горивен охладител дизел?
Модератор: Общи модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
горивен охладител дизел?
Колеги на няколко дизела от бмв по едно време слагаха едни охладители на горивото с въздуховод към него... После ги махнаха..
според вас заслужава ли си да се монтира? Има ли ефект? Сега в тези жеги като пипна тръбите на горивото са 10000 градуса.
ето една извадка от документация за дизел мотори : However, fuel heating above 55 ° C indicates a power down to 7.5% even though the fuel consumption used is constant.
според вас заслужава ли си да се монтира? Има ли ефект? Сега в тези жеги като пипна тръбите на горивото са 10000 градуса.
ето една извадка от документация за дизел мотори : However, fuel heating above 55 ° C indicates a power down to 7.5% even though the fuel consumption used is constant.
Re: горивен охладител дизел?
Има сериозен ефект и то не само в топло време.
Зависи и разбира се и за какво се ползва колата, но даже и на ежедневка има положителен ефект.
Охлажда се обратната нафта, като за по-сериозни приложения радиатора с въздуховода не е единственото което може да се направи.
Ти за ежедневка ли го мислиш?
Зависи и разбира се и за какво се ползва колата, но даже и на ежедневка има положителен ефект.
Охлажда се обратната нафта, като за по-сериозни приложения радиатора с въздуховода не е единственото което може да се направи.
Ти за ежедневка ли го мислиш?
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: горивен охладител дизел?
Щом е толкова ефикасно, може да се пробва, като обратната нафта се прекара през маркуч за горивопровод, увит около тръбата, която отива към изпарителя на климатичната инсталация в купето.
Re: горивен охладител дизел?
Не съм го мерил на дино и не мога да потвърдя цитираните 7.5%, но на състезателна кола се усеща.
Пиковата мощност очевидно не се променя, но пропадането на мощността след всяка обиколка се случва осезаемо по-бавно.
Разликата в температурата на горивото в резервоара също е сериозна със и без охладител.
С климатика не съм се заигравал тъй като системата отдавна е свалена Но има много по-ефективен начин(разбира се по-скъп) от този с омотаването на маркуча.
Малко преди масовото навлизане на инжекционните системи, за подобряване на представянето в топло време някой карбураторни мотори(основно за амерканския пазар) са ползвали горивни охладители охлаждани от климатичната система.
Ягуар XJ примерно. Мисля, че в момента се предлагат такива охладители за приложение в лодки. На мен не ми се задълбава, защото не ми пасва на концепцията, но който си пази климатика може да се разрови и да си намери такъв AC fuel cooler. Предимството е, че горивото се охлажда до по-ниска температура даже и в задръстване, може да се позиционира под капака. Масовите дизелови охладители ограбват така ценното пространство за охлаждане в предницата или се монтират в кухината на задния мост.
Някой пък са монтирани успоредно на пода.
Това което аз съм открил е, че да ти седи охладителя под колата е лоша идея. В кухината на задния мост става, но да е заврян възможно най-дълбоко, а пък въздухозаборника и да отнсесе удари не е проблем.
Преполагам за ежеднвка ще трябва да се мисли и вариант за зимата или направо да се вземе готова система, която има защита срещу преохлаждане.
Пиковата мощност очевидно не се променя, но пропадането на мощността след всяка обиколка се случва осезаемо по-бавно.
Разликата в температурата на горивото в резервоара също е сериозна със и без охладител.
С климатика не съм се заигравал тъй като системата отдавна е свалена Но има много по-ефективен начин(разбира се по-скъп) от този с омотаването на маркуча.
Малко преди масовото навлизане на инжекционните системи, за подобряване на представянето в топло време някой карбураторни мотори(основно за амерканския пазар) са ползвали горивни охладители охлаждани от климатичната система.
Ягуар XJ примерно. Мисля, че в момента се предлагат такива охладители за приложение в лодки. На мен не ми се задълбава, защото не ми пасва на концепцията, но който си пази климатика може да се разрови и да си намери такъв AC fuel cooler. Предимството е, че горивото се охлажда до по-ниска температура даже и в задръстване, може да се позиционира под капака. Масовите дизелови охладители ограбват така ценното пространство за охлаждане в предницата или се монтират в кухината на задния мост.
Някой пък са монтирани успоредно на пода.
Това което аз съм открил е, че да ти седи охладителя под колата е лоша идея. В кухината на задния мост става, но да е заврян възможно най-дълбоко, а пък въздухозаборника и да отнсесе удари не е проблем.
Преполагам за ежеднвка ще трябва да се мисли и вариант за зимата или направо да се вземе готова система, която има защита срещу преохлаждане.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: горивен охладител дизел?
явно има ефетк.. колата е ежедневка с малко подобрения, но в жегите над 30 градуса се усеща, че и е по-трудно . и се заговорих с колега за кулер евентуално, но стигнахме до идеята, че кулера няма да помогне много, освен в някави пикове и то за малко, а нафтата била по-голямото зло. загледах се, че ваговете слагат на всички отдолу охладител за нафта..
БМВ го имаха и после го махнаха.. или няма ефкт на охлаждането или има друга причина.. или пък според региона на поръчката?
а имате ли идея на обатната нафта ли се слага? или на входящото?
аз се замислих и за количеството в резервоара.. ако е малко може би се затопля бързо също
БМВ го имаха и после го махнаха.. или няма ефкт на охлаждането или има друга причина.. или пък според региона на поръчката?
а имате ли идея на обатната нафта ли се слага? или на входящото?
аз се замислих и за количеството в резервоара.. ако е малко може би се затопля бързо също
Re: горивен охладител дизел?
На обратната нафта е, поне що се отнася за 1.9ТДИ системата.
С ОЕМ БМВ система не съм се занимавал, но предполагам, че и там е на обратната нафта, защото тя идва много топла и е по-ефективно да охлаждаш нея(заради по-голямата разлика в температурите).
Всичко е от значение - колкото повече градуси успееш да изкараш от системите толкова по-добре. Примерно температурата на маслото привидно няма връзка с температурата на входящия въздух, но реално "по хладното" масло се отразява на температурте и на другите флуиди индиректно.
Дали кулера/температурата на входящия въздух или температурата на нафтата носят повече проценти мощност не мога да кажа.
Щом е ежедневка, не мисля че и е нужно нещо повече от 1.9ТДИ охладител+въздухозаборник+ел.перка евентуално. Ако идеята е да не се заграва при магистрални карания или по проходите лятото можеш да минеш без ел.перка. Ако те мъчат задръствания, трафик и старт на кръстовища, слагаш и перка.
С ОЕМ БМВ система не съм се занимавал, но предполагам, че и там е на обратната нафта, защото тя идва много топла и е по-ефективно да охлаждаш нея(заради по-голямата разлика в температурите).
Всичко е от значение - колкото повече градуси успееш да изкараш от системите толкова по-добре. Примерно температурата на маслото привидно няма връзка с температурата на входящия въздух, но реално "по хладното" масло се отразява на температурте и на другите флуиди индиректно.
Дали кулера/температурата на входящия въздух или температурата на нафтата носят повече проценти мощност не мога да кажа.
Щом е ежедневка, не мисля че и е нужно нещо повече от 1.9ТДИ охладител+въздухозаборник+ел.перка евентуално. Ако идеята е да не се заграва при магистрални карания или по проходите лятото можеш да минеш без ел.перка. Ако те мъчат задръствания, трафик и старт на кръстовища, слагаш и перка.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: горивен охладител дизел?
Не става ли с външна помпа и да се превърта горивото от резервоара? Така няма да се бара оригиналния кръг на горивото към и от двигателя!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: горивен охладител дизел?
TheDriver написа:На обратната нафта е, поне що се отнася за 1.9ТДИ системата.
С ОЕМ БМВ система не съм се занимавал, но предполагам, че и там е на обратната нафта, защото тя идва много топла и е по-ефективно да охлаждаш нея(заради по-голямата разлика в температурите).
Всичко е от значение - колкото повече градуси успееш да изкараш от системите толкова по-добре. Примерно температурата на маслото привидно няма връзка с температурата на входящия въздух, но реално "по хладното" масло се отразява на температурте и на другите флуиди индиректно.
Дали кулера/температурата на входящия въздух или температурата на нафтата носят повече проценти мощност не мога да кажа.
Щом е ежедневка, не мисля че и е нужно нещо повече от 1.9ТДИ охладител+въздухозаборник+ел.перка евентуално. Ако идеята е да не се заграва при магистрални карания или по проходите лятото можеш да минеш без ел.перка. Ако те мъчат задръствания, трафик и старт на кръстовища, слагаш и перка.
така е. не случайно по нататък бмв правят тези обменници на темератури където масло и антифриз и въздух минават през разни комбинирани радиатори..
сложна работа е.. мн тестове.. ситуации. положения. различни фактори.
мисля си само да не му навредя пък през зимата? но то предполагам нагреватяля на филтера ще си направи градуси каквито му трябват за да влезе в гнп то ..
Re: горивен охладител дизел?
При 1.9ПД горивото минава през главата от там изходящата нафта е с доста висока температура. Охладителната система е напълно пасивна - няма термостат, датчици и т.н.
Просто нафтата се връща много топла и няма как да се преохлади даже и зимата.
При нас нафтата си върви извън главата и със сигурност температурата на обратното гориво е по-ниска. Дали пасивна система взета от ВАГ ще създаде проблем....
Доколкото виждам първото Х5 3.0д има радиатор на нафтата и системата е малко по-сложна от при ВАГ. Обратната нафта първо минава през клапан, който решава дали да я прати към радиатора или не.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=13_0956
Предполагам, че въпросният клапан не е пасивен, а се управлява от ЕCUто. Т.е. взимане на система от Х5 и бодването и в друго М57 няма да е plug and play.
Гето варианта е да вземеш системата от Х5 и да я управляваш ръчно. Когато застудее цъкаш копчето, и клапана пуска нафтата през байпас на радиатора, на пролет пускаш охлаждането.
Ти поне я разбираш повече електрониката - със сигурност може да се направи и външно управление водещо се от показанията за температурата на горивото или от датчика за външна температура.
Просто нафтата се връща много топла и няма как да се преохлади даже и зимата.
При нас нафтата си върви извън главата и със сигурност температурата на обратното гориво е по-ниска. Дали пасивна система взета от ВАГ ще създаде проблем....
Доколкото виждам първото Х5 3.0д има радиатор на нафтата и системата е малко по-сложна от при ВАГ. Обратната нафта първо минава през клапан, който решава дали да я прати към радиатора или не.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=13_0956
Предполагам, че въпросният клапан не е пасивен, а се управлява от ЕCUто. Т.е. взимане на система от Х5 и бодването и в друго М57 няма да е plug and play.
Гето варианта е да вземеш системата от Х5 и да я управляваш ръчно. Когато застудее цъкаш копчето, и клапана пуска нафтата през байпас на радиатора, на пролет пускаш охлаждането.
Ти поне я разбираш повече електрониката - със сигурност може да се направи и външно управление водещо се от показанията за температурата на горивото или от датчика за външна температура.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: горивен охладител дизел?
Обратното след дюзите отива в клапан(номер 7 в схемата), клапанът решава(предполагам с помощта на ECUто) дали да го прати към радиатора или директно към резервоара. Предполагам решава на база на температурата на горивото.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: горивен охладител дизел?
Клапанът няма никаква връзка с ЕКУто, никакво външно управление.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: горивен охладител дизел?
ето това било..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани