моторно масло 525i М50
Модератор: Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
IAV написа:BMW Recomends Castrol![]()
![]()
... а по-преди Mobil!
Зависи от това, кой ще плати повече...


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
С риск да ме наплюете, един познат, който е двг-специалист по образование, каза че 5W за България, когато не говорим за спортни коли, няма никакъв смисъл и дори в някакъв аспект е по-зле от 10W. Абе в смисъл, каза че 10W си е правилното масло. Не ме разбирайте погрешно, просто питам да ми обясните...
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


- bimbolet
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 540
- Регистриран на: 6.01.2005
- Местоположение: гр.София ж.к.Надежда-4
- Пол: Мъж
- Кара: Старо BMW
- Мечтае да кара: Ново BMW
.....поне се обоснови, защо на тоя мотор да не се слага 10W40, това че ти харесва 5W40 на Мобил не е обясненеие!Penchev написа:Аз ползвам на ICE-a 5W40 Mobil и съм безкрайно доволен![]()
10W40 на тоя мотор НЕ![]()
Георги Пенчев

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
10-цата си е полусинтетика
Това масло не може да държи свойствата си при нагряване над 100 градуса
То и 5-цата не е нещо свръх ,но има по-висока точка на кипене най-малкото
Жалко ,че човека капацитет по тези въпроси не пише във форума,но ТОМ от Несебър може да потвърди това ,което казвам
Ние тези коли ги караме с една идея по-бързо от възможностите им,ако някой си направи труда да си монтира датчик за температурата в мазилната уредба ще му стане лошо
С по-слабото масло ,температурата скача драстично при натоварвания. Лично съм ставал свидетел как лятото при 140 км/ч след 10 минути поддържане маслото беше на 114 градуса
Направи си сметка какво става и какво остава от това масло за 50-60 лв тубата
Високотехнологичното масло 300V Competition на Motul например има горна граница от над 130 градуса ако не се лъжа
Да, ама то струва 35 лв/литър
Лудия ГСМ показваше на неговия уред навремето как с Кастрол РС ако не се лъжа температурата седи в едни разумни граници и няма критични пикове дори при яки ръчки.
Аз си сложих Хадо в двигателя и се убедих как се държи мотора след часове диво каране по аутобана от Триест до Милано, че и обратно до Ниш в Сърбия
След буквално часове 200 км/ч средно и внезапно спиране за заплащане на аутобан колата почти не миришеше на масло а можеш да си представиш какво е да го гониш със такава скорост и изведнъш да спреш
Убедих се в комбинацията на препарата в комбинация с истинско синтетично масло,идващо за нас директно от Германия
Не си налагам мнението,всеки има право да си ползва автомобила ,както намери за добре,но аз до това заключение съм стигнал досега ...
Георги Пенчев



Жалко ,че човека капацитет по тези въпроси не пише във форума,но ТОМ от Несебър може да потвърди това ,което казвам

Ние тези коли ги караме с една идея по-бързо от възможностите им,ако някой си направи труда да си монтира датчик за температурата в мазилната уредба ще му стане лошо



Високотехнологичното масло 300V Competition на Motul например има горна граница от над 130 градуса ако не се лъжа


Лудия ГСМ показваше на неговия уред навремето как с Кастрол РС ако не се лъжа температурата седи в едни разумни граници и няма критични пикове дори при яки ръчки.
Аз си сложих Хадо в двигателя и се убедих как се държи мотора след часове диво каране по аутобана от Триест до Милано, че и обратно до Ниш в Сърбия



Не си налагам мнението,всеки има право да си ползва автомобила ,както намери за добре,но аз до това заключение съм стигнал досега ...
Георги Пенчев
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
За температура не разбирам, сигурно има истина в думите ви, добре е да се купува качествено, синтетично масло, което обаче си е доста пари. За запазване на качествата на едно масло след известен пробег обаче смятам, че е по-добре да се закупи по-евтино масло и да се сменя по-често, отколкото да се кара по-дълго време с УЖ по-хубаво масло. Аз затова и минах с по-евтин вариант от лукойл-а. Аз не правя големи зулуми с колата, ръчкам от време на време но за малко, надявам се да не се износва мотора много - учудва ме, че дори с предишното масло (изтече като вода, катранено черно) нищо не тракаше, мотора работеше отлично - със сегашното масло положението е същото. Иначе на километража пише 320 000++ километра. Явно шестака си търпи доста изтезания, едно М40 при същите условия



BMW only!
- БОРКО-ЧИПА
- ентусиаст
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: 8.12.2005
- Местоположение: ВРАЦА
- Пол: Мъж
- Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
- Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
- zipper
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: E36, 320i coupe 93'; E91 325xi 07'
- Мечтае да кара: M3
Малей, какви глупости пишете .... Ще ме извинявате, но не е лошо да попрочетете туй-онуй за видовете масла. Така както с боб и леб в маратон победа няма да имате, така и с 10W40 трудно ще се справите при постоянно спортно каране. За тези с тежките десни крачета бих препоръчал пълна синтетика с характеристика 5W50. То се препоръчва от производителите специално за състезателни цели. А иначе производителите имат препоръки, но те обикновенно не са съобразени с темературата в даден регион. Колата ви ще пали по един начин в зимна София при -18С, по друг начин в планината при -25С, по трети на морето, където зимата е мека.
BMW_POWER написа:Малей, какви глупости пишете . За тези с тежките десни крачета бих препоръчал пълна синтетика с характеристика 5W50. То се препоръчва от производителите специално за състезателни цели.
5W50 така ли?Ми ти сигурно имаш чисто ново баварче, а ние караме 10 годишни бараки ,така че 5W50 не е за нас приятелче.По сертификат по API го дават за нашия мотор да е с клас SJ а ние дори слагаме по високия клас SL, така че не мисля че пишем глупости

- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
АЗ ЗНАМ ЕДНО:
Има масла за зимата, има масла за лятото
Има масла за дизели, има масла за бензинови
Има масла за Гемания, има за България, а има и за Гърция (да не казвам Саудитска Арабия
)
Има масла за нови коли, има масла за по-износени двигатели
Изборът никога не е толкова лесен!!! По книжка БМВ дава голямо разнообразие, защото книжката е за цяла Европа (примерно).
Така че, всеки може да сподели опит и да изкаже мнение, но винаги в добрия тон!!!
ТИ РАЗБРА ЛИ МЕ СЕГА ?

Има масла за зимата, има масла за лятото
Има масла за дизели, има масла за бензинови
Има масла за Гемания, има за България, а има и за Гърция (да не казвам Саудитска Арабия

Има масла за нови коли, има масла за по-износени двигатели
Изборът никога не е толкова лесен!!! По книжка БМВ дава голямо разнообразие, защото книжката е за цяла Европа (примерно).
Така че, всеки може да сподели опит и да изкаже мнение, но винаги в добрия тон!!!
ТИ РАЗБРА ЛИ МЕ СЕГА ?
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани