E6X Ignition Computer
Модератор: bum_bum
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
DA WOLF написа:......Shipping EUR 55,00 (INSURED)
Само да та "светна" че от това (INSURED) печели само оня а ти само ГУБИШ. Губиш това че като дойде пратката тя е на стойност която си платил и върху тая стойност ти плащаш 20% ДДС и 5% мито. Сам сметни колко пари ше дадеш и колко пари ше ти искат тука на митницата. С "приятели" митничари не стаа ВЕЧЕ, пробвано е


И след като говорите за мапване, аз лично имам опит с мапване на Apexi AFC II. Тряя ви кажа че до ся съм изгорил около 250-300лв само за 98 бензин за да го мапна що годе добре. Колко километра спри-тръгни съм навъртял на магистралата само аз си знам



alx написа: .......още нещо- горивното налягане.. абсолютно задължително е да е константно... при всички условия.. хубав регулатор, помпа и фи на тръбите... иначе ако налягането се променя във оборотите.. никога няма да нагласите а/ф както трябва...
Е хуу де ама то нали като си в надув налягането на дюзите също се вдига с толкова колкото е и надува



alx написа: ....или със широколентови ма забити във ауспуха отзад... не са читави...
Ами аз поне знам(чел съм на доста места) а и в manual-a на моя wide band го пише, че сондата не требе да се слага в никакъв случай на хедъра, требе да е изнесена по назад където температурата на газовете не превишава 600 градуса, даже и 600 е много, така се влошавали показанията и супер много се намалявал живота на самата сонда. Аз лично винаги пробивам дупка на тръбата на аспуха в частта и където минава под задната седалка и там "забивам" сондата, така е нито най отпред на горещото, нито най отзад на "студеното" макар че като я сложа и най-отзад показанията ми са 100% същите

- Babuna
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1689
- Регистриран на: 7.09.2002
- Местоположение: Пловдив
- Кара: е30 316, е36 328, ф30 335, ф32 428
- Мечтае да кара: и да му е спокойно
DA WOLF написа:
представяте ли си ??? - SMT6 - най-ефтиното (съответно най-малко % кинти за него) нещо...........
Ако тва става в БГ ще гледат как да ти земат колкото се може повече кинти - па после се оправяй както щеш...![]()
![]()
Много добро впечатление прави едно такова изказване - коректни хора.
CCFL и LED ангелски очи, М пакети за е36/е39/е46/е60/е61/е90/е91/е93/е93/f10/f30/x5 спортни окачвания, спортни генерации, колектори и много други!
OРИГИНАЛНИ ПАРКИНГ СЕНЗОРИ по 39 лв!
Стъкла за фаровете на BMW e46 всички модификации - 45 лв, за BMW e39 фейслифт 79 лева - край на проблема с мътните напукани фарове
М-tec броня пълен за БМВ е36 пълен комплект - 129 лв
M-tec 2 предна броня за БМВ е46 седан,туринг - 189 лв
M-tec предна броня за БМВ е39 - 189 лв
MOTUL 6100 10w-40 Synergie 5 литра - 49.99 лева - МОТУЛ И КАСТРОЛ 100% оригинални на най-ниски цени в БГ
CCFL ANGEL EYES - 49,99 лв
0889 22 66 88
OРИГИНАЛНИ ПАРКИНГ СЕНЗОРИ по 39 лв!
Стъкла за фаровете на BMW e46 всички модификации - 45 лв, за BMW e39 фейслифт 79 лева - край на проблема с мътните напукани фарове
М-tec броня пълен за БМВ е36 пълен комплект - 129 лв
M-tec 2 предна броня за БМВ е46 седан,туринг - 189 лв
M-tec предна броня за БМВ е39 - 189 лв
MOTUL 6100 10w-40 Synergie 5 литра - 49.99 лева - МОТУЛ И КАСТРОЛ 100% оригинални на най-ниски цени в БГ
CCFL ANGEL EYES - 49,99 лв
0889 22 66 88
TURBO Maniak написа:Е хуу де ама то нали като си в надув налягането на дюзите също се вдига с толкова колкото е и надуваАко разбира се не си с прогресивен регулатор де
Така че при турбо моторите налягането на инжекторите не е константно според мен
на теория ако надуваш 2 бара, налягането на инжекторите пада със 2 бара... да ама на практика не знам защо ма разликата е нищожна и вляе малко на дебита на инжекторите- фи-то на пръскалките им е толкова малко че на практика повечето тунери го игнорират (за простота) когато имат резерв от цикъл... важното е като си на пълен цикъл да не пада налягането във горивната верига..
да, чувал съм за прогресивните регулатори (викат им differental pressure regulators) които се реферират от вакума, но повечето мощни апликации ако променят горивното налягане (ако примерно нямаш достатъчно цикъл и единствения начин да налееш повече е със повече налягане) се играе със волтажа на бензиновата помпа- дфи, мотек и други $5000+ компютри дори имат логика за това и може да я вържеш за други параметри (бууст, центровка, входящ дебит, горивно налягане, а/ф)...
Ами аз поне знам(чел съм на доста места) а и в manual-a на моя wide band го пише, че сондата не требе да се слага в никакъв случай на хедъра, требе да е изнесена по назад където температурата на газовете не превишава 600 градуса, даже и 600 е много, така се влошавали показанията и супер много се намалявал живота на самата сонда. Аз лично винаги пробивам дупка на тръбата на аспуха в частта и където минава под задната седалка и там "забивам" сондата, така е нито най отпред на горещото, нито най отзад на "студеното" макар че като я сложа и най-отзад показанията ми са 100% същите
на турбо колите широколентовата ламбда трябва да е не по-назад от 3/4 във даунпайпа... поне от фирмите със които аз съм имал взимане даване... температурата ти пада 2/3 след каталитика (ако имаш) и замерването не е коректно... разбира се всеки може да мери където си иска- говоря ти за "най-добра бизнес практика".
дори съм чувал съм че при много мощни апликации (от 800 коня нагоре) е доста проявено- колкото по-назад сложиш сондата, толкова по-бедно отчита... примерно ако я забодеш където са нормалните ламбди сонди- отчита 12.5:1.. ако я сложиш 1 метър по-назад, отчита 13.5:1...
Последна промяна alx на 23 Ное 2004, 18:22, променена общо 1 път
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
alx написа:
на теория ако надуваш 2 бара, налягането на инжекторите пада със 2 бара...
Мне ако надуваш два бара и fuel pressure регулатора ти е оригинален, то налягането на дюзите в момента на надува е с два бара повече, т.е ако базовото ти налягане на рейката на дюзите е 3 бара както в повечето случай то в момента на надув с 2 бара, налягането на дюзите става вече 5 бара т.е 3+2.
alx написа:
да ама на практика не знам защо ма разликата е нищожна и вляе малко на дебита на инжекторите- фи-то на пръскалките им е толкова малко че на практика повечето тунери го игнорират (за простота) когато имат резерв от цикъл... важното е като си на пълен цикъл да не ти пада налягането във горивната верига..
Ми то няма как да падне....може да падне само и единственно ако ползваш големи инжектори с малка или оригинална помпа. Ако си с помпа с голям дебит винаги имаш огромен излишък от обратно гориво, даже и инжекторите да са на 100% отворени което разбира се никой "тунингист" не прави.
alx написа:
да, чувал съм за прогресивните регулатори (викат им differental pressure regulators) които се реферират от вакума, но повечето мощни апликации ако променят горивното налягане (ако примерно нямаш достатъчно цикъл и единствения начин да налееш повече е със повече налягане) се играе със волтажа на бензиновата помпа- дфи, мотек и други $5000+ компютри дори имат логика за това и може да я вържеш за други параметри (бууст, центровка, входящ дебит, горивно налягане)...
Разликата между прогресивен и обикновен линеен регулатор е тази че применро базово и в двата случая имаме примерно 3 бара, но в положение на надув, линейния вдига налягането на рейката на дюзите с толкова колкото е самия буст, а в случай на прогресивен регулатор налягането се дига с буста умножен по коефициента на прогресивния регулатор т.е в случай на линеен регулатор имаме 3 бара рейка и 2 бара бус тва прави 5 бара рейка когато мотора е надут на 2 бара, когато се пусне газта естественно пак пада на 3 бара налягането на рейката, ако имаме прогресивен регулатор пак имаме 3 бара рейка но ако имаме 2 бара буст и коефициен 1.2 на регулатора примерно, налягането става 3+(2х1.2)=5.4 бара нялагане на рейката на дюзите когато мотора е в надув като се пусне газта пак естественно налягането се връща на 3 бара базово.
Говоря тези неща не наизуст а просто щото съм ги мерил на доста коли и знам как става, освен това се учудвам че ти не го знаеш верно е че съм нямал досег до американски коли, но всички японски да не говорим за европейските са си на този принцип т.е налягането на инжекторите се качва точно с толкова колкото надува и турбото, та нали за това е малкото маркуче което се всързва към регулатора на горивото. Когато мотора е на празен ход регулатора намалява налягането на дюзите(обикновенно това е -0.6-0.7бара при всеки един мотор и затворена дроселова клапа) когато мотора е турбо, регулатора има ролята и да увеличава налягането, това е
alx написа:
на турбо колите широколентовата ламбда трябва да е не по-назад от 3/4 във даунпайпа... поне от фирмите със които аз съм имал взимане даване... температурата ти пада 2/3 след каталитика (ако имаш) и замерването не е коректно... разбира се всеки може да мери където си иска- говоря ти за "най-добра бизнес практика".
Аз катализатор нямам, както няма и никой с "тунингована" кола в БГ Просто ти казвам кво пише в мануала на контролера ми, не си го измислям Пише че широкобандовите сонди имат постоянно вътрешно подгряване и на тях не им трябва температура за да работят понеже те си генерират необходимата им температура сами Факта че сондата изкарана от аспуха и оставена на атмосферен въздух, мери пак....е не мери въотношение гориво възхух ами мери процент на кислорода във заобикалящия въздух, говори красноречиво т.е че сондата не се нуждае от температура за да работи, т.е не се нуждае да бъде допълнитело стопляна както са обикновенните сонди които работят читаво само ако са загряти на повече от 600 градуса
alx написа:
дори съм чувал съм че при мнгоо мощни апликации (от 800 коня нагоре), колкото по-назад сложиш сондата, толкова по-бедно отчита... примерно ако я забодеш където са нормалните ламбди сонди- отчита 12.5:1.. ако я сложиш 1 метър по-назад, отчита 13.5:1...
Ами не споря но съм забелязал че на повечето дино видеота дето съм гледал имат фланец на сондите които забиват в края на аспуха и така мерят, а пак ти казвам от моя опит с моята сонда разлика няма дали ще я сложа под задната седалка на тръбата или накрая на аспуха все едно и също отчита
Мне ако надуваш два бара и fuel pressure регулатора ти е оригинален, то налягането на дюзите в момента на надува е с два бара повече, т.е ако базовото ти налягане на рейката на дюзите е 3 бара както в повечето случай то в момента на надув с 2 бара, налягането на дюзите става вече 5 бара т.е 3+2.
да. разбира се. и тези хора после цял живот се борят със горивните карти... щото при различни обороти и надув един и същи цикъл на дюзите доставя различно количество гориво.. и това добавя още една променлива която усложнява модифицирането на мап-овете.. по-простото решение е налягането винаги да е горе-долу еднакво- тогава дължината на дюзите винаги е еднозначна- което много опростява писането на мап-овете...
Говоря тези неща не наизуст а просто щото съм ги мерил на доста коли и знам как става, освен това се учудвам че ти не го знаеш верно е че съм нямал досег до американски коли, но всички японски да не говорим за европейските са си на този принцип т.е налягането на инжекторите се качва точно с толкова колкото надува и турбото, та нали за това е малкото маркуче което се всързва към регулатора на горивото. Когато мотора е на празен ход регулатора намалява налягането на дюзите(обикновенно това е -0.6-0.7бара при всеки един мотор и затворена дроселова клапа) когато мотора е турбо, регулатора има ролята и да увеличава налягането, това е
да. съгласен. но идеята ми беше че ако имаш постоянно налягане на горивото- нещата се опростяват много. всички драгстери примерно имат постоянно налягане (75 паунда) и го подържат при всички обороти и надув... а тези хора могат да си позволят да направят каквато си искат горивна система.. но се спират на простата... също всички т88 единични супри които знам са със постоянно налягане... а имат по $10к управления...
Аз катализатор нямам, както няма и никой с "тунингована" кола в БГ Просто ти казвам кво пише в мануала на контролера ми, не си го измислям Пише че широкобандовите сонди имат постоянно вътрешно подгряване и на тях не им трябва температура за да работят понеже те си генерират необходимата им температура сами Факта че сондата изкарана от аспуха и оставена на атмосферен въздух, мери пак....е не мери въотношение гориво възхух ами мери процент на кислорода във заобикалящия въздух, говори красноречиво т.е че сондата не се нуждае от температура за да работи, т.е не се нуждае да бъде допълнитело стопляна както са обикновенните сонди които работят читаво само ако са загряти на повече от 600 градуса
да, помислих си го това за катализаторите аз просто ти казвам какъв е моя опит. няма лошо да са различни
Ами не споря но съм забелязал че на повечето дино видеота дето съм гледал имат фланец на сондите които забиват в края на аспуха и така мерят, а пак ти казвам от моя опит с моята сонда разлика няма дали ще я сложа под задната седалка на тръбата или накрая на аспуха все едно и също отчита
"in-the-ass" широколентовите сонди са широкоизвестни като бавни и неточни... никои сериозен тунер (заявявам го съвсем отговорно) не тунингова със тръба във ауспуха. те се слагат понякога просто за да акомпанират дино резултата като съвсем ориентировъчни... статичните им показания може да са горе долу верни, но динамично са много бавни и реагират доста бавно..
както казах- различен опит- различна философия. лошо няма.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
не отричам нищо- не ми е във природата. просто аз не бих тунинговал със такава апаратура
всъщност кат се замислия, ако нямаш каталитици и изходящата ти генерация има много малко обратно налягане и е много добре уплътнена, сензора във ауспуха сигурно би бил що-годе верен (ако и малко бавен)... ако идеята не е да заковеш а/ф във тесни граници а да е горе-долу верен- що не...
проблема е че винаги "тече" от някъде по тръбите а и на високи обороти винаги има обратно налягане във всяка що-годе легална генерация дето няма да ти убие слуха след 5 минути каране...

всъщност кат се замислия, ако нямаш каталитици и изходящата ти генерация има много малко обратно налягане и е много добре уплътнена, сензора във ауспуха сигурно би бил що-годе верен (ако и малко бавен)... ако идеята не е да заковеш а/ф във тесни граници а да е горе-долу верен- що не...
проблема е че винаги "тече" от някъде по тръбите а и на високи обороти винаги има обратно налягане във всяка що-годе легална генерация дето няма да ти убие слуха след 5 минути каране...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
alx написа:Мне ако надуваш два бара и fuel pressure регулатора ти е оригинален, то налягането на дюзите в момента на надува е с два бара повече, т.е ако базовото ти налягане на рейката на дюзите е 3 бара както в повечето случай то в момента на надув с 2 бара, налягането на дюзите става вече 5 бара т.е 3+2.
да. разбира се. и тези хора после цял живот се борят със горивните карти... щото при различни обороти и надув един и същи цикъл на дюзите доставя различно количество гориво.. и това добавя още една променлива която усложнява модифицирането на мап-овете.. по-простото решение е налягането винаги да е горе-долу еднакво- тогава дължината на дюзите винаги е еднозначна- което много опростява писането на мап-овете...
Не мисля че си прав, би ли ми обяснил тогава защо всички сериини коли са направени на принципа който ти казвам аз ? Освен това мислиш ли че съм се "борил" с нещо най малко пък с фуел регулатора че да получа това


Бъркаш се казвам ти, целта е инжекторите да работят на възможно най малък цикъл и на високи обороти това се постига с увеличаване на налягането


alx написа:Говоря тези неща не наизуст а просто щото съм ги мерил на доста коли и знам как става, освен това се учудвам че ти не го знаеш верно е че съм нямал досег до американски коли, но всички японски да не говорим за европейските са си на този принцип т.е налягането на инжекторите се качва точно с толкова колкото надува и турбото, та нали за това е малкото маркуче което се всързва към регулатора на горивото. Когато мотора е на празен ход регулатора намалява налягането на дюзите(обикновенно това е -0.6-0.7бара при всеки един мотор и затворена дроселова клапа) когато мотора е турбо, регулатора има ролята и да увеличава налягането, това е
да. съгласен. но идеята ми беше че ако имаш постоянно налягане на горивото- нещата се опростяват много. всички драгстери примерно имат постоянно налягане (75 паунда) и го подържат при всички обороти и надув... а тези хора могат да си позволят да направят каквато си искат горивна система.. но се спират на простата... също всички т88 единични супри които знам са със постоянно налягане... а имат по $10к управления...
Ами пак ти казвам лошо няма, просто вместо една такава супра да кара 800 коня на 850 кобикови инжектори с управляем регулатор, тя кара примерно 1000 или 1200 кубикови такива на същия процент duty и на "празех ход" ЕКУто лекичко се шашка щото даже и нискоомни инжектори трудно държат на 1.5 милисекунди импулс


alx написа:Аз катализатор нямам, както няма и никой с "тунингована" кола в БГ Просто ти казвам кво пише в мануала на контролера ми, не си го измислям Пише че широкобандовите сонди имат постоянно вътрешно подгряване и на тях не им трябва температура за да работят понеже те си генерират необходимата им температура сами Факта че сондата изкарана от аспуха и оставена на атмосферен въздух, мери пак....е не мери въотношение гориво възхух ами мери процент на кислорода във заобикалящия въздух, говори красноречиво т.е че сондата не се нуждае от температура за да работи, т.е не се нуждае да бъде допълнитело стопляна както са обикновенните сонди които работят читаво само ако са загряти на повече от 600 градуса
да, помислих си го това за катализаторите аз просто ти казвам какъв е моя опит. няма лошо да са различни
Ако има катализатор може и да си прав, тогава не знам а пък и не съм чел щото до момента съм няям такъв проблем

alx написа:Ами не споря но съм забелязал че на повечето дино видеота дето съм гледал имат фланец на сондите които забиват в края на аспуха и така мерят, а пак ти казвам от моя опит с моята сонда разлика няма дали ще я сложа под задната седалка на тръбата или накрая на аспуха все едно и също отчита
"in-the-ass" широколентовите сонди са широкоизвестни като бавни и неточни... никои сериозен тунер (заявявам го съвсем отговорно) не тунингова със тръба във ауспуха. те се слагат понякога просто за да акомпанират дино резултата като съвсем ориентировъчни... статичните им показания може да са горе долу верни, но динамично са много бавни и реагират доста бавно..
А кой е СЕРИОЗЕН ТУНЕР





alx написа: както казах- различен опит- различна философия. лошо няма.
Абсолютно вярно, но просто са замисли защо сериино всички коли са с управляеми регулатори за горивото


Не мисля че си прав, би ли ми обяснил тогава защо всички сериини коли са направени на принципа който ти казвам аз ? Освен това мислиш ли че съм се "борил" с нещо най малко пък с фуел регулатора че да получа това![]()
защото всеки гледа фабрично да мине със най-малките инжектори и най-тънките тръби за гориво за да имат най-малката възможна помпа която пък качва налягането само когато трябва със цел по-добра надеждност. но когато правиш извънземни двигатели, това не е фактор. чувал ли си състезателна помпа как работи? не можеш да си чуеш приказката... абсолютно неуместна за "нормална" кола... затова производителите се заиграват със налягането и минават метър по гореизброените причини.
Бъркаш се казвам ти, целта е инжекторите да работят на възможно най малък цикъл и на високи обороти това се постига с увеличаване на наляганетоАко примерно инжектора дава 5 кубика на 80% при 5 бара то той дава на 3 бара същите тези 5 кубика но на 100% нали разбираш, не казвам че статичен регулатор няя да ни свърши пак работа, но просто аз до сега не съм виждал кола която да е без управление на регулатора и явно си има причина за това, а "борбата" с картите е по скоро смешно твърдение
![]()
за цикъла- разбира се. но идеята ми не е че налягането е ниско на ниските и се качва прогресивно със бууста, а че си седи високо и помпата има достатъчно дебит да го подържа при всички условия.
Ами пак ти казвам лошо няма, просто вместо една такава супра да кара 800 коня на 850 кобикови инжектори с управляем регулатор, тя кара примерно 1000 или 1200 кубикови такива на същия процент duty и на "празех ход" ЕКУто лекичко се шашка щото даже и нискоомни инжектори трудно държат на 1.5 милисекунди импулсПак ти казвам не че е невъзможно но много по добре е регулатора да е с управление, именно тогава нещата са по лесни според мен
![]()
да. виждал ли си а/ф на такава супра? под 2000 оборота е на 8:1, 10:1.. плюе гориво отзад... задавал ли си си въпроса защо? защото е със огромни инжектори, но налягането си седи високо и дори на най-къс цикъл пак налива мноо гориво. ма.. такава е природата на звяра

А кой е СЕРИОЗЕН ТУНЕР......аз лично от предразсъдък не си слагам сондата накрая ами съм и направил фланец на 2/3 от дължината на тръбата. Както и карам всеки който ще меря да си направи такъв
Не за друго ами от предразсъдък пак ти казвам макар че опитно съм установил че разлика просто няма.........аз не съм СЕРИОЗЕН ТУНЕР де аз съм просто любител, но това не ми пречи да опитвам и да споделям лични резултати
. Не виждам как може обаче резултата да е неточен като сондата е отзад
, може би ако преди това има дупка на аспуха и влиза свеж въздух от някъде, да, но при положение че всичко е на ред, то каквото излезе отпред и мине по тръбите, такова излиза и през края на аспуха
![]()
Абсолютно вярно, но просто са замисли защо сериино всички коли са с управляеми регулатори за горивото....то инак на тунинг коли всичко може да се направи, даже и без регулатор, стига помпата ти да е с дебит като за кораб и горивото да минава през малък диаметър маркуч така че да вдигне налягане от високия дебит и слабото оттичане
писах за фабричните коли. а за къде си слагаш сондата- въпрос на вкус както се разбра

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
TOM написа: Добре, но в БГ си имаме само това дино за съжаление...
том, разбирам те напълно... мисълта ми е друга- че когато ходиш да тунинговаш там, не разчитай на тази сонда а си вземи друга...
пък и на дино като ходиш, трябва да си си написал домашното преди това.. да имаш твърда идея колко бууст искаш да пускаш и а/ф да ти е на "сигурно" (около 12.5 най-много) за този бууст... и като я вържеш на диното само да видиш от аванс колко мжеш да спечелиш (като си слушаш детонациите за да знаеш кога да спреш) и след това евентуално ако имаш малко резерв във а/ф - да обеднееш за още малко коне, може да трябва да върнеш малко аванс- което е последния етап... да видиш кое е оптималното аванс-->коне-->детонации--> гориво<--аванс--> готово
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Е, не бива да се збравя,че винаги има повече от един път към върха. Все пак всичко завси от възможностите и крайната цел...
Без да съм практик, наистина звучи логично да имаш постоянно голям дебит гориво и да си улесниш живота като не се налага да го съобразяваш с буста. От друга страна това си е чиста разсипия на ценни суровини. Но пак опираме до гледната точка... 


Never mistake motion for action...
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани