Castrol 10W60 TWS vs MOTUL 6100 Synergie 10W40

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 30 Сеп 2006, 7:13

BMW lover написа:Не успя да ме убедиш ;)


Ти губиш ;)

Всъшност единствения контрааргумент, за който се сещам е, че и двата антипримера, са с не-БМВ двигатели, а TWS-a е правен баш за старите БМВ мотори. Когато преди 2 години за малко имах 323-ка, спомена ми е, че с два "конвенционални" типа масла, като я ръчках и замирисваше на горяло масло, докато накрая като взема едни 4 литра TWS спря да го прави тоя номер. Та току виж може на М10 и М20 да им е по-добре с TWS.

Аз обаче бих предпочел да ги карам с Мотул 6100 - 10w40 зимата и 15w50 лятото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 30 Сеп 2006, 7:39

в спора се заражда истината ;)
Моя мотор е М50, имам 70% извънградско и 30%градско шофиране.
ама все пак се спрях на мотул-а, лятото ше сложа ТВС-а :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 30 Сеп 2006, 18:47

Пресни впечатления от днес- писта Божурище.
Първо малко предистория - на събора бях с 10W40 БМВ масло и повдигачите
се разтракаха зверски след 3 обиколки на Калояново.В последствие сложих
Q8 F1 10W50 пълна синтетика.
Днес на Божура навъртях към 10 км. само на ръчка и двигателя си остана тих като в началото.

Знам,че 2-те масла нямат нищо общо с темата,но вискозитетите и предназначението
им са близки като аналогия с Кастрола и Мотула,та реших да споделя.

П.С. Купето на Борко-чипа много върви ;)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 30 Сеп 2006, 20:13

ако беше с 10в60 немаше да се чуят грам ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1139
Регистриран на: 8.12.2005
Местоположение: ВРАЦА
Пол: Мъж
Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ

Мнение от БОРКО-ЧИПА » 30 Сеп 2006, 20:51

bmwdriver написа:Пресни впечатления от днес- писта Божурище.
Първо малко предистория - на събора бях с 10W40 БМВ масло и повдигачите
се разтракаха зверски след 3 обиколки на Калояново.В последствие сложих
Q8 F1 10W50 пълна синтетика.
Днес на Божура навъртях към 10 км. само на ръчка и двигателя си остана тих като в началото.

Знам,че 2-те масла нямат нищо общо с темата,но вискозитетите и предназначението
им са близки като аналогия с Кастрола и Мотула,та реших да споделя.

П.С. Купето на Борко-чипа много върви ;)

първо искам да се извиня,че си тръгнах днес без да си взема довиждане,но спешно ми се обадиха :uups: та за маслото след като излязох от пистата спрях да чуя повдигачите как са и леко се обаждаха но според мен ако бях с 10/50 или с 10/60 както казва Ицето сигорно нямаше да се обадят,но след тази яка ръчка маслото на 100% е станало на вода и вискозитета му със сигорност пада ;)
Ице а за моя модел какво да кажа освен,че съм доволен :) върви прилично :lol:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 30 Сеп 2006, 21:21

Я моля някой запознат да каже каква е цената за това масло -

Q8 Formula F1 10W-50

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 30 Сеп 2006, 21:26

Ми аз го взех за 16.50 лв,но в Косер(официален вносител) вече е 17.90 лв.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 02 Окт 2006, 4:20

единствената кола която знам че фабрично си изисква 10в60 е бмв м5/м6... и фабричното масло е кастрол....
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 02 Окт 2006, 6:38

alx написа:единствената кола която знам че фабрично си изисква 10в60 е бмв м5/м6... и фабричното масло е кастрол....


и Z4 М, но нищо не пречи да го пробваме :mhihi:
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 02 Окт 2006, 7:33

Аз имах 20 К км т.е. 2 смени с Кастрол ,но Formula RS и ми правеше впечатление,че като го сменя на около 9500 км мотора леко ми утихваше :roll: Проблем с повдигачите нямам. С Мотул 8100 съм карал поне 80 К км и честно казано двигателя се чувстваше по-добре с него,след продължителни ръчки при спиране почти не съм чувствал миризма на масло или пък някакви особенни шумове към края на пробега му.

Stanchev ма твойта кола е с М50 ,според мен не е редно да го караш с 10W40 :confused: Това масло,както каза Ицо драйвъра просто не държи на високи температури !

roko ,кара с Q8 пълна синтетика iS-ката и казва ,че е доволен много


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1139
Регистриран на: 8.12.2005
Местоположение: ВРАЦА
Пол: Мъж
Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ

Мнение от БОРКО-ЧИПА » 02 Окт 2006, 8:37

Penchev написа:Stanchev ма твойта кола е с М50 ,според мен не е редно да го караш с 10W40 :confused: Това масло,както каза Ицо драйвъра просто не държи на високи температури !

roko ,кара с Q8 пълна синтетика iS-ката и казва ,че е доволен много


Георги Пенчев

Пенчев били обяснил по обстойно защо М50 не е хубаво да се кара с 10/40 защото и аз съм с Мотул 6100 10/40 полусинтетика и след като прочетох написаното от теб се шашнах :shock:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 02 Окт 2006, 9:29

БОРКО-ЧИПА написа:Пенчев били обяснил по обстойно защо М50 не е хубаво да се кара с 10/40 защото и аз съм с Мотул 6100 10/40 полусинтетика и след като прочетох написаното от теб се шашнах :shock:


Мисля, че Пенчев не е прав като казва: "Това масло,както каза Ицо драйвъра просто не държи на високи температури !"

Защото според technical data sheet-a на Motul (цитирам):

за 8100 5w-40 - Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.0 mm²/s
за 6100 10w-40 - Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.5 mm²/s

което черно на бяло ще рече, че е точно обратното - 6100 10в-40 е с малко по-висок вискозитет от 8100 5в-40.

Поне така е когато двете масла са нови. След 10000км пробег е възможно картинката да се обръща (ако 5в-40-то е по-устойчиво на загуба на вискозитет).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 02 Окт 2006, 9:38

motul 6100 10w40, още не съм имал време да я натисна, само в някакви задръствания се движа.

според мен това че castrol 10w40 не държи на високи температури не значи, че някое друго масло няма да държи. мисля че точно това са качествените масла - запазват си вискозитета в голям диапазон от температури. и аз не съм доволен castrol-a (magnatec), както по-горе някой сподели, след по-агресивно каране и почва да трака с него :gay:. явно повдигачите са доста чувствителни към налягането на маслото.
+ тва след ~7000км почна видимо да ми изгасва по-бавно лампата за маслото :gay:

Penchev - интересно ти с какъв вискозитет масло караш, че 8100 са няколко;) ?

...
а да има и я и тази игра, вискозитетния индекс отговаря на диапазон вискозитети, така че и там нещата може да варират според производителя :D

а знаете ли, че във формулата карат с 10 или 20, а не мултивискозно :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 02 Окт 2006, 11:34

цялата работа е там, че в българия 90% от маслата които се предлагат, даже и от ДИЛЪРИТЕ са ментак, тоест не е това което трябва да е в бутилката ;) На мен лично са ми носили масло от германия, след това съм слагал същото масло закупено от българия - еми няма нищо общо :evil:
Изображение

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 02 Окт 2006, 16:22

Язе винаги карам с фносен 0W...кастролец на М52то за да ми е мирна главата и нема мърданката :D .А М10ката кво и сипеш не отказва :mhihi: Ся с тая мания по Мотула очаквам в най скоро време гаражните лаборатории да сменят етикетите ако не са го направили вече :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook