Спуканли джанти и заварки алуминии?
Модератор: Общи модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6157
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Спуканли джанти и заварки алуминии?
Колеги от какво се пукат заварките на алуминиеви джанти? Нещо грешат ли при заваряването?
Къде да търсим проблема? Лепя ги от години едни 17ки и все се пукат около заварките или на самите тях
Къде да търсим проблема? Лепя ги от години едни 17ки и все се пукат около заварките или на самите тях
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Спуканли джанти и заварки алуминии?
Ами материалите имат така наречената пригодност за заваряване - колко подходящ е материалът, за да се получи заваръчен шев с качествата на самия материал. А защо се пукат... Или се подлагат на големи претоварвания, така че да е нормално да се спукат, или температурата при заваряване изменя устойчивостта на алуминия. Джантите оригинални ли са?
Re: Спуканли джанти и заварки алуминии?
1. при заварка променяш структурата на материала около заварения участък, температурата е много висока, добавяш материал, който не е със същия състав и структура, добавяш вътрешни напрежения
2. crack propagation
при циклични натоварвания (което е въртенето на джантата) привидно малките приложени сили (път, неравност) водят до образуването на пукнатини в материала, там където има неравномерности в него
удар от дупка ги прави големи (видими)
пукнатините често не са фатални за експлоатацията на даден детайл, но пък ако се огледа мястото под микроскоп не е една пукнатина, а една голяма и множество малки
малките пукнатини могат да се окажат по-опасни за експлоатацията на детайла при същите циклични натоварвания, защото голямата може да е достигнала своя лимит на разпространение, а малките да не са, пък и са много
3. и най-вероятно още няколко причини, които някой по-умен от мен може да посочи
и цялата тая работа не издържа на следващата по-голяма сила (дупка), приложена на точното място
2. crack propagation
при циклични натоварвания (което е въртенето на джантата) привидно малките приложени сили (път, неравност) водят до образуването на пукнатини в материала, там където има неравномерности в него
удар от дупка ги прави големи (видими)
пукнатините често не са фатални за експлоатацията на даден детайл, но пък ако се огледа мястото под микроскоп не е една пукнатина, а една голяма и множество малки
малките пукнатини могат да се окажат по-опасни за експлоатацията на детайла при същите циклични натоварвания, защото голямата може да е достигнала своя лимит на разпространение, а малките да не са, пък и са много
3. и най-вероятно още няколко причини, които някой по-умен от мен може да посочи
и цялата тая работа не издържа на следващата по-голяма сила (дупка), приложена на точното място
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
Re: Спуканли джанти и заварки алуминии?
Спука ли се алуминиева джанта - връщай в надин.
Алуминиевви се изправят - трудно, но ако се спукат при изправянето са за боклука.
Алуминиевви се изправят - трудно, но ако се спукат при изправянето са за боклука.
- vlado6669
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Италия
- Пол: Мъж
- Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
- Мечтае да кара: новата М X5 ...
- Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
Re: Спуканли джанти и заварки алуминии?
Основния проблем с заварките на алуминии е заварчика....
с мнението на колегата по-горе, но всеки си има право на личен избор и моето мнение е че, алуминиеви джанти се възстановяват много успешно стига да се прави от специалист. Заварката на самия материал има много тънкости за да има необходимата якост, (примерно, но не всичко: само по някой от методите за заварка в газова среда, специално почистване от окисите преди заварката, затопляне преди заварката и охлаждане след, пълнещия материал и др. ) ... Колегата с няколко поправки да смени майсторите (дано да са поправими щетите по джантата, а и винаги може да се изтегли късата клечка с много специална сплав и да не стане). Риска за мен не е голям, защото при не горе долу "добра" заварка се пука и почва да изпуска по-малко в началото и особенно с рън флат гуми и система за следене на налягането не е страшно (
всичко тук написано се отнася за пукнатини, заварка на парчета и разпаднати джанти е въпрос на личен избор, съобразен с гореизложеното
)
с мнението на колегата по-горе, но всеки си има право на личен избор и моето мнение е че, алуминиеви джанти се възстановяват много успешно стига да се прави от специалист. Заварката на самия материал има много тънкости за да има необходимата якост, (примерно, но не всичко: само по някой от методите за заварка в газова среда, специално почистване от окисите преди заварката, затопляне преди заварката и охлаждане след, пълнещия материал и др. ) ... Колегата с няколко поправки да смени майсторите (дано да са поправими щетите по джантата, а и винаги може да се изтегли късата клечка с много специална сплав и да не стане). Риска за мен не е голям, защото при не горе долу "добра" заварка се пука и почва да изпуска по-малко в началото и особенно с рън флат гуми и система за следене на налягането не е страшно (
)- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1900
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Калининград
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Волга
- Детайли за колата: Лада 2105
Re: Спуканли джанти и заварки алуминии?
Заварял съм много джанти през годините, заварки не са ми се пукали. По принцип ако е стара джантата и материала се износи и/или изтънее, започва много лесно да се пука дори здрава джанта по краищата.
Иначе има един Миро в Карлово, прави ги уникално добре всички неща свързани със заварки и изправяне, плюс възстановяване така, че да не я познаеш ако позволява самата джанта. Нещо ако те интересува мога да ти дам телефон на лични.
Иначе има един Миро в Карлово, прави ги уникално добре всички неща свързани със заварки и изправяне, плюс възстановяване така, че да не я познаеш ако позволява самата джанта. Нещо ако те интересува мога да ти дам телефон на лични.
In God we trust, all others we track.
Само ПАТРИАРХ Кирил може да ме съди!
I feel the need, the need for speed.
Само ПАТРИАРХ Кирил може да ме съди!
I feel the need, the need for speed.
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

