Предна ос

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 7.03.2008

Предна ос

Мнение от bmw_uni » 07 Мар 2008, 13:59

Чисто технически въпрос:
С какво помага (пречи) силно изтеглената напред предна ос при БМВ? ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 7.03.2008

Мнение от bmw_uni » 07 Мар 2008, 16:02

Изображение
Изображение

Има разлика, нали... :lol:
Айде някой да обясни!!! :!: :arrow:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 07 Мар 2008, 16:41

Колега , поставяш въпроса малко като, за проверка на зннията на потребителите! :mhihi:
Първо което ми хрумва, за по-късия надвес -преодоляване на препятствия с по-голям градус на наклона :mhihi: /много е важно в градски условия, поне където паркирам предно предавателните колици застъргват / друго за което се сещам , по- незначително предимство, е благоприятно разприделение на теглото върху двете оси и от там по-добър баланс, и поведение на пътя!
ПС пък и в профил е по готино..... :mhihi:
Good Luck

Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 7.03.2008

Мнение от bmw_uni » 07 Мар 2008, 16:52

Tod написа:ПС пък и в профил е по готино..... :mhihi:

Вярно е това!! :D

Обаче ми се струва, че има и някаква връзка със задното задвижване и поведението на баварката при поднасяне... ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 940
Регистриран на: 5.06.2002
Местоположение: София

Мнение от //M_Power » 07 Мар 2008, 19:43

Естествено че има най-вече разпределението на масата и мотора отива зад предната ос следователно става почти с централен мотор :mhihi:
Три Бири и Турбото да сссвири
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 07 Мар 2008, 21:21

bmw_uni написа:
Tod написа:ПС пък и в профил е по готино..... :mhihi:

Вярно е това!! :D

Обаче ми се струва, че има и някаква връзка със задното задвижване и поведението на баварката при поднасяне... ;)


...верно има общо, но не разбрах защо само за по-готиното да е вярно...бъди по-конкретен иизчерпателен и нашето време е ценно, или ще подхващаме викторина някаква?! :mhihi:
Good Luck

Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 08 Мар 2008, 23:18

Ами идеалния баланс на един автомобил е ако тежестта е разпределена поравно между предния и задния мост, което е почти невъзможно да бъде постигнато при задвижване на предните колелета. Това е така защото за да се помести всичко (скоростна кутия диференциал полуоски и т.н) и пореди това че двигателя е напречно разположен той се изнася силно напред и фактически е пред предния мост като център на тежестта. Това съчетано с липсата на кардан и диференциал + полуоски отзад създава доста по голямо натоварване на предния мост отколкото на задния. Колата започва да се движи след тежкия си нос което води до леко до силно недозавиване ( като силно е обикновено при мощните коли с голям и тежък двигател което е още по-абсурдно ). При спортните коли има два подхода за постигане на равно разпределение на тежестта. Единия е да се постави двигателя зад седалките и пред задния мост ( т.е. посредата на автомобила ) и другия е да се използва архитектура каквато е при БМВ - надлъжен двигател зад предния мост съчетан с допълнителната тежест на кардана и диференциала отзад. Това е класическа схема от зората на автомобилостроенето изместена в последствие от предното предаване с основната цел за намаляване на себестойността на колите. Има дори допълнителни рядко срещани схеми като използването на надлъжен преден двигател съчетан със скоростна кутия в общ блок с диференциала за преместване на допълнителна тежест към задния мост. И стигаме до най-странната наложила се спортна схема използвана при 911 на Порше ( за нея казват че е триумф на инженерната мисъл над сбъркания дизайн :mhihi: ) - двигател ( малък и лек с голяма литрова мощност ) зад задната ос и задвижване на задните колела. За 50 години инженерите на Порше са успяли в голяма степен да компенсират негативите на вродено тежката задница ( заради която колата пък се ускорява изключително добре ) и да постигнат един блилянтен контрол над автомобила. Но все пак 911 си е със задно задвижване така че надеждите че и предното предаване след достатъчен брой години ще се рафинира достатъчно за да постигне поне частичен баланс са НАПРАЗНИ .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 09 Мар 2008, 11:37

освен порша и заза :mhihi: има още 2 колици такива - рено 8 и 10 :mhihi:  задните гуми се помпаха 2 атм, а предните ...1,2 :shock:  :mhihi: ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 10 Мар 2008, 21:20

и межд другото много отдавна карах Рено 8 и бях възхитен как стои на пътя
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 456
Регистриран на: 23.02.2007
Местоположение: Еindhoven
Пол: Мъж
Кара: e36 325i
Мечтае да кара: M-ка, кво друго?

Мнение от Wolf4 » 10 Мар 2008, 21:46

vitamincpp написа:Ами идеалния баланс на един автомобил е ако тежестта е разпределена поравно между предния и задния мост, което е почти невъзможно да бъде постигнато при задвижване на предните колелета. Това е така защото за да се помести всичко (скоростна кутия диференциал полуоски и т.н) и пореди това че двигателя е напречно разположен той се изнася силно напред и фактически е пред предния мост като център на тежестта. Това съчетано с липсата на кардан и диференциал + полуоски отзад създава доста по голямо натоварване на предния мост отколкото на задния. Колата започва да се движи след тежкия си нос което води до леко до силно недозавиване ( като силно е обикновено при мощните коли с голям и тежък двигател което е още по-абсурдно ). При спортните коли има два подхода за постигане на равно разпределение на тежестта. Единия е да се постави двигателя зад седалките и пред задния мост ( т.е. посредата на автомобила ) и другия е да се използва архитектура каквато е при БМВ - надлъжен двигател зад предния мост съчетан с допълнителната тежест на кардана и диференциала отзад. Това е класическа схема от зората на автомобилостроенето изместена в последствие от предното предаване с основната цел за намаляване на себестойността на колите. Има дори допълнителни рядко срещани схеми като използването на надлъжен преден двигател съчетан със скоростна кутия в общ блок с диференциала за преместване на допълнителна тежест към задния мост. И стигаме до най-странната наложила се спортна схема използвана при 911 на Порше ( за нея казват че е триумф на инженерната мисъл над сбъркания дизайн :mhihi: ) - двигател ( малък и лек с голяма литрова мощност ) зад задната ос и задвижване на задните колела. За 50 години инженерите на Порше са успяли в голяма степен да компенсират негативите на вродено тежката задница ( заради която колата пък се ускорява изключително добре ) и да постигнат един блилянтен контрол над автомобила. Но все пак 911 си е със задно задвижване така че надеждите че и предното предаване след достатъчен брой години ще се рафинира достатъчно за да постигне поне частичен баланс са НАПРАЗНИ .



:idea: :mhihi: :winky:
Are you M enough...?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 5.05.2002
Местоположение: Плевен

Мнение от biko » 10 Мар 2008, 22:12

А руското поше го забражихте нали.Колко сте лоши :mhihi: да забравие вечния ЗАЗ :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
само най-добрите умират млади

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 10 Мар 2008, 22:23

а шкодите :?:
Изображение

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 11 Мар 2008, 0:04

А БМВ 700 :mhihi:

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 11 Мар 2008, 0:05

А FIAT 126 :mhihi:

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook