Нова кола и първи въпрос
Модератор: Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Нова кола и първи въпрос
Здравейте,
Станах горд собственик на BMW е90. Член съм тук от известно време, но чак сега има причина да пиша повече. Снимки нямам. Адска галимация докато всички документи се подпишат и т.н. В момента още не съм се ориентирал с карането, майстори, кое е важно и кое не. Надявам се ако объркам нещо от правилата на форума, да бъдете снизходителни. Имам доста въпроси, но ще го карам постепенно.
Та направо на първи въпрос:
Като купувах колата, ми балансираха гумите (17 инчови лети джанти със сравнително стари гуми), но ми казаха, че джантите са криви и трябва изправяне. Неправенето на това означавало по-бързо изхабяване на лагерите, което звучи доста логично. Майсторът се намира в София (както и аз де), на Бул. Св. Климент Охридски (Бистришко шосе преди околовръстното), посредата между околовръстното и 8ми блок на студентски град.
Та занесох колата по-късно, 2 от гумите бяха драма (задни, почти без грайфер), та ги сменихме с гуми втора употреба (предпочитам тоя въпрос да не го коментираме). Изправени бяха джантите, гумите сложени. Като взех колата, се появи осезаема вибрация във волана и в седалката. Кара се, ама се усеща и дразни.
Ходих 2 пъти пак. Прегледахме всичките гуми повторно, минах 300 км. Обаче вибрацията си стои. Усеща се между 80 и 140 км/ч. Гумаджията твърди, че е от неравномерност на останалите 2 стари гуми (наистина при въртене се вижда как джантата е доста права, но гумите имат нещо като флат спот). Задните джанти изглеждат прави, гумите, които взех от гумаджията - също.
Гумаджията твърди, че след като са балансирани, лагерът не се натоварва неравномерно. Изглежда нелогично. Предложи да купя още 2 гуми, но не сега, а следващия сезон.
Въпроси:
Защо с кривите джанти нямаше грам вибрация, а сега тая вибрация не се маха, въпреки че балансирахме гумите няколко пъти?
Какво е най-удачното действие сега? Още 2 гуми? Друг гумаджия? Мога да карам и така без да изхабявам лагерите допълнително? Товари ли се нещо друго?
Станах горд собственик на BMW е90. Член съм тук от известно време, но чак сега има причина да пиша повече. Снимки нямам. Адска галимация докато всички документи се подпишат и т.н. В момента още не съм се ориентирал с карането, майстори, кое е важно и кое не. Надявам се ако объркам нещо от правилата на форума, да бъдете снизходителни. Имам доста въпроси, но ще го карам постепенно.
Та направо на първи въпрос:
Като купувах колата, ми балансираха гумите (17 инчови лети джанти със сравнително стари гуми), но ми казаха, че джантите са криви и трябва изправяне. Неправенето на това означавало по-бързо изхабяване на лагерите, което звучи доста логично. Майсторът се намира в София (както и аз де), на Бул. Св. Климент Охридски (Бистришко шосе преди околовръстното), посредата между околовръстното и 8ми блок на студентски град.
Та занесох колата по-късно, 2 от гумите бяха драма (задни, почти без грайфер), та ги сменихме с гуми втора употреба (предпочитам тоя въпрос да не го коментираме). Изправени бяха джантите, гумите сложени. Като взех колата, се появи осезаема вибрация във волана и в седалката. Кара се, ама се усеща и дразни.
Ходих 2 пъти пак. Прегледахме всичките гуми повторно, минах 300 км. Обаче вибрацията си стои. Усеща се между 80 и 140 км/ч. Гумаджията твърди, че е от неравномерност на останалите 2 стари гуми (наистина при въртене се вижда как джантата е доста права, но гумите имат нещо като флат спот). Задните джанти изглеждат прави, гумите, които взех от гумаджията - също.
Гумаджията твърди, че след като са балансирани, лагерът не се натоварва неравномерно. Изглежда нелогично. Предложи да купя още 2 гуми, но не сега, а следващия сезон.
Въпроси:
Защо с кривите джанти нямаше грам вибрация, а сега тая вибрация не се маха, въпреки че балансирахме гумите няколко пъти?
Какво е най-удачното действие сега? Още 2 гуми? Друг гумаджия? Мога да карам и така без да изхабявам лагерите допълнително? Товари ли се нещо друго?
Re: Нова кола и първи въпрос
Купи си гуми, човек. Сам казваш, че твоите не са стока.
Най-вероятно вибрациите от старите ти гуми са били блансирани помежду си или пък са били равномерни, щото са 4, а сега като са 2 се чувстват по-неравномерно.
ти се замисли защо гумите ти са износени неравномерно и какво имаш да сменяш по окачването
защото това дето го казваш за "flat spot" мисля беше индикатор за неизправност, но не помня за коя, някой по-запознат колега да каже
Най-вероятно вибрациите от старите ти гуми са били блансирани помежду си или пък са били равномерни, щото са 4, а сега като са 2 се чувстват по-неравномерно.
ти се замисли защо гумите ти са износени неравномерно и какво имаш да сменяш по окачването
защото това дето го казваш за "flat spot" мисля беше индикатор за неизправност, но не помня за коя, някой по-запознат колега да каже
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: Нова кола и първи въпрос
С тази вибрация в седалката си мисля, че е от "новите гуми'', които си взел. Най-вероятно са били на някой състезател, който е дърпал ръчни
Като задържиш повече ръчната на асвалт се получава неравномерно износване, сигурно и за това са оставени за продаване. Мисля си, че е от тях защото знам какво е усещането а и вибрации в седалката обикновенно значат проблеми в задните гуми/дискове/мост и тн.


Live it like you Love it
Re: Нова кола и първи въпрос
вибрации във волана- гуми отпред
вибрации във седалката- гуми отзад
гуми на старо не се купуват никога защото най-малкия ти проблем е че може да нямат балансиране... да не говориме за това че могат да имат сериозни структурни проблеми които просто няма как да ги откриеш докато не я засилиш със 100 и...
затова- само нови гуми...
вибрации във седалката- гуми отзад
гуми на старо не се купуват никога защото най-малкия ти проблем е че може да нямат балансиране... да не говориме за това че могат да имат сериозни структурни проблеми които просто няма как да ги откриеш докато не я засилиш със 100 и...
затова- само нови гуми...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Нова кола и първи въпрос
Интересното е, че проблема е в предните, които не съм подменял. Балансирахме в понеделник за втори път. Сега за трети на друго място. Има разлика - тоест балансът се е разместил. Явно тия гуми и те са за смяна.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Нова кола и първи въпрос
Местя темата, където й е мястото.
Колега, като си събереш цената на гумите втора ръка + цената на 17-те баланса + бензина дето се разкарваш по гумаджии, ще се получи много близка до цената на нови гуми стойност. Ако са ти скъпи 17'', сложи 16'' джанти с нови гуми, пак ще е по-добре. Аз също съм патил с уж хубави гуми втора ръка и приключих с тая история. Имам принцип да карам с такъв размер гуми, че да мога да си ги позволя нови от магазина.
Колега, като си събереш цената на гумите втора ръка + цената на 17-те баланса + бензина дето се разкарваш по гумаджии, ще се получи много близка до цената на нови гуми стойност. Ако са ти скъпи 17'', сложи 16'' джанти с нови гуми, пак ще е по-добре. Аз също съм патил с уж хубави гуми втора ръка и приключих с тая история. Имам принцип да карам с такъв размер гуми, че да мога да си ги позволя нови от магазина.
Never mistake motion for action...
Re: Нова кола и първи въпрос
не знам за 2ра употреба гуми
но на мен ми се е случвало да слагам чисто нови гуми, да ми ги балансират и да карам и да си свиркам, минавам 700 км и почват да ми бият
отивам на баланс.. трябват им по 25-30 грама примерно
самата гума, докато е нова... малко се размества и тва е в рамките на нормалното явно
но на мен ми се е случвало да слагам чисто нови гуми, да ми ги балансират и да карам и да си свиркам, минавам 700 км и почват да ми бият
отивам на баланс.. трябват им по 25-30 грама примерно
самата гума, докато е нова... малко се размества и тва е в рамките на нормалното явно
No bling at the Ring
Re: Нова кола и първи въпрос
(извинете ме за объркания раздел)
Значи веднъж реших да мина тънко и съдбата ми го наби. Както и да е. Повече с гуми втора употреба - никога.
Ама циркът стана пълен.
Ходих да ми сменят габарит в сервиза до нас, че изгоря и видях, че пичовете имат и техника за гумаджии. И им казвам каква е драмата.
Сваляме колелата, пребалансираме - оказва се, че едното колело се нуждаеше от 30 грама по-малко.
Слагаме - вибрира най-много около 130, обаче вече вибрира малко по-странно - вертикално, сякаш подскача по малко. Те я караха и казаха, че тая вибрация идва от седалката и купето много повече отколкото от волана. Което сочи задни гуми.
Свалят, почистиха от ръжда вътрешната страна на джантата и на диска. Напръскаха с едно кафяво за против ръжда. Можело от ръждата да се местела гумата.
Карам - вибрира.
Качихме я на стенд - въртяхме на място - вибрира. Гледаха кардан, тампони, окачване, квото се сетят. Всичко било здраво.
Накараха ме да взема зимните (16 цолови). Връщам се след 2 часа. Слагаме зимните директно без баланс, вибрации няма. Значи е от другите джанти или гуми.
Между другото и зимните като вдигнахме колата на стенд си вибрираха на място и то силно. Явно да натискаш газта докато колата е във въздуха не е показателно.
Най-накрая останаха без идеи. През цялото време им показвах леки флат спотс. Те твърдяха, че това не може да докара такава вибрация. И тук техните обяснения/наблюдения са следните:
Джантите са реплика, не са оригинални. Като ги свалихме след като беше напръскано с това кафявото видяхме, че има места, на които не е опряло плътно между главина/диск и джанта, защото не беше изцапано. Тоест джантата не опира плътно и оттам можело да бъде. А 3 години с тия джанти не е имало драма. При баланс се слага един конус и той обирал тоя луфт. Бил по-малко от милиметър, но го имало. Дали може да е от изправянето? Няма логика, защото машината за изправяне с е болтове, а не с конус в средата.
Та тия пичове просто вдигнаха ръце и казаха, че не е ясно дали с нови гуми нещата ще се оправят. Утре отивам да пробвам с други стари гуми ако първия гумаджия се навие. Колата и без това няма да се кара до началото на зимния сезон, не виждам смисъл сега да купувам нови.
Значи веднъж реших да мина тънко и съдбата ми го наби. Както и да е. Повече с гуми втора употреба - никога.
Ама циркът стана пълен.
Ходих да ми сменят габарит в сервиза до нас, че изгоря и видях, че пичовете имат и техника за гумаджии. И им казвам каква е драмата.
Сваляме колелата, пребалансираме - оказва се, че едното колело се нуждаеше от 30 грама по-малко.
Слагаме - вибрира най-много около 130, обаче вече вибрира малко по-странно - вертикално, сякаш подскача по малко. Те я караха и казаха, че тая вибрация идва от седалката и купето много повече отколкото от волана. Което сочи задни гуми.
Свалят, почистиха от ръжда вътрешната страна на джантата и на диска. Напръскаха с едно кафяво за против ръжда. Можело от ръждата да се местела гумата.
Карам - вибрира.
Качихме я на стенд - въртяхме на място - вибрира. Гледаха кардан, тампони, окачване, квото се сетят. Всичко било здраво.
Накараха ме да взема зимните (16 цолови). Връщам се след 2 часа. Слагаме зимните директно без баланс, вибрации няма. Значи е от другите джанти или гуми.
Между другото и зимните като вдигнахме колата на стенд си вибрираха на място и то силно. Явно да натискаш газта докато колата е във въздуха не е показателно.
Най-накрая останаха без идеи. През цялото време им показвах леки флат спотс. Те твърдяха, че това не може да докара такава вибрация. И тук техните обяснения/наблюдения са следните:
Джантите са реплика, не са оригинални. Като ги свалихме след като беше напръскано с това кафявото видяхме, че има места, на които не е опряло плътно между главина/диск и джанта, защото не беше изцапано. Тоест джантата не опира плътно и оттам можело да бъде. А 3 години с тия джанти не е имало драма. При баланс се слага един конус и той обирал тоя луфт. Бил по-малко от милиметър, но го имало. Дали може да е от изправянето? Няма логика, защото машината за изправяне с е болтове, а не с конус в средата.
Та тия пичове просто вдигнаха ръце и казаха, че не е ясно дали с нови гуми нещата ще се оправят. Утре отивам да пробвам с други стари гуми ако първия гумаджия се навие. Колата и без това няма да се кара до началото на зимния сезон, не виждам смисъл сега да купувам нови.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Нова кола и първи въпрос
Звучи ми като от неправилен централен отвор на джантите (по-голям от нужния)... какви са тия джанти, с които караш колата? Ако можеш - пусни снимки.
Si non confectus, non reficiat.
- mladfen
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: се на жена си
- Мечтае да кара: нещо с шест дросела
Re: Нова кола и първи въпрос
Ако джантите са карани на е39 точно там ще е проблема - 74,1 към 72,6
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Нова кола и първи въпрос
Джанта, която не е за твоята кола генерално променя темата 

Never mistake motion for action...
Re: Нова кола и първи въпрос
Ами джантите са от стария собственик. Много са красиви, но май не са оригинални. Старият собственик я е карал с тия джанти и не е имало драма. А той е педант, щеше да усети. Освен това като взех колата също нямаше драма.
Вчера сменихме пак със зимни - дори и при 200 колата не мърда. Просто е песен.
Днес продължаваме с експериментите, за да разберем отде идва проблема - от джантите или гумите. Въртим още 2 чифта гуми. С който заспи, те остават.
Вчера сменихме пак със зимни - дори и при 200 колата не мърда. Просто е песен.
Днес продължаваме с експериментите, за да разберем отде идва проблема - от джантите или гумите. Въртим още 2 чифта гуми. С който заспи, те остават.
Нова кола и първи въпрос
Снимки ще пусна малко по-късно. Джантите са купувани нови. За тая кола са, но май са реплика или просто не са оригинални.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани