Замяна на ламбда сонда
Модератор: Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- mladfen
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: се на жена си
- Мечтае да кара: нещо с шест дросела
Замяна на ламбда сонда
copy to paste from: http://lz4gv.my.contact.bg
Замяна на λ-сонда
в момента се в автомобилостроенето се използват три принципно различни сонди, които от своя страна се различават и по мощността на отоплителния елемент и броя на изводите:
Titania Oxygen Sensor - реагира на наличието на кислород в отработените газове, като рязко си променя съпротивлението;
Zirconia Oxygen Sensor - реагира на промяна в отношението въздух/гориво (14,7:1), като рязко си променя генерираното напрежение;
Air/Fuel Ratio Sensor - реагира на промяна в отношението въздух/гориво в диапазона 12:1 до 19:1, като генерира определена стойност на напрежението;
Zirconia Oxygen Sensor
λ = 1: 14,7:1 оношение въздъх/гориво
реакция: генерира напрежение
бедна: 0,1V до 0,4V
богата: 0,6V до 1V
Titania Oxygen Sensor
λ = 1: концентрация на кислород
реакция: промяна в съпротивлението
бедна: високо съпротивление над 20KΩ
богата: ниско съпротивление до 1КΩ
на практика Titania Oxigen Sensor е със сравнително лоши показатели в сравнение с модерните планарни λ-сонди, които са на базата на Zi;
TiOS се е използвал в ограничен брой модели двигатели през 90-те години, например в М52 на BMW от 95 до 98 година, живота на сензора е от порядъка до 100 хил. километра след това сондата работи, но с друго отношение към кислорода, което влошава работата на мотора.
За да се замести TiOS с ZiOS е необходимо да се преобразува изменението в напрежението на ZiOS в изменение на съпротивление. При TiOS също получаваме напрежение (0,1V до 5V), но то е резултат от делителя на напрежение, които се получава от последователно включени две съпротивления. Едното към маса е TiOS (променя се), а другото към +5V и е в компютъра на автомобила.
Ето и схемичката: ЦЪК
Замяна на λ-сонда
в момента се в автомобилостроенето се използват три принципно различни сонди, които от своя страна се различават и по мощността на отоплителния елемент и броя на изводите:
Titania Oxygen Sensor - реагира на наличието на кислород в отработените газове, като рязко си променя съпротивлението;
Zirconia Oxygen Sensor - реагира на промяна в отношението въздух/гориво (14,7:1), като рязко си променя генерираното напрежение;
Air/Fuel Ratio Sensor - реагира на промяна в отношението въздух/гориво в диапазона 12:1 до 19:1, като генерира определена стойност на напрежението;
Zirconia Oxygen Sensor
λ = 1: 14,7:1 оношение въздъх/гориво
реакция: генерира напрежение
бедна: 0,1V до 0,4V
богата: 0,6V до 1V
Titania Oxygen Sensor
λ = 1: концентрация на кислород
реакция: промяна в съпротивлението
бедна: високо съпротивление над 20KΩ
богата: ниско съпротивление до 1КΩ
на практика Titania Oxigen Sensor е със сравнително лоши показатели в сравнение с модерните планарни λ-сонди, които са на базата на Zi;
TiOS се е използвал в ограничен брой модели двигатели през 90-те години, например в М52 на BMW от 95 до 98 година, живота на сензора е от порядъка до 100 хил. километра след това сондата работи, но с друго отношение към кислорода, което влошава работата на мотора.
За да се замести TiOS с ZiOS е необходимо да се преобразува изменението в напрежението на ZiOS в изменение на съпротивление. При TiOS също получаваме напрежение (0,1V до 5V), но то е резултат от делителя на напрежение, които се получава от последователно включени две съпротивления. Едното към маса е TiOS (променя се), а другото към +5V и е в компютъра на автомобила.
Ето и схемичката: ЦЪК
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
3 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани