Значение на маслото и какво трябва да е то?
Модератор: Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Значение на маслото и какво трябва да е то?
Здравейте. На един приятел му предстои смяна на маслото. Колата му е Bmw x3 sd. Ясно е, че маслото трябва да е пълна синтетика заради двете турбини, но до сега беше с масло Bmw 5w40, а сега като отиде в БМВ Сервиза му казаха, че трябва да сложи Bmw 5w30. Каква е разликата между тези два вида масла? Да не би да е в това, че предстои зима и са му дали масло за по-ниски температури? В кое се различават?
Извинявам се, ако темата е била обсъждана, но просто нямам време да търся в търсачката, защото трябва да се поръчва по-късно и искам да разбера кое да вземе. Благодаря Ви предварително!
Извинявам се, ако темата е била обсъждана, но просто нямам време да търся в търсачката, защото трябва да се поръчва по-късно и искам да разбера кое да вземе. Благодаря Ви предварително!

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Значение на маслото и какво трябва да е то?
5W40 НЕ Е масло за този автомобил... който му е казал, че това трябва да се сипе и му го е сипал е голям неграмотник... за този автомобил вариантите са или 0W30 или 5W30... тези масла са специално направени за печките с турбини, както и за новите бензинови мотори... но 5W40 определено не е масло за тази кола...
Кажи на приятеля ти да си сипе BMW 5W30 на колата (маслото е LongLife-04) и да не се занимава повече да слуша хора, дето не знаят за какво иде реч.
Кажи на приятеля ти да си сипе BMW 5W30 на колата (маслото е LongLife-04) и да не се занимава повече да слуша хора, дето не знаят за какво иде реч.
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Значение на маслото и какво трябва да е то?
Да речем ,че 5в30 е наистина по-добрият избор, но това изказване, че 5в40 не става за автомобила е крайно неправилно.
Казвам го не, за да се заяждам, а просто някой собственик на съответен автомобил може да се шашне, защото си го написал много "строго" така да го нарека
. Мога и да поспоря с по-заклетите врагове на "5в40 вискозитета", ама не виждам смисъл 
Казвам го не, за да се заяждам, а просто някой собственик на съответен автомобил може да се шашне, защото си го написал много "строго" така да го нарека


- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Значение на маслото и какво трябва да е то?
AutoCoil написа:Да речем ,че 5в30 е наистина по-добрият избор, но това изказване, че 5в40 не става за автомобила е крайно неправилно.
Казвам го не, за да се заяждам, а просто някой собственик на съответен автомобил може да се шашне, защото си го написал много "строго" така да го нарека. Мога и да поспоря с по-заклетите врагове на "5в40 вискозитета", ама не виждам смисъл
Аз не казвам, че е несъвместимо, ами че просто не е масло за тоя мотор... няма да го повредиш (много), ако го караш с 5W40...
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Значение на маслото и какво трябва да е то?
Нали се опитвам да кажа, че 5в40 СТАВА за този двигател и не, няма да го счупиш с 5в40.
Както има 5в30 Longlife-4, така има и 5в40 Longlife-4.
Както маслото бмв 5в30 пази филтъра за твърди частици, така има и масла 5в40, които пазят филтрите за твърди частици.
Както 5в30 осигурява по-лек студен старт, така и 5в40 го осигурява.
Както 5в30 е синтетично или на синтетична освнова,
така и 5в40 е синтетично или на синтетична основа.
Иначе има масла, които не стават за този мотор и това са 10в40, 15в40 20в50 и т.н. и тогава мога да се съглася с мнението ти.
Силно се надявам да съм бил полезен. Просто трябваше да го напиша, защото утре някой ще си източи маслото от 3.0д-то, понеже било 5в40
. Моля ви не бъдете така крайни с тези мнения, ако не сте на 100% сигурни!
Поздрави
Както има 5в30 Longlife-4, така има и 5в40 Longlife-4.
Както маслото бмв 5в30 пази филтъра за твърди частици, така има и масла 5в40, които пазят филтрите за твърди частици.
Както 5в30 осигурява по-лек студен старт, така и 5в40 го осигурява.
Както 5в30 е синтетично или на синтетична освнова,
така и 5в40 е синтетично или на синтетична основа.
Иначе има масла, които не стават за този мотор и това са 10в40, 15в40 20в50 и т.н. и тогава мога да се съглася с мнението ти.
Силно се надявам да съм бил полезен. Просто трябваше да го напиша, защото утре някой ще си източи маслото от 3.0д-то, понеже било 5в40

Поздрави
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Значение на маслото и какво трябва да е то?
Ако говориш за НЯКАКВА марка масло, различна от BMW, която има 5W40 LL-04 масло - МОЖЕ...
Тук ОБАЧЕ става дума за BMW масло 5W40, което е LL-98 и определено не е за новите мотори... мотора няма да счупиш, ама ще му намалиш живота със сигурност... защото новите мотори са направени за масла LL-04, способни да изкарат по 20-30к километра, което е неприложимо при масло BMW 5W40 LL-98...
Дано най-накрая си ме разбрал какво говоря, за да не изпадаме в повече неясноти... Ако ще говориме за 5W40 изобщо, то трябва да е придружено с добавката LL-04... като например Motul Specific LL-04 5W40...
P.S. Ако BMW вече предлагат 5W40 LL-04 ще се радвам да дадеш повече информация, да видя за какво става дума.
Тук ОБАЧЕ става дума за BMW масло 5W40, което е LL-98 и определено не е за новите мотори... мотора няма да счупиш, ама ще му намалиш живота със сигурност... защото новите мотори са направени за масла LL-04, способни да изкарат по 20-30к километра, което е неприложимо при масло BMW 5W40 LL-98...
Дано най-накрая си ме разбрал какво говоря, за да не изпадаме в повече неясноти... Ако ще говориме за 5W40 изобщо, то трябва да е придружено с добавката LL-04... като например Motul Specific LL-04 5W40...
P.S. Ако BMW вече предлагат 5W40 LL-04 ще се радвам да дадеш повече информация, да видя за какво става дума.
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Значение на маслото и какво трябва да е то?
Никъде не съм писал за бмв масло!!!
Просто хванах някаква марка и не съм й споменавал името, за да няма дразги
за марки и сравних качествата набързо и повърхностно.
Всички марки от водещите на пазара си имат масла 5в40 с лл-04 и клас
за филтри с твърди частици.
И за накрая да го обобщим така:
BMW 5w40 не е удачен вариант за този мотор.
Всяка друга марка 5w40, която има лл-04 няма никакъв проблем за този мотор.
Смятам се изяснихме, просто не знаех, че като се говори за масло, се подразбира
БМВ марка

Просто хванах някаква марка и не съм й споменавал името, за да няма дразги
за марки и сравних качествата набързо и повърхностно.
Всички марки от водещите на пазара си имат масла 5в40 с лл-04 и клас
за филтри с твърди частици.
И за накрая да го обобщим така:
BMW 5w40 не е удачен вариант за този мотор.
Всяка друга марка 5w40, която има лл-04 няма никакъв проблем за този мотор.
Смятам се изяснихме, просто не знаех, че като се говори за масло, се подразбира
БМВ марка



- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Значение на маслото и какво трябва да е то?
Ами в първото мнение се говори само за BMW масло, и BMW сервиз... 

- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Значение на маслото и какво трябва да е то?
Ми то така, ама аз гледам как си писал твоето първо мнение в темата и там само за вискозитет става дума и чак се уплаших
Както и да е, разбрахме се и успяхме да изясним нещо важно.


Както и да е, разбрахме се и успяхме да изясним нещо важно.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Значение на маслото и какво трябва да е то?
Ако гледаме стандарта, то едно 70% от маслата с тоя стандарт са с вискозитет 5W-30.
Запазването на катализаторите и филтрите за частици няма много общо с вискозитета, а с добавките като сяра, фосфор и т.н.
Баси, аз 10 годишен ТДС го карам с 5W-30, кво остава на сравнително нов да сипвам 5W-40..
Запазването на катализаторите и филтрите за частици няма много общо с вискозитета, а с добавките като сяра, фосфор и т.н.
Баси, аз 10 годишен ТДС го карам с 5W-30, кво остава на сравнително нов да сипвам 5W-40..
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Значение на маслото и какво трябва да е то?
И ти ли е бруте, сега само чакам някой да извади таблицата с кинематичния вискозитет и от още 12 кладенеца вода да ми донесе, че 5в40 не става за 3.0сд.
Няколко поста по-нагоре писах, че несъмнено 5в30 е по-добрият избор, но 5в40 също не е проблем, при положение, че като вискозитет с лл-04 го препоръчват от завода за дадения мотор
Иначе примера с тдс-а и новия дизел е маса неуместен. Все 1 аз да кажа, че карам с 5в40 умрелия ИС, обаче това същото 5в40 го препоръчвам на кайени.
И за да не каже някой отде излезна тоз младеж дето 100 мнения няма да говори за масла, се порових малко и хванах 2 масла 5в30 и 5в40 с лл-04 стандарт от произволна мярка. Та като се има предвид, че гледаме разликата само във вискозитета:
Разликата в динамичния вискозитет при 100 градуса по целзий на 5в30 и 5в40 е: 2mm2/s в полза на 5в40.
Критика приемам, спор смятам, че умея да водя, така че очаквам да ми кажете къде съм прав и къде не съм. Още повече като се има предвид, че идва работната седмица, която е изпълнена с много свободно време за нас масларите
Поздрави и дерзайте
Няколко поста по-нагоре писах, че несъмнено 5в30 е по-добрият избор, но 5в40 също не е проблем, при положение, че като вискозитет с лл-04 го препоръчват от завода за дадения мотор

Иначе примера с тдс-а и новия дизел е маса неуместен. Все 1 аз да кажа, че карам с 5в40 умрелия ИС, обаче това същото 5в40 го препоръчвам на кайени.
И за да не каже някой отде излезна тоз младеж дето 100 мнения няма да говори за масла, се порових малко и хванах 2 масла 5в30 и 5в40 с лл-04 стандарт от произволна мярка. Та като се има предвид, че гледаме разликата само във вискозитета:
Разликата в динамичния вискозитет при 100 градуса по целзий на 5в30 и 5в40 е: 2mm2/s в полза на 5в40.
Критика приемам, спор смятам, че умея да водя, така че очаквам да ми кажете къде съм прав и къде не съм. Още повече като се има предвид, че идва работната седмица, която е изпълнена с много свободно време за нас масларите


Поздрави и дерзайте
Последна промяна AutoCoil на 12 Дек 2011, 19:09, променена общо 1 път
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Значение на маслото и какво трябва да е то?
Аз не съм маслар и не претендирам да съм супер специалист. Имах възможността да предложа масла на цени невиждани до сега на пазара тук и го направих. Който квото иска да си сипва.
Казвам аз с какво карам. Факт е, че май все още нямам аналог по разход на ТДС- а от целия форум.
Като сравняваш вискозитетни индекси е редно да го правиш с масла от еднаква марка. Взимайки две произволни марки нищо чудно едното да се окаже по-добро от другото поради това, че просто като марка е по-добро.
Примерно с една такава табличка за по-лесно. http://shop.beemasport.com/attachment.php?id_attachment=6
Казвам аз с какво карам. Факт е, че май все още нямам аналог по разход на ТДС- а от целия форум.
Като сравняваш вискозитетни индекси е редно да го правиш с масла от еднаква марка. Взимайки две произволни марки нищо чудно едното да се окаже по-добро от другото поради това, че просто като марка е по-добро.
Примерно с една такава табличка за по-лесно. http://shop.beemasport.com/attachment.php?id_attachment=6
- AutoCoil
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Мечтае да кара: 318ti ;)
Re: Значение на маслото и какво трябва да е то?
Ми като сравнявам казах, че хващам 2 масла от 1 марка и няма да я кажа коя е, просто е някоя хваната и е една марка да. И не сравнявам индекси, а сравнявам стойности.
Това, че имаш възможност да си караш колата с най-доброто масло не значи, че 5в40 не става за 3.0д.
Смятам темата за изчерпана, докато не дойде някой и да ми каже как с тези 2mm2/s се получава някакво свръхмазане и системата блокира
Това, че имаш възможност да си караш колата с най-доброто масло не значи, че 5в40 не става за 3.0д.
Смятам темата за изчерпана, докато не дойде някой и да ми каже как с тези 2mm2/s се получава някакво свръхмазане и системата блокира

Re: Значение на маслото и какво трябва да е то?
А бихте ли казали на мотор М43б18 до сега каран с 5W40 може ли спокойно да се мине на 5W30 или не е желателно?
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани