Качеството на БМВ през годините...
Модератор: Общи модератори
36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Качеството на БМВ през годините...
тази тема не я пиша със цел да цапам. просто през последните години съм свидетел на определени тенденции които не някак си не ми пасват на имиджа на определени фирми.
разбира се написаното по-долу е лично мое мнение. знам че зад всеки проблем със качеството си има логична причина (поразбирам все пак малко от коли), но все пак реших да понапиша малко по темата.
с 2 думи- моето скромно мнение е че през последните години технологията е дръпнала напред по-бързо от колкото доказването и. ще обясня. идеята ми е че фирмите имат възможности да предлагат иновации и да ги внедряват във колите, но не могат да ги докарат на надеждност. проблема е стар като света и е типичен за всички компании които са на ръба на технологиите... и все пак дали това е правило ?
да вземеме едно е39 м5. 45к км нормално каране ти струват- 2 ваноса, една горивна помпа, множество необясними и неповтаряеми електрически проблеми и тн. и това е на една $75к кола която е предназначена за хора със изтънчен вкус и високи изисквания за надеждност.
или един х5 4.6ис - след 20к км ваноса е за сменяне... да не говориме за множеството електрически проблеми (пак) вариращи от полудял климатроник до неработещ dsp които като забрави да работи завлича цялата аудио система и само рестарт на колата го оправя. хайде, да не е 4.6ис, да е обикновено х5 - 3 или 4.4 литра... през първите 2 години хората бяха вдигнали ръце от тях... форумите са пълни със притежатели на които не им побира акъла как бмв може да дава такива (и толкова много) глупави проблеми които обикновено се свързват със хюндаи, киа и другите "плебейски" марки...
или едно е46 м3 - първите модели имаха сериозни проблеми по мазането отговорни за изстъргани биали, пукнати блокове и тн. оправиха го. и въпреки това пак тук таме някои изпищява по същите причини.
страшното е че за повечето електрически проблеми, ауторизираните гаражи им е напълно известно че са типични за определени модели и въпреки това не знаят какво е решението. примерно за дсп- проблема казват че доста возила са така, но не знаят какъв е проблема и чакат указания от бмв... демек има коли който никои не знае как да се поправят.за вас не знам ма на мене ми стаа леко чоглаво.
примери много. повечето съм ги чел по нета писани от недоволни притежатели... същото е и със мерцедесите- основно е-класите... какво става? качеството ли пада или компаниите са захапали повече от колкото могат да преглътнат? въпрос на организация ли е? японците правят возила които не отстъпват по сложност на немските и въпреки това почти нямат проблеми... работна култура може би?
и нещо друго. немците са известни със неуязвимата си механика и горе-долу електрикаджииство. да, но напоследък човек ще рече че и механиката им започва да има проблеми...
разбирам че прогрес без жертви не може. но когато за една кола плащаш 25% повече от колкото за друга във същия клас, има определени изисквания които трябва да се задоволяват. иначе все едно си платил само заради марката, което си е снобизъм във най-елементарния му вид.
а вие какво мислите? защо така се получава със качеството?
разбира се написаното по-долу е лично мое мнение. знам че зад всеки проблем със качеството си има логична причина (поразбирам все пак малко от коли), но все пак реших да понапиша малко по темата.
с 2 думи- моето скромно мнение е че през последните години технологията е дръпнала напред по-бързо от колкото доказването и. ще обясня. идеята ми е че фирмите имат възможности да предлагат иновации и да ги внедряват във колите, но не могат да ги докарат на надеждност. проблема е стар като света и е типичен за всички компании които са на ръба на технологиите... и все пак дали това е правило ?
да вземеме едно е39 м5. 45к км нормално каране ти струват- 2 ваноса, една горивна помпа, множество необясними и неповтаряеми електрически проблеми и тн. и това е на една $75к кола която е предназначена за хора със изтънчен вкус и високи изисквания за надеждност.
или един х5 4.6ис - след 20к км ваноса е за сменяне... да не говориме за множеството електрически проблеми (пак) вариращи от полудял климатроник до неработещ dsp които като забрави да работи завлича цялата аудио система и само рестарт на колата го оправя. хайде, да не е 4.6ис, да е обикновено х5 - 3 или 4.4 литра... през първите 2 години хората бяха вдигнали ръце от тях... форумите са пълни със притежатели на които не им побира акъла как бмв може да дава такива (и толкова много) глупави проблеми които обикновено се свързват със хюндаи, киа и другите "плебейски" марки...
или едно е46 м3 - първите модели имаха сериозни проблеми по мазането отговорни за изстъргани биали, пукнати блокове и тн. оправиха го. и въпреки това пак тук таме някои изпищява по същите причини.
страшното е че за повечето електрически проблеми, ауторизираните гаражи им е напълно известно че са типични за определени модели и въпреки това не знаят какво е решението. примерно за дсп- проблема казват че доста возила са така, но не знаят какъв е проблема и чакат указания от бмв... демек има коли който никои не знае как да се поправят.за вас не знам ма на мене ми стаа леко чоглаво.
примери много. повечето съм ги чел по нета писани от недоволни притежатели... същото е и със мерцедесите- основно е-класите... какво става? качеството ли пада или компаниите са захапали повече от колкото могат да преглътнат? въпрос на организация ли е? японците правят возила които не отстъпват по сложност на немските и въпреки това почти нямат проблеми... работна култура може би?
и нещо друго. немците са известни със неуязвимата си механика и горе-долу електрикаджииство. да, но напоследък човек ще рече че и механиката им започва да има проблеми...
разбирам че прогрес без жертви не може. но когато за една кола плащаш 25% повече от колкото за друга във същия клас, има определени изисквания които трябва да се задоволяват. иначе все едно си платил само заради марката, което си е снобизъм във най-елементарния му вид.
а вие какво мислите? защо така се получава със качеството?
Последна промяна alx на 20 Апр 2004, 15:34, променена общо 1 път
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
стечение на обстоятелствата...
при здрава конкуренция който пусне нещо, което ще даде дефекти губи яко...
ама дали заради глобализацията, дето по различни пътища парите отиват все на едно място, дали щото някой си е казал, абе карай аз ще го пусна преди другите, ще продам много и парите ще покрия дефектите и ще подобря технологията, се е почнала бесна надпревара...
естествено завиден дял в цялата каша имат купувачите дето си дават парите ей така...
то ясно че не може да бъдеш сигурен 100% че ще получиш това за което си платил, но ако има доказана репутация процента скача и след всеки успешен модел се качва все повече и повече... само дето това нещо се гради с години...
а пък и винаги има надлъгване, (това основно преди глобализацията) преди да се пусне някой модел, има доста месеци работа... и като и хрумне на фирмата Х да пусне еди къв си модел и трябват У месеца до премиерата, а на фирмата Z до премиерата и трябват М месеца технологично време + К месеца да и хрумне или да изтече инфо... е познайте откъде се краде време за да се изостане...
при здрава конкуренция който пусне нещо, което ще даде дефекти губи яко...
ама дали заради глобализацията, дето по различни пътища парите отиват все на едно място, дали щото някой си е казал, абе карай аз ще го пусна преди другите, ще продам много и парите ще покрия дефектите и ще подобря технологията, се е почнала бесна надпревара...
естествено завиден дял в цялата каша имат купувачите дето си дават парите ей така...
то ясно че не може да бъдеш сигурен 100% че ще получиш това за което си платил, но ако има доказана репутация процента скача и след всеки успешен модел се качва все повече и повече... само дето това нещо се гради с години...
а пък и винаги има надлъгване, (това основно преди глобализацията) преди да се пусне някой модел, има доста месеци работа... и като и хрумне на фирмата Х да пусне еди къв си модел и трябват У месеца до премиерата, а на фирмата Z до премиерата и трябват М месеца технологично време + К месеца да и хрумне или да изтече инфо... е познайте откъде се краде време за да се изостане...
<br>
br
br
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Не знам за БМВ, но на тукашния пазар Мерцедесите имат такава слава. Всичко им се чупи, странни електрически проблеми... особено дизелите. Странно, в Америка БМВ никак не са добре с надеждноста. Тук са железни, просто никой не може да се мери, и освен това колите ги дават с 2 години гаранция и 5 години/100,000км Моторплан. Което значи че всичката поддръжка е за тяхна сметка - от смяна на накладки и масло, до неработещо каквото и да е. Явно всичко е въпрос на пари и надпревара кой ще стигне първи до потребителя...
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
За мерцедесите мога да Ви кажа от личен опит специално за последната Ц класа, че електроника за 3 години е сменена почти цялата ABS, ESP, SRS, клаксона два пъти, касетофона 2 и сега пак е за ремон, Чейнджъра е оправян веднъж и т.н. За ходова част също не мога да кажа нищо хубаво, но за пътищата в БГ е нормално.
По абсолчтно нищо друго нямам забележки и смятам, че се държи добре:) [/i]
По абсолчтно нищо друго нямам забележки и смятам, че се държи добре:) [/i]
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
За механиката незнам и неразбирам, но относно ел. проблемите имам някъкво мое обяснение. Както знаете в съвременните коли бъка от електроника и една много важна част от нея са микропроцесорите и микроконтролерите (в някои коли има по стотина от тях). И както всички знаят тези джаджи работят чрез написан специално за целта софтуер, които в някой случай стига до стотици хиляди реда код. И понеже програмистите, като всички други хора и те не са безгрешни от там идват и всичките тези проблеми. Щото (според мен де
), когато имаш някакъв механичен проблем е много по-лесно да го откриеш (поне, а колко ще го решиш, въпроса е съвсем друг), отколкото да се заровиш да търсиш софтуерен бъг във всичките тези редове код. Да не говорим, че както повечето програмисти знаят, най-коварните проблеми имат свойството да се появяват и изчезват по най-необясними начини, както и да предизвикват също толкова необясними странични въздействия. Да не говорим, че понякога проблема се намира и в самия чип (в силикона или пък във микро-програмата, която го управлява).
Та това е просто ще трябва хората да се примирят, че колкото по-напред отива технологията и, че колкото по-сложна става една система с цел да улесни потребителя, толкова повече се увеличава и вероятността тя да е пълна с грешки и проблеми. Едно качествено дебъгване и тестване на софтуера понякога може да отнеме повече време от това за което е бил създаден, а времето никога недостига, щото просто трябва да се излиза на пазара, пък се разчита че нещата може и на по-късен етап да се оправят
.

Та това е просто ще трябва хората да се примирят, че колкото по-напред отива технологията и, че колкото по-сложна става една система с цел да улесни потребителя, толкова повече се увеличава и вероятността тя да е пълна с грешки и проблеми. Едно качествено дебъгване и тестване на софтуера понякога може да отнеме повече време от това за което е бил създаден, а времето никога недостига, щото просто трябва да се излиза на пазара, пък се разчита че нещата може и на по-късен етап да се оправят

- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
alx написа:идеята ми беше не хората да казват кво им се е строшило а да побистриме малко какви са причините...



ПП. Същия пробле го има и при GSM-те например. Неможе да пускаш нови модели почти всеки месец с една камара нови екстри и да очакваш, че всичко ще е ОК.

- Nasti
-
-
- Мнения: 1452
- Регистриран на: 11.06.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кво ли не...
Аз за последните 4 годни се нагледах на кориози.. за това време що БМВта Мерцедеси и Аудита прекарах през сервизи не е истина, за 3 години моито Ауди също бая влиза в сервиз и всичко което сменях беше ОРИГИНАЛНО щАМПА vag 1989Г., С ИЗКЛюЧЕНИЕ НА АМОРТЕСЬОРИТЕ КОИТО СМЕНИХ ПО ГАРАНЦИЯ!
Е кажете ми вие дали има спад в качеството не само на БМВ а и на всички марки..
БМВ 740Д на 10 000км. сменяме носачи, било фабричен дефект! Не! Нямате право на фабрични дефекти при коли за 200 000лв. То не беха келави електроники, то не беше чудо... Х5 на 16 000 рейка, А8 на 30 000 турбина, С класа на 40 000 окачване за 12 500лв... е кво е тва чудо, собствениците им се успокояват че били гаранционни, е те няма цял живот да са гаранционни
Ми в сервиза в който си карам колата, забелязах че и Енджи им е клиент, то там са само А4, А6, 520, 523, 525, Е класа, Ц класа... те скъпите коли там са повече от дъртите дараци.. това не е истина просто, аз не виждам смисъл да си купувам кола която е след 96-а година... няма такива развалини
Е кажете ми вие дали има спад в качеството не само на БМВ а и на всички марки..
БМВ 740Д на 10 000км. сменяме носачи, било фабричен дефект! Не! Нямате право на фабрични дефекти при коли за 200 000лв. То не беха келави електроники, то не беше чудо... Х5 на 16 000 рейка, А8 на 30 000 турбина, С класа на 40 000 окачване за 12 500лв... е кво е тва чудо, собствениците им се успокояват че били гаранционни, е те няма цял живот да са гаранционни
Ми в сервиза в който си карам колата, забелязах че и Енджи им е клиент, то там са само А4, А6, 520, 523, 525, Е класа, Ц класа... те скъпите коли там са повече от дъртите дараци.. това не е истина просто, аз не виждам смисъл да си купувам кола която е след 96-а година... няма такива развалини
Предпочитам да сера на метеното, отколкото да мета насраното...
- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
-
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
Значи Димитър е прав за електрониката в съвременните автомобили и софтуера! Лошото е че тези проблеми ще се зъдълбочават, американците се усещат по-рано и през 1996 година унифицират достъпа за сервиз на всички автомобили известен като OBDII за да не се получава така че ауторизираните сервизи да не знаят как да отстранят даден проблем независимо от марката. При BMW годината е 2000 в този случай консерватизма не бил полезен!
Проблема идва и от крадците на автомобили
не се смейте за да осигурят срещу такива се използват системи за криптиране на secure данните и поради вроденото си недоверие не дават достъп на сервизите до входни точки от които може да се локализира проблема, а искат сами да го разрешат, но като продаваш на 5 континента става доста трудно с наличния ресурс.
Всичко това затруднява процесите на откриване на грешките и тяхното поправяне само за електрониката говоря.
Защо ще се задълбочават проблемите
"Проучване финансирано от концерна Пежо-Ситроен показва че през 2010 година 25 % от себестойноста на автомобила ще е за неговото програмно осигуряване тоест софтуер." Повече тук
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=7275
Колкото по сложна е една система толкова повече възможности за грешки има! Не са мои думи но ми харесват.
Колегите с които работя в Германия (по проекти за самата BMW Group ) се шегуват че всяко ново BMW се продава обурудвано с мобилен телефон защото като блокира електрониката не може да се излезе от него, звъниш в сервиза идват закачат от долу на някаква конзола един лаптоп и те отключват. Това е в Мюнхен а ако си в Италия и сервиза там не разполага с толкова секретния софтуер ...
Проблема идва и от крадците на автомобили

Всичко това затруднява процесите на откриване на грешките и тяхното поправяне само за електрониката говоря.
Защо ще се задълбочават проблемите

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=7275
Колкото по сложна е една система толкова повече възможности за грешки има! Не са мои думи но ми харесват.
Колегите с които работя в Германия (по проекти за самата BMW Group ) се шегуват че всяко ново BMW се продава обурудвано с мобилен телефон защото като блокира електрониката не може да се излезе от него, звъниш в сервиза идват закачат от долу на някаква конзола един лаптоп и те отключват. Това е в Мюнхен а ако си в Италия и сервиза там не разполага с толкова секретния софтуер ...
May the BMW force be with you!
- MOPKOB
- Правопис Мастър
-
- Мнения: 434
- Регистриран на: 17.03.2004
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Не помня преди колко време, но около година да кажем или 6-7 месеца излезе една много интересна статия в немското издание на Ауто-Билд. Озаглавена нещо от рода на "Къде отиде легендата Made in Germany?". Самите германци са стреснати от покачения процент дефекти в заводските им коли. Мисля че математиката би трябвало да обясни повечето за така наречения фабрично заложен срок на годност. Тъй като шефа ми е американец , поговорихме и с него, тъй като и той е фен на бмв. Неговият коментар бе - Ура, най-накрая и германците ни достигнаха. Обяснението му е - преди 25-30 години Американската индустрия произвеждала железни коли, разбирайте вечни, наистина много дуракоустойчиви, със превъзходни експлоатационни качества. Но идва и момента на голямото осъзнаване, да прекрасно е да държиш на марката и качеството което тя ти предлага , но има едно единствено нещо което променя уравнението и то е - $ парите. Когато създаваш нещо вечно си обречен да фалираш, не може да печелиш от вечната му продажба, подръжка и т.н. Та равносметката е - по-добра маркетингова стратегия, която да те убеди, че живота на един автомобил е 5-9 години. Разбира се и практиката да се заменят автомобили от големите производители чрез доплащане също води до скъсяване на заводско заложения експлоатационен период. Феномен в това отношение е Ауди 80 , това по дани от тази статия, кола предназначена да бъде заменена след 6-10 години бива експлоатирана повече от 15-17 г (не съм сигурен, но там някъде). Прекрасно би било ако стандартът навсякъде се запазваше и продажбите на тази кола покриват разходите по инвестицията на нови технологии. Но пак уви глобализацията както и сложните международни икономически процеси, изискват многократно по-голямо реинвестиране за добавянето на нова продуктова гама. От там следва и така популярният пример на една моя учителка - в света се продават средно около 7 милрд. чорапогащи годишно . средната цена на един е около 2,7 $ . Най-интересното е че има патентована технология за материя, която е с абсолютно идентичния състав и свойства, както и матеряла(как по дяволите се пише тази дума) от който се правят и нормалните, с тази разлика че първия не се къса, е добре , хайде да закрием индустрията тогава, Всяка жена си купува крайно число такива и няма нужда да ги заменя. Това се нарича икономическа криза в отрасъла. Да ама не. Та от тук ми идва и идеята , как Ауди (моля привържениците да не се обиждат това важи за всички марки според мен) да продължат да правят дълголетни автомобили, не е нужно, защо ли , защото името на марката е вече наложено и то самото продава, разбира се, че се правят компромиси, в края на краищата света се движи само и единствено от парите. Мога и още да се впускам, но нека не се налагам , сигурен съм, че много от нас сме на различни мнения . В заключение мисля че за да не повторят грешката на други големи концерни , европейските автомобилопроизводители ще гледат да не допускат грешки които биха ги накарали да продават по-малко от продукта си , в един пазар в който има лимит на покупателите.

добре написано. но проблема които аз визирам е че ти продават не чорапогащи със определен срок на експлоатация, а чорапогащи които още като ги извадиш от кутията и се оказват със бримка което е недопустимо (или пускат бримка без да ги закачаш още на първото обуване)... мноо ги разбирам тия чорапогащи ей...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Да, проблемът е доста сериозен!
И ако си мислите, че при БМВ, Мерцесед и Ауди е страшно, трябва да си поговорите със собственик на Пежо 206 или 307, да не дава Господ някой да се е излъгал пък с SW версиите им! Вече от няколко места чувам умопомръчаващи неща за тези коли - най-куриозното - един случай за 307 - чупи шарнир на 2 км. от автосалона, току - що купен :mha:
И ако си мислите, че при БМВ, Мерцесед и Ауди е страшно, трябва да си поговорите със собственик на Пежо 206 или 307, да не дава Господ някой да се е излъгал пък с SW версиите им! Вече от няколко места чувам умопомръчаващи неща за тези коли - най-куриозното - един случай за 307 - чупи шарнир на 2 км. от автосалона, току - що купен :mha:
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Неискам да се повтарям, но тази тема е актуална за всички марки автомобили, не само за гореизброените, както и за продукти от всякакъв род основани на високите технологии. Проблема винаги го е имало и ще продължава да го има. Просто това е цената за силно скъсеното време м/у разработката и пазара. Пестепенно нещата след това се оправят - когато улегнат и след време се въведат общо приети стандарти (Vasilen-е не си прав BMW въвеждат OBDII през 1996 г. - поне за Е36 мисля, че от тогава са с него).
При компютрите има едно желязно правило, което почти винаги помага и спасява от неприятности - Никога не си купувай последния вик на технологията, винаги гледай да си поне 2 нива надолу, защото се предполага, че тогава продуктите са изживяли своето "детство", ако може така да се каже и вече са станали по-сигурни и улегнали. И след като колите постепенно се превръщат в едни своеобразни "мрежи от компютри", мисля че няма да е зле това правило да започне да се прилага и за тях. Надявам се винаги обаче да се намират хора, които да "поемат" върху себе си "узряването" на новите технологии.
При компютрите има едно желязно правило, което почти винаги помага и спасява от неприятности - Никога не си купувай последния вик на технологията, винаги гледай да си поне 2 нива надолу, защото се предполага, че тогава продуктите са изживяли своето "детство", ако може така да се каже и вече са станали по-сигурни и улегнали. И след като колите постепенно се превръщат в едни своеобразни "мрежи от компютри", мисля че няма да е зле това правило да започне да се прилага и за тях. Надявам се винаги обаче да се намират хора, които да "поемат" върху себе си "узряването" на новите технологии.
36 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани