А95 или А98?
Модератор: Общи модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
:)
и аз преди карах само с 98 от ОМВ, но откакто пуснаха Imotion вече разликата в цената е прекалено голяма и минах на 95... отвреме на време си сипвам пак 98 и определено се чувства разлика... така, че 98 рокс 

STREETRACERS.HIT.BG
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Абе на по обикновенните двигатели по някой път се получава тоя ефект с изгарянето на клапаните...тъй че не се учудвайте ако карате Голф 2 1,3 карбуратор само с 98 да имате проблеми след 30 хил. км
Пък за БМВ аз гледам какво пише по книжките... за мойто му дават "Super" "Super +" което ще рече 95 - 98 , но като че ли по са наблегнали на 95...но пък за 325-ците само "Super+"
Какво да ви кажа на мойта кола не съм и сипвал 98 щото я имам от много скоро и прекалено много я карам още за щяло и за нещяло:)
Сигурно ще има разлика във вървенето!

Пък за БМВ аз гледам какво пише по книжките... за мойто му дават "Super" "Super +" което ще рече 95 - 98 , но като че ли по са наблегнали на 95...но пък за 325-ците само "Super+"
Какво да ви кажа на мойта кола не съм и сипвал 98 щото я имам от много скоро и прекалено много я карам още за щяло и за нещяло:)
Сигурно ще има разлика във вървенето!
Аз от доста време се каня да ви запитам точно по тоя въпрос
я наистина дайте малко сериозно инфо за бензините
сега и аз мисля да минавам на 98 досега винаги съм карал с 95 и
се чудя дали има възможност да възникнат някакви проблеми с колата
знам че при 98 има доста по добро изгаряне на сместа, което води до по нисък разход и повече вървеж ама дали е така наистина
щото все пак тука бензините нали се сещате какви са...
:x
а якой може ли да сподели за смесването на бензините какъв е ефекта от 50на50 95/98 чувах че някой правели такива магии само ме притеснява това да не са притежателите на голф 2
я наистина дайте малко сериозно инфо за бензините
сега и аз мисля да минавам на 98 досега винаги съм карал с 95 и
се чудя дали има възможност да възникнат някакви проблеми с колата

знам че при 98 има доста по добро изгаряне на сместа, което води до по нисък разход и повече вървеж ама дали е така наистина


щото все пак тука бензините нали се сещате какви са...

а якой може ли да сподели за смесването на бензините какъв е ефекта от 50на50 95/98 чувах че някой правели такива магии само ме притеснява това да не са притежателите на голф 2

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Аз дадох само за пример Голф2, но да речем същотото може да се каже и ако караш Уно 45, Фиеста 1,1 и някви такива возила:) при 98 просто изгарянето е при по-голяма температура и се отделя повече топлина което неминуемо води до изгаряне на клапани и легла особенно на изпускателните ( говориме за коли които са проектирани ако може така да се каже да се карат с по-ниско октанов бензин )!
Например баща ми имаше един Опел Кадет 1.3 - тая кола я взе на 170 хил км и за 6 години и разгони фамилията навъртя и около 450 хил км и си сипваше от време на време да не кажа редовно 98!
Като я продаде следващият собственик знаеше за всяко нещо по тая кола но въпреки това я искаше и си отремонтира двигателя - като го отворили къде от километрите къде от бензина майстора казал че клапаните и леглата са леж та и нова глава...абе за мене на обикновения автомобил като му сипваш 98 му скъсяваш живота на двигателя:)
Ако има някой по компетентно мнение ще съм радостен да го чуя може пък аз нещо да греша:)
Alx с неговите огромни теми може да внесе нещо допълнително ми се струва
А що се отнася до разхода на бензин м/у 95 и 98 има разлика аз лично съм си правил опити с предишната кола
на 98 е много по динамична и като цяло дава по нисък разход при еднакъв режим на каране
Например баща ми имаше един Опел Кадет 1.3 - тая кола я взе на 170 хил км и за 6 години и разгони фамилията навъртя и около 450 хил км и си сипваше от време на време да не кажа редовно 98!
Като я продаде следващият собственик знаеше за всяко нещо по тая кола но въпреки това я искаше и си отремонтира двигателя - като го отворили къде от километрите къде от бензина майстора казал че клапаните и леглата са леж та и нова глава...абе за мене на обикновения автомобил като му сипваш 98 му скъсяваш живота на двигателя:)
Ако има някой по компетентно мнение ще съм радостен да го чуя може пък аз нещо да греша:)
Alx с неговите огромни теми може да внесе нещо допълнително ми се струва


А що се отнася до разхода на бензин м/у 95 и 98 има разлика аз лично съм си правил опити с предишната кола

- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
Alx чакаме те брат да дадеш малко просветление на непросветените за бензина и въздеиствието му върху колата





"светнах" бе брат- иди прочети за октановото число, центровката и детонациите- там съм написал с какъв бензин трябва да се кара, защо и как...
.. ма пак ша го напиша набързо- сипвай най-слабия бензин които ти позволява на двигателя да върви без да чука (ако нямаш тунинг) и двигателя ти е по-старичък, ако е по-нов- сипваш каквото пише в книжката- копмютъра слуша и ако чукнат веднаж-дваж-триж детонацийки и ти отрязва аванса докато не сипеш нов резервоар- а като ти отреже аванса на високите обороти конете намаляват.. ако имаш тунинг- сипваш квото са казали башмаисторите щото аванса ти е изместен най-вероятно още напред и двигателя изисква по-хубав бензин

.. ма пак ша го напиша набързо- сипвай най-слабия бензин които ти позволява на двигателя да върви без да чука (ако нямаш тунинг) и двигателя ти е по-старичък, ако е по-нов- сипваш каквото пише в книжката- копмютъра слуша и ако чукнат веднаж-дваж-триж детонацийки и ти отрязва аванса докато не сипеш нов резервоар- а като ти отреже аванса на високите обороти конете намаляват.. ако имаш тунинг- сипваш квото са казали башмаисторите щото аванса ти е изместен най-вероятно още напред и двигателя изисква по-хубав бензин

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
- Trevor Wilkinson
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: Southampton
Съгласен съм с alx , колата е най-добре да се кара с бензина за който е правена (или малко по-нисък) .
При повечето коли има един ключ (октан коректор), с 2 или 3 положеня , за съответния бензин . Обикновено обаче ако пише 95 , значи че колата ще върви и с 93 (а може би и с чист 91) , като за това причината е че много често условията се променят и това дава един вид толеранс , преди да започне да детонира и да се чупи (пък било това и в гаранционния период) .
Колкото по-голямо е октановото число , толкова по-трудно гори и се запалва сместа , което отделя по-малко енергия . Затова нискооктанов бензин кара колата да върви повече при положение че всичко друго е в ред и няма детонации .
При повечето нови инжекции обаче има един сензор , който следи за детонации , и сменя ъгъла на изпреварване на запалването . При такива при които и така не става и не може да върви нормално , решенията са 2 , или високооктанов бензин , или водна инжекция .
За водната инжекция няма да пиша , защото излиза от темата , а и няма смисъл , при положение че струва колкото един ремонт .
Ако колата ви не върви по-добре с 95 , отолкото с 98 (при положение че не сменяте октан коректора) , няма да е зле да минете през сервиз , може да е нещо малко , може обаче и да е сериозно .
Един приятел 1 година се мъчи с Ровър 820 , с Ровър двигател , не Хонда , и накрая , след всички тестове , за статична компресия , следене на АЛДЛ порта и там всеподобни , проблема се оказа че е от скапан маслен пръстен на едно от буталата .
При повечето коли има един ключ (октан коректор), с 2 или 3 положеня , за съответния бензин . Обикновено обаче ако пише 95 , значи че колата ще върви и с 93 (а може би и с чист 91) , като за това причината е че много често условията се променят и това дава един вид толеранс , преди да започне да детонира и да се чупи (пък било това и в гаранционния период) .
Колкото по-голямо е октановото число , толкова по-трудно гори и се запалва сместа , което отделя по-малко енергия . Затова нискооктанов бензин кара колата да върви повече при положение че всичко друго е в ред и няма детонации .
При повечето нови инжекции обаче има един сензор , който следи за детонации , и сменя ъгъла на изпреварване на запалването . При такива при които и така не става и не може да върви нормално , решенията са 2 , или високооктанов бензин , или водна инжекция .
За водната инжекция няма да пиша , защото излиза от темата , а и няма смисъл , при положение че струва колкото един ремонт .
Ако колата ви не върви по-добре с 95 , отолкото с 98 (при положение че не сменяте октан коректора) , няма да е зле да минете през сервиз , може да е нещо малко , може обаче и да е сериозно .
Един приятел 1 година се мъчи с Ровър 820 , с Ровър двигател , не Хонда , и накрая , след всички тестове , за статична компресия , следене на АЛДЛ порта и там всеподобни , проблема се оказа че е от скапан маслен пръстен на едно от буталата .
- 3C
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 368
- Регистриран на: 20.04.2002
- Местоположение: USA & BG
- Кара: BMW/ Mercedes
- Мечтае да кара: Porsche
Тука в CA има само 87, 89 и 91 безоловн бензин, едно време имаше 93 но го махнаха заради емисийте.
Аз обикновенно слагам на мойте от 91, които е минималното октаново число който се препоръчва от завода за тeзи модели ..... с две думи изках да кажа че тука бензина е много "спънат" и 91 е върхът (това е 93 окатановият в Европа).
Относно как да разберем кои бензин е "НАИ" идеалният за даден модел/марка четох някъде по метода на RON може да се определи като се махне "4" от даденият октан ; например завода препор. 91 но може да се използва 87 за по голяма икономия, НО при по новите коли има knock sensor които изисква използването на по голям октан за по икономично каране .......
пс: според мен колкото по високо е октаново число толкова по добре за двигателят ....... изгаря по чисто няма много примеси - без да оставя (карбон) депозити по дюзи, няма кnock и.т.н.
Аз обикновенно слагам на мойте от 91, които е минималното октаново число който се препоръчва от завода за тeзи модели ..... с две думи изках да кажа че тука бензина е много "спънат" и 91 е върхът (това е 93 окатановият в Европа).
Относно как да разберем кои бензин е "НАИ" идеалният за даден модел/марка четох някъде по метода на RON може да се определи като се махне "4" от даденият октан ; например завода препор. 91 но може да се използва 87 за по голяма икономия, НО при по новите коли има knock sensor които изисква използването на по голям октан за по икономично каране .......
пс: според мен колкото по високо е октаново число толкова по добре за двигателят ....... изгаря по чисто няма много примеси - без да оставя (карбон) депозити по дюзи, няма кnock и.т.н.
- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
Trevor Wilkinson
alx
Абе тая тема zа бенzина се раzкъса съвсем.
Ама вие може ли да ми го поясните това малко по подробно
Не6то не ми се връzва
Съгласен съм с alx , колата е най-добре да се кара с бензина за който е правена (или малко по-нисък)
alx
сипвай най-слабия бензин които ти позволява на двигателя да върви без да чука (ако нямаш тунинг) и двигателя ти е по-старичък
Абе тая тема zа бенzина се раzкъса съвсем.
Ама вие може ли да ми го поясните това малко по подробно

Не6то не ми се връzва
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани