова. не разбирам от автоматици... ако някои ги разбира- да обяснява...
автоматика като цяло е по-бавен при старта (има повече приплъзване освен и по-големите загуби), но ако е турбо колата, може да даде по-добръ старт защото позволява да се вдигне налягане от място- нещо което при ръчните скорости е много трудно...
по-голямата загуба при автоматиците е поради "меката" връзка между двигателя двигателните колела където сцеплението вместо със зъбчати колела се осъществява със едно нещо наречено "преобразувател на въртящ момент" - torque converter- най-общо казано, това е едно кълбо сплескано във двата края във което има атф масло (масло за автоматични скоростни кутии) и от вътрешната страна има неравности (със цел зацепване). когато се върти бавно (на празни обороти) течноста се плацика общо взето и няма връзка. като се подаде газ, се завърта по-бързо и от ценотрбежната сила течноста отива по края където започва да върти цялата машинария... или нещо такова. не разбирам от автоматици... ако някои ги разбира- да обяснява...
автоматика като цяло е по-бавен при старта (има повече приплъзване освен и по-големите загуби), но ако е турбо колата, може да даде по-добръ старт защото позволява да се вдигне налягане от място- нещо което при ръчните скорости е много трудно...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
BadAngel написа:.... това е моето мнение.. но искам да ви кажа, че автоматик е много по-лесна за каране кола и аз ако имах избор бих предпочел автоматикв дубай бях карал мазда 3 автоматик - душата ми остана в тази кола:) особено в задръстване е незаменима;)
Съгласем съм с теб, но къде отива удоволствието от по-спортното шофиране, т.е. купуваме BMW, а не Mercedes, защото ни харесва по-апортния характер на автомобила, който се предполага, че отговаря на твоя....


- BigMUZZY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 435
- Регистриран на: 19.12.2004
- Местоположение: В.Т-во, София
- Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора
ICE прав си, то за това хората имат по 2-3 коли една за всеки ден, една за дълги пътувяния, една за удоволствие.. и така
извинете ме за офтопика
и при мен е така:
една да ми гълта парите, втора да ме ядосва и трета да не върви; лошото е, че трите са се обединили в един облик
...Тез` две бири `що ги каза ...?
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани