The murder that change everything in BMW
Модератор: Общи модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- deliveryman
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 29.05.2003
The murder that change everything in BMW
By 1990 Claus Luthe had been head of design at BMW for almost 14 years
Under his direction his team of designers has produced a string of tautly
tailored cars that defined BMW's thrusting sportly style for a whole generation of luxury car buyers.The 1986 7-series was a Luthe car,as
was the iconic 1990 3-series,and the 1988 and 1996 5-series models.
Prior to joining BMW he'd worked for NSU,where he'd designed the seminal Ro8o,the car that kickstarted the 1980's obssesion with rounded,wind-cheating shapes.
But Luthe's proffesional succses was becoming increasingly overshadowed
by personal problems.His adult son was a drug addict and the ralationship
between the two man was becoming increaslingly strained.The tension erupted into a violent struggle one night after Luthe's son had come home,noisy and disruptive.When it ended the brilliant 59-year-old designer
has stabbed his son to death.Luthe was arrested,tried and imprisoned,but
because of the tragic circumstances surrounding did not serve a long
sentence.
BMW's then head of R&D,Wolfang Reitzle,spent two years finding a replacement for Luthe.The curt announcement on 1 octomber 1992,that
Christoper Edward Bangle would become only the fourth head of desighn
of BMW since World War II,stunned industry observers.
And in many ways it still does.
ox,zabolqxa me prastite... tova go prapisax ot posledniqt broi na angliiskoto "CAR"magazine,kato statiqta se kazvashe -"The secret History of motoring" a zaglavieto beshe pod No2
P.S. Tarsili la celi 2(DVE!) godini glaven dizainer i ot torbata s putkite sa izvadili kyra,bax ti i iligogrenite....
Under his direction his team of designers has produced a string of tautly
tailored cars that defined BMW's thrusting sportly style for a whole generation of luxury car buyers.The 1986 7-series was a Luthe car,as
was the iconic 1990 3-series,and the 1988 and 1996 5-series models.
Prior to joining BMW he'd worked for NSU,where he'd designed the seminal Ro8o,the car that kickstarted the 1980's obssesion with rounded,wind-cheating shapes.
But Luthe's proffesional succses was becoming increasingly overshadowed
by personal problems.His adult son was a drug addict and the ralationship
between the two man was becoming increaslingly strained.The tension erupted into a violent struggle one night after Luthe's son had come home,noisy and disruptive.When it ended the brilliant 59-year-old designer
has stabbed his son to death.Luthe was arrested,tried and imprisoned,but
because of the tragic circumstances surrounding did not serve a long
sentence.
BMW's then head of R&D,Wolfang Reitzle,spent two years finding a replacement for Luthe.The curt announcement on 1 octomber 1992,that
Christoper Edward Bangle would become only the fourth head of desighn
of BMW since World War II,stunned industry observers.
And in many ways it still does.
ox,zabolqxa me prastite... tova go prapisax ot posledniqt broi na angliiskoto "CAR"magazine,kato statiqta se kazvashe -"The secret History of motoring" a zaglavieto beshe pod No2
P.S. Tarsili la celi 2(DVE!) godini glaven dizainer i ot torbata s putkite sa izvadili kyra,bax ti i iligogrenite....
А на мен ми се струва, че все пак са извадили точно каквото трябва. Новото време изисква ново мислене. Промените в дизайна идват точно на време. Z4 на мен поне ми харесва много повече от Z3.
Колкото до това за автоматичните скорости - коя от спортните коли в момента има ръчни скорости ? Всички са полуавтоматици (типтроник и т.н.).
Колкото до това за автоматичните скорости - коя от спортните коли в момента има ръчни скорости ? Всички са полуавтоматици (типтроник и т.н.).
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Браво за усилията! Но смятам, че нямаше да голяма разликата, ако вместо препис беше качил превод - мисля, че е по-коректно към всички участници във форума, подобно на писането на кирилица. Аз също смятам, че БМВ след двегодишно търсене са извадили от торбата точно каквото трябва! Историята е интересна, така че ето и превода без претенции за художествен, защото времето ми уекинко не достига...
"До 1990 г. Клаус Люте е шеф на дизайна на БМВ в продължение на 14 години. Под негово ръководство екипа от дизайнери създава редица перфектно изпипани автомобили, привлекли вниманието на цяло поколение купувачи на луксозни коли към агресивния спортен стил на БМВ." 7-ма серия от 1986г. е творение на Люте, подобно на култовата 3-та серия от 1990г и 2 поколения на 5-та серия от 1988 и 1996г. Преди да се присъедини към БМВ, той работи за NSU, където създава концептуалния Ro8o - колата, която стартира манията по заоблените обтекаеми форми през 80-те години.
Но професионалните успехи на Люте рязко са помрачени от лични проблеми. Синът му е пристрастен към наркотиците и отношенията между двамата са изключително обтегнати. Напрежението избухва във физически сблъсък след като една вечер синът се прибира дрогиран. 59-годишният гениален дизайнер го наръгва и той умира. Люте е арестуван, осъден и вкаран в затвора, но поради трагичните събития не успява да излежи и малка част от присъдата си.
Тогавашния шеф на развойния отдел на БМВ Волфганг Ритцле прекарва 2 години в търсене на заместник на Люте. Краткото прес-съобщение на 1 октомври 1992, с което е обявено, че Кристофър Едуард Бенгъл ще бъде едва четвъртия шеф на дизайна на БМВ от Втората Световна война насам, изненадва мнозина наблюдатели на събитията в индустрията. В много отношения продължава да ги изненадва и до днес..."
Enjoy...
"До 1990 г. Клаус Люте е шеф на дизайна на БМВ в продължение на 14 години. Под негово ръководство екипа от дизайнери създава редица перфектно изпипани автомобили, привлекли вниманието на цяло поколение купувачи на луксозни коли към агресивния спортен стил на БМВ." 7-ма серия от 1986г. е творение на Люте, подобно на култовата 3-та серия от 1990г и 2 поколения на 5-та серия от 1988 и 1996г. Преди да се присъедини към БМВ, той работи за NSU, където създава концептуалния Ro8o - колата, която стартира манията по заоблените обтекаеми форми през 80-те години.
Но професионалните успехи на Люте рязко са помрачени от лични проблеми. Синът му е пристрастен към наркотиците и отношенията между двамата са изключително обтегнати. Напрежението избухва във физически сблъсък след като една вечер синът се прибира дрогиран. 59-годишният гениален дизайнер го наръгва и той умира. Люте е арестуван, осъден и вкаран в затвора, но поради трагичните събития не успява да излежи и малка част от присъдата си.
Тогавашния шеф на развойния отдел на БМВ Волфганг Ритцле прекарва 2 години в търсене на заместник на Люте. Краткото прес-съобщение на 1 октомври 1992, с което е обявено, че Кристофър Едуард Бенгъл ще бъде едва четвъртия шеф на дизайна на БМВ от Втората Световна война насам, изненадва мнозина наблюдатели на събитията в индустрията. В много отношения продължава да ги изненадва и до днес..."
Enjoy...
Never mistake motion for action...
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани