Живота на един двигател
Модератор: Общи модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
Живота на един двигател
Много ми хареса статията и реших да я споделя с Вас, колеги и в автомобилостроенето нещата не са такива каквито бяха. Кога ще до
живее средно статистическия българин да сменя колата си на средно 8 години с чисто нова?
Инфо 24 часа:
https://m.24chasa.bg/avto/article/7971138
Sent from my iPhone using Tapatalk
живее средно статистическия българин да сменя колата си на средно 8 години с чисто нова?
Инфо 24 часа:
https://m.24chasa.bg/avto/article/7971138
Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Живота на един двигател
Хем новите автомобили са с пъти по-здрави от старите, с което няма как да се съглася, хем светели като коледна елха и от всичко се икономисвало и затова се чупели... С една дума и новите и старите са боклуци. Но виж, американските електрически са друга работа- карат се безпроблемно 1 600 000 км с по 2лв на км. Още утре отивам да си купя два.
Отговора на въпроса е в една тема от форума наречена "Политическа", но няма да е скоро.
Кога ще до
живее средно статистическия българин да сменя колата си на средно 8 години с чисто нова?
Отговора на въпроса е в една тема от форума наречена "Политическа", но няма да е скоро.
Re: Живота на един двигател
Това е интересно, стигайки до думата "стенд". VW също бяха перфектни на стенда, ама на улицата нещата са различни. Елементарен пример. Три автомобила от една марка, 1:1 като модел и екстри.
Единият го карат на дълго, като куриерска кола
Вторият върти такси градско
Третия е обикновех семеен автомобил (ще дам за пример женицата)
Кои от тях ще живее най-много? Кой ще сменя най-често и най-рядко консумативи? Кой ще е в най-добро състояние на 100К, когато изтича гаранцията? Кой какъв разход ще има и т.н.
"Стенд" - бла бла бла. Жената пали колата и я грее 10мин при температури под -5С (стигат и до -35С). Кара 5 (пет) км и паркира в работата. След бачкане пак грее и се прибира. Среден разход има над 30л...
Единият го карат на дълго, като куриерска кола
Вторият върти такси градско
Третия е обикновех семеен автомобил (ще дам за пример женицата)
Кои от тях ще живее най-много? Кой ще сменя най-често и най-рядко консумативи? Кой ще е в най-добро състояние на 100К, когато изтича гаранцията? Кой какъв разход ще има и т.н.
"Стенд" - бла бла бла. Жената пали колата и я грее 10мин при температури под -5С (стигат и до -35С). Кара 5 (пет) км и паркира в работата. След бачкане пак грее и се прибира. Среден разход има над 30л...
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Живота на един двигател
Наливай хубаво синтетично масло+фюлеринова антиизносваща добавка и сменяй на максимум 15 000км и мога да ти гарантирам, че ще ти живее вечно мотора.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Живота на един двигател
....Единият го карат на дълго, като куриерска кола
Вторият върти такси градско
Третия е обикновех семеен автомобил (ще дам за пример женицата)....
Първия ще умре първи , просто защото първи ще си навърти километрите .
Втория ще умре втори във времето , но има шанс да направи равни и дори повече километри от първия , такситата изкарват много км .
Третия ще умре последен защото върти най малко км , практически такива коли отиват на вторичния пазар на около 130 000 км без особени забележки но 15 годишни .
Колегата по горе го е написал , обслужвайте си двигателя на нормални интервали и с качествени консумативи в доверени сервизи . Това е достатъчно за да изкара един двигател повече от желаното от производителя . Ако спазвате такива малоумни препоръки като на форд примерно за транзит дуратек мотор , смяна на масло 28 000 км , ремък ангренажен 180 000 и т.н да не изброявам мотора ще бъде убит на 200 000 със сигурност .
Това със живота на един двигател е толкова относително че могат да се изпишат хиляди страници без да се стигне до нищо съществено . Но въпреки всичко има двигатели , тъй наречените милионници които са изтървани от производителя без сериозни конструктивни дефекти . Програмираното износване не е сработило добре макар и умишлено търсен от производителя ефект. Викторианската епоха е отдавна отминала , едва ли може да се търси такова качество и дълготрайност в ерата на ширпотребата и ефтините боклуци . Принципа върху който се базира глобалната икономика е максимално съкращаване времето за инвестиране и възвръщаемост тоест реализиране на печалба . Ако има начин двигателя да се съсипе точно като изтече гаранцията не се съмнявам че биха го направили за да накарат хората да си купят нов автомобил . Понеже не могат все още да ги правят тия двигатели от говна и клечки пробват всякакви чалъми и бих казал че имат известни успехи .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Живота на един двигател
Jordana написа:....Единият го карат на дълго, като куриерска кола
Вторият върти такси градско
Третия е обикновех семеен автомобил (ще дам за пример женицата)....
Първия ще умре първи , просто защото първи ще си навърти километрите .
Втория ще умре втори във времето , но има шанс да направи равни и дори повече километри от първия , такситата изкарват много км .
Третия ще умре последен защото върти най малко км , практически такива коли отиват на вторичния пазар на около 130 000 км без особени забележки но 15 годишни .
Колегата по горе го е написал , обслужвайте си двигателя на нормални интервали и с качествени консумативи в доверени сервизи . Това е достатъчно за да изкара един двигател повече от желаното от производителя . Ако спазвате такива малоумни препоръки като на форд примерно за транзит дуратек мотор , смяна на масло 28 000 км , ремък ангренажен 180 000 и т.н да не изброявам мотора ще бъде убит на 200 000 със сигурност .
Това със живота на един двигател е толкова относително че могат да се изпишат хиляди страници без да се стигне до нищо съществено . Но въпреки всичко има двигатели , тъй наречените милионници които са изтървани от производителя без сериозни конструктивни дефекти . Програмираното износване не е сработило добре макар и умишлено търсен от производителя ефект. Викторианската епоха е отдавна отминала , едва ли може да се търси такова качество и дълготрайност в ерата на ширпотребата и ефтините боклуци . Принципа върху който се базира глобалната икономика е максимално съкращаване времето за инвестиране и възвръщаемост тоест реализиране на печалба . Ако има начин двигателя да се съсипе точно като изтече гаранцията не се съмнявам че биха го направили за да накарат хората да си купят нов автомобил . Понеже не могат все още да ги правят тия двигатели от говна и клечки пробват всякакви чалъми и бих казал че имат известни успехи .
Вече дори теорията ти бяга Няма смисъл да ти обяснявам за "студен старт" и т.н. Дано Стинката, alx или някой друг технически грамотен има време и нерви да ти обясни. Кола, която има практически студено каране 2-3 месеца в годината (наистина студено), никога няма шанс да стане "милионник". Корола тук наскоро се опитваха да докажат, че двигателя им може да изкара милион. Мяткат се и карат из страната без спиране. Един двигател има практически живот Х-моточаса. Това не се отнася за спортно каране, естествено. Едно е, да кара със 100-120км/ч на 2-2200 оборота, друго е на тръгни - спри и студени стартове. Но ти както винаги знаеш всичко
Карам само 100% синтетика на Кастрол 5W30 (това препоръчва производителя). Сега взех Мобил. Сменям го на 7-8000км макс. Колата е стара (2006г, 161 000км по километраж) и за тези километри гори около литър масло.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Живота на един двигател
Извинявай , не съм разбрал че става въпрос ваши , канадски студени стартове 6 месеца на -30 . Помислих че става въпрос за България с 10-15 дена под нулата . Колата ми също е стара , на 170 000 и не ми гори грам масло .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани