Замяна на ламбда сонда

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: се на жена си
Мечтае да кара: нещо с шест дросела

Замяна на ламбда сонда

Мнение от mladfen » 16 Окт 2007, 22:39

copy to paste from: http://lz4gv.my.contact.bg

Замяна на λ-сонда

в момента се в автомобилостроенето се използват три принципно различни сонди, които от своя страна се различават и по мощността на отоплителния елемент и броя на изводите:

Titania Oxygen Sensor - реагира на наличието на кислород в отработените газове, като рязко си променя съпротивлението;

Zirconia Oxygen Sensor - реагира на промяна в отношението въздух/гориво (14,7:1), като рязко си променя генерираното напрежение;

Air/Fuel Ratio Sensor - реагира на промяна в отношението въздух/гориво в диапазона 12:1 до 19:1, като генерира определена стойност на напрежението;

Zirconia Oxygen Sensor
λ = 1: 14,7:1 оношение въздъх/гориво
реакция: генерира напрежение
бедна: 0,1V до 0,4V
богата: 0,6V до 1V


Titania Oxygen Sensor
λ = 1: концентрация на кислород
реакция: промяна в съпротивлението
бедна: високо съпротивление над 20KΩ
богата: ниско съпротивление до 1КΩ


на практика Titania Oxigen Sensor е със сравнително лоши показатели в сравнение с модерните планарни λ-сонди, които са на базата на Zi;

TiOS се е използвал в ограничен брой модели двигатели през 90-те години, например в М52 на BMW от 95 до 98 година, живота на сензора е от порядъка до 100 хил. километра след това сондата работи, но с друго отношение към кислорода, което влошава работата на мотора.

За да се замести TiOS с ZiOS е необходимо да се преобразува изменението в напрежението на ZiOS в изменение на съпротивление. При TiOS също получаваме напрежение (0,1V до 5V), но то е резултат от делителя на напрежение, които се получава от последователно включени две съпротивления. Едното към маса е TiOS (променя се), а другото към +5V и е в компютъра на автомобила.


Ето и схемичката: ЦЪК
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 17 Окт 2007, 6:12

:yes: само некой да го тества тва и после газзз :)

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook