Енергия от слънцето и... от изгорели газове

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1080
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 touring

Енергия от слънцето и... от изгорели газове

Мнение от ka4i » 18 Май 2008, 8:45

Надявам се да не е пускано/поне аз нищо не открих/ и да е интересно/:

http://www.rs-auto.bg/news/article/5719/bmw/

BMW
Енергия от слънцето и... от изгорели газове

17.05.2008

Докато автомобилните производители търсят начин да създадат по-ефективните автомобили, без да се прави компромис с мощността и практичността, то погледите на всички все повече се обръщат към новите технологии и идеи. BMW например вече поглеждат към електричество, генерирано от топлината от изгорелите газове, както и към слънчевата енергия. От компанията вярват, че това може да намали малко напрежението върху двигателя и по този начин да оптимизира ефективността и да намали емисиите.

В действителност BMW откриха, че оползотворяването на и топлината на иначе изгорелите вече газове може да захранва термогенератор, който да генерира до 1 kW, което пък да намали разхода на гориво в реални условия с до 5 %. Предимството се дължи от задържането на електричеството и използването му за допълнително загряване на двигателя. Алтернатива е да се ползва и за захранване на климатика. Илюстрацията показва горе долу къде ще бъде разположена системата.

Honda също имат подобна система – Rankine Cycle – която ползва изразходваните газове за загряване на вода, която пък създава пара, завъртаща турбина, резултатът от която е електричество. Японците са открили, че могат да генерират до 32 Kw по този начин, въпреки че масата на самата система редуцира ефективността на 3.8 % при скорост от 100 км/ч и 2-литров четирицлиндров бензинов двигател с директен инжекцион.

Иначе BMW работят и върху слънчеви панели, разположение върху покрива на някои от моделите си. Прототипите са достигнали допълнителна мощност от 200W, което е достатъчно да се подобри ефективността с 1 %. Ако панелите се ползват по абсолютно целия покрив, то генерираната мощност може да скочи на 1 kW – същата допълнителна мощност, която се получава и от термоелектрическия генератор. Така това може да доведе до допълнителни 5 % в оптимизацията на разхода на гориво.

Други бъдещи технологии, върху които работят от BMW, включват регенеративно спиране, старт-стоп системата, променлива предна аеродинамика, electric power steering, както и система за трафика, подпомагана по сателитен път. BMW са си направили сметката, че само в Германия се губят близо 12 милиарда литра гориво в задръствания и други подобни пречки.

Индивидуалните технологии са част от цялостна EfficientDynamcs кампания, чиято задача е да се създадат по-екологични автомобили, докато в същото време се съхрани динамиката, която е запазен знак на BMW.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 22 Май 2008, 21:35

много бавно навлизат тия технологии,а и са много скъпи!
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook