биодизел (специялно за новите дизели)
Модератор: Общи модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- simeon.genchev
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 2.03.2006
- Местоположение: Plovdiv
биодизел (специялно за новите дизели)
Някой карал ли е на биодизел и какво мнение има кам това гориво и дали мотора му е от новите дизели КОМАНРЕАЛ
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
имат проблем!!!
трябва да има специялна представка за биодизел - ако няма - не вкарвай тази гняз в колата, защото после помпа, дюзи и други
трябва да има специялна представка за биодизел - ако няма - не вкарвай тази гняз в колата, защото после помпа, дюзи и други

- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
Turturelo написа:тези мойте жулят без преработки със сигурност, но аз също не съм фен на алтернативните горива .. било то да мирише на пържени картофи след мен
не говорим за служебни коли

... има и друго нещо, че тези които нямат представки за биодизел, слагат някаква подправка в резервоара, която чисти отложените частици по дюзите и карат ... но както вече казах, на собствената си кола не бих и причинил такова зло

- s
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: Egham/Sofia/Pazardzhik
- Пол: Мъж
- Кара: Маратонки, Citroen Xsara, E60, E39
в камор или дилъра откойто си взимаш колата ако е дизел специално ти казват да не сипваш биодизел пък и в manual-а го пише
- Kocil
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 303
- Регистриран на: 23.01.2007
- Местоположение: София,гоУемото сеУо
уф...ква бира-скара става ако караш зад някой на такова гориво...Turturelo написа: .. било то да мирише на пържени картофи след мен


- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Колата върви по-добре.Голямата опастност идва от това,че нафтата освен за запалване има и смазочни цели дето липсват при еко горивото.Аз лично съм мешал биодизел с нафта(биодизела беше направен специално за мен) и колата тръгна повече 

- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Харесва не харесва, на там са тръгнали нещата. Аз лично съм много позитивен към идеята на биогорива. От тук на татък, правителствата по света ще слагат все по тежки ограничения на емисии на вредни газове което директно заплашва нашите любими коли, нашето любимо занимание и нашия начин на живот. Ако искаме да продължиме да се радваме на големи мощни машини, трябва да възприемеме био-горивата като неизбежно нещо. Можете да сте сигурни че както стана и с безоловните горива, инжинерите бързо ще намерят силните точки на новите горива и ще ги експлоатират да ни направят още по мощни и приятни за каране автомобили.
Друг е въпроса че повечето коли вървят по добре с био горива дори и без модификации. Е28цата я карам с 10% етанол от известно време и въпреки че харчи малко повече, също върви по добре.
Друг е въпроса че повечето коли вървят по добре с био горива дори и без модификации. Е28цата я карам с 10% етанол от известно време и въпреки че харчи малко повече, също върви по добре.
БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Айде ще взема да напиша аз малко по темата да не се бъркате.Какво е биодизел в България-това е въпрос,на който никой не може да даде еднозначен отговор.Има три основни суровини,от коите се произвежда биодизел-рапично масло,слънчогледово масло и високоолеиново слънчогледово масло.От слънчогледово или употребявано слънчогледово масло се прави най-нискокачественото гориво-високото му йодно число го прави по-нетечливо-високи рискове за помпи и горивна система.Смисълът на добиването му е спорно от автомобилистка гледна точка,тъй като използването му изисква същите модификации като при движение с чисто олио,а и цената на 1л идва подобна.Главното му предимство пред олиото е че се смесва бе проблем с дизел,но категорично не се препоръчва движение дори със смес в студено време с дизели с впръскване под високо налягане,но примерно стари двигатели с предкамерно пълнене могат да си го изполлзват в 3/4 от годината без никакъв проблем в рамките на до 70% биодизел от общата смес.Рапичното масло прави изключителен бум в Германия-преди години беше прокламирано като горивото на бъдещето,но нефта падна рязко и позамря.Масово немските автомобили произвеждани 93-98 са пригодени за работа с такъв биодизел -точният термнин е РМе-или рапично метилов естер.Малко разлики със стандартната нафта-в някои страни законодателно слагат 5% от него в дизела на бензиностанциите.По-добра течливост,но е хубаво пак да се меси с дизел,ако колите не са предвидени за работа с него.Тук вече е допустимо използването в по-нови мотори,но мешайте с дизел докъм 20% биодизел в общия състав и ще си свиркате.Третият вид биодизел,обикновенно е най-рядък,защото се сеят специални сортове слънчоглед-и от там цената на първичната суровина е по-скъпа и още по-лошо почти не се намира.Течливостта е на нивото на нафтата,смесването е препоръчително само заради смазочните качества на дизела.Иначе това гориво дава по-малки емесии,повече мощност и по-тиха работа от нормалния дизел,но пък излиза по-скъпо от другите варианти.Тук могат да употребяват всички двигатели(за тези с ПДФ,информацията е противоречива,заради различните технологии на производство и употрба на филтъра,така че НЕДЕЙТЕ),но резултатите от слагането на биодизела подобрява вървежа и екологията.Пак трябва да се меси заради това,че няма горивните помпи не са проектирани за работа с него(освен тези дето държат на РМЕ),а при помпа-дюза и комънн рейл има опасност и за тези компоненти.
Големия проблем в БГ е ,че правителството не е приело стандарти,категоризации и въобще няма орган за контрол.Закона стои в парламента и е умишлено спъван от Нафтаджийското лоби,поради невероятния потенциал на това гориво да завземе голяма част от пазара,да увеличи конкуренцията и намали печалбата.Горивата от възобновяеми източници,са основна директива на ЕС,за разлика от САЩ,които решават проблема с превземането и контрола върху петролните източници.До 2020 година целта е 20-20% от общата енергия,да идва от възобновяеми източници-соларни клетки,геотермални централи,ветрогенератори и биогорива,като най-голям процентен спад от конвенционалните източници на енергия се очаква да има при петролните продукти.Неслучайно фирми като БП и Шел имат приоритетна цел да овладеят производсвото и търговията с биоетанол и горива в Европа
Големия проблем в БГ е ,че правителството не е приело стандарти,категоризации и въобще няма орган за контрол.Закона стои в парламента и е умишлено спъван от Нафтаджийското лоби,поради невероятния потенциал на това гориво да завземе голяма част от пазара,да увеличи конкуренцията и намали печалбата.Горивата от възобновяеми източници,са основна директива на ЕС,за разлика от САЩ,които решават проблема с превземането и контрола върху петролните източници.До 2020 година целта е 20-20% от общата енергия,да идва от възобновяеми източници-соларни клетки,геотермални централи,ветрогенератори и биогорива,като най-голям процентен спад от конвенционалните източници на енергия се очаква да има при петролните продукти.Неслучайно фирми като БП и Шел имат приоритетна цел да овладеят производсвото и търговията с биоетанол и горива в Европа
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
http://www.msnbc.msn.com/id/18332282/
... дет се вика, не винаги 2 и 2 е 4... особено като се намеси и политиката... американците може да излезнат по-прави, като гледат да гепат де що е нефт...
... дет се вика, не винаги 2 и 2 е 4... особено като се намеси и политиката... американците може да излезнат по-прави, като гледат да гепат де що е нефт...

- viper
- Crash Master
-
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Владо написа:http://www.msnbc.msn.com/id/18332282/
... дет се вика, не винаги 2 и 2 е 4... особено като се намеси и политиката... американците може да излезнат по-прави, като гледат да гепат де що е нефт...
Koйто рано или късно ще свърши...

- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Единственият недостатък на производството на биогорива е чисто морален.Защото фермерите произвеждаме храна,но след като цените на храните са абсурдно ниски,произвеждаме гориво от нея.Примерно от горивото,което някой пич ще излочи да заведе някоя мацка от Люлин до Романса,може да се изхрани и напои едно африканско семейство за 1 месец.В смисъл малко е гадно,да си правиме кефа,а други да умират
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4875
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
viper написа:Владо написа:http://www.msnbc.msn.com/id/18332282/
... дет се вика, не винаги 2 и 2 е 4... особено като се намеси и политиката... американците може да излезнат по-прави, като гледат да гепат де що е нефт...
Koйто рано или късно ще свърши...
А баш !!! Така че това си е временно решение.Истината е водород или поне газ(метан).По някой изчисления нефта до към 20-30 години ще свърши а газта чак след 300тина.Друг е въпроса че когато нефта намалее опасно ще започне да се използва предимно в химическата и фармацефтичната промишленост , където е много по-рационално.Тогава бензина и нафтата ще скочат 4-5 пъти и айде дай метана че си е ебало майката.А водорода , според прогнозите до 2025-2030 ще се наложи масово.Той е неизчерпаем и напълно безвреден за околната среда.Поради това си мисля че да използваш олиото като гориво не е особено рационално и от там НЕ Е АЛТЕРНАТИВНО ГОРИВО
пс:за ток няма да говоря че много ще избягам от темата
- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани