Нова кола и първи въпрос

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Нова кола и първи въпрос

Мнение от raz0r » 11 Сеп 2012, 14:48

Здравейте,
Станах горд собственик на BMW е90. Член съм тук от известно време, но чак сега има причина да пиша повече. Снимки нямам. Адска галимация докато всички документи се подпишат и т.н. В момента още не съм се ориентирал с карането, майстори, кое е важно и кое не. Надявам се ако объркам нещо от правилата на форума, да бъдете снизходителни. Имам доста въпроси, но ще го карам постепенно.

Та направо на първи въпрос:
Като купувах колата, ми балансираха гумите (17 инчови лети джанти със сравнително стари гуми), но ми казаха, че джантите са криви и трябва изправяне. Неправенето на това означавало по-бързо изхабяване на лагерите, което звучи доста логично. Майсторът се намира в София (както и аз де), на Бул. Св. Климент Охридски (Бистришко шосе преди околовръстното), посредата между околовръстното и 8ми блок на студентски град.

Та занесох колата по-късно, 2 от гумите бяха драма (задни, почти без грайфер), та ги сменихме с гуми втора употреба (предпочитам тоя въпрос да не го коментираме). Изправени бяха джантите, гумите сложени. Като взех колата, се появи осезаема вибрация във волана и в седалката. Кара се, ама се усеща и дразни.

Ходих 2 пъти пак. Прегледахме всичките гуми повторно, минах 300 км. Обаче вибрацията си стои. Усеща се между 80 и 140 км/ч. Гумаджията твърди, че е от неравномерност на останалите 2 стари гуми (наистина при въртене се вижда как джантата е доста права, но гумите имат нещо като флат спот). Задните джанти изглеждат прави, гумите, които взех от гумаджията - също.

Гумаджията твърди, че след като са балансирани, лагерът не се натоварва неравномерно. Изглежда нелогично. Предложи да купя още 2 гуми, но не сега, а следващия сезон.

Въпроси:
Защо с кривите джанти нямаше грам вибрация, а сега тая вибрация не се маха, въпреки че балансирахме гумите няколко пъти?
Какво е най-удачното действие сега? Още 2 гуми? Друг гумаджия? Мога да карам и така без да изхабявам лагерите допълнително? Товари ли се нещо друго?


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Нова кола и първи въпрос

Мнение от Хаос » 11 Сеп 2012, 16:06

Купи си гуми, човек. Сам казваш, че твоите не са стока.
Най-вероятно вибрациите от старите ти гуми са били блансирани помежду си или пък са били равномерни, щото са 4, а сега като са 2 се чувстват по-неравномерно.
ти се замисли защо гумите ти са износени неравномерно и какво имаш да сменяш по окачването
защото това дето го казваш за "flat spot" мисля беше индикатор за неизправност, но не помня за коя, някой по-запознат колега да каже
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Нова кола и първи въпрос

Мнение от raz0r » 11 Сеп 2012, 16:15

Натам отива работата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 675
Регистриран на: 12.08.2004
Пол: Мъж

Re: Нова кола и първи въпрос

Мнение от blqsu4ko » 11 Сеп 2012, 18:50

С тази вибрация в седалката си мисля, че е от "новите гуми'', които си взел. Най-вероятно са били на някой състезател, който е дърпал ръчни :mhihi: :mhihi: Като задържиш повече ръчната на асвалт се получава неравномерно износване, сигурно и за това са оставени за продаване. Мисля си, че е от тях защото знам какво е усещането а и вибрации в седалката обикновенно значат проблеми в задните гуми/дискове/мост и тн.
Live it like you Love it

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Нова кола и първи въпрос

Мнение от alx » 11 Сеп 2012, 23:21

вибрации във волана- гуми отпред

вибрации във седалката- гуми отзад

гуми на старо не се купуват никога защото най-малкия ти проблем е че може да нямат балансиране... да не говориме за това че могат да имат сериозни структурни проблеми които просто няма как да ги откриеш докато не я засилиш със 100 и...

затова- само нови гуми...
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Нова кола и първи въпрос

Мнение от raz0r » 12 Сеп 2012, 9:32

Интересното е, че проблема е в предните, които не съм подменял. Балансирахме в понеделник за втори път. Сега за трети на друго място. Има разлика - тоест балансът се е разместил. Явно тия гуми и те са за смяна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Нова кола и първи въпрос

Мнение от Leon » 12 Сеп 2012, 14:36

Местя темата, където й е мястото.

Колега, като си събереш цената на гумите втора ръка + цената на 17-те баланса + бензина дето се разкарваш по гумаджии, ще се получи много близка до цената на нови гуми стойност. Ако са ти скъпи 17'', сложи 16'' джанти с нови гуми, пак ще е по-добре. Аз също съм патил с уж хубави гуми втора ръка и приключих с тая история. Имам принцип да карам с такъв размер гуми, че да мога да си ги позволя нови от магазина.
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Нова кола и първи въпрос

Мнение от BadAngel » 12 Сеп 2012, 17:43

не знам за 2ра употреба гуми

но на мен ми се е случвало да слагам чисто нови гуми, да ми ги балансират и да карам и да си свиркам, минавам 700 км и почват да ми бият

отивам на баланс.. трябват им по 25-30 грама примерно

самата гума, докато е нова... малко се размества и тва е в рамките на нормалното явно
No bling at the Ring

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Re: Нова кола и първи въпрос

Мнение от raz0r » 12 Сеп 2012, 17:48

(извинете ме за объркания раздел)
Значи веднъж реших да мина тънко и съдбата ми го наби. Както и да е. Повече с гуми втора употреба - никога.


Ама циркът стана пълен.
Ходих да ми сменят габарит в сервиза до нас, че изгоря и видях, че пичовете имат и техника за гумаджии. И им казвам каква е драмата.
Сваляме колелата, пребалансираме - оказва се, че едното колело се нуждаеше от 30 грама по-малко.
Слагаме - вибрира най-много около 130, обаче вече вибрира малко по-странно - вертикално, сякаш подскача по малко. Те я караха и казаха, че тая вибрация идва от седалката и купето много повече отколкото от волана. Което сочи задни гуми.

Свалят, почистиха от ръжда вътрешната страна на джантата и на диска. Напръскаха с едно кафяво за против ръжда. Можело от ръждата да се местела гумата.
Карам - вибрира.

Качихме я на стенд - въртяхме на място - вибрира. Гледаха кардан, тампони, окачване, квото се сетят. Всичко било здраво.
Накараха ме да взема зимните (16 цолови). Връщам се след 2 часа. Слагаме зимните директно без баланс, вибрации няма. Значи е от другите джанти или гуми.
Между другото и зимните като вдигнахме колата на стенд си вибрираха на място и то силно. Явно да натискаш газта докато колата е във въздуха не е показателно.

Най-накрая останаха без идеи. През цялото време им показвах леки флат спотс. Те твърдяха, че това не може да докара такава вибрация. И тук техните обяснения/наблюдения са следните:
Джантите са реплика, не са оригинални. Като ги свалихме след като беше напръскано с това кафявото видяхме, че има места, на които не е опряло плътно между главина/диск и джанта, защото не беше изцапано. Тоест джантата не опира плътно и оттам можело да бъде. А 3 години с тия джанти не е имало драма. При баланс се слага един конус и той обирал тоя луфт. Бил по-малко от милиметър, но го имало. Дали може да е от изправянето? Няма логика, защото машината за изправяне с е болтове, а не с конус в средата.

Та тия пичове просто вдигнаха ръце и казаха, че не е ясно дали с нови гуми нещата ще се оправят. Утре отивам да пробвам с други стари гуми ако първия гумаджия се навие. Колата и без това няма да се кара до началото на зимния сезон, не виждам смисъл сега да купувам нови.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Нова кола и първи въпрос

Мнение от Zagy » 12 Сеп 2012, 20:28

Звучи ми като от неправилен централен отвор на джантите (по-голям от нужния)... какви са тия джанти, с които караш колата? Ако можеш - пусни снимки.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: се на жена си
Мечтае да кара: нещо с шест дросела

Re: Нова кола и първи въпрос

Мнение от mladfen » 12 Сеп 2012, 22:15

Ако джантите са карани на е39 точно там ще е проблема - 74,1 към 72,6
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Нова кола и първи въпрос

Мнение от Leon » 13 Сеп 2012, 9:47

Джанта, която не е за твоята кола генерално променя темата ;)
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Re: Нова кола и първи въпрос

Мнение от raz0r » 15 Сеп 2012, 7:52

Ами джантите са от стария собственик. Много са красиви, но май не са оригинални. Старият собственик я е карал с тия джанти и не е имало драма. А той е педант, щеше да усети. Освен това като взех колата също нямаше драма.

Вчера сменихме пак със зимни - дори и при 200 колата не мърда. Просто е песен.

Днес продължаваме с експериментите, за да разберем отде идва проблема - от джантите или гумите. Въртим още 2 чифта гуми. С който заспи, те остават.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Нова кола и първи въпрос

Мнение от raz0r » 15 Сеп 2012, 12:29

Снимки ще пусна малко по-късно. Джантите са купувани нови. За тая кола са, но май са реплика или просто не са оригинални.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 22.12.2009
Детайли за колата: е90 M47

Re: Нова кола и първи въпрос

Мнение от raz0r » 15 Сеп 2012, 14:49

Снимки:
photo 3.JPG

photo 2.JPG

photo 5.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Следваща

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook