Живота на един двигател

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 143
Регистриран на: 26.02.2019
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Няма BMW ;-)
Мечтае да кара: Нова

Живота на един двигател

Мнение от Venelin1111 » 14 Дек 2019, 18:07

Много ми хареса статията и реших да я споделя с Вас, колеги и в автомобилостроенето нещата не са такива каквито бяха. Кога ще до
живее средно статистическия българин да сменя колата си на средно 8 години с чисто нова?
Изображение

Инфо 24 часа:

https://m.24chasa.bg/avto/article/7971138


Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Живота на един двигател

Мнение от zvetiko » 14 Дек 2019, 19:30

Хем новите автомобили са с пъти по-здрави от старите, с което няма как да се съглася, хем светели като коледна елха и от всичко се икономисвало и затова се чупели... С една дума и новите и старите са боклуци. Но виж, американските електрически са друга работа- карат се безпроблемно 1 600 000 км с по 2лв на км. Още утре отивам да си купя два.

Кога ще до
живее средно статистическия българин да сменя колата си на средно 8 години с чисто нова?


Отговора на въпроса е в една тема от форума наречена "Политическа", но няма да е скоро.

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1751
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Живота на един двигател

Мнение от BMW_POWER » 14 Дек 2019, 19:37

Това е интересно, стигайки до думата "стенд". VW също бяха перфектни на стенда, ама на улицата нещата са различни. Елементарен пример. Три автомобила от една марка, 1:1 като модел и екстри.
Единият го карат на дълго, като куриерска кола
Вторият върти такси градско
Третия е обикновех семеен автомобил (ще дам за пример женицата)

Кои от тях ще живее най-много? Кой ще сменя най-често и най-рядко консумативи? Кой ще е в най-добро състояние на 100К, когато изтича гаранцията? Кой какъв разход ще има и т.н.
"Стенд" - бла бла бла. Жената пали колата и я грее 10мин при температури под -5С (стигат и до -35С). Кара 5 (пет) км и паркира в работата. След бачкане пак грее и се прибира. Среден разход има над 30л...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 29.05.2011
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: 412 Turbo/323ti
Мечтае да кара: Mig-29
Детайли за колата: Old school!

Re: Живота на един двигател

Мнение от r19 » 15 Дек 2019, 0:30

Наливай хубаво синтетично масло+фюлеринова антиизносваща добавка и сменяй на максимум 15 000км и мога да ти гарантирам, че ще ти живее вечно мотора. :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Живота на един двигател

Мнение от Jordana » 15 Дек 2019, 6:14

....Единият го карат на дълго, като куриерска кола
Вторият върти такси градско
Третия е обикновех семеен автомобил (ще дам за пример женицата)....

Първия ще умре първи , просто защото първи ще си навърти километрите .
Втория ще умре втори във времето , но има шанс да направи равни и дори повече километри от първия , такситата изкарват много км .
Третия ще умре последен защото върти най малко км , практически такива коли отиват на вторичния пазар на около 130 000 км без особени забележки но 15 годишни .
Колегата по горе го е написал , обслужвайте си двигателя на нормални интервали и с качествени консумативи в доверени сервизи . Това е достатъчно за да изкара един двигател повече от желаното от производителя . Ако спазвате такива малоумни препоръки като на форд примерно за транзит дуратек мотор , смяна на масло 28 000 км , ремък ангренажен 180 000 и т.н да не изброявам мотора ще бъде убит на 200 000 със сигурност .
Това със живота на един двигател е толкова относително че могат да се изпишат хиляди страници без да се стигне до нищо съществено . Но въпреки всичко има двигатели , тъй наречените милионници които са изтървани от производителя без сериозни конструктивни дефекти . Програмираното износване не е сработило добре макар и умишлено търсен от производителя ефект. Викторианската епоха е отдавна отминала , едва ли може да се търси такова качество и дълготрайност в ерата на ширпотребата и ефтините боклуци . Принципа върху който се базира глобалната икономика е максимално съкращаване времето за инвестиране и възвръщаемост тоест реализиране на печалба . Ако има начин двигателя да се съсипе точно като изтече гаранцията не се съмнявам че биха го направили за да накарат хората да си купят нов автомобил . Понеже не могат все още да ги правят тия двигатели от говна и клечки пробват всякакви чалъми и бих казал че имат известни успехи . :mhihi:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1751
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Живота на един двигател

Мнение от BMW_POWER » 28 Дек 2019, 23:48

Jordana написа:
....Единият го карат на дълго, като куриерска кола
Вторият върти такси градско
Третия е обикновех семеен автомобил (ще дам за пример женицата)....

Първия ще умре първи , просто защото първи ще си навърти километрите .
Втория ще умре втори във времето , но има шанс да направи равни и дори повече километри от първия , такситата изкарват много км .
Третия ще умре последен защото върти най малко км , практически такива коли отиват на вторичния пазар на около 130 000 км без особени забележки но 15 годишни .
Колегата по горе го е написал , обслужвайте си двигателя на нормални интервали и с качествени консумативи в доверени сервизи . Това е достатъчно за да изкара един двигател повече от желаното от производителя . Ако спазвате такива малоумни препоръки като на форд примерно за транзит дуратек мотор , смяна на масло 28 000 км , ремък ангренажен 180 000 и т.н да не изброявам мотора ще бъде убит на 200 000 със сигурност .
Това със живота на един двигател е толкова относително че могат да се изпишат хиляди страници без да се стигне до нищо съществено . Но въпреки всичко има двигатели , тъй наречените милионници които са изтървани от производителя без сериозни конструктивни дефекти . Програмираното износване не е сработило добре макар и умишлено търсен от производителя ефект. Викторианската епоха е отдавна отминала , едва ли може да се търси такова качество и дълготрайност в ерата на ширпотребата и ефтините боклуци . Принципа върху който се базира глобалната икономика е максимално съкращаване времето за инвестиране и възвръщаемост тоест реализиране на печалба . Ако има начин двигателя да се съсипе точно като изтече гаранцията не се съмнявам че биха го направили за да накарат хората да си купят нов автомобил . Понеже не могат все още да ги правят тия двигатели от говна и клечки пробват всякакви чалъми и бих казал че имат известни успехи . :mhihi:



Вече дори теорията ти бяга :banghead: Няма смисъл да ти обяснявам за "студен старт" и т.н. Дано Стинката, alx или някой друг технически грамотен има време и нерви да ти обясни. Кола, която има практически студено каране 2-3 месеца в годината (наистина студено), никога няма шанс да стане "милионник". Корола тук наскоро се опитваха да докажат, че двигателя им може да изкара милион. Мяткат се и карат из страната без спиране. Един двигател има практически живот Х-моточаса. Това не се отнася за спортно каране, естествено. Едно е, да кара със 100-120км/ч на 2-2200 оборота, друго е на тръгни - спри и студени стартове. Но ти както винаги знаеш всичко :bowdown:

Карам само 100% синтетика на Кастрол 5W30 (това препоръчва производителя). Сега взех Мобил. Сменям го на 7-8000км макс. Колата е стара (2006г, 161 000км по километраж) и за тези километри гори около литър масло.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Живота на един двигател

Мнение от Jordana » 29 Дек 2019, 11:03

Извинявай , не съм разбрал че става въпрос ваши , канадски студени стартове 6 месеца на -30 . Помислих че става въпрос за България с 10-15 дена под нулата . Колата ми също е стара , на 170 000 и не ми гори грам масло . :mhihi:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook