Ауспухната система и...
Модератор: Общи модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
Ауспухната система и...
... нейното значение за мощността на двигателя
Моята е сдала багажа та...да знам
Та наскоро един мой познат ми разви една тема за нея, но аз все пак реших да питам ТУК

Моята е сдала багажа та...да знам


Та наскоро един мой познат ми разви една тема за нея, но аз все пак реших да питам ТУК

"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
ми.. да ти напиша малко личен опит без теория
1. колкото по-малко съпротивление на тръбите имаш- толкова по-добре работи двигателя на високи обороти. демек, ако си махнеш изобщо колектора, тръбите, гърнето и тн. ще имаш двигател със най-много коне при всичко друго идентично със друг автомобил. затова и драгстерите са със едни къси тръби колкото да не им пламнат кабелите на свещите
2. на ниски обороти малко съпротивление е от полза особено със добре сметнат колектор които запазва високата температура на изгорелите газове и по този начин гарантира висока скорост на газовете.
начи с 2 думи като си тунинговаш изходящата ситема, най-често се получава по-добър звук, въртящия момент пада на ниските обороти а на високите се качват конете.
за колекторите- ако ще сменяш колектора - ако ще се състезаваш взимаш колектор със по-къси но по широки тръби (повече дебит, по-малка скорост на газовете). ако е за нормално каране и искаш да се подобри отзивчивоста на двигателя на ниски обороти- взимаш си по-дълги тръби със по-малко сечение (по-малко дебит, по-голяма скорост).
повечето тунинг колектори могат да дадат от 10 до 20 коня на двигателните колела за един 200 коня двигател.
ако имаш каталитик, според дизайна му, тои ти "краде" от 3 до към 20 коня от гумите (пак за 200 коня двигател). повечето модерни каталитици са не особено ограничаващи и затова при мощност близо до фабричната изобщо не се занимавай да го сменяш.
същото важи и за сечението на ауспуховата тръба след каталитика- повечето са 1.5-2.0 цола (инча). не ги барай- за 200 коня ти стигат:)
гърнето- общо взето се сменя само за звук. от добрите до лошите гърнета разликата е 3-10 коня на двигателните гуми. бмв имат общо взето хубави гърнета та ако го сменш не очаквай повече от 3-4 коня покачване.

1. колкото по-малко съпротивление на тръбите имаш- толкова по-добре работи двигателя на високи обороти. демек, ако си махнеш изобщо колектора, тръбите, гърнето и тн. ще имаш двигател със най-много коне при всичко друго идентично със друг автомобил. затова и драгстерите са със едни къси тръби колкото да не им пламнат кабелите на свещите

2. на ниски обороти малко съпротивление е от полза особено със добре сметнат колектор които запазва високата температура на изгорелите газове и по този начин гарантира висока скорост на газовете.
начи с 2 думи като си тунинговаш изходящата ситема, най-често се получава по-добър звук, въртящия момент пада на ниските обороти а на високите се качват конете.
за колекторите- ако ще сменяш колектора - ако ще се състезаваш взимаш колектор със по-къси но по широки тръби (повече дебит, по-малка скорост на газовете). ако е за нормално каране и искаш да се подобри отзивчивоста на двигателя на ниски обороти- взимаш си по-дълги тръби със по-малко сечение (по-малко дебит, по-голяма скорост).
повечето тунинг колектори могат да дадат от 10 до 20 коня на двигателните колела за един 200 коня двигател.
ако имаш каталитик, според дизайна му, тои ти "краде" от 3 до към 20 коня от гумите (пак за 200 коня двигател). повечето модерни каталитици са не особено ограничаващи и затова при мощност близо до фабричната изобщо не се занимавай да го сменяш.
същото важи и за сечението на ауспуховата тръба след каталитика- повечето са 1.5-2.0 цола (инча). не ги барай- за 200 коня ти стигат:)
гърнето- общо взето се сменя само за звук. от добрите до лошите гърнета разликата е 3-10 коня на двигателните гуми. бмв имат общо взето хубави гърнета та ако го сменш не очаквай повече от 3-4 коня покачване.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
Материала, от който са направени гърнетата те засяга само от гледна точка на това колко ще издържат на корозията и колко са тежки. Иначе има една доста стара технология за правене на резонансни ауспуси, но те са ефективни само при двутактовите двигатели за съжаление. Средно дават до 35% от мощността на двигателя отгоре.


Икономията на суровини, материали и енергия - дълг на всеки!
Иначе най-обичам да седя накрай света, да си клатя краката и да плюя в нищото...
Он-борд Е28 3.5 Turbo http://www.youtube.com/watch?v=tXzeYgEsbuA
- Trevor Wilkinson
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: Southampton
Гърнета ако търсите мощност няма какво да ги мислите , никой няма да ви гледа норми на емисиите при преглед (с подходящ съпровод от 10 лева примерно) .
Колекторите са важната част .
Тесни колектори поддържат висока скорост на изгорелите газове , а от инерцията цилиндъра се просмуква , и после се напълва с повече пресен въздух , оттам момента . При високи обороти обаче това спира газовете под формата на обратно налягане , и оттам конете падат .
С 2 думи :
ниски обороти -> малка инерция при широки колектори и голяма инерция при тесни колектори
високи обороти -> голямо съпротивление при тесни колектори и малко съпротивление при широки
Тези пакети които качват мощността обикновено са само пакети , не едно гърне дето качва 20 коня . То ще качи толкова , при положение че точно то е елемента дето спира системата , а обикновено въобще не е . Пак има видове гърнета , с различни пълнежи и форми отвътре . Най-популярните в стрийтреисинг средите са open flow , при които има една централна тръба която минава през гърнето , а другото е около нея .
Другите важни неща от пакета са колекторите и накрайниците , които са така направени че да няма остри ъгли , колкото по-полегати са , толкова по-ниско ще е съпротивлението (а и инерцията) и оттам двойния положителен ефект . Накрайниците им са така направени че да няма ръбчета които да завихрят газовете .
Засега толкова .
А , да , резултати на Ремус и Себринг (безспорните лидери в бранша) са до 12-13 % по-голяма мощност . За момент рядко се говори , но той обикновено е 0-4% . Това е за коли серийно производство , за допълнително сериозно тунинговани излиза ужасно скъпо да се работи с тях и се търси от японски или американски производители .
Колекторите са важната част .
Тесни колектори поддържат висока скорост на изгорелите газове , а от инерцията цилиндъра се просмуква , и после се напълва с повече пресен въздух , оттам момента . При високи обороти обаче това спира газовете под формата на обратно налягане , и оттам конете падат .
С 2 думи :
ниски обороти -> малка инерция при широки колектори и голяма инерция при тесни колектори
високи обороти -> голямо съпротивление при тесни колектори и малко съпротивление при широки
Тези пакети които качват мощността обикновено са само пакети , не едно гърне дето качва 20 коня . То ще качи толкова , при положение че точно то е елемента дето спира системата , а обикновено въобще не е . Пак има видове гърнета , с различни пълнежи и форми отвътре . Най-популярните в стрийтреисинг средите са open flow , при които има една централна тръба която минава през гърнето , а другото е около нея .
Другите важни неща от пакета са колекторите и накрайниците , които са така направени че да няма остри ъгли , колкото по-полегати са , толкова по-ниско ще е съпротивлението (а и инерцията) и оттам двойния положителен ефект . Накрайниците им са така направени че да няма ръбчета които да завихрят газовете .
Засега толкова .
А , да , резултати на Ремус и Себринг (безспорните лидери в бранша) са до 12-13 % по-голяма мощност . За момент рядко се говори , но той обикновено е 0-4% . Това е за коли серийно производство , за допълнително сериозно тунинговани излиза ужасно скъпо да се работи с тях и се търси от японски или американски производители .
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани