Културата на пътя: използването на светлините
Модератор: Общи модератори
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Културата на пътя: използването на светлините
Колеги, някой може ли да ми покаже смисъла от карането масово дълги светлини при мъгла, дъжд или сняг, което наблюдавам непрестанно в София (да не говориме, че и по правилник е забранено) ? Освен че пада видимоста от дъжда/снега/мъглата да се заслепяваме и допълнително ? Специално на мокра настилка видимоста не се подобрява по никакъв начин при мен при минаването на дълги, при сняг и мъгла е същата работа. За мъгла си има fog lights (халогени), които пък на повечето коли са пък постоянно пуснати без значение, че няма мъгла което не е проблем стига да не бяха половината с халогени ментари, които бият в небесата (очите на шофьорите отсреща) вместо ниско долу. За сметка на това липсата на мигачи при маневри явно "акумулира достатъчно спестен ток" за да си джиткат на дълги хората. И последно нещо кажете си мнението за каране на фарове през деня ? Аз съм твърдо за и в града и извънградско карам винаги на къси и предпочитам и хората срещу мен да са на фарове.
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Засмисъла от дълги можеби има само една страна ако някой е срещу теб или пък пред теб със сигурност те вижда , друг е въпроса дали ни пречи:)
Предполагам че това са хора егоисти , без никаква култура на пътя,толкова ограничени в собствената си глупост че не осъзнават вредата от глупостта си която вреди и на тях самите
пп: аз поне не преча на другите:)
е можеби малко разсейвам ....
моля не ме нарочвайте 
Предполагам че това са хора егоисти , без никаква култура на пътя,толкова ограничени в собствената си глупост че не осъзнават вредата от глупостта си която вреди и на тях самите

пп: аз поне не преча на другите:)
е можеби малко разсейвам ....


- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Аз лично не съм виждал много хора да карат на дълги при мъгла и сняг.НО тези които го правят просто са тъпаци и както каза ludiagsm: "това са хора егоисти , без никаква култура на пътя,толкова ограничени в собствената си глупост че не осъзнават вредата от глупостта си която вреди и на тях самите "
за фаровете за мъгла също не е добре да са включени (те много от тях ги включват само за гъзария)Колкото до карането на къси в града не е лошо ,даже е препоръчително.
за фаровете за мъгла също не е добре да са включени (те много от тях ги включват само за гъзария)Колкото до карането на къси в града не е лошо ,даже е препоръчително.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
За всичко написано сте прави. Мен лично не ме дразнят много много фаровете за мъгла, стига наистина да не ми бият в очите.
За карането на къси светлини-твърдо ЗА. След като започнах да карм през деня на къси осезателно намаляха случайте, при които трябваше да свиря
хората започнаха да ме виждат.
Но това ,което най-мнго ме дразни са пуснатите стопове за мъгла
да кажеш че е гъзария, не е, това си чиста проба тъпотия, която е и опасна на всичкото отгоре

За карането на къси светлини-твърдо ЗА. След като започнах да карм през деня на къси осезателно намаляха случайте, при които трябваше да свиря

Но това ,което най-мнго ме дразни са пуснатите стопове за мъгла

да кажеш че е гъзария, не е, това си чиста проба тъпотия, която е и опасна на всичкото отгоре



След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Това на са хора каращи на дълги светлини а хора които са си вдигнали много фаровете. затова те заселпяват. Съмнява ме някои да кара на дълги в мъгла, то по-глупаво нещо от това няма. А много често се случва някой да си качи фаровете до небето и да осветява ниско прелитащите самолети. Мен лично ми е е сличвало, в дъждовно време да си вдигна фаровете най-горе (регулират се от вътре) защото видимостта а най-добра и много пъти са ми светкали отрсрешно преминаващи автомобили, тъй като си мисля че съм на дълги
Ето защо и при тебе може да е същия ефект

Ето защо и при тебе може да е същия ефект

Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Не си прав
И мойте се регулират и имат 6 степени и на най - висока пак не светят над бронята на предната кола. За това което говориш мисля, че са калпави фарове като тези на бакшишите - единия осветява десният тротоар другият Копитото.
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
регулирането на фаровете отвътре е в много тесни граници ,но е достатъ4но да компенсира промяната в стойката на колата като ка4и6 три 100килограмови мом4енца на задната седалка да кажем
все пак основния реглаж се прави механи4но от самите фарове
Между другото къде в София има сервиз за реглаж на фарове и колко искат .
Бях чел едно време в една книга наръчник на мотоциклетиста
та там има6е обяснено как и на какво растояние от вертикална стена къде трябва да е фокуса и тн можеби има и за колите нека някой да ни отвори очите 

все пак основния реглаж се прави механи4но от самите фарове
Между другото къде в София има сервиз за реглаж на фарове и колко искат .
Бях чел едно време в една книга наръчник на мотоциклетиста


- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
имам някакви спомени че митака (quixzole) в някоя тема беше писъл, че срещу 5 лв. ги регулират някъде срещу зоологическата градина. питай него:)

- X-citer
- АЗ СЪМ ТОЛЕРИРАН :)
-
- Мнения: 6034
- Регистриран на: 15.09.2003
- Местоположение: БИАД. Снощи най-културно си излизах от там и някой ме настъпи по ръката
- Пол: Мъж
- Кара: E53 Х5 3.0d
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
На "Симеоновско шосе" срещу зоолологическата градина. Автоцентър ФУЛДА. Аз ги регулирах там и съм доволен 


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Аз се чуствам тъпо
Винаги карам на къси през деня и през нощта но и винаги са ми включени фаровете за мъгла
просто колата по ме кефи като светят и както някой каза може би го правя от "гъзария" но какво да направя по принцип не съм такова момче да се правя на тарикат, даже предпочитам много да не се натрънясвам в на другите очите но по принцип в този случай може би това е едно от малкото изключения
просто си обичам фаровете за мъгла да ми светят
другото което е, че единия ми е малко спукан и като го пускам да свети не се запотява
Да кажем че ме виждат по добре хората
А относно реглажа на фаровете аз си го правих сам
на халогените е лесно спираш срещу стена на 10-15 метра и не трябва фаровете да са на една педя над пътя даже на 15-тина метра би трябвало вече да не осветяват вериткална преграда пред колата
та за това и не се притеснявам да карам на пуснати допълнителни фарове защото съм сигурен че не заслепяват насрещно движещите се автомобили, а и фаровете ми са оригинални на БМВ
А за късите фарове сам си ги настройвах на височина да не светят над номера на предния автомобил независимо на какво разстояние е пред мен
някъде пак около 15-20 метра
Единствения недостатък поне на мойте фарове е че наличието на АБС и климатик доста ми пречат за реглажа левия (шофьорския) къс фар почти не мога да бръкна да му вътря винтовете и малко ми бие надясно и като карам е осезателно по зле но какво да се прави стана студено и ми писна да се занимавам с тея фарове





Да кажем че ме виждат по добре хората

А относно реглажа на фаровете аз си го правих сам



А за късите фарове сам си ги настройвах на височина да не светят над номера на предния автомобил независимо на какво разстояние е пред мен


Единствения недостатък поне на мойте фарове е че наличието на АБС и климатик доста ми пречат за реглажа левия (шофьорския) къс фар почти не мога да бръкна да му вътря винтовете и малко ми бие надясно и като карам е осезателно по зле но какво да се прави стана студено и ми писна да се занимавам с тея фарове

- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Ми за тва дай 5 лв. и да ти ги регулират.
Реглаж се прави с пълен резервоар, фаровете да са зададени максимално нагоре от врътката им. Слага се една спецаялна машина и се гледат много добре.
Тва на око са глупости.
Най-много се дразна като на някой фаровете му светат високо и/или задния фар за мъгла е включен и застане на кръстовището зад мен да ме осветява или пред мен да ми свети с мощния габарит! Направо полудявам особено ако е задръстване!
Реглаж се прави с пълен резервоар, фаровете да са зададени максимално нагоре от врътката им. Слага се една спецаялна машина и се гледат много добре.
Тва на око са глупости.
Най-много се дразна като на някой фаровете му светат високо и/или задния фар за мъгла е включен и застане на кръстовището зад мен да ме осветява или пред мен да ми свети с мощния габарит! Направо полудявам особено ако е задръстване!
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
И аз мразя стоповете за мъгля ужасно много и много ме дразни когато в нормално време някой пред мен си го е включил
например ми направи впечатление че Сашо (DrivingGod) постоянно кара на стоп за мъгла но явно него го по кефи така
по това аз го познавам от 100 км
иначе къде ще ми излезне тоя реглаж с пълен резервоар
аз ше затворя сума ти пари в бензин и знам за колко време ше го похабя








- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
[quote="Penchev"] например ми направи впечатление че Сашо (DrivingGod) постоянно кара на стоп за мъгла но явно него го по кефи така
по това аз го познавам от 100 км
quote]
Еми това е чиста проба селяния според мен за стопа за мъгла. Какво означава кефел го ? Че той не го вижда виждат го тези зад него ... И пак се почва мерене на пишки ... той на стоп другият му пуска дълги ама на ония не му пречи, тоя се ядосва купува си джип слага огромни халогени на ролбаровете и греда с 4 фара на тавана
Бе няма почти никва шофьорска колегиалност и всеки си прави каквото си иска и сме готови да се избиеме за глупости докато стигнеме от точка А до точка Б. Тоя се кефи да кара със стопове за мъгла винаги, другият се кефи да е на дълги защото фаровете изглеждали по добре например, трети се кефел да минава на червено щото е по хитър и "бърз" от другите. Докато не си преосмислиме начина на мислене няма да се промени и ситуацията по пътищата ни.


Еми това е чиста проба селяния според мен за стопа за мъгла. Какво означава кефел го ? Че той не го вижда виждат го тези зад него ... И пак се почва мерене на пишки ... той на стоп другият му пуска дълги ама на ония не му пречи, тоя се ядосва купува си джип слага огромни халогени на ролбаровете и греда с 4 фара на тавана

45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани