Предна ос
Модератор: Общи модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
Предна ос
Чисто технически въпрос:
С какво помага (пречи) силно изтеглената напред предна ос при БМВ?
С какво помага (пречи) силно изтеглената напред предна ос при БМВ?

- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
Колега , поставяш въпроса малко като, за проверка на зннията на потребителите!
Първо което ми хрумва, за по-късия надвес -преодоляване на препятствия с по-голям градус на наклона
/много е важно в градски условия, поне където паркирам предно предавателните колици застъргват / друго за което се сещам , по- незначително предимство, е благоприятно разприделение на теглото върху двете оси и от там по-добър баланс, и поведение на пътя!
ПС пък и в профил е по готино.....

Първо което ми хрумва, за по-късия надвес -преодоляване на препятствия с по-голям градус на наклона

ПС пък и в профил е по готино.....

Good Luck
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
- Tod
- ентусиаст
-
- Мнения: 1126
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: Пловдив
- Кара: M3 и Volvo XC70
bmw_uni написа:Tod написа:ПС пък и в профил е по готино.....
Вярно е това!!![]()
Обаче ми се струва, че има и някаква връзка със задното задвижване и поведението на баварката при поднасяне...
...верно има общо, но не разбрах защо само за по-готиното да е вярно...бъди по-конкретен иизчерпателен и нашето време е ценно, или ще подхващаме викторина някаква?!

Good Luck
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
Не е ли странно? Същите хора, които се смеят на научната фантастика, четат прогнозата за времето и вярват на икономисти? ~Kelvin Throop III
- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
Ами идеалния баланс на един автомобил е ако тежестта е разпределена поравно между предния и задния мост, което е почти невъзможно да бъде постигнато при задвижване на предните колелета. Това е така защото за да се помести всичко (скоростна кутия диференциал полуоски и т.н) и пореди това че двигателя е напречно разположен той се изнася силно напред и фактически е пред предния мост като център на тежестта. Това съчетано с липсата на кардан и диференциал + полуоски отзад създава доста по голямо натоварване на предния мост отколкото на задния. Колата започва да се движи след тежкия си нос което води до леко до силно недозавиване ( като силно е обикновено при мощните коли с голям и тежък двигател което е още по-абсурдно ). При спортните коли има два подхода за постигане на равно разпределение на тежестта. Единия е да се постави двигателя зад седалките и пред задния мост ( т.е. посредата на автомобила ) и другия е да се използва архитектура каквато е при БМВ - надлъжен двигател зад предния мост съчетан с допълнителната тежест на кардана и диференциала отзад. Това е класическа схема от зората на автомобилостроенето изместена в последствие от предното предаване с основната цел за намаляване на себестойността на колите. Има дори допълнителни рядко срещани схеми като използването на надлъжен преден двигател съчетан със скоростна кутия в общ блок с диференциала за преместване на допълнителна тежест към задния мост. И стигаме до най-странната наложила се спортна схема използвана при 911 на Порше ( за нея казват че е триумф на инженерната мисъл над сбъркания дизайн
) - двигател ( малък и лек с голяма литрова мощност ) зад задната ос и задвижване на задните колела. За 50 години инженерите на Порше са успяли в голяма степен да компенсират негативите на вродено тежката задница ( заради която колата пък се ускорява изключително добре ) и да постигнат един блилянтен контрол над автомобила. Но все пак 911 си е със задно задвижване така че надеждите че и предното предаване след достатъчен брой години ще се рафинира достатъчно за да постигне поне частичен баланс са НАПРАЗНИ .

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
освен порша и заза
има още 2 колици такива - рено 8 и 10
задните гуми се помпаха 2 атм, а предните ...1,2
...




- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
- Wolf4
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 456
- Регистриран на: 23.02.2007
- Местоположение: Еindhoven
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325i
- Мечтае да кара: M-ка, кво друго?
vitamincpp написа:Ами идеалния баланс на един автомобил е ако тежестта е разпределена поравно между предния и задния мост, което е почти невъзможно да бъде постигнато при задвижване на предните колелета. Това е така защото за да се помести всичко (скоростна кутия диференциал полуоски и т.н) и пореди това че двигателя е напречно разположен той се изнася силно напред и фактически е пред предния мост като център на тежестта. Това съчетано с липсата на кардан и диференциал + полуоски отзад създава доста по голямо натоварване на предния мост отколкото на задния. Колата започва да се движи след тежкия си нос което води до леко до силно недозавиване ( като силно е обикновено при мощните коли с голям и тежък двигател което е още по-абсурдно ). При спортните коли има два подхода за постигане на равно разпределение на тежестта. Единия е да се постави двигателя зад седалките и пред задния мост ( т.е. посредата на автомобила ) и другия е да се използва архитектура каквато е при БМВ - надлъжен двигател зад предния мост съчетан с допълнителната тежест на кардана и диференциала отзад. Това е класическа схема от зората на автомобилостроенето изместена в последствие от предното предаване с основната цел за намаляване на себестойността на колите. Има дори допълнителни рядко срещани схеми като използването на надлъжен преден двигател съчетан със скоростна кутия в общ блок с диференциала за преместване на допълнителна тежест към задния мост. И стигаме до най-странната наложила се спортна схема използвана при 911 на Порше ( за нея казват че е триумф на инженерната мисъл над сбъркания дизайн) - двигател ( малък и лек с голяма литрова мощност ) зад задната ос и задвижване на задните колела. За 50 години инженерите на Порше са успяли в голяма степен да компенсират негативите на вродено тежката задница ( заради която колата пък се ускорява изключително добре ) и да постигнат един блилянтен контрол над автомобила. Но все пак 911 си е със задно задвижване така че надеждите че и предното предаване след достатъчен брой години ще се рафинира достатъчно за да постигне поне частичен баланс са НАПРАЗНИ .



Are you M enough...?!
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
А БМВ 700 

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
А FIAT 126 

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани