Спойлер - Разход?
Модератор: Общи модератори
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Спойлер - Разход?
Някъде тук четох, че от спойлер на багажника на е 34 се вдигал много разхода. Вярно ли е това и каква е логиката?
- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
няма логика и е глупаво.
не знам за кой сполер точно говориш, но ако е правилен като аеродинамика, би трябвало да намали разхода, макар и минимално. а защо ли? ми има логично обяснение. когато колата се движи, тя сече въздушната струя. въздушния поток е ламинарем ( което значи, че самият въздух се движи на супер тънки пластове, които на практика не се смесват по между си ). в момента в които този ламинарен въздушен поток стигне до задния край на колата ти, при движение с по-висока скорост се получава завихряне, или по-точно казано ламинарния въздушен поток преминава в турболентен ( което пък значи, че тези тънки слоеве на флуида се смесват по между си ). при това турболизиране, се получава един вид сила, която действа на обратно на посоката на движение на колата и я дърпа назад, макар и супер минимално, което пък от своя страна качва разхода, защото усилието е по-голямо. при един добър спойлер, който извежда въздушния поток над задната част на колата, а не зад нея, това завихряне се получава високо над колата и не влияе на движението й. това е точното и научно обяснение на цялата расправия за спойлерите. истината е, че не се исползват само за гъзария, но за тези техни цели не е нужно да са огромни, просто трябва да са правилно насочени. но спойлер НЕ МОЖЕ да вдигне разход, квото ще да става
п.с.: приятели, личи ли си кой скоро е държал физика и си я е взел?

не знам за кой сполер точно говориш, но ако е правилен като аеродинамика, би трябвало да намали разхода, макар и минимално. а защо ли? ми има логично обяснение. когато колата се движи, тя сече въздушната струя. въздушния поток е ламинарем ( което значи, че самият въздух се движи на супер тънки пластове, които на практика не се смесват по между си ). в момента в които този ламинарен въздушен поток стигне до задния край на колата ти, при движение с по-висока скорост се получава завихряне, или по-точно казано ламинарния въздушен поток преминава в турболентен ( което пък значи, че тези тънки слоеве на флуида се смесват по между си ). при това турболизиране, се получава един вид сила, която действа на обратно на посоката на движение на колата и я дърпа назад, макар и супер минимално, което пък от своя страна качва разхода, защото усилието е по-голямо. при един добър спойлер, който извежда въздушния поток над задната част на колата, а не зад нея, това завихряне се получава високо над колата и не влияе на движението й. това е точното и научно обяснение на цялата расправия за спойлерите. истината е, че не се исползват само за гъзария, но за тези техни цели не е нужно да са огромни, просто трябва да са правилно насочени. но спойлер НЕ МОЖЕ да вдигне разход, квото ще да става

п.с.: приятели, личи ли си кой скоро е държал физика и си я е взел?




- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD




За рализка ... този път ме кефиш

Последна промяна Giorceto на 28 Яну 2004, 15:53, променена общо 1 път
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Хехех енджи и аз това го знам само че ни мъчиха по механика на флуидите с това и по задълбочено сичко разглеждахме.... а относно това което си написал се съмнявам че даже след формула 1 течението е ламинарно
просто е навъзможно на практика когато тяло се движи бързо в какъвто и да било флуид да не турболизира течението
това не се отнася за супер обтекаеми тела и при ниска скорост
ние сме правили опити с крилен профил в канал...абе много дълго има да пиша
с една дума според мен и знанията ми доколкото си спомням ... невъзможно е след автомобила да е ламинарно течението като се движи примерно с 100 км/ч просто защото въздушната струя на където и да се насочи зад задницата на автомобила налягането винаги е по малко и се получава това "Смесване на слоевете на флуида"




с една дума според мен и знанията ми доколкото си спомням ... невъзможно е след автомобила да е ламинарно течението като се движи примерно с 100 км/ч просто защото въздушната струя на където и да се насочи зад задницата на автомобила налягането винаги е по малко и се получава това "Смесване на слоевете на флуида"

- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
Penchev написа: ...
бате, прочети внимателно пак какво съм написъл.
казвам, че идеята на спойлера е да промени мястото, където става турболенцията и то да не е зад колата а над колата. иначе при всички случаи има турболенция!
това, което точно в момента ми е в акъла - малкия заден спойлер на Е46, който е висок около 2 сантиметра и е то4но във формата на 90 градусова дъга, с цел да извежда въздушната струя на горе.

Намерих темата, където преочетох за разхода - тя е в секция тунинг и е старичка. Ето цитат:
BMW_power май беше ника на пича, който го е написал.
Пуснато на: 04 Окт 2002, 14:11 Заглавие: отг::Za znachenieto na antikriloto
--------------------------------------------------------------------------------
За украса ли се сложили на това баварче крило отзад? В Световния рали шампионат всички имат "украса" при багажника.
+ Дава стабилност в завоите. Много по-трудно е занасянето при по-плавна работа с волана. Работи при всички скорости. Зависи какъв ъгъл си му нагласил
- Разхода ти отива при Господ. Еле па над 160 км/ч
BMW_power май беше ника на пича, който го е написал.
Пуснато на: 04 Окт 2002, 14:11 Заглавие: отг::Za znachenieto na antikriloto
--------------------------------------------------------------------------------
За украса ли се сложили на това баварче крило отзад? В Световния рали шампионат всички имат "украса" при багажника.
+ Дава стабилност в завоите. Много по-трудно е занасянето при по-плавна работа с волана. Работи при всички скорости. Зависи какъв ъгъл си му нагласил
- Разхода ти отива при Господ. Еле па над 160 км/ч
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Айде и аз да се изкажа авторитетно
Въобще не съм съгласен с Енджи, че крилото "не може по никакъв начин да увеличи разхода". Прав си, бате, че ако е подходящо направено намаля турболенцията зад автомобила и с това цялостното съпротивление. Между другото, седаните са по-аеродинамични от хечбековете точно защото плавното спускане над задното стъкло и багажника намаляват това завихряне отзад.
Обаче, ако крилото генерира някакъв осезаем натиск (нали точно това подобрява стабилността на колата все пак!), то ще причини и съответното съпротивление, което ще дърпа колата назад.
Коефициента на въздушно съпротивление, който повечето производители цитират Cd в момента се движи около 0.3 за повечето нови коли. Добър коефициент е нещо от порядъка на 0.27 или по-малко. Това на английски му викат "драг", или колко въздуха "дърпа" колата назад. Повечето хора се интересуват главно от този показател, тъй като той определя неща като тишината в купето и консумация на гориво при постоянна скорост.
Другия главен показател се нарича "лифт", или Cl. Няма да го намерите в повечето рекламни брошури, освен ако колата не е Ферари, Порше или нещо от сорта. Този показател измерва доколко въздушната струя около колата я "повдига" от пътя - при високи скорости колата може буквално да излети. Преди няколко години имаше много сериозен инцидент на Ле Манс, при който един Мерцедес CLK GTR отлетя при около 300 км/ч... и това не е първия подобен.
Причината за "повдигането" е, че колата като цяло има формата на крило. Най-добрите аеродинамични дизайни имат "отрицателен лифт", с други думи натискат колата в асфалта колкото по-бързо се движи. В ТВ рекламата на M3 CSL го обърнаха наобратно при 160 км/ч във въздушния тунел и то стоеше залепено за тавана - това е точно благодарение на този отрицателен лифт.
И тук идва едно дебело "но". Двата коефициента - на драг и лифт - са взаимосвързани. Невъзможно е да промениш единия без да промениш другия. Може да направиш форма с много малък драг коефициент, но тя няма да генерира почти никакъв лифт (примерно издължена, тясна форма - пура, игла, нещо от сорта). Може да направиш форма с много добър лифт, но драг-а ще е ужасяващ (примерно форма на крило). Идеята е да се постигне идеален баланс между двете, но ако искаш да наблегнеш на едното другото страда. За това спортни коли като Порше 911 или Ферари 360 имат драг коефициент по-лош от този на Мерцедес Е-клас примерно - защото са направени за стабилност на пътя (която идва от отрицателен лифт), вместо за икономия и комфорт.
Обърнете внимание примерно във Формула 1, дълги и бързи писти като Монца ползват само едно крило отзад, докато бавни писти където маневреност и стабилност са по-важни някои отбори слагат по 3.
Та извода от цялата история е, че ако един спойлер генерира някакъв значителен отрицателен лифт, то той непременно ще покажи и драга, от където и консумацията на гориво, Vmax и т.н. Дано съм ви бил интересен

Въобще не съм съгласен с Енджи, че крилото "не може по никакъв начин да увеличи разхода". Прав си, бате, че ако е подходящо направено намаля турболенцията зад автомобила и с това цялостното съпротивление. Между другото, седаните са по-аеродинамични от хечбековете точно защото плавното спускане над задното стъкло и багажника намаляват това завихряне отзад.
Обаче, ако крилото генерира някакъв осезаем натиск (нали точно това подобрява стабилността на колата все пак!), то ще причини и съответното съпротивление, което ще дърпа колата назад.
Коефициента на въздушно съпротивление, който повечето производители цитират Cd в момента се движи около 0.3 за повечето нови коли. Добър коефициент е нещо от порядъка на 0.27 или по-малко. Това на английски му викат "драг", или колко въздуха "дърпа" колата назад. Повечето хора се интересуват главно от този показател, тъй като той определя неща като тишината в купето и консумация на гориво при постоянна скорост.
Другия главен показател се нарича "лифт", или Cl. Няма да го намерите в повечето рекламни брошури, освен ако колата не е Ферари, Порше или нещо от сорта. Този показател измерва доколко въздушната струя около колата я "повдига" от пътя - при високи скорости колата може буквално да излети. Преди няколко години имаше много сериозен инцидент на Ле Манс, при който един Мерцедес CLK GTR отлетя при около 300 км/ч... и това не е първия подобен.
Причината за "повдигането" е, че колата като цяло има формата на крило. Най-добрите аеродинамични дизайни имат "отрицателен лифт", с други думи натискат колата в асфалта колкото по-бързо се движи. В ТВ рекламата на M3 CSL го обърнаха наобратно при 160 км/ч във въздушния тунел и то стоеше залепено за тавана - това е точно благодарение на този отрицателен лифт.
И тук идва едно дебело "но". Двата коефициента - на драг и лифт - са взаимосвързани. Невъзможно е да промениш единия без да промениш другия. Може да направиш форма с много малък драг коефициент, но тя няма да генерира почти никакъв лифт (примерно издължена, тясна форма - пура, игла, нещо от сорта). Може да направиш форма с много добър лифт, но драг-а ще е ужасяващ (примерно форма на крило). Идеята е да се постигне идеален баланс между двете, но ако искаш да наблегнеш на едното другото страда. За това спортни коли като Порше 911 или Ферари 360 имат драг коефициент по-лош от този на Мерцедес Е-клас примерно - защото са направени за стабилност на пътя (която идва от отрицателен лифт), вместо за икономия и комфорт.
Обърнете внимание примерно във Формула 1, дълги и бързи писти като Монца ползват само едно крило отзад, докато бавни писти където маневреност и стабилност са по-важни някои отбори слагат по 3.
Та извода от цялата история е, че ако един спойлер генерира някакъв значителен отрицателен лифт, то той непременно ще покажи и драга, от където и консумацията на гориво, Vmax и т.н. Дано съм ви бил интересен

не мисля че мога да го напиша по-хубаво от кау.
малките "близнати" крилца отзад са за изчистване на завихрянията- те не увеличават драга на практика, но и не натискат надолу- помагат при много високи скорости да не се лашка колата наляво/надясно..
крилата които натискат обаче пречат и увеличават понякога чувствително драга. прието е че големите крила могат да ти отрежат до 15% от конете при 160 км/час за сметка на натиска надолу.
а разликата между крило и спойлер е че крилото е отзад а спойлъра е престилката отпред. повечето хора употребяват термина спойлър неправилно...
малките "близнати" крилца отзад са за изчистване на завихрянията- те не увеличават драга на практика, но и не натискат надолу- помагат при много високи скорости да не се лашка колата наляво/надясно..
крилата които натискат обаче пречат и увеличават понякога чувствително драга. прието е че големите крила могат да ти отрежат до 15% от конете при 160 км/час за сметка на натиска надолу.
а разликата между крило и спойлер е че крилото е отзад а спойлъра е престилката отпред. повечето хора употребяват термина спойлър неправилно...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
задният споилер или преден или какъвто и да е качват разхода неимоверно много!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! също и устойчивостта на колата се увеличава!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! коефициента на съпротивление се увеличава също!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
не пишете глупости....
не пишете глупости....
DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани